1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A világ egyes részein lehet ekkora sebességgel legálisan haladni. Ezen felül - ahogy a kaminoknál is - ez félig meddig off design képesség, mert az a teljesítmény teszi ezt lehetővé a hajtóművel kombinálva, amivel fel tud mászni az autó 20% táji emelkedőn megpakolva is. Más átéttelell sík terepen ezzel elérhető a 150-es tempó.

    A komment második felére nem tudok reagálni, mert nem vezettem, nincs referenciám, statisztikai minta sincs hozzá.
     
    fip7 likes this.
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ha egy motorod van, akkor kell egy komoly differenciálmű. Az elég drága. Majdnem kijön az árából egy villanymotor, mert precíz anyagmegmunkálást tartalmaz, ami a mai világban (gépidő) egyre drágább(és kenőanyagot igényel). Ezzel szemben a villanymotor egy nagyságrenddel "igénytelenebb" technika. Súlyban is közel van a kettő egymáshoz.
    A két motor hajtásban egyszerűsíti a kipörgésgátlás kérdését (Egy motor+ diffinél vagy egy automatikusan vagy vezérelten önzáró (sperr)difit raksz be, vagy aszimmetrikus fékezést alkalmazol. Két motornál mind a hajtónyomatékkal, mind a rekuperációban a fékezőnyomatékkal lehet játszani (elektronikusan), javul a a gyorsítóképesség, a fékezés közbeni stabilitás és mindez majdnem csak szoftveres kérdés.
     
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Élményfaktor a V8-asok és a turbós boxerek oldalán van, aki az élmény miatt vesz autót az hanghatást is akar.
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ha már hanghatás, akkor Ducati.... mondjuk egy Scrambler.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Oké, de akkor nem 2x200 kW.... Hova kell ekkora teljesítmény...?
     
  6. LMzek

    LMzek Well-Known Member


    ...egy B & O-n ( :D :D :D ) !




    ...olyan magas labda volt, alig értem el!

    Bocssss!​
     
    misinator likes this.
  7. speziale

    speziale Well-Known Member

    Molni,

    ad1) a 600 lóerős S Mercinek sincs értelme. De ettől függetlenül ha a Tesla-t akarod valamivel hasonlítani, akkor talán egy vele összemérhető teljesítményű/műszaki felszereltségű autóval kellene.
    ad2) a fajlagos paraméterek sok szempontból nem árulnak el mindent. A tesla S pl. alapból 4 kerék hajtású, akkor rögtön a kardántengely meg 4*4 tömegét is hozzá kellene számolnod a hagyományos autóhoz. Aztán mondjuk azt hogy egy v6/v8-as motorhoz a kettős tömegű lendkerék, mindenféle rezgéscsillapító motortartó bak vagy éppen a masszív hangszigetelésnek mennyi is a tömege szintén nincsen benne a fajlagos paraméterekben...
    ad3) nem tudom honnan jön a tesla esetében az 540 kg-os akku csomag. A tesla-ban 260 wh/kg energiasűrűségű akksik vannak. A legdurvább tesla S kapacitása 100 kwh, tehát ebből kevesebb mint 400 kg-os akku tömeg jön ki.
    ad4) hasonlítsd össze a Tesla tömegét egy vele összemérhető autóéval. Mondjuk a Porsche Panamera-val. Abból a Turbo tömege is közel 2,1 tonna, de az hybrid változaté meg 2,3t. A Tesla S meg valahol 2,2t környékén van
     
    sirdavegd likes this.
  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    Egy mozdonyba...
    75kW villanymotorból bőven elég mindenre. Az kb.úgy mozgat egy járművet mint egy 120-140Le -s belsőégésű.
     
  9. torsen

    torsen Well-Known Member

    ...baszdki...akkor legyen Monster vagy Multistrada... :D Először nem kapcsoltam...
     
    svajcibeka and LMzek like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jól látod, annak sem látom értelmét. Persze nem nekem van szánva az az autó...

    Rgr

    http://www.roperld.com/science/teslamodels.htm
    https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/fact4500tesla2014.pdf
    https://www.quora.com/How-much-does-the-battery-in-the-Tesla-Model-S-weigh

    Mindenhol 1200 font és 540 kg tája van. Mivel én lemérni nem tudom. Ellenben elég részletes források is vannak arról, hogy ez mitől van.

    Itt az ok és okozat hibájába tetszik esni. A Tesla azért is nehéz, mert a mérete nagyobb picivel, mint más hasonló kategóriás autóé illettve amiatt, hogy a beépített elemek tömege is nagyobb. Tehát elég vicces kérés azonos tömegű autót nézni, mert azonos funkiójú és szolgáltatású autóét kellene nézni. Na ilyen nincs, mert minden benzines luxusautó pl. kimegy a világból kisebb tömeg mellett is.
     
    fip7 likes this.
  11. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    blitzkrieg and sirdavegd like this.
  12. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    blitzkrieg and sirdavegd like this.
  13. speziale

    speziale Well-Known Member

    az a kérdés, hogy mit értesz azonos funkció és szolgáltatás alatt?
    a vezetési élményt (ide értve az azt meghatározó tényezőket pl.: a motorteljesítmény, összkerék hajtás stb)? a presztízst vagy "cool"-ság faktort? a technikai fejlettséget (pl.: vezetői segédrendszerek elérhetősége)? Te most egy autó funkcióját leredukálod a maximális hatótávolságra, amikor egy tesla S az esetek kb. 95%-ban megfelelő hatótávval bír.
    Másrészt nem én esek az ok-okzat hibájába. A Tesla hatótávját alapvetően az határozza meg, hogy a padlólemezébe - ami egy jól körülírható térfogatot jelent - mennyi akkut tudnak belepakolni. Ez jelenleg valós ciklusban kb. 400 km megtételére elegendő, és így kb 100-150 kg-val nehezebb az autó, mint egy vele összevethető műszaki tartalmú benzines.
    Ugyanakkor ez a súlyvita teljesen értelmetlen. Az ADAC Eco tesztje szerint - ami mondjuk a saját autómra olyan fogyasztási értéket hozott ki, amit nekem a hosszú-távú átlagom - a tesla 24 kwh/100 km-et fogyaszt, ami a német áramtermelés co2 kibocsátását figyelembe véve 140 gr/km-es co2 kibocsátásnak felel meg. ezzel szemben a porsche panamera hybrid mutatója 210 gr/km, ami akárhogy is nézzük 50%-kal magasabb...és felteszem a sima Panamera Turbo-é még magasabb
     
    Kurfürst, blitzkrieg and sirdavegd like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az, hogy ahhoz, hogy legyen egy pöpec kis zajszintű autód, ami elvisz 4 embert 150 kiló cuccal egy tankolásra 600-800 km-re autópályázva nem kell 2-2,5 tonnás kocsi (csak elektromosból). Az, hogy valaki ennyiből oldja meg, mert luxus és egyes téren fölé lő, az nem az én problémám és nem az én igényszintem. Meg nem én vagyok nekik a piac.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    [​IMG]
    Ez ahogy látom rozsdamentes lesz, viszont a lemezeken a foltok mitől vannak? Valami tapadókoronggal rakják fel,( netán gép) vagy pedig hegesztővel csinálták valamiért (feszültségmentesítés) ? A tetőn meglepődtem hogy csak ilyen vékonyka lemez, viszont azok a zöld műbőr ülések tetszenek ott egy kupacon, remélem azokat rakják be, nagyon kényelmesek voltak és fűtöttek egykoron.
     
    fip7 likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most első körben akkor azt döntsük el, hogy az egyén számára az üzemeltetési és beszerzési költség élekciklusa vagy az emberiség számára a globális CO2 és egyéb emisszió-e a fő mérce...
     
  17. speziale

    speziale Well-Known Member

    Ezt kérdést nem igazán értem. Az emberek sokfélék, sokféleképpen tekintenek az autójukra. Van akinek csak használati tárgy, de van akinek szenvedély, van akinek státusz szimbólum. De pl.: amit korábban írtál, hogy "pöpec kis zajszintű" autó az mit is jelent pontosan. Ez szubjektív. Ülj át egy 2 generációval ezelőtti Focusból egy mostani Octaviába, és rohadtul jobb autónak fogod érezni. Aztán ülj át egy A6-osba és hidd el nekem elég hamar rájössz, hogy mik is azok a területek ahol az Octaviában spóroltak.
    A környezetvédelem meg szép dolog, de az élet azt mutatja, hogy a környezet védelmet csak úgy tudod előrevinni, ha az autó többi paramétere nem romlik érdemben. Az első 2 generációs Priusból érdemben kevesebbet adtak el, mint a 3.-ból, ami már autóként is sokkal értékelhetőbb volt.
    De a lényeg. az én állításom az elektromos autóval kapcsolatban a következő:
    - szerintem össz rendszer szinten az elektro autó Co2 megtakarítás hozna, még akkor is, ha az összes többlet áramigényt fosszilis erőműben állítanák elő. Miért: még a mostani fejlett motoroknak is hiában van 35-40% körül a termikus hatásfokuk ez csak az optimális üzemtartományra igaz. Az átlagos hatásfokuk olyan 25% körül van. A mai legmodernebb gázos erőmű hatásfoka meg 60% felett van, és az erőmű folyamatosan az optimális tartományban tud mozogni. Ráadásul az erőmű esetében sokkal könyebben megvalósítható akár a Co2 leválasztása is, ráadásul nem a városban szennyeznek így szmog sem lesz. És akkor arról nem is beszéltem, hogy az áramot Co2 semleges módon is elő tudod állítani
    - szerintem az autóipar azért kicsit a babérjain üldögélt. A Merci 2007-ben mutatta be az első HCCI motort, a Forma 1-ben évek óta ilyet használnak, aztán a kereskedelmi járművekben meg se híre se hamva. A 48V fél hibrid rendszereket is már 8-10 éve bemutatták a nagy autóipari beszállítók..mégis csak mostanra érkeztek meg ezek a prémium kategóriába is...és bizony a dízelbotrány is rávilágított, hogy ezek a cégek is szeretik a könnyebb utat. Úgyhogy lehet fikázni a Tesla-t de az tény, hogy baromira rárúgta az ajtót a nagy autógyárakra pedig tulajdonképpen semmi eget rengetőt nem csinált. egyszerűen csinált egy kifejezetten e-autó platformot, ahol a padlólemezbe lehetett belerakni az akksit, ami így sokkal nagyobb lehetett, mint pl. a golf-nál, ahol a hátsó ülések alá volt beépítve. És rögtön lett egy olyan e-autó ami a való körülmények között tudott 250-300 km-t, szemben a leaf/golf/i3 110-120 km-rével. És azért lássuk be ez rendesen beindította a versenyt: a Tesla a kezdeti 60 kwh-ás akkupakk helyett má akár 100 kwh-sal is kínálja a model S-t. A ráncfelvarrás előtti e-golfban 24 kwh-ás a mostaniban pedig 35 kwh-ás a csomag. Pedig a kettő között 4 év telt el. A merci a plug in hybridjeibe a korábbi 8 kwh-ás csomag helyett ugyanakkora helyen már 13,5 kwh-sat kínál.
    - Én egyébként az átmeneti időszakra amíg nincs elég akkugyártó kapacitás, illetve nem terjed el jobban a li-S akku technológia sokkal inkább valami ilyesféle megoldásban gondolkodnék:

    http://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-range-extender-vehicle/
     
    blitzkrieg likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a rárúgást nehezen tudom értelmezni. A cég kb. 15 éve létezik és kb. 10 éve gyárt lassan autókat, de most is komolytalan mennyiségben és minden évben masszívan veszteséges. Ez rárúgás? A hype tartja fent. Bármilyen más cégen régen bedőlt volna...
     
    fip7 likes this.
  19. speziale

    speziale Well-Known Member

    A rárúgást technológiai értelemben mondom. Nézd meg milyen e-autók rohangáltak akkor amikor a Tesla-s piacra került. Másrészt a Tesla tavaly már kb. 110.000 autót gyártott. És a Tesla értékesítéseit a vele összehasonlatható (ár)kategóriájú autókkal illene ám megtenni. S mergából sem adnak el évente ennél sokkal többet. De egészen addig amíg a porsche piacra nem dobta a SUV-jait (cayman, Cayenne) ők sem adtak el évente ennél több autót...
     
    blitzkrieg likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Erről is volt már szó. Semmiféle komoly innováció nincs a Teslában. Összelegózták azt, ami kb. elérhető. Ennyi. Fogták az elérhető legjobb akksik és csináltak belőle egy bazi ngy akkut. Az elektromotorban semmi truváj, az önvezető és egyéb funkciók már fél-luxusautó alatti kategóriában is elérhetőek.
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása