Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
De nézd csak.
Le is van írva benne, hogy 46.000USD lett volna a töltés ára 450.000 mérföldre.... DE a Modell S ára már ezt is tartalmazta! ;)
Ez most valami vicc?
  • Kétszer cseréltek pakkot. Ha nem lett volna biztosítása és kezdeti PR akkor ez már alsó hangon úgy 20k USD. Ezt persz úgy vette, hogy "ingyen". Persze, neki. Valahol valamikor ezek a költségek le fognak csapódni... vagy csődbe megy a Tesla... Mert aki nem vezeti ki belőle 8 év alatt ezt, az IJ. Vehet saját pénzen. Talán nem ebből kellene extrapolálni.
  • Ezen felül hol van a videóban, hogy a töltött áram ára benne volt a kocsi árában?
    450k mile = 720k km. 0,2 kWh/km = 144 000 kWh. Ez még 0,1 centes áramárral 14400 dolláros számla lenne. Hogyan jön ki a 46 ezer? Mennyiért adják akkor bakker az áramot?
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 730
113
pöcshuszár

Ahogy olvasom még mindig jobban jártál, mintha venned kellet volna bele egy új Tesla Aksit. :D:D:D
A toyota+dízel nem jó párosítás szerintem.
Nekem egy Avensisem van, 1.8-as. Használtan vettem, 200,000 km alatt volt picivel. 40,000 km alatt olyan 300,000-et költöttem rá. De kb. majdnem minden új lett benne. (szelepfedél tömítés, aksi, generátor, trafók, gyertyák, olajok, szűrők, hűtővíz stb...)
Nemsokára a fékek lesznek cserések, az még egy 100,000-ben benne lesz. A fogyasztásom viszont valósan 7 liter vagy az alatt :)
Nem tudom, hogy a tiédnek mitől ilyen "drága" a szervize.

Tudod mit? Legyen a teslába egy új aksi 4,000,000 Ft.
300,000 km alatt lényegében elhasznál 1 ilyen akupakkot.
Elhasznál az is egy garnitúra féket.
Pollenszűrőt abban is cserélnek
Meg kinyírja magát valami elektronikája egyszer :)

Azt mondod, hogy ehhez képest drága egy sima kocsit szervizelni. Utána számoltam ennek:
(meg van a szervízkönyv és benne a csere periódusok+számlák meg árajánlatok)
Légszűrő 60,000 km 6,200 Ft
Gyújtógyertya 90,000 km 6,000 Ft (4 db)
Hűtőfolyadék 150,000 km (utána 90,000 km-enként) 22,500 Ft
Segéd hajtószíj 105,000 km (Én ezt beírom generátor felújításnak , az 43,000 Ft volt)
Szelepvizsgálat (érzékszervi, magyarán ránéz XD) 90,000 km (ingyen)
Váltó és difi olaj: 60,000 km 20,000 Ft
Szénszűrő (pollenszűrő sztem) 45,000 km 4,900 Ft
Motorolaj+szűrők 15,000 km-enként. 28,000 Ft
Fékszett: 87,500+54,000 Ft a full gyári.
Kuplungszett: 147,700 Ft
Akkumulátor: 33,000 Ft
Szelepfedél tömítés: 6,200 Ft

300,000 km-re vetítve az 1.8-s Avensisem szervizköltsége:

Légszűrő : 31,000 Ft
Gyújtógyertya : 18,000 Ft
Hűtőfolyadék : 45,000 Ft
Segéd hajtószíj (generátor felújítás): 86,000 Ft
Váltó és difi olaj: 100,000 Ft
Szénszűrő (pollenszűrő sztem): 29,400 Ft
Motorolaj+szűrők: 560,000 Ft
Fékszett: 249,500 Ft
Kuplungszett: 147,700 Ft
Akkumulátor: 99,000 Ft
Szelepfedél tömítés: 6,200 Ft
Összesen: 1,371,800 Ft
Tervezetten ennyit kell rákölteni egy Avensisre 300,000 km alatt.

Ezzel lehet párhuzamba állítani a Tesla 12,000 dollár+munkadíjas aksi cseréjét!
Anyagárban 3,660,000 Ft (USA ÁFÁ-val) . Ehhez jön még a munkadíj.

E mellet abban is kell legalább egyszer féket cserélni kompletten. Pollenszűrőt is kell. Meg gondolom bizonyos alkatrészeket ők is zsíroznak és olajoznak. (szerintem a villanymotornak is van kenése, van benne a hűtésnél vízpumpa stb...)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Tehát miről is van szó?
A korai modell S-eknél (cirka 8-10év).....esetenként....előfordulhat egy flash tároló elhasználódási hiba! Király!
Srácok! Szeretném jelezni, hogy a 2016 után gyártott összes Apple laptop minden korábban cserélhető alkatrésze már alaplapra integrált. Úgy, mint memória, háttértár, töltésvezérlés, video chip (bár ez utóbbi már elég régóta így van). Az Apple a termékeire, ha jól emlékszem már csak 5 éves életciklust ad meg (korábban 7 volt), ami azt jelenti, hogy 5 év után nem köteles tartani hozzájuk alkatrészt. DE addig is egy alaplap csere bőven 150-200.000Ft felett van (csak az alkatrész!). Ami egy 600.000Ft-os gép esetén a gép több mint 1/3-ada. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy egy laptop (nem csak Apple) élettartama tényleg nagyjából 4-5 évre tehető (persze elmennek tovább is, de ez az amit mindenki elvárhat tőlük), már egészen más kontextusba helyezi a dolgokat.
Ha pedig hozzáteszem, hogy hasonló tapasztalatom van Lenovo All-in-One géppel, DELL laptoppal, stb-stb..... :eek:;)
És akkor, hogy az árakat is tisztába tegyük: Vegyük csak azt, hogy mondjuk egy kis turbós TFSI motornál egy igen gyakran előforduló motorhiba mennyibe is fáj? Hja és a TFSI a letérdelést - megfelelő odafigyelés hiányában - képes akár 60-100.000km-enként előadni! De elég csak a SMART-ra gondolni, ami alapvetően 80-100 ezrenként motor generálozni kell.
A vicces az az egészben, hogy a Tesla problémája messze nem ilyen jellegű. A probléma megoldása ilyen elektronikai eszközök esetén elsősorban esetszámhoz kötődik. Amennyiben ténylegesen tömegesen előforduló hibáról lenne szó, a gyártó bármikor hirdethet rá visszahívást, ami ráadásul nem is kerülne neki túl sokba. Ugyanis ha felépíti rá a logisztikát (azaz raktárkészletet képez a tartalék vezérlőkből) akkor pillanatok alatt megoldható a csere. Ráadásul a kiszerelt vezérlők újrahasznosíthatóak. Egyszerűen csak ki kell forrasztani az elfáradt memória chipeket, és kicserélni (5 perces művelet). Majd ráküldik újra a firmware-t, és teszt után meg mehet is vissza a vezérlő egység a logisztikai rendszerbe, újra felhasználásra.
Na, akkor próbálj meg egy mondjuk vezérléshibából (láncmegnyúlás) szétütött szelepekkel beálló motorú belsőégésűt nagygenerálozni! :rolleyes: Sem időben, sem pénzben nem ennyi lesz.
De egy kettős tömegű lendkerék + kuplung szett (ezeket együtt szokták cserélni, és gyakorlatilag szinte minden modern belsőégésűbe belekerülnek, legyen az benzines, vagy dízel) is kopó-, fogyóeszköznek számít (5-600 ezres "kis" beavatkozás).
Én elhiszem, hogy nagyon fáj az olyan felhasználóknál a dolog, akinél előjön ez a Teslás vezérlő hiba. Lehet belőle vicces cikkeket rittyenteni, de ha ez tömeges problémának mutatkozik akkor biztos vagyok benne, hogy a Tesla lépni fog. Vagy már azelőtt. Mivel neki nem jó a negatív reklám, és a Tesla léptékében ez egy fillérekért orvosolható utólagos beavatkozást igényel.


Szerintem a kis köbcentis háromhengeres turbózott motoroknál lesz még egy nagy meglepi. Kiegyensúlyozatlan motor kettős tömegű lendkerékkel, turbóval, amik ráadásul érzékenyek az olajcsere periódusok betartására és az olajminőségre. Vicces lesz, hogy 200 000 kilométer után gyakorlatilag bármikor becsúszhat egy komplett motorgenerál.
Cserébe az ember megspórol 1-1,5 liter benzint 100 kilométeren. Szóval a mérleg egyik serpenyőjében van ~600 000 forintnyi megtakarítás üzemanyagban a másik oldalon meg egy várható GTK. A használt autó piacnak lesz egy újabb időzített bombája. Süti lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 846
15 171
113
Kurfürst

Sajnos a család egyik fele felült az almás marketingnek, másfél milliót szartak el az almás termékekre.
A töredékébe kerülő kínai termékek ugyan azt tudják (telefon, okos óra), mint az aple cuccok csak megbízhatóbbak és nagyobb az üzemidejük, meg harmad-negyed annyiba kerülnek. Asus laptopom esetén szintén állt ez az összehasonlítás.
Aztán egy év használat után a tapasztalat felül írta a marketinget és a méreg drága almás szarokat használtan eladogatták XD
Azóta vissza tértek a kínai/dél-koreai termékekre. Szóval sajnos bőven van személyes tapasztalat!
Jó igaz, Teslát még nem vettek hála a jó Istennek :D:D:D
Szóval azzal nincs személyes tapasztalatom, igaz szerintem itt a fórumon másnak sem. :rolleyes:

Akkor visszaszívom, max. annyit tudok hozzátenni hogy kb. 10+ éve vannak apple cuccaim, főleg telefon, soha nem volt egyikkel sem semmilyen gond. Egyikhez az adott füles gyárilag kontaktos volt, szó nélkül kicserélték a storeban pedig nem is ott vettem, hanem szolgáltatónál. Több év múlva is vajsimán működnek, jó az egész rendszer, nagyjából 5 évig kapsz rendszeres biztonsági frissítést és updatet, a hardware, összeszerelés pedig elsőrangú. Sajnos/szerencsére nincs mit panaszkodnom, bár az asztali Windows rendszer lenne ennyire hiba- és gondmentes..

Szerintem a kis köbcentis háromhengeres turbózott motoroknál lesz még egy nagy meglepi. Kiegyensúlyozatlan motor kettős tömegű lendkerékkel, turbóval, amik ráadásul érzékenyek az olajcsere periódusok betartására és az olajminőségre. Vicces lesz, hogy 200 000 kilométer után gyakorlatilag bármikor becsúszhat egy komplett motorgenerál.
Cserébe az ember megspórol 1-1,5 liter benzint 100 kilométeren. Szóval a mérleg egyik serpenyőjében van ~600 000 forintnyi megtakarítás üzemanyagban a másik oldalon meg egy várható GTK. A használt autó piacnak lesz egy újabb időzített bombája. Süti lesz.

A kis turbós háromhengeresek valóban nem túl jó ötletek, bár gyártója/modellje válogatja. Ez egy kényszermegoldás, a környezetvédelmi normák hajtják a turbót, kismotort és a befecskendezés, nem a gyártói/vevői akarat..
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 333
46 093
113
pöcshuszár

Ahogy olvasom még mindig jobban jártál, mintha venned kellet volna bele egy új Tesla Aksit. :D:D:D
A toyota+dízel nem jó párosítás szerintem.
Nekem egy Avensisem van, 1.8-as. Használtan vettem, 200,000 km alatt volt picivel. 40,000 km alatt olyan 300,000-et költöttem rá. De kb. majdnem minden új lett benne. (szelepfedél tömítés, aksi, generátor, trafók, gyertyák, olajok, szűrők, hűtővíz stb...)
Nemsokára a fékek lesznek cserések, az még egy 100,000-ben benne lesz. A fogyasztásom viszont valósan 7 liter vagy az alatt :)
Nem tudom, hogy a tiédnek mitől ilyen "drága" a szervize.

Tudod mit? Legyen a teslába egy új aksi 4,000,000 Ft.
300,000 km alatt lényegében elhasznál 1 ilyen akupakkot.
Elhasznál az is egy garnitúra féket.
Pollenszűrőt abban is cserélnek
Meg kinyírja magát valami elektronikája egyszer :)

Azt mondod, hogy ehhez képest drága egy sima kocsit szervizelni. Utána számoltam ennek:
(meg van a szervízkönyv és benne a csere periódusok+számlák meg árajánlatok)
Légszűrő 60,000 km 6,200 Ft
Gyújtógyertya 90,000 km 6,000 Ft (4 db)
Hűtőfolyadék 150,000 km (utána 90,000 km-enként) 22,500 Ft
Segéd hajtószíj 105,000 km (Én ezt beírom generátor felújításnak , az 43,000 Ft volt)
Szelepvizsgálat (érzékszervi, magyarán ránéz XD) 90,000 km (ingyen)
Váltó és difi olaj: 60,000 km 20,000 Ft
Szénszűrő (pollenszűrő sztem) 45,000 km 4,900 Ft
Motorolaj+szűrők 15,000 km-enként. 28,000 Ft
Fékszett: 87,500+54,000 Ft a full gyári.
Kuplungszett: 147,700 Ft
Akkumulátor: 33,000 Ft
Szelepfedél tömítés: 6,200 Ft

300,000 km-re vetítve az 1.8-s Avensisem szervizköltsége:

Légszűrő : 31,000 Ft
Gyújtógyertya : 18,000 Ft
Hűtőfolyadék : 45,000 Ft
Segéd hajtószíj (generátor felújítás): 86,000 Ft
Váltó és difi olaj: 100,000 Ft
Szénszűrő (pollenszűrő sztem): 29,400 Ft
Motorolaj+szűrők: 560,000 Ft
Fékszett: 249,500 Ft
Kuplungszett: 147,700 Ft
Akkumulátor: 99,000 Ft
Szelepfedél tömítés: 6,200 Ft
Összesen: 1,371,800 Ft
Tervezetten ennyit kell rákölteni egy Avensisre 300,000 km alatt.

Ezzel lehet párhuzamba állítani a Tesla 12,000 dollár+munkadíjas aksi cseréjét!
Anyagárban 3,660,000 Ft (USA ÁFÁ-val) . Ehhez jön még a munkadíj.

E mellet abban is kell legalább egyszer féket cserélni kompletten. Pollenszűrőt is kell. Meg gondolom bizonyos alkatrészeket ők is zsíroznak és olajoznak. (szerintem a villanymotornak is van kenése, van benne a hűtésnél vízpumpa stb...)
Vicces gyerek vagy azért!
2-vel ezelőtti hozzászólásodban még 10Milliós akkucsere először 6 lett, majd 4, majd a végén 3,666M Ft
Ezen kívül:
- Összehasonlítod a 10-en X éves Avensisedet a Modell S-sel??? :p:D:D
Az 1,8-as benzines VVT-i Avensis-t 2008-ig gyártották. Íme a hivatalos Toyotás árak a karbantartásra: azaz 10.000km-enként ki kell fizetned minimum 45.000Ft-ot, de időnként nem árt, ha lecseréled a fékfolyadékot is (2 évente minimum). Azaz ha évente egy 10.000-et tekersz bele, akkor minden második kötelező szervized 60.000-be kerül.
Azaz 300.000 km-re csak a kötelezők 1.575.000Ft-ból fognak kijönni. És akkor ebben még nincsen benne a fékbetétek cseréje, meg majd a kuplung csere (148.500Ft, ez minimum 1, de inkább 2x a 300.000 alatt), max. 4-5 évente az akkucsere (45.000Ft), a komplett fékrendszer cseréje (összesen 116.600Ft) 100-120.000 enként,. Hja és szerintem 70-100.000-enként a vízpumpa (41.400Ft) is feladja majd a harcot! Hja és el ne felejtsem a vezérmű lánc cseréket 100-150.000-enként, mert bár elvileg örök élet+2 nap, de ha ezt kihagyod, és megnyúlik, akkor az motorcsere, mert belevernek a dugattyúk a szelepekbe (jó esetben csak elmegy a gyujtásod). És akkor még nem számoltuk, hogy 300.000km alatt semmi baja nem nem lesz a kipufogó rendszerednek (Katalizátor, lambda szonda!!!, csőrendszer), és a hűtőrendszered is lehozza az élettartamot hiba nélkül.
Hja és jobb, ha elkezded figyelni az olajszintedet, mert a VVT-i motorok hajlamosak elkezdeni enni az olajat olyan 150-200 ezer környékén. És nem véletlenül írtam a 10000-et, különösen VVT-i nél, annak ellenére, hogy a szervizkönyvben szerintem 15.000 van! ;)
Szóval én nem akarom neked ezt így összeadni 300.000Km-re, mert nagyon nem annyi fog kijönni, mint amit te kalkuláltál. És nem akarom elcseszni az estédet!
És tudod mit a te kocsid majdnem az egyik legkevésbé problémás darab!!! Ennek a többszörösét fogja egy kis lökettérfogatú TFSI-s tulaj kifizetni az 45-50.000-enkénti motorbelső tisztításra, meg az olajfogyásra.
És akkor itt vannak az én kocsim szerviz árai!

De visszatérve a Model S-re. Akkor most számold ki, hogy mennyiből jön ki a 300.000Km-re az üzemanyag. 8 literes fogyasztásra. Mert abban biztos vagyok, hogy az Avensised 7,5-8-nál kevesebbet nem fogyaszt. Az ezzel a fogyasztással 9,6M Ft-ra ki is fog jönni.
Akkor nézzük a Modell S-t a fenti linkről:

"MSRP Fuel Costs, 2.5 miles/kw, @ $0.26/kw for 450,000 Miles $46,800.00

Disclaimer: This vehicle is grandfathered in with free supercharging for life."

És ott van mellette linkben a 450.000 mérföldhöz a maintenance log is (meg még egy másik 300 ezres másik Tesláé is)! És különösen azért jó, mert a sheetekben ott vannak belsőégésűekkel való összehasonlítások is!

Maintenance logs for eHawk can be seen here: http://bit.ly/2w8OHvX
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 730
113
pöcshuszár

Az első ár az aksi cserére emlékezetből volt a Teslával kapcsolatban. Kaptam egy linket, hogy az hibás összeg abban csak az aksira volt 12,000 dollár.
Meg tudod mondani nekem, hogy ez Magyarországon mennyibe fájna?
Mert valahol 4-6 millió forint között lehet az igazság. ;)

E mellet rendes tőled, hogy meg akarod magyarázni nekem, hogy mennyibe kerül karbantartani a kocsimat, de meg van a szervízkönyvem, az előző tulaj számlái meg az enyém is. Minden benne van, ez alapján írtam amit írtam.
Pl. neked a dízelhez kell vezérműláncot cserélni, nekem a benzineshez nem. Ez is benne van a gyári szervízkönyvben amiben a csere periódusok vannak.
E mellet amiket írtál azoknak semmi baja nálam.
Kibukhatsz azon, hogy nem igaz az alap állításod, hogy az aksi csere a Teslában olcsóbb, mint fenntartani egy felső közép kategóriás autót, de a helyzet az ez.
Az átlag fogyasztásom meg 7 liter fölött még nem nagyon volt. Kútnál mértem, mert a fed. comp. csal 0.5-1 litert mindig.
UI.: Ha feltenném azt a képet ahol 4.6 literes fogyasztásom volt a fed. comp. szerint, akkor kitérnél a hitedből :D Este mentem egy kb. 60 km-t, minimál forgalom mellet, nagyrészt autóúton :)
Amúgy Magyarországon a Teslához ingyen áram jár? Vagy fizetős? Csak mert mi itt élünk, engem pont nem érdekel, hogy ott mennyi az aksi vagy a töltés ára, ugyanis nem kint élek. E miatt nem tudom összeírni egy ottani autó fenntartási költségeit sem.
 
M

molnibalage

Guest
Vicces gyerek vagy azért!
2-vel ezelőtti hozzászólásodban még 10Milliós akkucsere először 6 lett, majd 4, majd a végén 3,666M Ft
Ezen kívül:
- Összehasonlítod a 10-en X éves Avensisedet a Modell S-sel??? :p:D:D
Az 1,8-as benzines VVT-i Avensis-t 2008-ig gyártották. Íme a hivatalos Toyotás árak a karbantartásra: azaz 10.000km-enként ki kell fizetned minimum 45.000Ft-ot, de időnként nem árt, ha lecseréled a fékfolyadékot is (2 évente minimum). Azaz ha évente egy 10.000-et tekersz bele, akkor minden második kötelező szervized 60.000-be kerül.
Azaz 300.000 km-re csak a kötelezők 1.575.000Ft-ból fognak kijönni. És akkor ebben még nincsen benne a fékbetétek cseréje, meg majd a kuplung csere (148.500Ft, ez minimum 1, de inkább 2x a 300.000 alatt), max. 4-5 évente az akkucsere (45.000Ft), a komplett fékrendszer cseréje (összesen 116.600Ft) 100-120.000 enként,. Hja és szerintem 70-100.000-enként a vízpumpa (41.400Ft) is feladja majd a harcot! Hja és el ne felejtsem a vezérmű lánc cseréket 100-150.000-enként, mert bár elvileg örök élet+2 nap, de ha ezt kihagyod, és megnyúlik, akkor az motorcsere, mert belevernek a dugattyúk a szelepekbe (jó esetben csak elmegy a gyujtásod). És akkor még nem számoltuk, hogy 300.000km alatt semmi baja nem nem lesz a kipufogó rendszerednek (Katalizátor, lambda szonda!!!, csőrendszer), és a hűtőrendszered is lehozza az élettartamot hiba nélkül.
Hja és jobb, ha elkezded figyelni az olajszintedet, mert a VVT-i motorok hajlamosak elkezdeni enni az olajat olyan 150-200 ezer környékén. És nem véletlenül írtam a 10000-et, különösen VVT-i nél, annak ellenére, hogy a szervizkönyvben szerintem 15.000 van! ;)
Szóval én nem akarom neked ezt így összeadni 300.000Km-re, mert nagyon nem annyi fog kijönni, mint amit te kalkuláltál. És nem akarom elcseszni az estédet!
És tudod mit a te kocsid majdnem az egyik legkevésbé problémás darab!!! Ennek a többszörösét fogja egy kis lökettérfogatú TFSI-s tulaj kifizetni az 45-50.000-enkénti motorbelső tisztításra, meg az olajfogyásra.
És akkor itt vannak az én kocsim szerviz árai!

De visszatérve a Model S-re. Akkor most számold ki, hogy mennyiből jön ki a 300.000Km-re az üzemanyag. 8 literes fogyasztásra. Mert abban biztos vagyok, hogy az Avensised 7,5-8-nál kevesebbet nem fogyaszt. Az ezzel a fogyasztással 9,6M Ft-ra ki is fog jönni.
Akkor nézzük a Modell S-t a fenti linkről:

"MSRP Fuel Costs, 2.5 miles/kw, @ $0.26/kw for 450,000 Miles $46,800.00

Disclaimer: This vehicle is grandfathered in with free supercharging for life."

És ott van mellette linkben a 450.000 mérföldhöz a maintenance log is (meg még egy másik 300 ezres másik Tesláé is)! És különösen azért jó, mert a sheetekben ott vannak belsőégésűekkel való összehasonlítások is!

Maintenance logs for eHawk can be seen here: http://bit.ly/2w8OHvX
Mindegyik akksit cserélni kellett és egyiket sem a futásteljesítmény miatti hiba miatt. Ergo, ha sima user vagy, akkor 8 év alatt két akksicsere? LOL...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 333
46 093
113
pöcshuszár

Az első ár az aksi cserére emlékezetből volt a Teslával kapcsolatban. Kaptam egy linket, hogy az hibás összeg abban csak az aksira volt 12,000 dollár.
Meg tudod mondani nekem, hogy ez Magyarországon mennyibe fájna?
Mert valahol 4-6 millió forint között lehet az igazság. ;)

E mellet rendes tőled, hogy meg akarod magyarázni nekem, hogy mennyibe kerül karbantartani a kocsimat, de meg van a szervízkönyvem, az előző tulaj számlái meg az enyém is. Minden benne van, ez alapján írtam amit írtam.
Pl. neked a dízelhez kell vezérműláncot cserélni, nekem a benzineshez nem. Ez is benne van a gyári szervízkönyvben amiben a csere periódusok vannak.
E mellet amiket írtál azoknak semmi baja nálam.
Kibukhatsz azon, hogy nem igaz az alap állításod, hogy az aksi csere a Teslában olcsóbb, mint fenntartani egy felső közép kategóriás autót, de a helyzet az ez.
Az átlag fogyasztásom meg 7 liter fölött még nem nagyon volt. Kútnál mértem, mert a fed. comp. csal 0.5-1 litert mindig.
UI.: Ha feltenném azt a képet ahol 4.6 literes fogyasztásom volt a fed. comp. szerint, akkor kitérnél a hitedből :D Este mentem egy kb. 60 km-t, minimál forgalom mellet, nagyrészt autóúton :)
Amúgy Magyarországon a Teslához ingyen áram jár? Vagy fizetős? Csak mert mi itt élünk, engem pont nem érdekel, hogy ott mennyi az aksi vagy a töltés ára, ugyanis nem kint élek. E miatt nem tudom összeírni egy ottani autó fenntartási költségeit sem.
Szeretnélek tájékoztatni, hogy vezérműlánc cserét sosem fogsz a gyári utasításban találni. Ugyanis a hivatalos állásfoglalás szerint a gyár szerint sem a dízelben, sem a benzinesben nem kell cserélni. Ezért nem is cserélik a normál szervizeknél, de csak olvass pár posztot Novoth Tibitől, aki a Totalcarra szokott posztolni vendégszerzőként. Auto-, és ezen belül motordiagnosztaként a bevételeinek egy igen jelentős részét teszi ki azon láncos vezérlésű autók javítása, amelyekben "nem kell vezérműláncot cserélni".;)
Lehet, hogy neked szervizszámláid, meg szervizkönyved van az "előző" tulajtól, nekem meg idestova 25+ éves üzemeltetési tapasztalatom, amiből minimum 10 év Toyotával.
És az a baj, hogy te abból indulsz ki, hogy eddig mi volt, én meg abból, hogy az általad választott 300.000-es futásteljesítmény alatt mi várható.
Mindenféle rosszindulattól mentesen kérlek rá, hogy felejtsd el a 15.000-es szervizintervallumokat, különösen, ha nem napi használatban van a kocsi, esetleg gyakori a "hideg motoros" üzemmód. Különösen a VVT-i-s autódnál. Én a helyedben legalabb havonta 1x ránéznék az olajszintre, meg felkészülnék egy gyujtáskapcsoló cserére. Asszem, hogy azzal még a te Avensisednél is voltak gondok.
Meg kísérd figyelemmel Csikós írásait. Épp most vett egy olyan Avensis-t, mint a tied, csak 1,6-os motorral. Az még talán öregebb is, így abban majd láthatod a "jövőt".
Továbra is bírom humorod, hogy egy 2008 előtti Avensist hasonlítgatsz egy új elektromos autóhoz.
Én javasolnám, hogy az összehasonlítást egy új 5-ős M-es BMW fenntartási költségeihez hasonlítgasd! Mert tényleg olcsóbb a te 10+-os Toyotádat fenntartani (továbbra is csak a szervizről beszélünk), de hidd el az én Corollámnál 16-17 évesen volt olyan, hogy a szakszervizes alkudott maga ellen lefelé, mert idézem: " Ez már egy öreg autó. Ezért nem kérhetünk el annyit...":D:D
Különben nagyon vicces ez a teslafikázás (és úgy általában az elektromos fikázás), olyan emberektől, akiknek vagy a pénzük nincs meg rá, vagy még jogsijuk sincs. Vagy mind a kettő egyszerre! :p:D:D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 730
113
pöcshuszár

"Szeretnélek tájékoztatni, hogy vezérműlánc cserét sosem fogsz a gyári utasításban találni. "

Ez nem igaz mivel konkrétan le van írva, hogy a D-4D dízelnél 150,000 km-ként kel.

"Auto-, és ezen belül motordiagnosztaként a bevételeinek egy igen jelentős részét teszi ki azon láncos vezérlésű autók javítása, amelyekben "nem kell vezérműláncot cserélni""

Gondolom ezeket nem a márka szervizbe hordják ahol mindent megnéznek minden szerviz alkalmával. Eddig ha gond volt valamivel, akkor szóltak.

"Mindenféle rosszindulattól mentesen kérlek rá, hogy felejtsd el a 15.000-es szervizintervallumokat, különösen, ha nem napi használatban van a kocsi, esetleg gyakori a "hideg motoros" üzemmód."

Nem tudom honnan van az a mániád, hogy én ritkán járok a kocsival. Másfél éve van nálam, így került bele több, mint 40,000 km. 10 éve vezetek.

"Meg kísérd figyelemmel Csikós írásait. Épp most vett egy olyan Avensis-t, mint a tied, csak 1,6-os motorral. Az még talán öregebb is, így abban majd láthatod a "jövőt""

Követem az írásait. A jövőről meg annyit, hogy pont azért vettem ilyen autót, mert garantáltan kibír 500,000 km-t. Típus hiba még a kormány összekötők, indítómotor, katalizátor. Szerinted nem néztem utána, hogy milyen autót veszek? :D Nagyon jó okkal vettem azt a kocsit amit vettem. ;)

"Továbra is bírom humorod, hogy egy 2008 előtti Avensist hasonlítgatsz egy új elektromos autóhoz."

Miért mit kellene ahhoz mérnem? Örülne a Tesla ha ilyen gyártási minőségre lenne képes. Sajnos még az Astra F szintjét se bírják megugrani, olyan, mint egy szar lada a 90's évekből.

"Én javasolnám, hogy az összehasonlítást egy új 5-ős M-es BMW fenntartási költségeihez hasonlítgasd! "

Én meg javasolnám az Ikarus buszt. Kb. Annyira reális amit írsz XD
Aki azt írja, hogy a Tesla luxus szedánokat gyárt az az életében nem ült még olyanban.... A Dacia Logen se 1-es BMW :D
Meg M-s BMW? Körbe tudtak már menni a Nürburgringen? :rolleyes:

"Különben nagyon vicces ez a teslafikázás (és úgy általában az elektromos fikázás), olyan emberektől, akiknek vagy a pénzük nincs meg rá, vagy még jogsijuk sincs. Vagy mind a kettő egyszerre! "

Így van csak ilyenek fikáznak Teslát. Jah, nem :D:D:D

Figyu, értem én, hogy bele vagy buzulva ebbe a szarba, de hidd el használnád egy kis ideig és nem lennél utána happy. Egy Toyota kötelező szervízen ki vagy bukva, hogy drága, egy ilyen Teslától besírnál. És közben élvezhetnéd a KGST színvonalú minőséget és vevő támogatást.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 088
3 016
113
A dízel kiütéses győzelme az elektromos ellen – a sors fintora?
A sors fintora, hogy szerkesztőségi ‘chat’ csoportunkba egyszerre küldtem be egy fotót Szabó kollégával: én a 750d kapcsán, a 4,9 literes átlagfogyasztással abszolvált balatoni utunkat bizonyító fedélzeti számítógép adatokról, Péter pedig a nála vendégeskedő, tisztán elektromos Jaguar I-Pace kapcsán. Az adott kontextusban én büszke voltam a dízeltechnikára, Péter viszont épp a pokolra kívánta az elektromos autózást, pedig a tesztautót (aminek tesztjét ide kattintva olvashatják) nagyon kedvelte. Hogy miért volt mérges? Mert ameddig bement egy győri sportáruházba, rádugta a Mobiliti töltőre az I-Pace-t. A töltő hivatalosan 43 kW (csúcs)teljesítményű, ám a Jaguar az adott körülmények között csupán 7,4 kW-ot tudott felvenni, ami azt jelentette, hogy a 73 perces vásárlás alatt még 10 kWh-t sem vett fel az akku. Tekintettel arra, hogy itt percenként 50 forintba fáj a töltés, Péter 3.650 forintot fizetett. Finoman fogalmazva elég rosszul járt: az I-Pace 26,5 kWh/100 km-es tesztfogyasztásával kalkulálva nem nehéz kiszámolni, hogy a 3.650 forintért ‘tankolt’ 9,2 kWh körülbelül 35 km megtételére volt elegendő az elektromos nagymacskával – ez bizony elég drága 35 km volt... Ezzel az aránypárral kalkulálva 100 km megtétele bő 10 ezer forintba került volna ezt a nem éppen hatékony töltést használva (mindemellett 73 perc alatt csupán 35 km-nyi energiát sikerült az autóba szuszakolni, miközben a 7-es pár percnyi tankolás után simán elszalad bő 1000 km-t a következő kényszermegállásig), ami 400 forintos literenkénti gázolajárral számolva 25 liter gázolaj árának felel meg. Ennyiből az aznapi 5 literes, lassú autópályás menetben abszolvált csodafogyasztással számolva a BMW 750d 500 km megtételére lett volna képes, de a tesztfogyasztással kalkulálva is összejött volna 350 km. Ugye a száz helyett. Tudom-tudom, nagyon szerencsétlen volt aznap a csillagok állása az elektromos Jaguárnak és nagyon kedvezett a dízel BMW-nek, de 2019 október ötödikén, az Autó Pult szerkesztőségénél a jó öreg dízeltechnika kiütéses győzelmet mért az elektromosra. A dolog pikantériája, hogy a Jaguar is összkerékhajtású, szintén 400 lóerős, továbbá a két autó tömege és menetteljesítménye nagyon hasonló. Ezt a speciális esetet véletlenül sem szabad általánosként kezelni, de semmi akaratos lejáratás nem volt benne: Pétert teljesen véletlenül szívatta meg az elektromobilitás. A lényeg, hogy a Jaguar I-Pace is kiváló autó, de nem mindenkinek az életstílusához képes alkalmazkodni, ellentétben jelenlegi cikkünk főszereplőjével, ami minden igényt kiszolgál, nem is akármilyen szinten.


Hmmm....csak röhögök...a valóság betyár fájdlmas tud lenni....bár azért vannak szadó-mazók is..
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 088
3 016
113
folyt köv:
"Egy biztos: a dízelmotorokat sírba tenni nagy hiba, mi sajnálni fogjuk (és véleményünk szerint kollektíve meg fogjuk bánni), ha ez tényleg bekövetkezik. A BMW 750d ékes bizonyíték erre: 100 km/h-s átlagsebességnél ötliteres fogyasztás és akár 1500 km-es hatótáv, pár perc tankolással, 400 lóerővel – ráadásul a modern kipufogógáz-kezelési technológiák révén immár tényleg alacsony emisszió kíséretében. Ettől függetlenül lehet csatlakozni a 'klisésorba' és fújni a zöldek szövegét, miszerint a dízel szennyező és veszélyes, az elektromos pedig környezetbarát, de az igazság az, hogy a dízelek (MÁR) nem annyira szennyezőek, mint gondolják, az elektromobilitás pedig közel sem környezetbarát, legfeljebb akkor, ha nem nézzük a teljes életciklusra vetített környezetszennyezést (vagyis az akkuk gyártását és megsemmisítését), pusztán a használat közbeni terhelést, ám ez így csak a fél igazság...

ÉBRESZTŐ, VILÁG! ÉBRESZTŐ, TÖRVÉNYHOZÓK! ÉBRESZTŐ, ZÖLDEK! ÉBRESZTŐ, LAIKUSOK! Ne engedjük már teljesen megvezetni magunkat, legalább kicsit gondolkodjunk, mielőtt hülyeséget hülyeségre halmozunk: amennyiben az jó, hatékony és tiszta, akkor a dízelmotor sem ördögtől való, bizonyos felhasználási területen nincs – és még sokáig nem is lesz – jobb helyettesítő terméke. Nem az a helyes út, ha minden létező közlekedési eszközt vakon átállítunk elektromos meghajtásra, hanem az, ha a különféle hajtásrendszerek erősségeit, illetve előnyeit kihasználva a különböző technológiák széles spektrumát párhuzamosan használjuk, minden esetben az adott felhasználás módjához igazodva. Éljen hát sokáig a jó dízelmotor (is), éljen sokáig a 7-es BMW és éljen sokáig az európai autóipar!"

Jó kis írás
https://autopult.hu/tesztek/gyulolet-helyett-csodaljuk-ezt-a-dizelt-bmw-750d-xdrive-2019-teszt.html
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Ez ugyan off, de tizenöt év alatt most használom a harmadik apple gépemet, a feleségem laptopja 10+ éves, és most kezd komolyabban avulni. Családi "üzemeltetésben" irtó kényelmes ám az OSX, egyszerűen csak mennek a gépek rendületlen, és ez az, ami számít. Igaz, mi nem játszunk, warezolunk stb. rajta, csak a munkához kell. Relatív drága, de ha kiszámláznám a MS-nak azt a k sok munkaórát, amit a PC-k és Win-ek túrásával, illesztgetésével, driver-idomításával, vírusvadászatával, újratelepítésével stb. töltöttem, az sem lenne olcsó. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 333
46 093
113
Ez nem igaz mivel konkrétan le van írva, hogy a D-4D dízelnél 150,000 km-ként kel.
Erre szerintem azért nézz rá még egyszer. :rolleyes:
Amiről te beszélsz az a vezérműszíj.
Figyu, értem én, hogy bele vagy buzulva ebbe a szarba, de hidd el használnád egy kis ideig és nem lennél utána happy. Egy Toyota kötelező szervízen ki vagy bukva, hogy drága, egy ilyen Teslától besírnál. És közben élvezhetnéd a KGST színvonalú minőséget és vevő támogatást.
Ez olyan gyönyörű, hogy számot kellene belőle írnod! És gondolom mindezt a többéves elektromos autózási, és különösen a Teslákkal szerzett tapasztalataidból szürted le! :rolleyes::D
Az is vicces, hogy amit belinkeltél videót, az is arról szólt, hogy Pista olyan pofával, mintha éppen szaros kenyérbe harapott volna próbálja kegyetlenül erőlködve fikázni a Tesla Modell 3-at (nem az S-t!) és a vége az, hogy belátja, hogy illesztési hibákon meg "nem tetszik, hogy így csinálták" dolgokon kívül nem nagyon tudott belekötni. Sőt ha kínszenvedve, de elismerte a főbb pozitívumait a kocsinak. Pedig ez a saját videójuk (Speedzone), és a végén lejöhetett volna a tanulság úgy is, hogy "MEG NE VEDD"!
Tényleg abba kötött bele, hogy nincs a kormány felett hagyományos óracsoport?
Ha sokallnám a szerviz árakat - mint ahogy nem - akkor nem a Toyota márkaszervizben csináltatnám a kocsimat. Én mindenkit csak biztatni tudok, hogy vigye a kocsiját oda (direkt nem írok konkrét szervizt!), mert eddig nekem csak pozitív tapasztalatom volt. Ha minimálisan drágább is az azonos szolgáltatás, még 1 éves assistance is jár hozzá, meg vezetik tovább a szervizkönyvedet.
Azonban, ha valamiért nem kell fizetned, vagy már benne van a termék árában azt nem nagyon tudod űberelni.

Az a jó, hogy az általam linkelt forrásban benne van a komplett maintenance history, árakkal. De arra nem veszed a fáradtságot hogy megnézd!
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 730
113
pöcshuszár

"És gondolom mindezt a többéves elektromos autózási, és különösen a Teslákkal szerzett tapasztalataidból szürted le!"

Miért, te igen? Nálad ez meg van? Akkor mire alapozod a véleményed? :) (Ha már rajtam számon kéred)

"Tényleg abba kötött bele, hogy nincs a kormány felett hagyományos óracsoport?"

Meg abba , hogy kong, mint egy warthburg, borzasztóan zajos az egész belseje, alapvető funkció nem működnek helyesen (pl. tolatókamera) stb....
50 percen át sorolta, hogy mekkora hulladék , és hidd el nagyon vissza fogta magát.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 333
46 093
113
iért, te igen? Nálad ez meg van? Akkor mire alapozod a véleményed? :) (Ha már rajtam számon kéred)
Nem én fikázok egy terméket úgy, hogy valójában nincsen első kézből tapasztalatom.
Tudod, nem elegáns a más nőjét sem hallomásból ócsárolni, amíg nincs vele tapasztalatod!
Csak hogy értsd meg: Én valószínűleg egy "ócska" Toyotás maradok világ életemben. Valószínűleg a következő autóm már egy hibrid lesz, mivel tisztán elektromosat a Toyota nem fog sosem gyártani, mivel neki ott a hidrogén. Ennek ellenére nem hinném hogy csak azért becsmérelnék egy "rivális" autót, mert a világképembe nem illik bele.
Nézd meg a monster által betett fenti videót is. A pali egy bevallottan első szériás problémás autó ellenére is 2-vel rendelkezik.
Neked az jött le a videóból, hogy közvetlenül a videó befejezése után felgyújtaná a kocsit?

Mert BMW-ből, AUDI-ból nem egy ilyen sztori fut a környezetemben. A volt kollégám gyerekkori legjobb barátja azt mondta neki, hogy a 2 éves (asszem 6-os) BMW-jét csak azért nem adja neki oda ingyen (Ő ennyi idő alatt már meggyűlölte), mert egyrészt nem akar rosszat neki, meg tudja, hogy az akkor 300 ezres fizujából nem tudná fenntartani, és nem akarja anyagilag elásni. Volt olyan, hogy reggelre lehasalt a kocsi a parkoló kőzúzalékára, mert elment a nyomás a légrugóból. Nem volt elég, hogy horror volt a csere, de speciális darus járművet kellett a mentéshez rendelni mert a kocsit még tolni sem lehetett.
Itt egy másik prémium életérzés!
Félre ne értsd. Nekem alapvetően nincs bajom a BMW-vel. Nekem is volt egy '86-os cápa 520i-m. Szerettem, de az a para ami abban volt, hogy ha beleülök elindul-e, azt nem kívánom senkinek. Ezután lettem Toyotás... o_O A Corollámat kb. ugyan abban az életkorban 18-19 évesen adtam el, mint a BMW-t, de míg a BMW egy merő gyomorideg volt, addig a Corollát úgy adtam át az új tulajának első kocsinak, hogy biztos voltam benne, hogy még 10 évet lazán elmegy vele, minimális ráfordítással!

A fenti Tesla tulaj semmi olyat nem mond az autóról, amit ne tudtunk volna korábban. Az első fizetős szervize meg 120.000-nél jött el, 6 év után.... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
És az 1 millió mérföld alatt mennyit is költöttek erre a 3 akku cserére, és úgy mindennel együtt? Mennyi lett volna ugyanez, csak üzemanyagból egy 8 literes fogyasztású benzinessel, olajcserékkel, kuplung-, fék-, stb. cserékkel? ;)

Egy autóból azért ne általánosítsunk már.
Ha minden Teslával ennyit mennének és 3 akkut cserélnének le rajta garanciában, akkor már csődöt is jelenthetnének.
A Tesla szerintem pont olyan lesz, mint a tipikus amerikai termékek.
Egy viszonylag új dologgal tör be a piacra és rengeteg marketinggel adja el a megkérdőjelezhető árérték arányú termékeiket.
Az elején persze nagyon veszik, mivel nem nagyon van versenytárs.
Amikor megjelennek a sokkal jobb árérték arányú ugyanilyen termékek, akkor labdába sem rug piac nagy részén, inkább csak abból a társaldalmi rétegből él meg, akiket be tud hülyíteni a marketingjükkel.
Persze mivel elsőként jelent meg a nagy mennyiségben a piacon, így ismert lesz a neve és ebből tud annyi előnyt kovácsolni, hogy a továbbiakban is fennmaradhasson.
99%, hogy a Tesla is ilyen lesz. Az elején gyors növekedést produkált, nagyon ismert lett a neve, de ez a növekedés le is fog állni, amint megjelennek a versenytársak.
Hiába léptek ők korábban a piacra, szerintem sosem lesz belőle mégcsak megközelítőleg sem egy olyan elterjedt autó, mint pl. a német, japán vagy francia márkák.
Persze valószínűleg a jövőben is megmarad a piacon (sőt még nőnek is még az eladásaik), de egyre kisebb lesz a részesedése a teljes elektromos piacból.