1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. fonak9

    fonak9 Member

    Nem éppen az átlagember járműve a villanyautó ma, ez státusszimbólum. Még a Renault Twizy is, mert autó árban van, de nem az. :)
     
  2. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Hát igen, nem is meglepő hogy az idén nálunk eladott új autók egy százaléka elektromos és fél százaléka plug-in hibrid..
    Hogy a használt autó importban mik az arányok azt nem tudom, de az áttörés még messze van nálunk.
    Németeknél 1,7% és 1% az elektromos és a plug-in hibridek aránya, onnan sem fog azért dőlni a használt elektromos...
     
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    20 év alatt oda jutott a világ hogy a kis városi puttyugóban is túl lehet élni

     
    blitzkrieg likes this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    https://www.vezess.hu/magazin/2019/01/07/hasznaltan-behozott-autok-toplista-2018/

    2018-ban 155 000 (!) import autót hoztak be. Ebből a Top 20-ban azért ott figyel a Prius.

    1. Ford Focus – 6316 darab. Ebből 741 darab a 4 évig gyártott Focus C-Max.
    2. Volkswagen Golf – 5959 darab. Ebből 464 darab Golf Plus, de érkezett 113 darab kabrió is.
    3. Opel Astra – 5867 darab. Érdekes módon több – de nem az összes – generációra külön közöl számokat a Datahouse, így tudjuk, hogy H Astrából jött a legtöbb (2938), a J a második (1175).
    4. Volkswagen Passat – 5104 darab. 111 darab Passat CC is volt ebben.
    5. BMW 3-as – 4124 darab. A három évvel ezelőtti 5924 darabos csúcs 2015 óta nagyot zuhant, évről évre egyre kevesebbet hoznak be a nepperek.
    6. Audi A4 – 3662 darab.
    7. Opel Zafira – 3022 darab.
    8. Opel Corsa – 2791 darab.
    9. Opel Meriva – 2584 dara .
    10. Audi A6 – 2102 darab.
    11. Mazda 6 – 2093 darab.
    12. Volkswagen Polo – 2075 darab.
    13. Honda Jazz – 2010 darab.
    14. Mercedes A-osztály – 1951 darab.
    15. Ford Fiesta – 1946 darab.
    16. Ford Mondeo – 1942 darab.
    17. Honda Civic – 1913 darab.
    18. Hyundai i30 – 1899 darab.
    19. Toyota Prius – 1825 darab.
    20. BMW 5-ös – 1820 darab.

    Épphogy lemaradt a listáról az E-osztályos Mercedes (1817 darab), és a C-osztályos sem volt messze (1739 példány), velük együtt a német prémiumtriónak összesen 7 modellje szerepel a legnépszerűbb 25-ben.

    A hibrid és elektromos Top 10-ben gyakorlatilag a Prius, az Amperea és a hybrid Auris , Yaris a jelentősebb tétel, a többi elhanyagolható, ha a top 10-et összeadom,3.248 autó, persze lehet hogy ezeken kívül is van pár tucat.

    1. Toyota Prius – 1825 darab.
    2. Toyota Auris HSD – 550 darab.
    3. Opel Ampera – 307 darab.
    4. Toyota Yaris Hybrid – 197 darab.
    5. Lexus CT200h – 149 darab.
    6. Lexus IS300h – 88 darab.
    7. Honda Insight – 56 darab.
    8. Chevrolet Volt – 38 darab.
    9. Audi A3 e-Tron Sportback – 21 darab.
    10. Lexus GS450h – 17 darab.

    Az import kb. 2,1-2,2 %-a lehet elektromos hibrid, ami azért azt suggalja hogy az átlagosnál jobbn keresettek ezek a járművek (n.b. a mostani használt járművek 5-10 évesek már legalább, az akkor új hibrid eladások és szaturációs sokkal kisebb volt, mint a mostani 3% körüli EU átlag, amit pl. a norvég számok is torzítanak valamelyest.
     
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Kolléga is vett egy Mitsubishi-t, hogy majd milyen alacsony fogyasztása lesz munkába menet (90kmoda-visssza), azóta szidja, hogy "nyóc liter a k**va a***át nyóc liter százon".
     
    bartinieffektus and antigonosz like this.
  6. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Milyen Mitsu?

    Haver most vett Priust és 3,4-eket mutogat. Viszont pályázásra nem érdemes, ott a belső égésű motor dolgozik és enni kér.

    Az újak lehet jobbak - a böszme nagy Camryre kb. 5,5 felet hazudnak vegyesben a régi szabvány szerint, ami azért fincsi lenne egy 200+ lóerős 1,6 tonnás autótól még dieselben is..
     
  7. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Én csak a plug-in hibridről írtam, csak az van külön a statisztikában.
     
  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Valami nagy SUV, fogalmam sincs mi a neve.
     
  9. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Már "csak" megfelelő pálya és biztber kell a Bp.-Nyugatitól Szolnokig.

    Aláírták a következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról szóló szerződést

    A következő 21 darab KISS emeletes motorvonat gyártásáról írt alá szerződést Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kedden Budapesten.


    A Stadler és a MÁV-Start két évvel ezelőtt írt alá keret-megállapodást 40 darab KISS motorvonat szállításáról, amelynek 617 millió 500 ezer euró a beszerzési értéke. Ebből 2017 augusztusában 11 darab, 2018 decemberében 8 darab és most a további 21 darab emeletes motorvonat gyártásáról írtak alá szerződést a felek.

    Az aláírást követően Kerékgyártó József hangsúlyozta, jelentős lépés a magyar vasút fejlesztésében a 40 darab emeletes motorvonat beszerzése, a járművek forgalomba állításával a budapesti elővárosban a korszerű Flirt és a KISS vonatok közlekednek majd. Számításuk szerint a fővárosi elővárosi vonalakon 20 darab Flirt és 40 darab KISS motorvonat közlekedése esetén évente 60 millió utast szállítanak majd ebben a viszonylatban – tette hozzá a MÁV-Start vezérigazgatója.

    Dunai Zoltán a sajtótájékoztatón kiemelte, a 21 darab KISS emeletes motorvonat 100 milliárd forintos megrendelést jelent a Stadlernak. A cég igyekszik minél több magyar beszállítási hányaddal dolgozni, példaként említette, hogy a 21 darab emeletes motorvonathoz a forgóvázat Szolnokon gyártják majd, az összeszerelés nagy részét és az üzembehelyezést a Dunakeszi Járműjavítóban végzik, a fékrendszert a magyarországi Knorr-Bremse szállítja.

    Kerékgyártó József elmondta, 2020 februárjától fokozatosan áll majd forgalomba az első körben megrendelt 11 darab nagykapacitású KISS motorvonat a legforgalmasabb Budapest-Cegléd-Szolnok és Budapest-Vác-Szob elővárosi vasútvonalakon. A tervek szerint a 2018-ban megrendelt további 8 KISS motorvonat 2020 végétől erősíti majd a két elővárosi vonal járműállományát.

    A MÁV-Start vezérigazgatója rámutatott, hogy az új KISS-járműveknek jobb gyorsító képessége lesz, az oldalankénti 12 ajtó gyors utascserét tesz lehetővé, mindez stabilabb menetrendet, csökkenő menetidőt tesz lehetővé.

    A MÁV-Start és a Stadler közös közleményében felidézik, hogy idén július közepén készült el az első KISS motorvonat. Jelenleg két darab szerelvény fut a külföldi tesztpályákon. Várhatóan szeptember végén a harmadik jármű is kigördül a Dunakeszi Járműjavító gyártósoráról. A szerelvények forgalomba állásához, a típusengedély megszerzéséhez szükséges több hónapos teszteket Németországban és Csehországban végzik.

    A csehországi Velimben található tesztpályán az elmúlt hetekben az 1-es pályaszámú KISS-jármű üzembehelyezése megtörtént, jelenleg a szeptemberben esedékes féktesztekre készítik elő a Stadler munkatársai a vonatot. A németországi Minden településen található tesztpályán pedig a 2-es pályaszámú KISS-jármű sikerrel teljesítette azokat a teszteket, amelyek a jármű kisiklásbiztosságát vizsgálják. A 3-as pályaszámú járművel Magyarországon végzik majd a szükséges teszteket, vizsgálatokat, így a KISS októbertől rendszeresen feltűnik majd a hazai vasútvonalakon is – olvasható a közös közleményben.

    https://magyarnemzet.hu/gazdasag/al...orvonat-gyartasarol-szolo-szerzodest-7267982/
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ezek miert KISS neven futnak? Simmons lesz a kaller? Mekkora lenne mar beszervezni oket. :D
     
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    A sima volt FLIRT, az emeletes meg KISS.
    A következő lehet ANAL lesz, hogy megfeleljen a trendeknek.
     
    anonim999, fip7, fulcrum11 and 3 others like this.
  13. ximix

    ximix Member

  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Hulyeskedsz ugye? ANAL? En arra fel nem ulok. :D
     
    svajcibeka and anonim999 like this.
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ti nem ugyan arról beszéltek!
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Végigolvastam jó pár oldal villanyautó vs. hálózat hozzászólást.Egy észrevételem és egy kérdésem lenne:

    Észrevétel:
    Ne álmodozzunk mindenki akkor fog tölteni amikor csak tud.Olyan ez mint az okostelefon.Amikor tudod töltöd mert gyorsan merül és ki tudja mikor jutsz töltési lehetőséghez(arról nem is beszélve,hogy a mobiltelefon abban a pillanatban,hogy töltöd átlényegül vezetékes telefonná az meg kinek is kell a 21. században?)Szóval mindeni tölteni fog amikor csak tud.
    Kérdés:
    Miért nem lehet otthon napenergiából vagy szélenergiából megoldani az autó töltését olyan módon,hogy nem kötöd sem a napelemet sem a ,szélturbinát a ház hálózatár(és ilyen formán az országos hálózatra)hanem az egy külön elszeparált rendszeren csak a kocsidat tölti közvetlenül ha pont napsütésben vagy szélben töltesz vagy feltölt egy akkupakkot és abból töltesz (kvázi egy buzi nagy power bank módjára)ha épp nem tud a rendszered áramot termelni mert nincs nap vagy szél?
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Akkupakk árából évekig töltheted az autót hálózatról még akkor is ha kivetnek 200% jövedéki adót autótöltésre.
    Ha meg elfűtöd a nappal termelt áramot mert pl. munkahelyen vagy akkor meg megint kidobott pénz.

    Nekem extra jó lenne ha lehetne 4-5 év múlva esedékes autócserénél értelmes áron ~400km hatótávú villanyautót venni, mert a cégnél úgyse vennék észre ha megcsapolnám a 400V-ot, rokonlátogatásnál meg úgyis náluk töltenénk :p


    Szerk.: megnyitom a Facebook-ot és ez a reklám fogad.
    WTF

    http://www.bcf.hu/bmw_4pines_ulesfoglaltsag_erzekelo_emulator_ov_emulator
     
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez az akkupakk/otthoni áramtermelés kizárólag töltés céljából megoldaná a tömeges gyorstöltés problémáját hisz nem a hálózatból vennéd ki az áramot így nem is ugrana meg a hálózat terhelése ha mindenki egyszerre kezd el gyorstölteni.
     

Ezen oldal megosztása