1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. ximix

    ximix Member

  2. monster

    monster Well-Known Member

    Ez arra való, hogy bejárj vele melózni, illetve ha nem akarsz előre és hátra is beültetni 2 főt, akkor vásárolni is lehet menni vele, és csomagtartónak használni a hátsó ülést. Másra nem hinném, hogy használható lenne, erre viszont igen. Más kérdés, hogy benzinesből egy ugyanilyen méretű és tudású autó max. 3 millióba kerülnek. Az olcsóbb fenntartás miatt akár 10-15 év alatt behozhatja az árát
     
    blitzkrieg likes this.
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Delejjel hajtott vonalon szerintem neked a Prius Plus lehet érdekes, de hogy van e rajta vonóhorog az passz. Minden esetre egy pakolható kombi ami 7 személyes is lehet.

     
    antigonosz and blitzkrieg like this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Gondolom a C-2-esed, vagy C-3-asod van, igaz!?! :p:D
     
    antigonosz and Fennek like this.
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Vagy ez: Link
    [​IMG]
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gyakorlatilag hallgathatatlan az előadás úgy a 20. perc tájáig. Néhány másodpercenként kb. mintha egy maróség hangját hallanám. Másnál ez nem volt?
     
  7. ximix

    ximix Member

    Nagyon kellemetlen az a frekvencia amin sípol az az eszköz a háttérben.
    Tippre egy teljesítményszabályzó/frekvenciaváltó vagy hasonló elektromos motoros eszköz épp valami demó mozgást végzett és a sebességét ahogy leszabályozták jön elő ez a sípolás, tippre.
    YT link
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Közismert érvek egy dízel autógyár vezetőjétől:
    https://www.origo.hu/nagyvilag/2019...-tiltasa-az-autoorias-igazgatoja-szerint.html

    Óriási tévedés a dízelautók visszaszorítása: nő a környezetszennyezés
    A dízelmotorok magas károsanyag-kibocsátásáról felelőtlenül nyilatkozó politikusokat okolja a levegő minőségének romlásáért a francia PSA autógyár ügyvezető igazgatója. A hamarosan a világ negyedik legnagyobb autókonszernjének élére kerülő Carlos Tavares szerint, ha szénerőműből származó árammal töltik az elektromos autókat, az rosszabb, mint egy benzin- vagy dízelhajtású autó
     
    fip7, fishbed, antigonosz and 2 others like this.
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hogy egy klasszikust idézzek: "ha"
     
    blitzkrieg likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nézzél rá erre a szép barna térképre és ez próbáld nem röhögve olvasni a kommentedet, hogy "ha".

    Este van, a villanyautó fanok szerint ilyenkor töltjük majd az autókat...
    https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

    [​IMG]

    Ez ma a realitás.
    Kb. a világ összes fejlett államát látod rajta Japánt kivéve, akik komoly ipari országok. Ebből három darab zöld. FRA, SWE és NOR. Ennyi. Késsz passz.
    Csak persze ma divat nem tudomást venni a valóságról és bullshit hegyeket gyártani meg légvárakkal érvelni. Ha majd azon országok mind zöldek lesznek éjszaka, akiknél belefér a villanyautó úri huncutság, akkor szerintem térjünk vissza arra, hogy mikor nem lesz igaz a "ha".
     
    misinator, therob and fishbed like this.
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Persze, es biozold szine van. :D
     
    pöcshuszár likes this.
  12. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Vegre valaki benfentesebb is kimondja.
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az a csávó, aki egy olyan cég vezetője akinek per pillanat van egy szénné tökéletesített dízel motor termékskálája, amit nagyjából az elkövetkező 3-5 évben lehúzhat a budin.
    Őszintén. Te mit vártál? :eek:
    Egy BENFENTEStől! :p:D
    Közben meg: LINK
     
    blitzkrieg likes this.
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Nem fog sokáig maradni....
     
    pöcshuszár and blitzkrieg like this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Azt mind meg nekem mi a cél? Miért kell szembemenve a szabad piaccal, központilag, törvényi szabályozással tönkretenni az európai autóipart.
    Mit nyerünk majd a másik oldalon?
     
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Loken likes this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miért, amikor a gőzgépeket felváltották a belső égésűek, akkor mit nyertünk vele? Akkor is egyeduralkodók voltak a gőzgépek gyártásakor az európai gyártók.
    Aztán meg jól tönkrementek!
    Ma is megvannak a gőzgépek, de csak ott, ahova valók. Ugyan ez lesz a belsőégésűekkel is! De messze nem lesz akkora gazdasági átrendeződés, mint annak idején, merthogy alapvetően nem kell kidobni a teljes rendszert. A karosszéria tulajdonképpen megmarad, minimális átalakításokkal.
    És, hogy mit nyerünk ezzel?
    Csökken a városok légszennyezettsége (különösen az olyan rákkeltő hatású anyagoké, mint a szálló korom, és a fékpor), csökken a zajterhelés, csökken az olajtól való függés, csökken az egyén függése, az akkumulátorok fejlődés más iparágakra is hatással lesz. Mert ugye az nem annyira valószínű, hogy egy belsőégésű motorral üzemeltetni tudnál egy hordozható elektronikai eszközt, legyen az akármennyire szénné tökéletesített. Akkuval viszont mindkettőt meg tudod hajtani. De gondoljunk csak az ezzel párhuzamos háztartási és szerszámgép fejlődésre.
    De pl. a drónok fejlődése sem azért ment végbe, (és fog fojtatódni!) mert olyan fasza belsőégésűeket tettünk beléjük.
    Vagy el tudnál képzelni egy belsőégésű kerékpárt? (OK, JAVA. :p:D) Vagy továbbmenve egy gőzgép által hajtott rollert? Persze mindent IS meg lehet oldani, aztán nézd meg, hogy miért most lett robbanásszerű fejélődés a rollereknél.
    Már régen elektromosnak kellene lennie a teljes tömegközlekedésnek. Így is lenne, ha meg tudták volna oldani a felsővezeték mentes üzemeltetést. Mert azért valljuk be a hagyományos troli nem túl elegáns megoldás, pláne, amikor a sofőrnek ki kell szállnia, hogy áttegye az érintkezőket.
     
    blitzkrieg and Kurfürst like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyes gyártók ma is meg vannak. a Knorr Bremse anno gőzmozdonyokhoz gyártott dolgokat, ma meg pneumatikus rendszerek mellett más is. Számtalan igen nagy múltú cég él. Ez természetes folyamat. Újak is születtek. A Royce Rolls sem gyártott mindig gázturbinát.

    Nem, addig nem, ameddig az EU ekkora balfasz...
    https://www.theverge.com/2019/7/1/2...ise-low-speeds-european-union-rules-2019-2021

    A hordozható elektronikai eszközök 40+ éve remekül elműködnek, walkman, discman, mp3 player, mobilteló, amit akarsz.

    A kis fogyasztású és nagy teljesítményű mikroelektronika tette lehetővé, meg az újfajta elektronikus giroszkópok.

    10-20 évvel ezelőtti akksival is lehetett volna elektromos rollert fejleszteni, nem volt technikailag lehetetlen. A mögötte levő műholdas követés és informatikai háttér, az okostelók hiányoztak. Nem az akksi. Mert egy roller számára "kit érdekel" tétel az, ha a 7-8 kilós roller és 100 kg ember mellett akkor 4 kg helyett mondjuk 6 kg akksit raktak volna rá.

    Meg 20 évvel ezelőtthöz képest a turizmus a fapadosokkal kilőtt az égbe és a turisták imádják ezt használni. A helyi erők kevésbé. A Mammut közelében télen is a kerékpártároló van fullra tele, de rollert egyet sem láttam. Azt csak Margitsziget és belvárosi turista helyeken. A Hungárián sem látok már, a Nagykörúton kívül kvázi ezek eltűnnek. Budán is bringautakon és a vár táján látni a É-D-i fő gerincen, de ennyi.

    Apropó, évek óta mindig teli van és oda köti ki sok bringás, ahova tudja. Mégsem sikerül letenni több bringatámaszt, pedig hely lenne rá.
    A MOM Park a legalja. Összevissza 4 db kerékpárnak volt kitéve hely, amikor utoljára oda mentem bringával.
    Ameddig ez a mentalitás, addig nehéz előrelépni.

    Senki nem mondja, hogy nincs hely...
    [​IMG]
    Minden oszlop és szabad helyen bringa.
    [​IMG]
    Ez meg a tároló. Nem nyáron, most november, 5 fokban.
    [​IMG]

    Németországban elektromos busz nem megy a fűtés miatt. Itthon klímázni is kellene. Nem lehet elég kraftot tolni beléjük még a városban sem, nemhogy 100-300 km távolságra közlekedő buszoknál. Városban troli még tudsz csinálni, de annak is van infrastrukturális költsége. Bár amennyibe kerülnek az akkus járművek tényleg jó kérdés, hogy mért nem troli épül akkora akku kapacitással, hogy 5-10 km-et áthidaljanak, ahova nem lehet kitenni felső vezetéket. Ilyen járművek már most is vannak.
     
  19. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Ne mondj már ilyet, a vasúti járművek baromi nagy teljesítményűek, a vonalon való mozgásukat, terepfelvételüket számolják minden vasút villamosításnál, ahogy az általuk a vasút saját hálózatán és a külső hálózaton okozott frekvencia változásokat is. Továbbá nagyon komoly vizsgálatok vannak hogy mi történik egy-egy alállomás vagy vonalszakasz kiesése esetén.
    Az nem úgy megy hogy egy méretezett rendszerre ráverek állomásonként egy csomó gyors töltőt mert úgyis ott a 25kV jön ott a kraft határtalanul!
    Még a MÁV/Gysevis meggondolja hogy mit terheljen rá, pedig nekik olcsóbb állomási transzformátorokkal saját hálózatról venni az áramot. (jó, egyre kevésbé gondolja meg, az tény)
     
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Wuppertal-Gödöllő, Tesla P100D és Passat 2.0CRTDI

     
    molnibalage, fishbed and zeal like this.

Ezen oldal megosztása