1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez még csak a kezdet, Illinois pl. fel akarta emelni 1000$/évre, de viszakozott és "csak" 250$ lesz.
    A legtöbb államban 2025-re meg akarják négyszerezni az adót (és idővel még több fogja bevezetni):

    [​IMG]
     
    molnibalage and fip7 like this.
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    "állami kedvezménnyel 5 049 390 forinttól hazavihető."

    • Ok, ha hasonló kedvezményt kapna a benzines, "mert csak" alapon, akkor az meg 3,5 misi. Automata váltósan, klímával.
    • Ezen felül van az a sejtésem, hogy ez a full ideális táv. Télen ez talán a fele. Ez még magyar távolság viszonylatban is kevés.
    Persze, ha valakinek nagyon specifikusan kell, akkor lelke rajta.

    Hát, ha ez lesz az általános, akkor az árelőny egy jó duma lesz csak...
     
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A vevőnek teljesen mindegy miért annyi az ára. Engem se zavart hogy az új kocsira a retardált EU szén-dioxid sarc miatt kaptam iszonyat kedvezményt. Egyébként is minden kocsira igaz hogy teljesen mesterségesen alakul az ára az adóterhek miatt. Regadó, teljesítményadó, ÁFA. Mindegyik ex has sarc.

    Milyen kocsi van most a piacon 3,5/5 millióért automatával?


    A WLTP elég reális fogyasztást / hatótávot ad meg, a korábbi NEDC szabvány volt megmosolyogtató. Ezek amúgy sem kőbe vésett dolgok, vezetési stílustól és forgalomtól is függ (elektromos esetében az utóbbitól kevésbé).

    Városba, agglós közlekedéshez, ingázáshoz jó, Balatonra elvisz és vissza. Az átlag userek nagy része meg erre használja. Aki meg hatótáv fétises, az vegyen dieselt vagy hybridet.


    Eddig az volt a baj hogy miért 10 millió amikor 7-ért lehet venni fullos kompakt Skodát. Most van kisskoda 5 millióért de most meg az a baj.

    A fenntartási költség töredéke lesz egy BEM kocsiénak, így nagyon már megtérülésről is nehez beszélni

    Akárhogy is nézzük, az 5 millió az már magyar szinten is teljesen bevállalható újkocsi ár. Oké, ahogy nézem az alapfelszereltség gyatra, de ez meg inkább ilyen Volkswagenes dolog.
     
    pöcshuszár and blitzkrieg like this.
  5. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Azért megnézhetted volna az általad belinkelt grafikont.
    A francia áramnál 11 országban drágább az áram, 16-ban meg olcsóbb.
    A franciák áramára pont, hogy kb. az EU átlag.
    Egyből a dán árammal kellett volna számoljak?

    Egyébként tessék, ez a német áramár és hogy mikből tevődik össze:
    https://www.americanexperiment.org/2018/11/renewables-cheap-germanys-electricity-expensive/

    29,42 eurócent 1 kWh, aminek a fele máris adó, csak nem jövedéki adó a neve, hanem zöldadó.
    Szóval egyáltalán nem áll meg az az állításod, hogy olcsó az elektromos közlekedés, mert nincs agyonadóztatva, hisz azon is már az ár fele adó (legalábbis Németországban).
    Ok, ez az adó a zöldbaromság finanszírozása miatt kell, de ha ezt nem is számoljuk akkor 8,41 centes adó ott is van rajta (ÁFA, áramadó, koncessziós illeték). Vagyis az ár majd 33%-a alapból adó ott is.

    Magyarországon is van adó (ÁFA) az áramon, ok csak 20%-a az adó és nem fele, mint az üzemanyagok esetében.

    Na szóval a jelenlegi német árammal közlekedve 100 km-en fogyaszt 16 kWh-t, de vesztességekkel együtt számoljunk 18 kWh-al, ami 5,29 euró, 1750 forint.
    Németországban 1 liter benzin 1.265 euró.
    6 literes fogyasztással számolva ugyanez a kocsi 7,59 eurót fogyaszt, 2500 forint.
    Vagyis 1750 vs 2500 forint.
    Azért elég sok adót kell még rárakj erre az 1750 forintos áramárra ahhoz, hogy utolérje a 2500 forintos benzinárat. Konkrétan 30%-al kell még növeld még az árát, de mint láthatod, már eleve van elég sok adó most is rajta.
    Jah egyébként meg benzinessel 6 literes fogyasztást nemigazán lehet összehozni, úgy, hogy városban is használod.

    Igen. És? Ha az oköbarmok ezt erőltetik, akkor ez lesz. Halkan jegyzem meg itthon hány GWe naperőművet akarnak építeni? Ej...

    Ezzel egyetértek. Katasztrófa amit művelnek, már itthon is. Legutóbb már 3000 MW-os beépített kapacitásról olvastam pár éven belül.

    A kérdésed meg eleve hülyeség. Mert az egész vita alapja az, hogy egy 4,5 millás kocsihoz képest, amivel 600 km-re is elmész és 4 perc alatt meg tankolod miért vegyél 8 millás kicsi villanykocsit? Ha csak marginálisan olcsóbb a villanyt tankolni, akkor nem éri meg. Tehát nem az a kérdés, hogy mikor drágább az árammal tankolás. Még a kérdést sem tudtad rendesen feltenni...

    Jelenleg nem marginálisan olcsóbb a villannyal tankolni, hanem konkrétan 2,5-szer olcsóbb itthon, de még a második legdrágább villanyáramos németben is jóval olcsóbb az elektromos.
    Igen, a jövőben biztos lesz jövedéki adó is az áramon, de a jövőben garantáltan olcsóbb lesz a villanyautó is, mint most.

    A kérdés az, hogy amikor rávágnák ugyanazt az adót, mint a benzinre, mert ugyanaz a felhasználás, akkor ez hol lesz valódi spórolás. Ahhoz nem az kell, hogy az áram többe kerüljön. Na nem kerül sokkal kevesebbe tankolni vele, akkor game over.

    Itthon jóval olcsóbb lesz akkor is az áram, de még németben sem hiszem, hogy drágább lesz, hacsak nem adóztatják meg jobban az áramot, mint a benzint.

    Ha már annyi eltérés sincs, hogy 8-10 év alatt visszajöjjön ez a difi, akkor pénzügyileg ezt nekem és értelmes embernek el sem adod. Mert a lényegében kockázatmentes államkötvény hülyére veri és nem a töltőket és hatótávot nézve kell tervezgetni, hogy hogyan menjél 150 km-nél messzebbre.
    Ha az átlagember szerintetek úgyis csak ingázik évi 20 ezer km-t, akkor 50-60 EUcentes áram esetén mikor fogja kompenzálni azt, hogy 15 ezer eurós kocsi helyett vegyek 25-30 ezerbe fájót. Mert 10 év alatt még igen konzervatívan nézve is államkötvény hozama 28-30%. A hozama.

    Ha te a jelenlegi elektromos autó árakkal számolsz, akkor tessék a jelenlegi áramárakkal is számolni!
    Az nem fer, hogy veszed a mostani drága elektromos kocsik árát és a jelenleginél 2-3-szor drágább kitalált áramárral "bizonyítod", hogy nem térül meg.
    Akkor én is mondhatnám, hogy a jövőben meg 3-szor drágább lesz a benzin.

    Zolkas hozta a konkrét példát.
    2,5 millióért vett egy 55200 Km-t futott használt elektromos autót, amivel 8 havi használattal ment 11100 km-t, 1766 kWh-t használva el. Ezzel ő eltankolt 66000 forintot, míg benzines esetén meg kb. 260000-et költött volna. Vagyis üzemanyagon 8 hónap alatt sporolt 194000-ret.
    Akárhogy is számolom 10 év alatt a teljes autó ára megtérül.
    De akkor még nem számoltam, hogy a benzinest is meg kell venni.
    Aki ért hozzá írja már meg, hogy egy Peugeot Ion-hoz hasonló 55000 km-ert futott autót mennyiért lehet kapni?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megnéztem. Kommentáltam is. Vagy tegyem alá neked a kedvedért grafikusan is azt, hogy ahol olcsó az áram, akkor szennyező?

    Azon államokban drága az áram, ahol eleve drága az élet. Ez alól FRA az egyetlen kivétel, ahol a magyarhoz van közelebb ÉS tiszta is.
    Tényleg ilyen nehéz megérteni...?

    LOL, te most tényleg azt a diagramot teszed be, amit én linkeltem eddig úgy 50-szer?

    Ez megint LOL. Mert a zöld adó, az nem jövedéki adó. Az amiatt van, mert "tisztán" (muhahahaha) termelik az áramot, és ez az ára ennek a "tisztaságnak".

    Igen, ahogy a benzinen és gázolajon is. A jövedéki adó ezt dobja még meg. Anélkül kb. 200-220 Ft/liter lenne azonos profitráta mellett, mint ma. Ha 10+ év szénhidrogénes múlt után a benzin árról is vetíteni akarsz nekem, akkor elröhögöm magam.

    Tedd rá a cirka +50-60% jövedéki adót a villanyra és voila. Nem olcsóbb németeknél. Ez azt jelenti, hogy ha kicsit alacsonyabb a benzin ára és kb. ennyi az áram máshol és lenne rajta jövedéki adó, hogy 10-15 éves megtérülésekről beszélünk. De az miféle befektetés, ami ennyi idő alatt talán 0-ás...? Egy rohadt alacsony hozamú bármi is hülyére veri ezt a "befektetést".

    A jövedéki adó olyan sarc, hogy labdába nem rúg mellette semmi. Ezt sem értetted meg.

    A céges autók ilyenek. A bátyus céges autója 85%-ban Bp-n megy. 7 liter alatti a teljes átlag fogyasztása eddig.

    Ja, akkor hogyan is lesz olcsó autózás? Amikor minden fronton kreténség, de azért a villanyt nem azonos feltételekkel versenyeztetjük...? Ez ám a szabadpiaci verseny...

    Melyik részét nem érted annak, hogy csak itthon...?

    Melyik részét nem érted meg annak, hogy ha csak annyival olcsóbb lesz úgy, hogy 10-15 év alatt lesz esetleg 0-án, akkor ez közgazdaságilag minimális pénzügyi tudatosság mellett azt jelenti, hogy nem olcsóbb...? Mert a magasabb kezdeti költség és a kocsi értékvesztése is játszik...?

    A zöld áramra simán rávágták a plusz költséget és rátolták a kisfogyasztóra. Irigylem optimizmusod...

    Ez az egyetlen valid észrevételed. Csak azt is látni, hogy leesett a tantusz több helyen és akkor máshogy adóztatják meg a ekocsit. Az államok ennyire hajlandóak lemondani az eddig kvázi fix bevételekről.

    Itt megint népese. A jövedéki adó az +50-60%. Nem 2-3-szor. A nyugati országokban jellemzően 25 EUcent felett van az áram. Ahol nem, ott masszív szénhidrogén égetés van. Ergo ez nem környezetvédelem. Persze így is lehet autózni, csak akkor a tiszta autózással mást kábítsál.

    Lásd fent? A kezdeti költségből adódó eltérésekre tojsz magasból. És hányszor mondjam még el, hogy a magyar áram ára extrém alacsony Paks I és a -20% rezsicsökkentés miatt, aminek hosszútávon böjtje van?

    2-3 éves használt Skodákat látni 2 milla táján.
     
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  8. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Mindjárt eldurran az agyam.
    Nem igaz, hogy nem érted. Kérlek mond, hogy csak trollkodsz.

    Németországban az a rohadt elektromos autó 1750 forintot fogyaszt 100 km-en.
    Ebből az 1750 forintból 500 forint az Áfa, az áramadó és a koncessziós adó.
    Ez azt jelenti, hogy 1200 forint maga az áramköltség.
    Ha az 1200 forintra rárakok egy 100%-os adót, mint ahogy az üzemanyagon is ekkora van, akkor 2400 forintba fog kerülni az elektromos autózás.
    Ezzel szemben a benzines autózás meg 2500 forintba kerül németben (és akkor nem esküszöm meg, hogy a benzines autó kihozza a 6 literes fogyasztási átlagot).
    Vagyis még mindig 100 forinttal olcsóbb az áramos közlekedés még Németországban is, ahol az áram a második legdrágább az EU-ban.
    Na és most gyere azzal, hogy Dániában ahol mégdrágább, ott tényleg az elektromos közlekedés lesz a drágább egy kicsit ha 100%-os adó lesz rajta.

    Nálunk meg 150%-os adót is rárakhatnak az áramra, még mindig olcsóbb lesz, mint a benzin.

    Kérlek, mond, hogy érted már!
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem szoktam trollkodni.

    És melyik részét nem érted annak, hogy ÁFA mindkettőn van? Jövedéki adó áramon meg nincs? Mert csak? Pedig a jövedéki adó azért van, mert motor hajtóanyag. És, a áramot töltesz kocsiba, akkor az is az. Mégsem fizetsz rá.

    Ezt te minek neveznéd, ha nem egyenlőbb az egyenlők közöttnek...? Ez olyan, mintha extra adó lenne a liszten, ha linzert sütök belőle, de nincs, ha pizzát...?
    Jelenleg csak azért nem adóztatják meg, mert vonalvastagságnyi sincs értékben. Amin sok lesz, akkor gyártanak hozzá majd bekötött sépci online villanyórát és lehet uraim fizetni. Látható, hogy a mobilitás földjén, az USA-ban is adóztatják őket szépen. Mert az állam szereti a pénzt beszedni.
    .
    Igen, csak közben a kocsira induláskor ráköltesz sok, sok millióval többet hogy km-ként spórolj EGY forintot? Mert, a te modelled ezt hozza ki.

    Vastaps. Igen, most nem ez a helyzet, de nem azt látod, hogy effelé mutat? A magyar villanyárak mellett a gyorstöltés itthon nézd meg mibe kerül.
    Ezek után van még kérdésed?
    Igen, nem annyira sok ember fog gyorstölteni, de a fog, akkor az kurva drága lesz ám. Főleg adóval.

    A motor hajtóanyaggal egyező jövedéki adóval olyan marginális difi van az üzemanyag költségben, hogy az hibahatáron belüli.

    Melyik részét nem értetted meg a rezsicsökkentés és szélsőségesen alacsony áramár helyi következményének? Az USA-ban meg pont fordítva van egyes államok terén.
    Az a propaganda duma, hogy generálisan olcsóbb ÉS tisztább villanya autózás nem igaz. A nagyváros levegőminőség javításban lehet nagy szerepe, de ha nem ezt mondják, akkor én ezzel nem tudok mit kezdeni...

    Én eddig is tökéletesen értettelek, ellenben én úgy látom, hogy te most sem...
    Az egy pillanatnyi állapot, hogy itthon most sokkal olcsóbb. A trend azt mutatja, hogy ennek is meg fogják fizetteni az árát és a vége az lesz, hogy éves fenntartás kb. azonos lesz, csak drágább és kisebb hatótávolságú kocsival.
     
  10. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Úristen.
    Most számoltam ki neked, hogy németben (ahol a második legdrágább az áram az EU-ban) ha pont ugyanolyan arányban lenne megadóztatva az áram, mint a benzin, még akkor is kicsit olcsóbb lenne az elektromos autó üzemanyagköltsége.
    2400 forint lenne 100 km út megtétele árammal, amiből kb. 1200 forint az adótartalom.
    A benzinessel meg 2500 forint, amiből kb. 1250 forint az adótartalom.

    Igen, csak közben a kocsira induláskor ráköltesz sok, sok millióval többet hogy km-ként spórolj EGY forintot? Mert, a te modelled ezt hozza ki.

    2,5 milláért vette Zolkas a használt elektromos kocsiját, amivel 8 hónap alatt máris megspórolt 194000 forintot az üzemanyagon.
    Te azt mondtad, hogy hasonló benzines autó 2 milláért kapható.
    Vagyis 500000 forinttal adott ki többet az elektromos autóért.
    Ez azt jelenti, hogy már 1,5 év alatt megtérül a plusz kiadása!
    Ez van jelenleg, amivel számolni lehet.
    Te meg közben jössz azzal, hogy de lesz majd mégtöbb adó az üzemanyagon.
    Ok, én ezt el is hiszem, biztos vagyok benne.
    De akkor te is hidd el, hogy a következő években mégkisebb lesz a külömbség az elektromos és benzinesek árai között.
    Tegnap raktam be, hogy a VW marketingese szerint a most megjelenő legújabb elektromos autójuk már ugyanannyiba fog kerülni, mint a hagyományos változat.

    Melyik részét nem értetted meg a rezsicsökkentés és szélsőségesen alacsony áramár helyi következményének? Az USA-ban meg pont fordítva van egyes államok terén.
    Az a propaganda duma, hogy generálisan olcsóbb ÉS tisztább villanya autózás nem igaz. A nagyváros levegőminőség javításban lehet nagy szerepe, de ha nem ezt mondják, akkor én ezzel nem tudok mit kezdeni...


    Na ebbe nagyon beletrafáltál!
    Az USA-ban ugyan az üzemanyag olcsóbb (kb. 0,7 dollár/l, vagyis fele a németnek), de az áram meg több mint 3-szor olcsóbb, mint a németeknél.
    https://www.globalenergyinstitute.org/average-electricity-retail-prices-map
    Vagyis csak ott tartunk, hogy az USA-ban akkor lesz drágább az áram, ha arányaiban sokkal több adót ráraknak, mint a benzinre.
     
    Kurfürst likes this.
  11. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  12. monster

    monster Well-Known Member

  13. ximix

    ximix Member

    Mr.H épp megpróbálja elmagyarázni fócvágen és a zéró co2 gyártást khmmm...o_O
     
    SilvioD likes this.
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Jajj az első két perc fájt... De továbbnézen, mert mazochista vagyok. :)
     
    molnibalage likes this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    :D:D:D:D
    De miért kell ezt??
    "kirepülök Németországba, ültetek 10 fát és ezzel lefedem a CO2 kibocsátásom"
    Áááááá!!!!!!!
    Ez a csávó totál kész!!!
     
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Megérkezett az első dízel Flirt Szlovéniába:

     
    vilmoci likes this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ha vkinek sok ideje van. Nagyon tanulságos

     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nekem ehhez így éjfél előtt nincs erőm a 2. perc táján. Ez az ember nettó kretén. Nem tudom szebben kifejezni. Ez van. Mérnök vagyok. Mást kábítson hülyeségekkel.

    Volt már párszor ;)
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  20. beta

    beta Well-Known Member

Ezen oldal megosztása