1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

  2. speziale

    speziale Active Member

  3. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Feladom..

    Ez a mérnöki szemmel nevű Facebook oldal is elért egy olyan szintet, hogy ihaj...
     
  4. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    2-3 év múlva nálunk is megjelenhetnek a személyszállításban a magánszolgáltatók. Ezt én várom, mert minőségi szolgáltatás javulásra készteti majd a MÁV-Startot. A negatívuma lenne a dolognak, hogy a profit egy külföldi céghez kerül majd. Ez főleg a fővonalakon lesz szerintem, 10-12 év múlva meg arról lehet szó ami most Szlovákiában és Ssehországban van, hogy alacsony kihasználtságú vonalakra hirdetik ki a szolgáltatást.
     
    fishbed and sirdavegd like this.
  5. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Buszos személyszállításnál is adott volt a lehetőség: a cseheknél lett belőle a Student Agency - Regiojet, nálunk meg az Orangeways nevű foshalom. Utaztam mind a kettővel sokat, SA-vel országon belül is - azzal a lízingelt flottával, fedélzeti szolgáltatásokkal és értékesítési rendszerrel meg árakkal megvettek kilóra. Az Orange is jó volt kezdetben, de jó 5 éve csodálkozok, hogyan engedi ezt bárki is működni még (meg ki mer erre még felszállni?! vagy jegyet venni rá, mert busz az nem biztos, hogy jön).

    Vasúton utaztam már Leo Expreszel Prága-Ostrava vonalon: IC Flirt szuper, a jegy árak is, vásárlás is egyszerű. Regiojettel még nem sikerült, mert nem akkor járt amikor kellett volna. De brutál módon költenek a csehek a CD-re a fő (Pendolino, Railjet, Vectron és Messer mozdonybeszerzések, vagonfelújítások) és mellék vonalakon egyaránt (Regionova és "Bz" felújítás, Regiopanther, Cityelephant stb stb).
    Ehhez képest a MÁV megtapta a 10 Taut, a 20 Traxxot, a 120 Flirtöt, meg az igéretet az IC+++***--- programra és a gányolda próbálja egyben tartani a kohószökevény Sziliket meg vagonokat.
    Ilyen gazda mellett ha belép egy Leo/RJ, akkor lehet elszívó ereje a fővonalakon. Viszont az igyennyuggerszállítós meg 90% kezdezményes rozsdaövezetekben üzleti alapon semmi nem lesz nyereséges.
    Attól inkább félnék, ha Orangeways nyomán valami NER-lovag enné be magát oda is szívni a vérünket - az utas meg vagy kapna valamit a pénzéért vagy nem.
    Továbbá azt még hozzá kell tenni, hogy a cseheknél a legjobban kiglancolt, 2 vágányos, 120-160km/h-val járható fővonalakra engedték be a magánokat, majd később az elővárosi S-vonalakat nyitogatták ki.
    Ehhez képest nálunk a Bp előváros forgalmas, de túlterhelt és városhatáron belül kőkori (nincs sok fölös pályakapacitás), de a 120-as (Bp-Szolnok) az esik-kel, a 100-as (Bp-Cegléd) felújítva 0 karban tartással rohad, a 30-as (Bp-Fehérvár) jó csak biztberre vár, az 1-es (Bp-Tata) jó, a 70-es (Vác) áöö elmegy, a 80-as hatvani és a 40-es battai vonalak újulnak, a 2-es egomni meg lassssssssssaaaaaaaan kész lesz.
    Rendes elővárosi forgalma van még Szegednek (+tramtrain is Máv stopos lesz), Decrecennek, Miskolcnak, Pécsnek, Győrnek és Fehérvárnak. Plusz GYSEV. Na ezekre nem igazán költöttek (-tramtrain, de ott a 135-ös villamosítás elkaszálásával hülyült meg a projekt), Miskolc kapott dög Hernyókat meg használt osztrák vagont (nem eleget), a többi meg semmit.
    Jó, most újulnak a halbik is távolsági forgalomban, a Bz-k kapnak klímát és az Uzsgyik is újulgatnak. De azért ez erősen fékezett habzás a CD-hez képest, főleg a 2009-es állapothoz viszonyítva.
     
    fishbed, nyugger and Tcat like this.
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    25 Traxx van, további 25-re volt opció amit le is akart hívni a Start, de a gyártó beintett, mert a nyugati cégek fontosabbak voltak számára. Ezért megy a bohóckodás a Szilikkel, különben már személyszállításból kikoptak volna.
    Ha emlékeim nem csalnak nálunk 2023-ban lesz piacnyitás a személyszállítási piacon, én nem várok csodákat tőle, megoldják Viktorék okosba, hogy a fejőstehén megmaradjon.
     
    nyugger and sirdavegd like this.
  7. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  8. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  9. zeal

    zeal Well-Known Member

  10. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Bocs, tényleg 25. Az opció le nem hívasról hallottam olyan rosszindulatú pletykát is, hogy belülről fúrták meg, mert a Traxxon kevesebbet kell gányolni. Szerintem csak nem (arra) volt pénz.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

  13. boki

    boki Well-Known Member

    Škoda Superb Mars misszió
     
    sirdavegd likes this.
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    blitzkrieg

    Nem tudom. Buszoknál már rég alapnak kellene lennie a CNG-nek. Ezzel szemben még mindig a legtöbb busz dízel.
     
    silurusglanis and blitzkrieg like this.
  15. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    ....
    https://444.hu/2018/02/17/a-kulvaro...erdragan-vett-kornyezetkimelo-hibrid-volvokat

    Mint a blog írja, nem véletlen, hogy szabadulni igyekeznek a hibrid Volvoktól Nyugat-Európában: a 7700-as és 7900-as típusjelű buszok fenntartása ugyanis drága: a dízel motorok gyengék, ezért nagy a fogyasztásuk, míg az elektromos hajtáshoz szükséges akkupakkok közelgő cseréje szintén nem olcsó.

    „Így a nagyjából 46 milliós vételár elérheti a hatvanmillió forintot is, amiből már új buszokat is lehetne venni” – írja a blog. (Egy új szóló busz ára 50-60 millió forint körül van.)

    A teljes sztori eléggé bicskanyitogató...
     
  16. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    [plusz, régebbről...

    http://iho.hu/blogpost/vot-nem-volt-meggyozo-a-hibrid-volvo-180217


    ....

    Viszont arra talán kevesebben emlékeznek, hogy 2011 nyarán már próbázott Budapesten egy Volvo 7700 Hybrid, és akkor nagyon nem sikerült produkálnia a gyár által ígért 35 százalékos üzemanyag megtakarítást: 43,4 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométeren, míg korábban ugyanitt egy kutya közönséges Mercedes Conecto tesztbusz 45,7 literrel eljárkált – ez az érték egyébként az akkoriban itt szolgáló, jóval idősebb Ikarus 415-ösök fogyasztásával volt nagyjából egyenlő. A differencia tehát csupán öt százalék volt a hibrid Volvo javára, igaz ezen a klíma is működött úgy-ahogy, míg a Mercedesen egyáltalán nem volt.

    A teszt ideje alatt a járművek a 8-asra voltak beosztva, a gyártóval egyetértésben bebizonyosodott, hogy ilyen hegyi jellegű vonalakra a hibrid buszok nem valók.

    [​IMG]



    Ugyanez a tesztbusz egyébként több hazai városban is megfordult akkoriban, de sehol nem vettek később sem a típusból, az egykori Tisza Volán jelentéséből az is kiderül, hogy miért: a szegedi lightosabb, síkvidéki vonalakon ugyan elég csekély volt az étvágya (28,43 liter 100 kilométeren), de a beszerzési ára akkoriban 80 millió forint volt egy hagyományos dízel 50 milliójához képest. A Tisza Volán számításai szerint így csupán 950 ezer kilométer megtétele után, vagyis 15–17 év alatt térült volna meg a hibrid magasabb ára – feltéve persze, hogy ezt az üzemanyag-megtakarítást a teljes élettartama alatt tudja hozni, és nem szorul egyéb, extra javításokra (például akkumulátorcsere).
     
    sirdavegd and fishbed like this.
  17. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  18. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Tiszavolánnak Szegeden a 90-es évek óta gázos buszai vannak-voltak, baleset sosem volt. Az előnye leginkább, hogy nem kormol. Viszont a sofőrök elmondása szerint gyengébb. Mondjuk full lapos városban pár 100 méterenkenti megálló kiosztással oly mindegy. Lásd:
    http://iho.hu/hir/szegedi-magaspadlos-buszok-csak-gazzal-170524
    Itt még írják, hogy drágább a gázbusz:
    http://iho.hu/hir/beindult-a-gazos-buszpalyazat-130405
    Az tény, hogy a tetőn vannak a tartalyok, így azt meg kell erősíteni és kell egy cső le a motorhoz. De kb ennyi.
     
    blitzkrieg and fip7 like this.
  19. torsen

    torsen Well-Known Member

    +a motor àtèpítèse szikragyújtàsúra, no meg CNG kompresszoràllomàs ès egyebek
     
    sirdavegd likes this.
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Szerintem a gázos buszok alkalmazása a városokban alapvetően megérte volna. Sőt , még mindig megérné. Tisztább üzemű a CNG-s busz, mint a dízel.
     
    blitzkrieg and zeal like this.

Ezen oldal megosztása