1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • A benzin jövedéki adóját vagy tedd rá az áramra is, mert így unfair, a jogi környezet is benne van ebben...
    • Meg a rezsicsökkentés előtti áram árral számolva...
    Itthon olcsó az áram és drága a benzin. És ahol drága az áram és a benzin vagy olcsó a benzin, de drága az áram?
    Kicsit azért érdemes megvizsgálni a peremfeltételeket is.
     
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nincs jövedéki adó a villanyon és a rezsidémont már legyőztük.. egy fiktív állapotot számolgatni minek, főleg ha előre látszik és többször is ki lett számolva, hogy gyakorlatilag akármilyen paraméterezés mellett sokkal hatékonyabb lesz fogyasztását tekintve az elektromos hajtás. Egy városi kocsi jellemzően nem megy el 5 liter alatt, egy normálisabb kocsi meg inkább 8-10 liter. Az egy más tészta, hogy a bekerülési ára drágább és a műszakilag még kiskamaszcipőben jár (hatótáv), de most nem erről van szó. Fenntartási költségekben az elektromos és a belsőégésű hajtás között előre lefutott a verseny.
     
    blitzkrieg likes this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És ez szerinted meddig marad így? Ha érezhetően csökken majd a benzin és gázolaj adója, akkor szerinted az állam majd azt mondja, hogy "az a pénz nem kell"?
    Mosolygok.

    Aha. Persze. A tartalék alkatrész meg viccből nincs már a hálózat karbantartónál egy rakás helyen. Persze mivel jogász vagy, neked erről fingod nincs, mert nem kerültél kapcsolatba ezzel. Ez is pont úgy fog visszaütni, mint a csatornázásnál, ami rogyadozik. Előbb utóbb valaki állja majd a ennek költségét. Kettőt találhatsz, hogy ki fogja. Az adófizető.

    A hatékonyság alatt mit értesz? Az energetikai hatásfokát? A fajlagos km árat? Vagy fajlagos szennyezését? Mert ez utóbb csak simán nem igaz. A lengyel hálózatra nézve a jelenlegi magyar tisztaságot elérni is közel reménytelen vagy az EU átlagot hiába terveznek több új atomerőművi blokkal.

    A szutyok 18 éves Skoda 120L-ünk nem evett ennyit, nemhogy egy mai normális autó. Ha ma egy 1,3 tonnás autó 10 litert eszik százon, akkor a kocsi és a sofőr is szar. Az összes céges autó kumulatív fogyasztása amiben eddig ültem 7 liter vagy alatt volt úgy, hogy bőven mentek velük gyorsan és dugóban is és 5 év alatt belepakoltak 200k km-et is több kocsiba.

    A láthatáron nincs az a generálisan használható villanyautó, ami ne kerülne kétszer többe, mint a benzines. Az, hogy 80-120 km-es hatótávú villanyautót lehet venni már 10 milla alatt senkit nem vigasztal, amikor automataváltós nem batár nagy, benzines kocsit újonnan kapsz 4,5-ért.

    Én nem ezt látom. Német áramárral számold már ki, ha kérhetném. Ott 30 cent egy 1 kWh áram. Ez mai napi árfolyamon 98 Ft/kWh.A gázolaj ára meg 1,4 EUR/liter, ami 450 Ft/liter. Csak azon is van jövedéki adó, az áramon meg nem.

    Ha lenne az áramon, akkor hellóbelló. Minden lenne, csak nem olcsóbb. Vagy akkor vedd le a motor hajtóanyagról, mert úgy fair. Mert jelenleg a jogi környezet biztosítja az olcsóságot és nem a műszaki háttér és annak költségei. Mert adó nélkül kb. féláron vehetné az ember a benzint Németországban is. Akkor meg a nem zöld, de jó drága német áram mellett többe kerül árammal menni.

    [​IMG]
    Ez olyan, mintha az egyik almafajtán lenne jövedéki adó, másikon meg nem. Pedig mindkettővel az ember ugyanúgy el van,* ahogy árammal és benzinnel is hajthatsz autót. Csak az egyiket "mert csak" alapon van jövedéki adó. Az áramon meg nincs, "mert csak". Pedig ugyanarra használod.

    *Ha esetleg a csipszadóval jönnél...
     
  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Na megint ismétlem magam: 122 lovas 1,4 TSI Bluemotion hetes Golf kombinált fogyasztása két fővel és csomagokkal megrakva Veszprém-Pest távon tegnap este 6,1 liter/100km, úgy, hogy a pályán nem fogtam magam vissza és meg-meglódult a gázpedál a belső sávban nem éppen 130-al. Nagyon ritkán megy fel 6,5 fölé a fogyasztás, akkor is inkább a pesti dugók miatt. És nem kell aggódjak, hogy mi van ha útközben kifogy a kraft vagy hideg van vagy egy hétig kinn állt az utcán és jajj nehogy eltűnjön belőle a kraft. Na meg egy tankolás az 800-850 kilométerre elég, gumilabdás gázpedállal megvan a 900 is. Benzines motorral. Ezt tudják először a delejesek, utána lehet beszélni másról (azt nem is említve, hogy 1,2 tonnás önsúllyal röhögve odébbállok az akkus kollegáktól)
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, miután a Peugeot Ion-ra kifizetett kb. 6,7 milliót, egy Skoda Fabiához képest "alig" 2,7 millió pluszt!! Vagyis már a vételkor 400ft-os benzin-árral számolva ELŐRE kifizetett kb. 6700l benzint!! Tényleg hatékony és kellemes?!!
     
  6. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Legyünk nagyvonalúak és számoljunk 7 literes átlaggal 100 kilométerre. 6700/7=957,14 avagy ezt megszorozva 100-al kijön, hogy 95714 kilométerre való bengát kell elfurikázz ahhoz, hogy árban ugyan oda jussál, mint egy nullkilométeres Ion-nal. Évi 15 ezres futásteljesítménnyel ez több, mint 6 év, míg mondjuk nálam inkább 4,5-5 év.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azt a laza 2,7 milliót nem költi rá az ember a kocsira. Az éves hozama 94000 HUF a jelenlegi államkötvénnyel. Tehát csak a különbség hozamát hozzáadva ehhez akkor hol van a megtérülés anyagilag? 400 forintos benzinár mellett ez 235 liter, a fenti 950-es érték negyede. Tehát a 6 év az már 7,5.

    Csak megint ott vagyunk, hogy ez a jövedéki adó miatt van. Mert az egyiken "mert csak" alapon rajta van. Ha nem lenne rajta, akkor a fenti értékkel úgy laza 14 év kéne ehhez. Azonos sarcolás esetén hol a nagy spórolás? Pozitív diszkirmánció van keveseknek, vagy negatív tömegeknek. Ahogy tetszik. Csak ez nem azonos feltételek esetén történő összehasonlítás...
     
    fishbed and nyugger like this.
  8. ximix

    ximix Active Member

    Kísérletezni jó dolog, de a villamos nem épp a városi szmog atyja

    Szentpéterváron kipróbálták az oroszországi első villamosakat hidrogén üzemanyaggal.
    link
    [​IMG]
     
  9. migfun

    migfun Well-Known Member

    A benzinüzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:



    1000 cm3-ig

    7,6 liter/100 kilométer

    1001-1500 cm3-ig

    8,6 liter/100 kilométer

    1501-2000 cm3-ig

    9,5 liter/100 kilométer

    2001-3000 cm3-ig

    11,4 liter/100 kilométer

    3001 cm3 felett

    13,3 liter/100 kilométer



    A gázolajüzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:



    1500 cm3-ig

    5,7 liter/100 kilométer

    1501-2000 cm3-ig

    6,7 liter/100 kilométer

    2001-3000 cm3-ig

    7,6 liter/100 kilométer

    3001 cm3 felett

    9,5 liter/100 kilométer
     
    Luthero, blitzkrieg and Kurfürst like this.
  10. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    Ion-t használtan vettem 2,5 M Ft-rt és most úgy gondolom max 6 M Ft -ig vagyok hajlandó költeni elektromos ill bármilyen autóra.
    Szerintem elektromos autót vagy olcsót vesznek magánszemélyek vagy lízingidőszak végit, kedvező áron. Cégként is ujjat csak lízingelve vennék max. a végén venném meg sajátnak. Cégként plugin hibrid a kedvező vagy két autós a történet egy városban rohangálósnak, ketteske vidékre.
    Sajnos esetemben kis teher nincs hibridben így 2 autós verzió a célra vezető. Nissan/Peugeot/Kangoo választékból Partner a befutó a villám töltés miatt ( chademo), lízingelve.
    Saját használatra kedvesemnek Zoe/Spark EV ár/kinézet/használhatóság.
    Jó magam a Prius plugin hibrid/ I3 rex köreimet futom.
    Ford Connect 1,8 megpakolva Általában Bp 100 Km/ 7,2 L
     
    blitzkrieg, Kurfürst and Ooorky like this.
  11. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    És pár mm esőtől egy csomó helyen leáll a villamosközlekedés, lol. Nálunk a megállóban a kijelzőn villogott a rendkívüli üzenet, hogy újra járnak a villamosok, miközben a lármafa bejelentette, hogy mégsem.
     
    molnibalage likes this.
  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    100 km-en fogyaszt 16 kWh-t.
    Ez árban 600 forint.
    Ha a jövedéki adó megduplázza ezt, akkor is csak 1200 forint.
    Egy 7 liter benzim pedig 2290 forint.
    Még így is a fele.
    Jah egyébként miből gondolod, hogy ahogy tellik az idő és egyre jobban sürgetik majd a hagyományos autók kivezetését, úgy nem lesz az üzemanyagon is egyre több adó?

    A hatékonyság alatt mit értesz? Az energetikai hatásfokát? A fajlagos km árat? Vagy fajlagos szennyezését? Mert ez utóbb csak simán nem igaz. A lengyel hálózatra nézve a jelenlegi magyar tisztaságot elérni is közel reménytelen vagy az EU átlagot hiába terveznek több új atomerőművi blokkal.

    Ne mond már el ennyiszer, párszor már kiszámoltam, hogy EU-s szinten fele annyit sem szennyez, akkugyártással együtt. Még lengyel árammal is kevesebbet szennyez.
    De kérlek számold már te is ki még egyszer ha az én számításomnak nem hiszel, vagy legalább másold be a korábbi számolásodat, mert nem találom.

    A szutyok 18 éves Skoda 120L-ünk nem evett ennyit, nemhogy egy mai normális autó. Ha ma egy 1,3 tonnás autó 10 litert eszik százon, akkor a kocsi és a sofőr is szar. Az összes céges autó kumulatív fogyasztása amiben eddig ültem 7 liter vagy alatt volt úgy, hogy bőven mentek velük gyorsan és dugóban is és 5 év alatt belepakoltak 200k km-et is több kocsiba.

    Ok és?
    6 literes fogyasztás 2300 forint, vs 600 forint áramszámla (majd valamikor meg legyen 1200 forint adóval).
    Melyik a jobb?

    A láthatáron nincs az a generálisan használható villanyautó, ami ne kerülne kétszer többe, mint a benzines. Az, hogy 80-120 km-es hatótávú villanyautót lehet venni már 10 milla alatt senkit nem vigasztal, amikor automataváltós nem batár nagy, benzines kocsit újonnan kapsz 4,5-ért.

    Tudom, hogy nem hiszed még mindig, pedig lassan elhihetnéd nekem, hogy ez meg fog változni.
    Szerinted a nagy gyártók miért kezdtek annyi elektromos gyártásba, ha szerinted nem lesz rá kereslet?
    Egyébként én azt látom itt nálunk a gyárban, hogy mindegyik partnerünk az eddigi megrendeléseket egyre előrébb hozza és egyre jobban növeli a következő évekre várható mennyiségeket.

    Én nem ezt látom. Német áramárral számold már ki, ha kérhetném. Ott 30 cent egy 1 kWh áram. Ez mai napi árfolyamon 98 Ft/kWh.A gázolaj ára meg 1,4 EUR/liter, ami 450 Ft/liter. Csak azon is van jövedéki adó, az áramon meg nem.

    Német árral számolva 1568 forint. Még mindig jobb, mint a 2300 6 liter benzinre.
    Persze ha erre is raknak mégtöbb adót akkor már kijöhet drágábbra, mint a benzin. Csakhogy ne lefeljtsük el, hogy a jelenlegi német áram már ma is durván túl van adózva a zöldbaromságuk miatt. Persze ez nem zárja ki azt, hogy mégtöbbet tegyenek rá. Dehát az már az ő szociális problémájuk, nem a miénk.

    Ha lenne az áramon, akkor hellóbelló. Minden lenne, csak nem olcsóbb. Vagy akkor vedd le a motor hajtóanyagról, mert úgy fair. Mert jelenleg a jogi környezet biztosítja az olcsóságot és nem a műszaki háttér és annak költségei. Mert adó nélkül kb. féláron vehetné az ember a benzint Németországban is. Akkor meg a nem zöld, de jó drága német áram mellett többe kerül árammal menni.

    Fentebb láthatod, hogy az áram jóval olcsóbb, még akkor is olcsóbb lesz ha 100%-os adó lesz az áramon.
     
    Kurfürst likes this.
  13. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Javítás: ez itt 6 liter benzin akart lenni.
     
  14. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/2019110...-nemet-kormany-az-autoipari-szereplokkel.html
    "Az elektromos autók vásárlásához nyújtott együttes támogatások folytatásáról állapodott meg hétfőn este a német kormány a német autóipar szereplőivel. A terv értelmében megemelik az egész iparágat érintő támogatásokat, és a szubvenciók rendszerét újabb öt évre, 2025 végéig kiterjesztik. A több mint három éve bevezetett autóvásárlási prémiumok 2020 végéig vannak érvényben."
     
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Kettes voltam közgázból, de még én is tudom milyen hatása van az árra a növekedő keresletnek.
     
    misinator and molnibalage like this.
  16. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A villamosenergiás topikban kiszámoltuk páran, hogy Paks 2 bőven megtérül, még ha a jelenlegi áron is adja el az áramot. Vagyis ha a növekvő áramfelhasználást atommal oldanánk meg, akkor semmivel sem nőne az ára. Jah és plusz pénzbe se kerül az erőművek építése, mert az oroszok adnak hitelt is, amit meg a növekvő villanyszámlán keresztül lehet visszafizetni.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem csak maga az áram ára. Hányszor kell még elmondani. A tömeges villanytöltés esetén a hálózatok végpontja nem bírják ezt. Ki fogja a trafókat kifizetni az egyes celláknál? Mert ki ne találd, hogy az egész országra ráterhelik ezt, amikor maroknyi usernek kell.

    Melyik részét nem érted annak, hogy a világon nem mindenhol áll fent az, hogy olcsó az áram és drága az szénhidrogén üzemanyag. Nemhogy Európában.

    Igen, a mostani magyar áram árral és jövedékivel ez jön ki. Na de itthon is volt más az arány régebben. Ez nem atomstabil valami. De te és az összes villanyautó mániás ennek képzeli.

    A másik fele, hogy ha te elkezded emelni a jövedéki adót, akkor a nem magáncélú gázolaj fogyasztók, az építőipar és szállítmányozás ehhez mit fog szólni? Az megvan, hogy az állam több száz mrd HUF-tól esik el így is?
     
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A magyarországi 37,55 forintos áram ára 15,10 forint energiadíj, 14,465 rendszerhasználat, 7,983 ÁFA.
    Nem maroknyi user lesz az, 20-30 éven belül gyakorlatilag mindenki azzal fog közlekedni.
    https://e-cars.hu/2019/08/23/a-2030...so-belso-egesu-motor-a-volkswagen-kinalataba/
    Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt című német üzleti lap pénteken.

    Ha több áram fogy, akkor több rendszerhasználati díjat is fizetnek.
    Tudod, méretgazdaságosság.

    Jah és az árakról:
    https://hu.motor1.com/news/371631/a...t-a-vw-elektromos-suv-ja-a-tesla-model-y-nal/
    A Volkswagen kissé burkoltan ugyan, de utalt rá, hogy az ID.4 a Tiguannal egy árszinten kerülhet a kereskedésekbe.

    Vagyis az elektromos SUV ugyanannyiba kerül majd, mint a belsőégésű...

    Melyik részét nem érted annak, hogy a világon nem mindenhol áll fent az, hogy olcsó az áram és drága az szénhidrogén üzemanyag. Nemhogy Európában.

    Melyik részét nem érted annak, hogy a világ egyik legdrágább áramával rendelkező Németországban is olcsóbban üzemel egy elektromos, mint a belsőégésű?

    Igen, a mostani magyar áram árral és jövedékivel ez jön ki. Na de itthon is volt más az arány régebben. Ez nem atomstabil valami. De te és az összes villanyautó mániás ennek képzeli.

    Lásd fennt. 3x-os német árammal is olcsóbb az elektromos közlekedés, nem csak a magyar árral.

    A másik fele, hogy ha te elkezded emelni a jövedéki adót, akkor a nem magáncélú gázolaj fogyasztók, az építőipar és szállítmányozás ehhez mit fog szólni? Az megvan, hogy az állam több száz mrd HUF-tól esik el így is?

    Meglátjuk mi lesz. Mindenesetre mi már buszokhoz és kamionokhoz való akkukat is gyártunk, bár ezzel még én is szkeptikus vagyok.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member


    Egy cikk a "várhatóan" szót használja, te erre kijelented, hogy "fog". Mint tényt.
    Kemény...

    Látom nem érted. Akkor is majd hálózat bővítést kell csinálni már egy lakópark épületében, ha ott a 80 autó tulaj közül 15 akar majd töltögetni. Vagy, ha csak 10.
    Ha majd egy cellában lesz pár olyan tömb, ahol ez szintén megjelenik, akkor azon néhány user miatt, ha csak szutyok 3-4kW-tal akarnak tölteni lehet új trafót letenni.

    Ezt akkor mindenkivel kifizettetik azzal, akinek nincs is kocsija...? Tehát a szegények is fizetik a gazdagok villanyhobbiját? Az igen...

    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics
    Azért igen sokan vannak a 25-30 centes régióban. És sehol nincs az áramon jövedéki adó.

    Mondom, jövedéki adó. Nem a technológia miatt drágább. Azért, mert szarrá adóztatják. Ha leszedet róla, akkor 24-25 centes áram áránál kb, semmiféle árdifi nemigen kezd lenni....

    A kenyér is tud drágább lenni a csokitortánál, ha ráteszel kellő mennyiségű adót.
     
    alali77 likes this.
  20. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

Ezen oldal megosztása