1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez mind helyes észrevétel, de az alapvető emberi vonás az, hogy a user leszarja. Ha kényelmesebb számára a roller és más összekapkodja helyette, akkor azt fogja használni...

    Az elektromos rollert nem kell tekerni. Innentől fogva az rásegítéses vagy full elektromos bringa lehet csak versenyképes alternatíva. Lásd fent. Kényelmi szempont. Főleg, ha még dokkoltatni is kell.

    Soha nem értettem, hogy közösségi közlekedés egy elemére miért profitorientáltan tekintenek sokan.

    Itt pontosan az jön ki, hogy még inkább elektromos bringa kell, mert nagyobb távolságon ez a kényelmes. Viszont ehhez meg tölteni kell napközben is = dokkoló továbbra is kell. Viszont ameddig nincs gerinchálózat valóban szeparált kerékpársáv/úttal addig ez kerekítési hiba lesz. Nem fogja a fanatikusokon kívül használni senki. Eleve csak a nagyobb sűrűségű területeken érné meg letenni. Amíg még a belvárosban sincs normális É-D-i út sem Budán sem Pesten, addig nincs miről beszélni. Budán össze van eresztve a gyalogos és bringa igen nagy szakaszon, Pesten meg kb. az egyirányú, de bringa számára kétirányú Petőfi utca kb. a gerinc és a Kiskörút. Máshol meg marad a forgalom .Ez iszonyatosan sok embert elrettent. A belvárosban meg az átlagember és főleg a turista úgy közlekedik, hogy az kész életveszély. Körülnézés nélkül lelép és átmegy az úton. Amit nem hall, az számára nem létezik. Főleg, ha be van dugva a füle...
     
    blitzkrieg, Ooorky and FilcTroll like this.
  2. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Épp az előbb ment el mellettem egy komplett turistacsoport az egyirányú utcában, úttesten forgalommal szemben, mert kényelmesebb nekik mint a járda...
     
  3. migfun

    migfun Well-Known Member

    Ld. kicsit fentebbi hozzászólásomat: lemaradt a :cool: jel, stb...
     
  4. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Húúúúúúúúú srácok tegnap megjött a BMW C400 GT moci:D:D....egyszerűen zsniális vele szegeden közlekedni!!!Miért nem volt eddig???:confused: ....kocsi reggel lerak:rolleyes:...mocira pattan a kis koma aztán ÍZi rájder öcsém..:D:D
     
    zeal likes this.
  5. svajcibeka

    svajcibeka Well-Known Member

    Szegedi vagy?
     
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Tesla Model 3:

    Szerintem érdemes megnézni.
     
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Számomra AZ európai gyártó tündöklése és lassú halála (a csávó nagyon irritáló):



    Szerintem lehetett volna belőle egy európai Subaru is, sportos sedan/kombi kínálattal, ami a Rally hírnévből él (hogy aztán az európai vezetés lassan kivégezze a retardált szabályozásaival). Bár ez a Mitsubishi-nek se jött össze.
    https://www.lancia.com/
     
  8. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Sok igazság van ebben, nyilván egy pedelec változat sokkal vonzóbba tenné a Bubit -- csak hát a bringák mellett akkor a teljes dokkoló infrát is át kellene építeni, ami keményebb dió.
     
    Ooorky likes this.
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ennek az olasz gyereknek szeretem a videóit. Mindig annyira lelkes :)



    Vannak érdekes interjúi is az olasz autóipar nagy öregjeivel.

    Fiat elég rosszul managelt sokmindent a szárnyai alatti márkák körül. Ami Lancia név alatt most megy: olasz néven amerikai szutyok autók, nőies bevásárlóautó designnal. Már bejelentették, hogy a Lancia márkának annyi, vége, nem lesz több modell. Közben az árazópisztollyal a talán még némi jövővel bíró Alfa Romeo piacát kannibalizálják. Mindemellett a Fiat márka is gyengélkedik... A Magneti Marelli eladása is legalábbis véleményes számomra a villanyautós forradalom (mindegy, hogy van-e értelme, a lavina megindult, most egy darabig kell villany a kínálatba) hajnalán. Hacsak nem a kapott pénzből új villany hajtásos kompetenciát épít ki a Fiat házon belül. Szomorú, hogy elügyetlenkedték a digók ezt a dolgot. A franciáknak jobban ment ez. Persze a németek és a távolkeletiek még jobban csinálták.
     
  10. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Makói....de Szeged és környékén dolgozom:)
     
    svajcibeka likes this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csapj a szádra!A robogó nem motor!
     
    papi likes this.
  12. ximix

    ximix Member


    Attól függ, ha öreg mán a tyúk és nagy a "kuffer":D és nem bírja hátul a tyúk létrát akkor kompromisszumot kell kötni
     
  13. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  14. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Azon gondolkodom, hogy a grammonként 95 eurós CO2 adó itt mennyire jönne ki :)
     
    blitzkrieg likes this.
  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ne viccelj, valamit elírtál, ugye? Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem haladásra, hanem eladáskor vagy gyártáskor kell fizetni. Tehát az autó vételi árára rakódik rá.
     
    fip7 and blitzkrieg like this.
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Akkor is rendkívül magas, ezzel az európai autóipart ki lehet végezni, mert annyira megnő az új autók ára, hogy töredékére esik a vásárlások száma. Ez pedig azért is gond, mert már megy bele a recesszióba az EU gazdasága, a húzóágazat autóiparon már látni, és az az utolsó olyan globálisan piacképes iparág, amiben az EU vezető pozícióban van (másban is versenyben van, de nem első helyen). Ez rossz lesz persze Magyarországnak is, de az egész EU-nak is. Mindeközben a teherhajók fossák a szart a levegőbe továbbra is.

    Hol lehet erről a tervről olvasni?
     
    nyugger likes this.
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
    Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
    Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
    Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
    Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.
     
  19. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Köszönöm a felvilágosítást!
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.
     

Ezen oldal megosztása