1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nem egészen érted te ezt, hogy hogyan működik. Sem a villamosenergia-ipari részét, sem a társasházi részét. Ne erőltesd.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Érvek? Ja, az semmi. Csak annyi, hogy hülye vagyok. Mr. jogász úr, meg persze mindenhez is ért. Csak az érveléshez nem.
    LOL
     
  3. ximix

    ximix Active Member

    530 kW-tal töltik a buszokat egy lengyel állomáson

    TC link
    [​IMG]

    ----------------------------------------------------------
    Mr.H-nál történt valami változás, úgy látszik kezd képbe kerülni, hogy a "vellany az dróton dzsal" és nem az angyalkák hozzák,
    mert érződött a beszédéből, hogy ő is tudja már, hogy vannak fizikai határai a "mindenhova gyors töltőt" vágyainak.
    YT link
     
  4. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoporttól mondta ezt.
    De ok, majd megbeszéljük pár év múlva.

    Látom nem érted. Akkor is majd hálózat bővítést kell csinálni már egy lakópark épületében, ha ott a 80 autó tulaj közül 15 akar majd töltögetni. Vagy, ha csak 10.
    Ha majd egy cellában lesz pár olyan tömb, ahol ez szintén megjelenik, akkor azon néhány user miatt, ha csak szutyok 3-4kW-tal akarnak tölteni lehet új trafót letenni.

    Ezt akkor mindenkivel kifizettetik azzal, akinek nincs is kocsija...? Tehát a szegények is fizetik a gazdagok villanyhobbiját? Az igen...


    Miért fizetnék a szegények? Aki sok áramot fogyaszt, az sokat is fizet, aki keveset fogyaszt, az keveset fizet. Miért ma ki finanszírozza a hálózatbővítést?
    Pl. ha egy utcában többen ráállnak az elektromos fűtésre, akkor azt ki finanszírozza? A nagy közösből finanszírozza a szolgáltató, akinek aztán visszafizetik azok akik többet használnak.
    Egyébként már írtam, az elején valószínűleg nem is kell semmiféle fejlesztés. Egész egyszerűen csak ki lesz használva az éjszakai völgy.
    A gyorstöltőket meg oda teszik le, ahol megengedi a hálózat, mint ahogy most is teszik.
    Persze egy idő után bizonyára kell fejleszteni is, dehát ez van, ha a szolgáltatónak kell a több bevétel, akkor neki is kell kiadásokat finanszíroznia. A világon minden vállalkozás így működik.

    Mondom, jövedéki adó. Nem a technológia miatt drágább. Azért, mert szarrá adóztatják. Ha leszedet róla, akkor 24-25 centes áram áránál kb, semmiféle árdifi nemigen kezd lenni....

    A kenyér is tud drágább lenni a csokitortánál, ha ráteszel kellő mennyiségű adót.

    Ezt már írtam egyszer.
    Az Eu számításai szerint 40000 európai hal meg évente a légszennyezés miatt. Ez döntő részben a városi autós közlekedés miatt van. 40000 ember életét mennyinek árazod be? Az üzemanyagokra kivetett adót veheted annak, hogy kárpótlás az állam felé amiatt, hogy meghalnak az adófizetők.
     
    Kurfürst likes this.
  5. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Szenes erőművel, majd 1kg CO2/kWh-s alapon. Szerintem erről ennyit...
     
    misinator, fishbed, nyugger and 2 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A lengyel átlagos grid úgy 600 gCO2/kWh táján van. Nem 1000, de azért annyira tényleg nem jó...
    Az balti államoknál van, amikor ez 1000 tája. Az tényleg durva. A svéd az 20-30.
     
    misinator, Tcat and ozymandias like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért a töltést árát sem kommentálta. 80-90 Ft/kWh. Az igen. És még mindig nincs rajta jövedéki adó...
     
  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Buszoknál nem is lesz - _-
     
  9. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Jelenleg egész pontosan 0,705 kg CO2-be fáj 1 kWh megtermelése a lengyeleknél.
    https://www.electricitymap.org/?page=country&solar=false&remote=true&wind=false&countryCode=PL
    A Solaris Urbino 8,9-es 124 kWh-os akkuja 150 km-re elég, vagyis 0,827 kWh-ot fogyaszt 1 km-en, 82,7-et 100-on, hálózati és töltési vesztességekkel legyen mondjuk 100 kWh 100 km-re. Ha valaki tudja pontosabban mennyi a hálózat vesztessége és a töltés vesztessége, az javítson ki.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solaris_Urbino_8,9_LE_electric#Technical_data
    Ez így azt jelenti, hogy az elektromos busz 0,7 kg CO2-t töl a levegőbe az erőműveknél, Lengyelországban.

    Összehasonlításként:
    405-ös Ikarus a legkevesebbet fogyasztó busz jelenleg a BKV járműparkjában. Átlagosan 33,4 liter gázolajat éget el 100 kilométeren, miközben 87,5 kilogramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe.
    https://www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Ikarus_405
    Ok, ez az Ikarus régebbi modell, egy új busz valószínűleg kevesebbet eszik (sajnálom, de egy gyors kereséssel nem találtam egy újabb busznak sem meg a fogyasztását, aki tudja mennyit eszik mostanában egy busz, írja meg).
    Viszont az Ikarus jóval kisebb, mint a Solaris (16 ülés vs 21 vagy 29).

    Vagyis az elektromos Solaris busz Európa második (elsők az észtek 0,8 kg CO2/kWH-al) legszennyezőbb erőműhálózatával 0,7 kg CO2-t bocsát a várostól meszebb levő erőműn keresztül a levegőbe km-ként, míg a dízel Ikarus 0,87 kg-ot közvetlenül a városi levegőbe.
    Azért még így is van kis külömbség.
    Ha ugyanezt a buszt használják Magyarországon, akkor 0,28 kg CO2-t bocsát ki.
    Az átlagos EU-s griddel pedig 0,3 kg-ot. Majd 3-szor kisebb CO2 kibocsátás.
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ennek van is értelme, ellentétben a most divatos egyéni autózással (bár akkor nem tudnák a németek a zöld agybajukat átvinni az autógyártásba össztársadalmat sarcolva a kevesek luxusáért).
    Volánt kellene támogatni villamosításra, úgyis vasútállomások közelében van a legtöbb buszpályaudvar, ideiglenesen 1-2 MW-ot onnan is le lehet csapolni.
     
    vilmoci likes this.
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    blitzkrieg

    Attól, hogy egy busz újabb, még nem eszik kevesebbet. Régebbi buszokra volt egy táblázatom, ott a 200-as Ikarus széria ette a legkevesebbet a BKV-nál. Az akkoriban beszerzett volvók sokkal többet fogyasztottak.
     
    misinator, Kurfürst and blitzkrieg like this.
  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ezt nem értem.
    Akinek kell a kocsi, az fizeti meg, nincs semmiféle össztársadalmi sarcolás.
    Vagy ha az elektromos autók vásárlására adott támogatásra mondod, hát az azért elég csekély összeg az állam teljes kiadása melett.
     
  13. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Nem találtam jobb adatokat, csak feltételeztem, hogy a mostani buszok kevesebbet fogyasztanak, mint az 1995-ös Ikarus. Ha esetleg még többet fogyasztanak manapság, akkor meg méginkább az elektromos javára billen a mérleg.
     
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azt a csekély összeget attól is levonják aki 200.000ft-os Swift-tel jár és az jár jól vele aki 8+ milliós autót vesz.
     
    alali77 likes this.
  15. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Miért lehetne?
    A vasúti felsővezeték nem egy végtelen kapacitású drót, méretezve van az arra járó forgalomra, a hozzá tartozó alállomásokkal együtt. A mai tervezésben előre, szimulációs célszoftverekkel számolgatják villamos és közlekedés mérnökök hogy mekkora kapacitás kell, ennek megfelelően kerül (némi tartalékkal) kiépítésre a rendszer, ezt nyakon verni Volánnal nem kellene/nem szabad.
     
    molnibalage likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A budapestinél enyhébb német klímával és városi közlekedésben kellett gázolajos kályhát tenni a villamos hajtású buszokra. Akkor itthon ezt hogyan képzeled el, amikor órákra dugóban ragadhatnak a buszok és csak a vidéki nagyvárosok között vagy Bp-megyeszékhelyek között 200 km+ távolságra is járnak?

    Ez műszaki képtelenség jelenleg.
     
  17. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ha csak ennyi igazságtalanság lenne a világon...
    A 8 millás autó után az illető befizet az államnak 2160000 forint ÁFÁ-t, míg a 200000-es Swiftért csupán 54000-et.
    Egyébként ezt a támogatást csak most adják, amíg kevesen veszik és nagyon drága. Amolyan fájdalomdíj azért, mert még csak drágán lehet hozzájutni. Pár év múlva meg lemegy az áruk akkor támogatás sem lesz rá.
    Vagy úgy is lehet venni, hogy az állam díjazza azokat az autósokat akik sokkal kevesebb légzőszervi megbetegedést okoznak. :)

    Tudom Molni, neked mégsem fizeti a biciklidet az állam. Ha az vígasztal, akkor leírom, hogy nekem sem. :)
     
    Kurfürst likes this.
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Lófaszt számolgatunk, mészáros megmondja mennyit mekkora felárral épít és az lesz.
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha egyszer már ment a szimuláció, akkor meg tudják még egyszer csinálni! Nem?
    Csak szólok - bár erről jóval korábban már írtam -, hogy ha bárki kapacitást szeretne bővíteni a lakásában az alapszolgáltatáson kívül, akkor annak elég komolyan megkérik az árát (2017-es árak!). Vagy a hivatalos mostani NKM árak!
    Próbálna manapság pl. egy internetszolgáltató csatlakozási díjjat elkérni egy már kiépített hálózatra! Pedig neki kell biztosítani a több 10.000-es hardware-eket is! Amiket ráadásul 3-4-5 évente dobhat a kukába, mivel vagy elavul (a folyamatosan gyorsuló hálózathoz lassú), vagy a folyamatos üzemtől elöregszik, és elromlik.
    Érdemes megnézni egy kábel modem árait! 100USD alatt nemigen van!
    A villanyszámlában pedig benne van a rendszerhasználati díj is ugyebár. Külön felszámolva! o_O
    Ráadásul a villamos végpontok méretezése miatt egészen egyszerűen lehet tervezni a teljes hálózat méretezését.
    Szerintem is sajnáljuk a hálózat üzemeltetőket! ;)
     
    blitzkrieg and Ooorky like this.
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

Ezen oldal megosztása