1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mivel hazudik a Tesla neked?
    Ott a kocsi. Ott az árcédula. Kipróbálhatod. Megszaglászhatod. Ha kell, akkor kifizeted. Ha utálnák a vásárlók, akkor nem lenne belőle családonként 2-3. Ha nem kell, akkor nem próbálják rád dumálni.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hol is?
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

    pöcshuszár

    Neked bajod van az értő olvasással? :)
    Mert belinkeltél valamit ami engem igazol. Még a szuper innovatív finn cég is 80%-ot ígér, és le is írják, hogy mások még itt sem járnak :D
    Én azt írtam, hogy a 90+%-ot még nem érték el az aksikkal. Akkor elárulod nekem, hogy ez miben mond ellent annak amit állítottam? ;)
     
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Egy jó kis régi "VHS" videó. Opel Asta F gyártása, tesztelése stb...:
     
    molnibalage likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    6:23-nál mit csinálnak? Valami puha anyagból faragnak ki valami sablont vagy látványtervet?
     
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

  7. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Ooorky likes this.
  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    FilcTroll likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    svajcibeka likes this.
  10. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Hát itt a cikk és a cím összhangja elég csekély, mivel nem tiltja be a rollereket csak felmondta a LIME-val a szerződést, ami azért nem ugyanaz.
    Olyan mintha az UBER kirakását úgy írták volna meg hogy betiltották Budapesten az autózást.
     
    zeal and FilcTroll like this.
  11. migfun

    migfun Well-Known Member

  12. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

  13. svajcibeka

    svajcibeka Well-Known Member

    Baromság. Nem tudom hogy melyik tv csatornán volt kB. egy hete hogy gőzerövel dolgoznak rajta. Pár példát is felhozott némely EU - országban milyen szabályok vannak. Nincs semmilyen közös alapelv. A miénk valszeg a német alapján fog elkészülni. Ennyit az indexröl.
     
    blitzkrieg and Ooorky like this.
  14. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Persze, hogy nem került, mert éppenséggel Muské a Space X és ingyen felvitte.
    Ok, persze mondta, hogy azért vitte az autót, mert mindenképp fel kellett vigyen valamit. Na de ha nem lett volna neki Space X, akkor egy NASA rakétába nem pakolták volna bele ingyen, hogy egy ekkora reklámot csináljanak neki.
    Továbbá a Space X-nek is pénzbe került, hisz vihetett volna fel műholdat. Lett volna rá fizetős vásárló is, vagyis bevételtől esett el az egyik cége azért, hogy a másiknak ne legyen kiadása.
    Attól még, hogy a vásárlóknak adja a reklámköltség egy részét, az a cégnek még kiadás. Méghozzá marketing kiadás.
     
  15. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Siettem, nem fejeztem ki magam elég érthetően.
    Az elektromos autónál ugyebár külön kiszámoltam, hogy kb. mennyi CO2 csak az akku gyártása. Ez Magyarország esetében kb. plusz 5 tonna CO2-vel jár, mint egy hagyományos autó gyártása.
    Igen ám, de az elektromos autó hajtáslánca sokkal egyszerűbb* ígyhát kevesebb CO2 kibocsátással jár a legyártása.
    Vagyis az elektromos autó legyártása nem 5 tonna CO2-vel több, mint a hagyományosé, hanem valamivel kevesebb, mint 5 tonna, hisz ki kellene vonni a két hajtáslánc közötti külömbséget.
    Hát ezt megint nem tudjuk mennyi.
    De ha már mindenki megemlíti az akkuújrahasznosítás energiaígényét, akkor gondoltam én is megemlítem a belsőígényű autók hajtásláncának a nagyobb energiaígényét.

    *Legalábbis mindig emiatt szokták félteni az európai ipart, hogyhát az elektromos autók kevesebb alkatrészból állnak, nincs akkora hozzáadott érték.
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Egy ilyen kilövésnél - egy új rakéta konfiguráció - SOHA de SOHA nem raknak hasznos terhet. MINDIG súlymakettet használnak. Általában a hasznos teher értékesebb, mint az egész hordozó szerkezet. Senki nem fog egy kisérleti fellövésre egy több 10M dolláros műholdat rábízni. A Super Heavy első utján - saját bevallás szerint is - óriási volt a kudarc kockázata. Ha jól emlékszem még csak első fokozatból sem vadi új darabok voltak beépítve...
     
  17. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ha a megrendelő úgy érzi megéri neki a biztosító által megbecsült összeg akkor fel fogja küldeni kísérleti rakétával is a cuccát.
     
    blitzkrieg likes this.
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem csak energiaigény van.
    ICE hajtáslánca 99% nehézfém, ami lemosás, olvasztás után újraönthető, villanyé meg mindenféle összeragasztott, préselt, hegesztet ötvözet aminek újrahasznosítása csak skandivánosan oldható meg (ami olcsón megcsinálható azt látványosan megcsináljuk, a problémát meg konténerbe pakoljuk).
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tényleg? Kísérleti indításra melyik biztosító fog neked biztosítást kötni??? o_O
    Gondolkodj már! Egy biztosító SOSEM hazárdírozik!
     
  20. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    4,5 milliárd 400 töltő.
    11,25 millió forint darabja.
    22, 50 és 75 kW-osak. Nem tűnik olyan vészes összegnek, pedig állami a megrendelő.
    Na akkor nézzük a megtérülést.
    11,25 millió átlagosan egy töltő, a 22 kW-os gondolom olcsóbb ennél, a 75-ös drágább.
    Legyen az 50 kW-os töltő az átlag, 11,25 millió.
    Adja az áramot 50 forinttal drágábban, mint amennyiért megveszi a szolgáltatótol (ez kb. 80-90 forintos eladási ár).
    Ahhoz, hogy megtérüljön a töltő, el kell adjon 225000 kWh áramot.
    Az 50 kW-os töltő ennyi áramot 4500 óra alatt pumpál be a kocsikba.
    Persze nincs egyfolytában kocsi csatlakoztatva a töltőre, így legyen mondjuk 9000 óra a megtérülési idő. Ez gyakorlatilag egy év.
    Ha esetleg vannak költségeik is (pl. területet bérelnek a parkoló autóknak) akkor valamivel lassabban térül meg, de így elsőre elég gyors a megtérülési idő.
     

Ezen oldal megosztása