Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Közben Subaru 19-re lapot húz, a 2 literes boxert január 1-gyel ki kellett vonniuk Európából, év végén visszatér plug-in hibridekben, mivel saját elmondásuk szerint a mostani termékpalettát eleve úgy tervezték, hogy könnyen átalakítható legyen (eddig a pótkerék volt az akkumulátor helyén). Ráadásul ezek zéró emissziósnak minősülnek az EU szabályozás szerint.

Még régebben olvastam azt is, hogy az STI is plug-in-ként fog visszatérni 360LE-s turbós 2 literessel és 240 LE-s villanymotorral ami önerőből 150-nel tudja vinni max 80km-re.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Ooorky

Ha bele gondolsz igazából csalnak.
Ugye a mérési ciklus tudtommal az első 100 km-re érvényes, amit 23 km-s távon számolnak. Ezen kell 95 grammot hozni. :D
Ha van egy benzin motorod ami amúgy 180 grammot bocsát ki, de mellé raksz egy elektromos kisegítő trükköt, amivel elmész 50 km-t norma szerint, akkor papíron lesz egy 90 gramm kibocsátású autód. (vagy mint lentebb látod, még ennél is jobb) Csodálatos :D

És ennek köszönhetően tűnnek el az "olcsó" kisautók az utakról, ugyanis azokban erre hely sincs, meg egy ilyen megoldás olcsó sem lehet. Szóval az EU környezetvédelmi igyekezete miatt rád sóznak egy 2 tonnás "hibrid" SUV-ot, mert az milyen csuda környezet barát. :cool:

Egy Opel Corsa E , sima 1.4 szívó benzinnel (90 LE/1200 kg) gonosz módon kibocsát 130 g CO2-őt. Igaz, ez 100 km-en meg 700 km-en is ennyi.

Ezzel szemben az egyik legnépszerűbb zöld rendszámos kocsi, a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines (135 LE/1900 kg) pedig csodásan védi a környezetet , mert csak 46 g/km a kibocsátása, meg elmegy 50 km-t elektromosan. Papíron 2 litert eszik 100 km-en :D:D:D
Ezek az új WLTP szabvány adatok. Maga a szabvány jó, csak ugye 23 km-s távon mérik az autót:rolleyes:
A kérdés amire nem tudom a választ. Mennyi CO2-őt bocsát ki a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines kocsi a való életben miután lemerült a benne lévő aksi?
Nem csak az első 100 km érdekelne, hanem a maradék 600 km is!
(Egy átlagos autónak legalább 700 km a hatótávolsága)

Zárójelben megjegyezném, hogy a Corsa D kisautóból létezett olyan verzió amely képes volt a való életben tartósan megközelíteni az EU-s előírást, vagyis a 95 g/km-t.:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/varosban-5-liter-alatt-opel-corsa-ecoflex-teszt/
Mind ezt tudta 100 km-en, meg 700 km-en is. ;)
De tudom, szólott az EU, a kéttonnás hibriddel mentünk környezetet, mert az a jó nekünk :rolleyes:

Szóval úgy látom, hogy az EU ismét adott a szarnak egy kurva nagy pofont!

Források:
https://www.opel.hu/autok/corsa/corsa-5-ajtos/specifikaciok/motorek-es-sebessegvaltok.html
http://www.mitsubishi.hu/images/uploads/modell_adatok/13/spec.pdf
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Ooorky

Ha bele gondolsz igazából csalnak.
Ugye a mérési ciklus tudtommal az első 100 km-re érvényes, amit 23 km-s távon számolnak. Ezen kell 95 grammot hozni. :D
Ha van egy benzin motorod ami amúgy 180 grammot bocsát ki, de mellé raksz egy elektromos kisegítő trükköt, amivel elmész 50 km-t norma szerint, akkor papíron lesz egy 90 gramm kibocsátású autód. (vagy mint lentebb látod, még ennél is jobb) Csodálatos :D

És ennek köszönhetően tűnnek el az "olcsó" kisautók az utakról, ugyanis azokban erre hely sincs, meg egy ilyen megoldás olcsó sem lehet. Szóval az EU környezetvédelmi igyekezete miatt rád sóznak egy 2 tonnás "hibrid" SUV-ot, mert az milyen csuda környezet barát. :cool:

Egy Opel Corsa E , sima 1.4 szívó benzinnel (90 LE/1200 kg) gonosz módon kibocsát 130 g CO2-őt. Igaz, ez 100 km-en meg 700 km-en is ennyi.

Ezzel szemben az egyik legnépszerűbb zöld rendszámos kocsi, a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines (135 LE/1900 kg) pedig csodásan védi a környezetet , mert csak 46 g/km a kibocsátása, meg elmegy 50 km-t elektromosan. Papíron 2 litert eszik 100 km-en :D:D:D
Ezek az új WLTP szabvány adatok. Maga a szabvány jó, csak ugye 23 km-s távon mérik az autót:rolleyes:
A kérdés amire nem tudom a választ. Mennyi CO2-őt bocsát ki a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines kocsi a való életben miután lemerült a benne lévő aksi?
Nem csak az első 100 km érdekelne, hanem a maradék 600 km is!
(Egy átlagos autónak legalább 700 km a hatótávolsága)

Zárójelben megjegyezném, hogy a Corsa D kisautóból létezett olyan verzió amely képes volt a való életben tartósan megközelíteni az EU-s előírást, vagyis a 95 g/km-t.:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/varosban-5-liter-alatt-opel-corsa-ecoflex-teszt/
Mind ezt tudta 100 km-en, meg 700 km-en is. ;)
De tudom, szólott az EU, a kéttonnás hibriddel mentünk környezetet, mert az a jó nekünk :rolleyes:

Szóval úgy látom, hogy az EU ismét adott a szarnak egy kurva nagy pofont!

Források:
https://www.opel.hu/autok/corsa/corsa-5-ajtos/specifikaciok/motorek-es-sebessegvaltok.html
http://www.mitsubishi.hu/images/uploads/modell_adatok/13/spec.pdf
Több ponton is van gond az érveléseddel.
Nem azért kerültek elektromos/hibrid meghajtások a SUV-okba, hogy el tudják adni őket, hanem mert jelenleg szinte csak azt tudják eladni.
Ezen kívül nem csak batárokban van hibrid meghajtás. Több éve van a Yarisnak hibrid verziója.
A hibrid lényege nem az, hogy lemerül az aksi.
A vezető dönti el az általa beállítható üzemmódokkal, hogy hogyan szeretné használni az autót.
Ha előre tudod, hogy 50km alatt megúszod az aznapi túrát, - pl. városi ingázás - akkor tisztán elektromosra kapcsolod. Különben meg a hibrid rendszer manageli a merítés-visszatöltés vezérlését. Magában, a hibridekbe épített belsőégésű motor kimondottan "gyík". Szinte sosem dolgozik egyedül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Több ponton is van gond az érveléseddel.
Nem azért kerültek elektromos/hibrid meghajtások a SUV-okba, hogy el tudják adni őket, hanem mert jelenleg szinte csak azt tudják eladni.
Ezen kívül nem csak batárokban van hibrid meghajtás. Több éve van a Yarisnak hibrid verziója.
A hibrid lényege nem az, hogy lemerül az aksi.
A vezető dönti el az általa beállítható üzemmódokkal, hogy hogyan szeretné használni az autót.
Ha előre tudod, hogy 50km alatt megúszod az aznapi túrát, - pl. városi ingázás - akkor tisztán elektromosra kapcsolod. Különben meg a hibrid rendszer manageli a merítés-visszatöltés vezérlését. Magában, a hibridekbe épített belsőégésű motor kimondottan "gyík". Szinte sosem dolgozik egyedül.

Subaru 24 lóerős villanyt pakol a 160 lovas szívó mellé. Szó legszorosabb értelmében alibi hibrid. De a lényeg, hogy zéró emissziós papíron, mert tölthető.
Maga az autó meg amúgy is dögnehéz a CVT+AWD kombó miatt.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Subaru 24 lóerős villanyt pakol a 160 lovas szívó mellé. Szó legszorosabb értelmében alibi hibrid. De a lényeg, hogy zéró emissziós papíron, mert tölthető.
Maga az autó meg amúgy is dögnehéz a CVT+AWD kombó miatt.
De 1 Subarut nem a villanymotor miatt fognak megvenni...! :)
 
T

torsen

Guest
Subaru 24 lóerős villanyt pakol a 160 lovas szívó mellé. Szó legszorosabb értelmében alibi hibrid. De a lényeg, hogy zéró emissziós papíron, mert tölthető.
Maga az autó meg amúgy is dögnehéz a CVT+AWD kombó miatt.

Nem feltétlenül alibi. Egy Golf/Jetta méretű autó 20kW villanymotorral 125km/h-ra képes tiszta villamos hajtással. (a Subaru kb. 120km/h-t).
 
T

torsen

Guest
Ooorky

Ha bele gondolsz igazából csalnak.
Ugye a mérési ciklus tudtommal az első 100 km-re érvényes, amit 23 km-s távon számolnak. Ezen kell 95 grammot hozni. :D
Ha van egy benzin motorod ami amúgy 180 grammot bocsát ki, de mellé raksz egy elektromos kisegítő trükköt, amivel elmész 50 km-t norma szerint, akkor papíron lesz egy 90 gramm kibocsátású autód. (vagy mint lentebb látod, még ennél is jobb) Csodálatos :D

És ennek köszönhetően tűnnek el az "olcsó" kisautók az utakról, ugyanis azokban erre hely sincs, meg egy ilyen megoldás olcsó sem lehet. Szóval az EU környezetvédelmi igyekezete miatt rád sóznak egy 2 tonnás "hibrid" SUV-ot, mert az milyen csuda környezet barát. :cool:

Egy Opel Corsa E , sima 1.4 szívó benzinnel (90 LE/1200 kg) gonosz módon kibocsát 130 g CO2-őt. Igaz, ez 100 km-en meg 700 km-en is ennyi.

Ezzel szemben az egyik legnépszerűbb zöld rendszámos kocsi, a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines (135 LE/1900 kg) pedig csodásan védi a környezetet , mert csak 46 g/km a kibocsátása, meg elmegy 50 km-t elektromosan. Papíron 2 litert eszik 100 km-en :D:D:D
Ezek az új WLTP szabvány adatok. Maga a szabvány jó, csak ugye 23 km-s távon mérik az autót:rolleyes:
A kérdés amire nem tudom a választ. Mennyi CO2-őt bocsát ki a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines kocsi a való életben miután lemerült a benne lévő aksi?
Nem csak az első 100 km érdekelne, hanem a maradék 600 km is!
(Egy átlagos autónak legalább 700 km a hatótávolsága)

Zárójelben megjegyezném, hogy a Corsa D kisautóból létezett olyan verzió amely képes volt a való életben tartósan megközelíteni az EU-s előírást, vagyis a 95 g/km-t.:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/varosban-5-liter-alatt-opel-corsa-ecoflex-teszt/
Mind ezt tudta 100 km-en, meg 700 km-en is. ;)
De tudom, szólott az EU, a kéttonnás hibriddel mentünk környezetet, mert az a jó nekünk :rolleyes:

Szóval úgy látom, hogy az EU ismét adott a szarnak egy kurva nagy pofont!

Források:
https://www.opel.hu/autok/corsa/corsa-5-ajtos/specifikaciok/motorek-es-sebessegvaltok.html
http://www.mitsubishi.hu/images/uploads/modell_adatok/13/spec.pdf

A probléma/problémám a PHEV-kel elsősorban az, hogy nagy az akksi, de nem használják, mert fegyelmezetlenek. A nagy PHEV-ket a tapasztalat szerint ritkán teszik töltőre. Ami az akksiba kerül az jobbára a visszatáplált fékenergia és a BM munkapont eltolásából termelt energia. Erre viszont fölösleges egy 14kWh-s akku, elég lenne egy 1,5kWh-s is.(Ami nyilván nincs akkora "holtsúly") Ha töltögetnék minél többet, akkor lenne értelme (valamennyi) A méréseknek, amiket csurig töltött akkuval kezdenek, annyi hibája minimum van, hogy a villamos hajtással az akkuba tolt villany termelésének CO2 tartalmát nem veszik figyelembe. És amit írtál a hatótáv kérdéséről (közben az akku lefekszik) teljesen jogos. Ez kb. összefügg azzal, amit én is írtam a villamos töltések elmaradásáról.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Nem feltétlenül alibi. Egy Golf/Jetta méretű autó 20kW villanymotorral 125km/h-ra képes tiszta villamos hajtással. (a Subaru kb. 120km/h-t).

Subaru hajtáslánca ~35%-os veszteséggel dolgozik, lényegesen kevesebb jut a kerekekre, mint egy első kerék hajtásúnál (CVT váltó + 3 differenciál).
Ehhez jön, hogy a méretükhöz képest qva nehezek az autóik, mivel folyamatosan az 5*-ra hajtanak törésteszteken, nem elég az, hogy valahogy átmenjen (20 legbiztonságosabb autóból 9 Subaru). Az új hibrideket is demózták, hogy nekivágták a hátulját egy betonoszlopnak és kibontották megmutatni a sértetlen akkut (khm Tesla).

Saját elmondásuk szerint:
  • 8.8 kWh battery (5.5 kWh usable), 25.0 Ah; 351.5V
  • all-electric range of 17 miles (27 km) (EV mode up to 65 mph); total range: 480 (772 km)
Ez szerintem bőven alibi (probléma, hogy kapásból 10k$-ral nyomja meg árat a hibridség).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
pöcshuszár

Szerintem meg nincs gond az érvelésemmel. Nagyon pontosan rávilágít arra, hogy mi a probléma.
A toyota hibridek amúgy kicsi (1.3 kWh-s) aksikkal rendelkeznek, lényegében fékenergiát nyernek vissza.
Én nagyon nem ezekről a hibridekről beszéltem!
(Bár ezek is 100-150 kg-al nehezebbek és 1 millióval drágábbak, mint egy sima szívó benzin)
 
M

molnibalage

Guest
Nem feltétlenül alibi. Egy Golf/Jetta méretű autó 20kW villanymotorral 125km/h-ra képes tiszta villamos hajtással. (a Subaru kb. 120km/h-t).
20 kW motorral az első komolyabb emelkedőn alig tud felmenni az a vacak. Vagy akkor ott mi van? Majd kiszáll két ember az autóból és leveszi a cuccát és felsétál vagy mi? Meg milyen menetdinamikája van annak? Egy 1,5-2t autó alá 20 kW? A Trabant volt kb. ennyi teljesítménnyel felvértezve, csak az nem 1,5-2t volt, hanem 600 kg.

Saját elmondásuk szerint:
  • 8.8 kWh battery (5.5 kWh usable), 25.0 Ah; 351.5V
  • all-electric range of 17 miles (27 km) (EV mode up to 65 mph); total range: 480 (772 km)
Ez szerintem bőven alibi (probléma, hogy kapásból 10k$-ral nyomja meg árat a hibridség).
Igen. Ez bizony alaibi. Cserébe jó drága. Itthon, egy hidegebb téli dugós napon nem érsz vele haza még az agglomerációba sem. Nevetséges. Orbitális parasztvakítás ezt, nem környezetvédelem.
 
T

torsen

Guest
Subaru hajtáslánca ~35%-os veszteséggel dolgozik, lényegesen kevesebb jut a kerekekre, mint egy első kerék hajtásúnál (CVT váltó + 3 differenciál).
Ehhez jön, hogy a méretükhöz képest qva nehezek az autóik, mivel folyamatosan az 5*-ra hajtanak törésteszteken, nem elég az, hogy valahogy átmenjen (20 legbiztonságosabb autóból 9 Subaru). Az új hibrideket is demózták, hogy nekivágták a hátulját egy betonoszlopnak és kibontották megmutatni a sértetlen akkut (khm Tesla).

Saját elmondásuk szerint:
  • 8.8 kWh battery (5.5 kWh usable), 25.0 Ah; 351.5V
  • all-electric range of 17 miles (27 km) (EV mode up to 65 mph); total range: 480 (772 km)
Ez szerintem bőven alibi (probléma, hogy kapásból 10k$-ral nyomja meg árat a hibridség).

Biztos mindenben igazad van, de a 35%-os veszteségre tudnál valami bizonyítékot hozni? Csak mert eddig én ilyen magas veszteséget nem láttam. A quattro Audiban is 3 difi van és arra 92% mechanikai hatásfokot adtak meg (úgy hogy a középső a köztudottan veszteséges torsen). A CVT nem baszhatja el ennyire a hatásfokot (arra ezek szerint 75 % körül jön ki a hatásfok és nincs az a hajtóműolaj, ami a motorteljesítmény 25%-t elviseli hőben), de kíváncsi vagyok...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Szerintem meg nincs gond az érvelésemmel. Nagyon pontosan rávilágít arra, hogy mi a probléma.
A toyota hibridek amúgy kicsi (1.3 kWh-s) aksikkal rendelkeznek, lényegében fékenergiát nyernek vissza.
Én nagyon nem ezekről a hibridekről beszéltem!
Figyelj! Leírod, hogy:
Ezzel szemben az egyik legnépszerűbb zöld rendszámos kocsi, a Mitsubishi Outlander PHEV 2.4 literes benzines (135 LE/1900 kg) pedig csodásan védi a környezetet , mert csak 46 g/km a kibocsátása, meg elmegy 50 km-t elektromosan. Papíron 2 litert eszik 100 km-en
Meg mellé, hogy:
Ezek az új WLTP szabvány adatok. Maga a szabvány jó, csak ugye 23 km-s távon mérik az autót
Ha az lenne a módszer, hogy a teljes 23km-en elektromosan használják a járművet, és az 50km-t tud elektromosan, akkor értelemszerűen a teljes teszt alatt elektromos módban kellene mennie, nem? Magyarán 0g/km-re jönne ki a kibocsátás!
Ehhez képest te magad írtad le a 46g/km-es kibocsátást.
Na, akkor szerinted milyen üzemmódban használták a járművet a teszt alatt?
 
T

torsen

Guest
20 kW motorral az első komolyabb emelkedőn alig tud felmenni az a vacak. Vagy akkor ott mi van? Majd kiszáll két ember az autóból és leveszi a cuccát és felsétál vagy mi? Meg milyen menetdinamikája van annak? Egy 1,5-2t autó alá 20 kW? A Trabant volt kb. ennyi teljesítménnyel felvértezve, csak az nem 1,5-2t volt, hanem 600 kg.


Igen. Ez bizony alaibi. Cserébe jó drága. Itthon, egy hidegebb téli dugós napon nem érsz vele haza még az agglomerációba sem. Nevetséges. Orbitális parasztvakítás ezt, nem környezetvédelem.

Le lehet fikázni a 20kW-os villanymotort, meg lehet Trabantozni, csak az a különbség, hogy a Jetta VM 0/min-nél tud 150Nm-t (elektronikusan korlátozva- és ezt tudja kb. 2200/min-ig. A Trabant 58Nm-t köhögött ki magából egyetlen fordulaton (3000/min)) Egy 20kW-os VM, pláne ha párhuzamos hibridként van beépítve, még a nyomatékváltó előtt, akkor nagyon-nagyon sokat ér.

A PHEV-ről nekem sincs jó véleményem, de a villamos hajtást -mint hajtást- ki kell próbálni és utána véleményezni.
 
T

torsen

Guest
Figyelj! Leírod, hogy:

Meg mellé, hogy:

Ha az lenne a módszer, hogy a teljes 23km-en elektromosan használják a járművet, és az 50km-t tud elektromosan, akkor értelemszerűen a teljes teszt alatt elektromos módban kellene mennie, nem? Magyarán 0g/km-re jönne ki a kibocsátás!
Ehhez képest te magad írtad le a 46g/km-es kibocsátást.
Na, akkor szerinted milyen üzemmódban használták a járművet a teszt alatt?

Ha a WLTP ciklus által megkívánt gyorsítási intenzitást villannyal nem tudja a jármű, akkor automatikusan indul be a belsőégésű motor.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Ha a WLTP ciklus által megkívánt gyorsítási intenzitást villannyal nem tudja a jármű, akkor automatikusan indul be a belsőégésű motor.
Hát szerintem ez azért nem lenne olyan gyakori tisztán villamos meghajtásnál, ha összesen 55kW-nyi elektromos motor van az első és a hátsó tengelyen.:rolleyes:
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Biztos mindenben igazad van, de a 35%-os veszteségre tudnál valami bizonyítékot hozni? Csak mert eddig én ilyen magas veszteséget nem láttam. A quattro Audiban is 3 difi van és arra 92% mechanikai hatásfokot adtak meg (úgy hogy a középső a köztudottan veszteséges torsen). A CVT nem baszhatja el ennyire a hatásfokot (arra ezek szerint 75 % körül jön ki a hatásfok és nincs az a hajtóműolaj, ami a motorteljesítmény 25%-t elviseli hőben), de kíváncsi vagyok...

 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Igen. Ez bizony alaibi. Cserébe jó drága. Itthon, egy hidegebb téli dugós napon nem érsz vele haza még az agglomerációba sem. Nevetséges. Orbitális parasztvakítás ezt, nem környezetvédelem.

Nem is céljuk a környezetvédelem, ma Európában ilyen trükközésekkel lehet eladni egy középkategóriás autót.
Ezt hozták össze a bürokraták a zöldekkel karöltve, MÉG TÖBB szennyezést.
 
M

molnibalage

Guest
Le lehet fikázni a 20kW-os villanymotort, meg lehet Trabantozni, csak az a különbség, hogy a Jetta VM 0/min-nél tud 150Nm-t (elektronikusan korlátozva- és ezt tudja kb. 2200/min-ig. A Trabant 58Nm-t köhögött ki magából egyetlen fordulaton (3000/min)) Egy 20kW-os VM, pláne ha párhuzamos hibridként van beépítve, még a nyomatékváltó előtt, akkor nagyon-nagyon sokat ér.

A PHEV-ről nekem sincs jó véleményem, de a villamos hajtást -mint hajtást- ki kell próbálni és utána véleményezni.
Tisztában vagyok a nyomatékkal, de ha nehéz és nagy légellenállású az autód, akkor hogyan fog tempót menni a forgalomban? Nem értem...
Egyébként az egész közlekedésről az a véleményem, hogy a társadalom más időfelfogásban élne és nem kéne mindenhova rohanni, akkor talán kisebb lenne a lábnyom is... Akkor meg aztán tökmindegy, hogy villamos vagy belső égésű. Csökkenne a fogyasztás. Drámaian.