Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Amerikában több nagyváros 30 éve elkezdte felismerni ugyanazt a problémát amiről Bergennel kapcsolatban írtam. Dallas, Houston, Denver, St. Louis, LA, Seattle, Phoenix ami így hirtelen eszembe jut.
Ha az ember megnézi, a legélhetőbb amerikai nagyvárosokat érdekes dolgokat fog találni.
A villamosvonalak mentén jelentősen megemelkedett e beruházások száma. Üzletek, boltok, éttermek, kávézók, szórakozóhelyek nyíltak, picit visszatért az, amit megöltek a városszéli hiperáruházak. A régi lerohadt ipari épületeket szívesen újították fel loft lakásoknak, dózeroltak le régi vacak épületeket és emelkedtek ki a földből modern lakások.
A másik vicces dolog, hogy Torontóban a nyolcvanas-kilencvenes években napi átlagban 300 000 ember zötyögött a villamosokon. Mára eljutottak a napi átlag 450 000-ig. Az megint csak érdekesség, hogy Toronto a világ 4. legélhetőbb városa. Nyilván nem csak a tömegközlekedésen múlik, viszont ha jó a tömegközlekedés, az más dolgokra is hatással van.
Nem az a tipikus amerikai utcakép.
maxresdefault.jpg
Erről szól ez a videó.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Bár vidéki vagyok, de én is villamos párti vagyok ha földfelszíni tömegközlekedésről van szó.
Ha forgalomtól elzárt pályát kap és még esetleg a útkereszteződéseknél előnyt élvez (automatán kapja zöldet), akkor nincs jobb alternatíva jelenleg.
Az év szinte minden napján elvileg igen szűk idő eltéréssel teszi meg a távot, független a dugóktól pl.

Fiatalon a faterral utaztam tömegközlekedéssel BP-n áruházakba, vásárokra.
Míg a villamos monoton ment egyik megállótól a másikig, ugyanott busszal a dög melegben ácsorogtál a dugóban.

A Metró vonalán ha már van meglévő villamosvonal, szerintem nem feltétlen fölösleges, a gyakoribb megállói miatt és a csak 3 megállóra kell, pik fellépek, pak lelépek, és ott vagyok, míg a Metrónál indul a lépcsőzés, mozgólépcsőzés, a fel és leszállásnál.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
A Fonódó napi többszöri tapasztalat alapján látva a gyakorlatban kifejezetten jól működik!
Főleg hogy befejezve sincs, aztán mégis jól működik! A ritka járatok mondat egyáltalán nem igaz. Kifejezetten sűrűn járnak a járatok, sőt túl sokan is vannak - néha az a tuja gangbang ami a Móriczon/belső Bartókon megy...

Biztos így van, meg minden többszörösen jó, csak én nem ezt tapasztalom amikor használom és inkább hajlamos vagyok ebből kiindulni. Ha el akarok jutni Óbudára jellemzően úgy 15 percig nem jön semmi, de utána aztán egyszerre három villamos is. Tényleg nagyon fasza.

Az egy régi és nagyon rossz beidegződés, hogy az a 3 ember aki Óbudáról a Savoyába megy. Nem. Nem ez a lényeg. Hanem hogy van egy kiterjedt, egymásba fűzött, de szerteágazó hálózat ami segítségével mindenhonnan mindenfele el tudsz jutni kevesebb átszállással! Nem kell rohanni a 18-astól a 4-6-hoz majd átszállni a 17-esre, mint középsulis koromban. Jóval könnyebb a Kolosyról a Móriczra eljutni mert nem szívsz azzal a rohadt 86-ossal a Fő utcában (de utáltam te jó ég!), könnyebb Újbudától eljutni Észak-Pestre, vagy Albertfalváról a Kelemen Lászlóhoz mert nincs átszállás jön az 56-os oszt víz. Persze az egész hálózat szervezettebb lehetne, de az már más kérdés. A BKK romjain csoda, hogy ennyi működik (annak a cégnek vezetősége sincs - az öreg úrat azt hagyjuk szegényt, az irodáját se tudja talán hogy hol van)...

Ez hogy nincs átszállás az egy jó dolog papíron pl neked aki a Moriczig szeretnél utazni, meg a másik 2-nek aki meg valami rejtélyes okból a vörösvári útról jár be a Savoya Parkba árufeltölteni. Nekik kétség kívül hasznos, csak kérdés hogy ez egy milyen százalékú igény, mert a többieknek (átlagos felhasználók, pár megállót mennek) meg szívás, ha az adott vonalat nagy számban használja olyan vili is, ami a várakozó emberek túlnyomó részének teljesen alkalmatlan, mert nem all meg, nem arra megy stb. Így a korábban egyébként jól működően összehangolt járatokkal járó átszállási idő veszteség helyett most van várakozási idő veszteség.

Egyébként nem értem, nem arról van szó hogy azért kell villamos, mert a rövid megállótávolságú közlekedést is ki akarjuk szolgálni, mert arra a villamos jó, ja de a hosszú távú átszállás nélküli fel városon átzötykölődésre is, mert arra is a villamos kell? Tessék eldönteni, mert ez így egy ilyen öncélú, önmagát igazoló dolog. Budán eleve roppant nyűgös az egész észak déli közlekedés bármilyen formában, oda végre egy normális metróvonalat kellene építeni vagy a hév folytatásával megoldani valahogy.
 
M

molnibalage

Guest
Biztos így van, meg minden többszörösen jó, csak én nem ezt tapasztalom amikor használom és inkább hajlamos vagyok ebből kiindulni. Ha el akarok jutni Óbudára jellemzően úgy 15 percig nem jön semmi, de utána aztán egyszerre három villamos is. Tényleg nagyon fasza.



Ez hogy nincs átszállás az egy jó dolog papíron pl neked aki a Moriczig szeretnél utazni, meg a másik 2-nek aki meg valami rejtélyes okból a vörösvári útról jár be a Savoya Parkba árufeltölteni. Nekik kétség kívül hasznos, csak kérdés hogy ez egy milyen százalékú igény, mert a többieknek (átlagos felhasználók, pár megállót mennek) meg szívás, ha az adott vonalat nagy számban használja olyan vili is, ami a várakozó emberek túlnyomó részének teljesen alkalmatlan, mert nem all meg, nem arra megy stb. Így a korábban egyébként jól működően összehangolt járatokkal járó átszállási idő veszteség helyett most van várakozási idő veszteség.

Egyébként nem értem, nem arról van szó hogy azért kell villamos, mert a rövid megállótávolságú közlekedést is ki akarjuk szolgálni, mert arra a villamos jó, ja de a hosszú távú átszállás nélküli fel városon átzötykölődésre is, mert arra is a villamos kell? Tessék eldönteni, mert ez így egy ilyen öncélú, önmagát igazoló dolog. Budán eleve roppant nyűgös az egész észak déli közlekedés bármilyen formában, oda végre egy normális metróvonalat kellene építeni vagy a hév folytatásával megoldani valahogy.
Szerintem ezek után ne is kommentelj a témában. Lövésed sincs róla. Egyelemes mintából extrapolálsz a végtelenbe a forgalmi adatok helyett.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
Lássuk akkor a számokat, forgalmi adatokat, bár ezek mindenki számára is könnyen elérhetők.

Ha most, ebben a pillanatban akarok Móriczról a Vorosvari útig eljutni, az a fonódóval a 19/41 vili el átszállás nélkül olyan 38 perc, ugyanez M4, M3, 1 vili, tehát t3 (!!) átszállással meg 39 perc. Ja és fonódó tömve lesz.

Gratulálunk, 1 percet nyertünk papíron, aztán a gyakorlatban meglátjuk mikor jön meg valójában a 19-és villamos a csodálatosan túlzsúfolt vonalon.. Margit híd budai hídfőtől ugyanez, a több átszállásos hév / busz stb kombóhoz képest nem nyertem egy egész percet, azt is legfeljebb csak papíron.

Abba már bele sem megyek, hogy kocsival a város talán legszarabb útvonalán mindez fele idő..
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Régebben még beágyazott ide Ooorky egy térképet, amelyen a világ vasútjai voltak felrajzolva. A tétet ezzel a linkel akarom emelni. Folyamatosan frissítik, és már magyar jelmagyarázat is elkészült hozzá. Részletességéről ennyit: tervezett vasút és villamoshálózat is rajta van, az M2 és M3 összekötése is, hosszabb ideig tartó vágányzárak és nyomvonal korrekciók láthatóak, illetve olyan elfeledett bánya- és iparvasutak is, amelyekről már alig találni valamit a neten. A szolgálati helyek is hasonlóan pontosak.
 
M

molnibalage

Guest
Lássuk akkor a számokat, forgalmi adatokat, bár ezek mindenki számára is könnyen elérhetők.

Ha most, ebben a pillanatban akarok Móriczról a Vorosvari útig eljutni, az a fonódóval a 19/41 vili el átszállás nélkül olyan 38 perc, ugyanez M4, M3, 1 vili, tehát t3 (!!) átszállással meg 39 perc. Ja és fonódó tömve lesz.

Gratulálunk, 1 percet nyertünk papíron, aztán a gyakorlatban meglátjuk mikor jön meg valójában a 19-és villamos a csodálatosan túlzsúfolt vonalon.. Margit híd budai hídfőtől ugyanez, a több átszállásos hév / busz stb kombóhoz képest nem nyertem egy egész percet, azt is legfeljebb csak papíron.
  1. A villamos tele van = igény van rá. Még annak ellenére is, hogy nem hajtották végre a területen tervezett forgalmi módosításokat.
  2. A menetideje meg persze, hogy ennyi, ha feltartják folyamatosan a villamos az autók.
  3. Te most egyetlen időpillanatan nézted meg, amikor napközbeni csúcs van és az átszállási várakozási idő kevés, az autós forgalom meg feltartja a villamos.

    Na és mondjuk kora este vagy este, akkor a 3 átszállásod várakozása lehet vagy akár 20 perc is. Az hol lesz gyorsabb..? Amikor az M4 és M3 is jó, ha 6-8 percenként jár? De te egyetlen pontból extrapoláltál. A normál menetideje a villamosnak 30 perc. Ha nem ennyi, az azért van, mert akadályozza a forgalmat a közúti forgalom.

    https://bkk.hu/apps/menetrend/pdf/3190/20190902/1.pdf
Te gondolkodsz kommentelés előtt..? De tényleg...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
A tényekkel vitatkozol, nem velem. Azon meg jót röhögök hogy a Kolosi téren délre menő villamost feltartó, gonosz szíriuszi gyíkemberek miatt nem tud haladni a Móriczról észak felé a villamos. Mindig van valami kifogás, meg másra mutogatás, hogy miért nem jönnek a számok az Istennek se.

Szerintem maradj a biciklinél, hajtás pajtásnak még bőven elég eszed van.
 
M

molnibalage

Guest
A tényekkel vitatkozol, nem velem. Azon meg jót röhögök hogy a Kolosi téren délre menő villamost feltartó, gonosz szíriuszi gyíkemberek miatt nem tud haladni a Móriczról észak felé a villamos. Mindig van valami kifogás, meg másra mutogatás, hogy miért nem jönnek a számok az Istennek se.

Szerintem maradj a biciklinél, hajtás pajtásnak még bőven elég eszed van.
A csúcsidei és éjszakai menetsűrűség tények.
Te háromszor akarsz átszállni mondjuk este 8-9-10 felé, amikor
  • 10 percenként jár az M4?
  • Meg pótlóbusz van M3 helyett, de az is akkor ritkábban járna már bőven?
  • Az 1-es vili 9 után tízpercenként jár.
Ha mindenhol csak 5 percet vársz akkor az már 15 perc csak várakozás. A fonódó menetideje meg 30 perc. Kimész előtte 3 perccel és odaérsz 33-35 perc alatt. Összesen. Ha nem tartják fel, ezt hozza. És nem azon múlik, hogy akkor a 3 (!) átszállás rövid idő alatt vagy sikerül vagy nem... És inkább nem...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
Ha kinyitnád a szemed végre látnád hogy az alapvető probléma az, hogy a metró annyival gyorsabb nagyobb távon, hogy azzal a lassabban haladó es sűrűn megálló villamos nem tud versenyezni, és csak akkor lesz egálban ha erősen a vili felé lejt a pálya az átszállások miatt. Ez nagyjabol azt is mutatja mennyire életképes egy párhuzamosított vili a metróhoz képest: semennyire.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113

A Li-ion akkumulátor gyártási folyamata energiaigényes, különösen a lítium cellák termeléséhez szükséges sok elektromos áram és más fosszilis energiahordozó, általában földgáz. Jelenleg egy koreai gyártású akkumulátor minden egyes KWh-nyi kapacitásának megtermelésével 123 kg Co2 szabadul fel. Ez az érték egyébként függ a felhasznált elektromos áram forrásától és a gyármérettől is.
Kínában például, ahol döntően kőszén égetésével nyernek elektromos áramot, ez a kibocsátási érték rendre 200 kg felett van.

Vagyis egy 50 kWh-s akku legyártása ezek szerint Koreában 6,15 tonna CO2 kibocsátással jár.
Korea áramtermelése 65%-ban hőerőművekben zajlik.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_South_Korea#Sources
Vagyis egy Magyarországon (ahol az elektromos energia felét Paks állítja elő) gyártott akku még kevesebb CO2 kibocsátással jár.
Ha meg Paks 2 is elkészül, akkor meg már szinte teljesen zöldárammal fog készülni az akku is és a kocsi is CO2 kibocsátás mentesen fog tölteni.
Az meg, hogy egyes országok milyen szennyező módon állítják elő az áramot, már nem a mi dolgunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Egyébként mostanság az index egyre normálisabb cikkeket ír.
Már az atomerőműveket is a környezetkímélők közé szorolják.
Változott a tulajdonosuk? Vagy Paks támogatja őket? :)
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Ha kinyitnád a szemed végre látnád hogy az alapvető probléma az, hogy a metró annyival gyorsabb nagyobb távon, hogy azzal a lassabban haladó es sűrűn megálló villamos nem tud versenyezni, és csak akkor lesz egálban ha erősen a vili felé lejt a pálya az átszállások miatt. Ez nagyjabol azt is mutatja mennyire életképes egy párhuzamosított vili a metróhoz képest: semennyire.
  • M4. Móricz Kálvin tér az 4 perc, de felszínre jutás és lemenetel már önmagában 1 perc alsó hangon. Ez összesen legyen 5 perc.
    (Mondjuk tudom, hogy nem ennyi, mert utaztam már erre sokat és a barátnőm is. Napi szinten jár erre...)
  • Kálvinon átszállás M3-ra. A legyen nagyvonalúan 5 perc a várakozás + M3 és M4 séta között együttesen, de ez sem szokott ennyire kijönni csak véletlenül a mesékben. Felszálltál az M3-ra. Akkor már 10 percnél vagyunk.
  • Kálvin tér-Árpád híd 11 perc + 1 perc a felszínig. Már 21 percnél vagyunk.
  • 5 perc várakozás az 1-es vilire. Már 26 perc. Árpád híd - Vörösvári utca 8 perc. Ez 34 perc.
Minden átszállás idealizált és, ha bármelyik rész vagy folyamat a menetrendhez képest csak +1 perc, akkor már a 40+ percet karcolgatod.

Ezen felül tök jó, hogy a Móriczot veszed alapnak, ahol van metró és a végállomást vetetted össze, ahova jár az 1-es vili. Tehát nagy kegyesen olyan pontot, ahol éppen végállomása van az 1-es villamosnak. És ki mondta, hogy a végállomás a cél, amikor valaki felszáll bármelyik fonódó villamosra...?
  • Tehát, ha nem a végállomás a cél, hanem a Kolosy tér? Akkor majd az 1-es viliről HÉV-ezel vissza vagy felszállsz arra az fonódó villamosra a Vörösvárin, hogy dél felé menj, amire eleve fel kellett szállnod?

  • Mi van, ha nem a Móriczról indulsz, hanem délebbről? Akkor még egy átszállás pluszban?

  • Mi van, ha kettő kombinációja áll fent, tehát nem a Móriczról indulsz és nem is a Vörösvári a végállomás, ahogy én mentem? Hol a metrózás előnye totális szar irányokba három átszállással?
A vonal nem a végállomások közötti mozgást segíti, hanem a vonalak közötti összes pontot nézd. Mielőtt nem volt fonódó mindenképpen át kellett szállni dél és észak Buda között. Most nem kell. Úgy, hogy a hegy két ellentétes oldalára is tudsz menni.

Találtál kettő darab pontot, ami esetleg tud talán olyan gyors lenni szerencsével, mintha nem szállnál át. Ha a vonal mentén nem olyan pontokat választasz ki, ami közös pontja az ászállásaidnak, akkor +2 átszállás. A fonodó mentén néhány meg hány állomástól állomásig indulás kombó van, mint utazási lehetőség, amit kiszolgál a vonal. Ebből te kiválasztottál egyet és tettél rá egy meredek összehasonlítást.

Amit előadtál az a tipikus cherry picking. A teljes vonalon utazó célforgalom töredéke esetleg kb. azonos gyorsaságú...
...tehát ezért a fonódó értelmetlen szerinted.
Az persze lényegtelen, hogy a vonalon a teljes forgalom töredéke megy a végállomástól pontosan a Móriczig.

LOL, LOL, LOL

Ne haragudj, de amit előadsz az a minősíthetetlenség határán van. Szerintem, hogy maradj a jogszabályoknál, mert matematikán és statisztikán alapuló értelmezésre láthatólag képtelen vagy. Azt tisztán látszik.

Én a vonal indulása után kb. 1,5 héttel jártam rajta először és már akkor tömve volt. Az Építész utcától mentem a Kolosy térig. Tudod mikor jutott volna eszembe átszállni és követni a te útvonaladat? Nézem volna rád, hogy elment az eszed...?
 
T

Törölt tag 008

Guest
Egyébként mostanság az index egyre normálisabb cikkeket ír...
A parlamenti választások után amikor Simicska eladott mindent és a ballib médiába bedobta a gyeplőt utána jött az "aggyá havidíjat ha olvasi akarsz" kampány náluk. Valszeg nem jött be a pénz mert azóta kezdtek átállni a szolidabb újságírásra.
Meglepő de most már vannak korrekt cikkek. Szóval rá vannak kényszerítve, hogy használják az agyukat is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
Ide oda csapongasz, majd megszakadsz hogy úgy mókold a paramétereket hogy kijöjjön belőle valami, hogy hátha átváltozik a valóság a te prekoncepciódhoz, de az Istennek sem jön ki más. Ne erőltesd túl magad szerintem.

A próbaútvonalat egyébként Hubának a példájából vettem át, a időket pedig a Google maps adja ki, nem pedig en találom ki találomra hasalt számokkal.

Ha van hiba a Google becslésekben, az mindegyik alternatív útvonal számításban megvan egyformán, így egyik irányban sem elfogult.

Arról sajnos szintén nem én tehetek, hogy a műszaki területen alacsony presztizsű képzést sikerült választanod, amely szemmel láthatóan folyamatos szakmai frusztrációt okoz neked, és amit próbálsz kompenzálni ezzel az műszaki tartalmat teljes mértékben nélkülöző üres hőzöngéssel.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 694
113
A parlamenti választások után amikor Simicska eladott mindent és a ballib médiába bedobta a gyeplőt utána jött az "aggyá havidíjat ha olvasi akarsz" kampány náluk.

Eh, az ilyen világméretű szánalomkampány az összes baller lapnál (Guardian stb ugyanilyen felhívással jön),

A tartalom szerintem egyre gyengébb és egysíkúbb, bár változó, időnként lejön egy normalis cikk a normalis embereknek, mert azert belőlük is élnek, a nagy része viszont ugyanúgy a szimpátiaazonos kör alternatív valóságának belsős megerősítésére szolgál + kampány cikk.

Ördögi kör ez kicsit, ha a belső kör zabálja a patásördögös napi cikkeket, amit könnyű összedobni, egy idő után már nehéz lesz komoly cikket írni és megy le a színvonal, és ez nem csak az indexre igaz.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Régebben még beágyazott ide Ooorky egy térképet, amelyen a világ vasútjai voltak felrajzolva. A tétet ezzel a linkel akarom emelni. Folyamatosan frissítik, és már magyar jelmagyarázat is elkészült hozzá. Részletességéről ennyit: tervezett vasút és villamoshálózat is rajta van, az M2 és M3 összekötése is, hosszabb ideig tartó vágányzárak és nyomvonal korrekciók láthatóak, illetve olyan elfeledett bánya- és iparvasutak is, amelyekről már alig találni valamit a neten. A szolgálati helyek is hasonlóan pontosak.

Jópofa, rajta van mind a Dunaújvárosi magyar katonai pontonhídra felvezető vasúti vonal...
2019-10-18-15-33-15-Window.jpg


...mind a Lakitelki szovjet katonai ideiglenes hídra felvezető vasúti ágak is.
2019-10-18-15-39-04-Window.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Ha meg Paks 2 is elkészül, akkor meg már szinte teljesen zöldárammal fog készülni az akku is és a kocsi is CO2 kibocsátás mentesen fog tölteni.

Már csak a nyersanyagtermelés szennyezését kellene lecsökkenteni, hogy ne okozzanak ökonómiai katasztrófát a 3. világbéli országokban.