Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 709
113
Csomó embernek nincs téli gumija. Valahol meg tudom érteni, hogy nem mindenkinek fér bele, mondjuk akkor mi a picsának autózik.

Minden évben ez van. Nálam ezért alap policy. hogy az első hó leeste után egy hétig ha nem muszáj, ki nem viszem a kocsit az utcára. Addig csak rájön hülyébb is, hogy mégis inkább a téli guminak kell az év végi büdzsébe beleférnie, és nem a lapostévénekvagy, vagy nem muszáj a téli autózást 10 éves nyári gumival erőltetni. A menthetetlenül hülye/lusta kategória nagyja egy hét alatt rostálódik és már bontóban van és nem az én szépen fényezett seggembe állt bele.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Nekem inkább az a kérdésem, hogy miért csak 41 százalék a villamosított vonalak mértéke. Gondolom tőlünk nyugatabbra ennél nagyobb mértékű...1932 majd 100 éve volt. A cég is már 70 éve működik. Ennyire lassan halad a munka? Vagy a mindenkori nemzetgazdasági érdek nem támogatta?

Nyugaton is csak ott van agyonvillamosítva ahol olcsó az áram (wink wink).
Németeknél pl. hiába van drót, rengeteg dízel mozdony szaladgál alatta mert drága a delej, így meg nem kell matekozni, mozdonycserézni ha kimennek nem villamosítottra.
USA-ban meg 1930 óta folyamatosan csökken a villamosított vasútvonalak hossza, ma már alig 900km...

Nálunk brutálisan lehetne javítani a százalékokon ha nyugati mintára bezárnánk a mellékvonalakat amiken jobb esetben végigtotyog 1-2 Bz, rosszabb esetben már rég visszahódította a természet, de hivatalosan üzemelőként van nyilvántartva, mivel bezárás esetén vissza kellene állítani az eredeti állapotába...
Úgyhogy az a 41% lazán vehető 60-nak is.
 

Hans87

New Member
2018. november 8.
9
22
3
Azt az isteni barmát aki kitalálta hogy csak Balatonfüredig villamosítsanak, azt kellene bottal csapkodni.
Akkor a tapolcai vonaton mozdonycsere lesz Füreden, vagy a drót alatt megy majd a desiro? Vagy átszállunk Füreden?
Isten barma? Az. Dorner Lajos (VEKE) komolyan benne van. Egyrészt kitalálni hogy a 29-es vonal elővárosi vonal és letolni az EU torkán mint elővárosi vonal már megér egy misét. Másrészt pályafelújítás nem nagyon lesz, csak drót. Vagyis rengeteg fát kivágnak, de érdemi javulás - pláne menetidő csökkenés - az nem lesz. Nem lesz új biztber sem.
Ami a járműveket illeti olyan lózungok mennek hogy csak FLIRT meg KISS lesz - főleg előbbi. Nos előbbiből ott sincs elég ahova való, utóbbi pedig nem fér be az akarattyai alagútba. Mi lesz? 40 éves Csörgő helyett 50 éves Szili ahogy ugrál majd 2-4-6 db ugyanolyan Halbit húzva. Talán hétvégén Füredig és nyáron mint KATICA úgy lesz FLIRT.
Füredtől lefelé meg év nagyrészén Bzmotka.
Elvben a gépcsere Füreden lesz, bár most többen a helyiek közül ezt meg akarják fúrni (magas szinten - olyan magasan, ahonnan már Istent is látni), így a gépcsere vagy Aszófő lesz, vagy marad SV és akkor a drótot csak a Katica használja minden másra marad a drót alatt a Csörgő. Sok tíz milliárdért.
Mivel az EU források jelentősen meg lesznek nyesve (Varga Mihály: “Vége az aranykornak!”), így szerencsére a hosszabbítás bukó - a badacsonyi szép öreg fasor túlélheti.

Dual mode motorvonat. Időről időre felmerül villamos-dízel vagy akkus FLIRT. Stadler lobbizik is rendesen. De EU pénzt ami járműcserére lehet költeni 2020 után (cca 95 milliárd Ft) azt elviszi a KISS opció és az állam nem akar költeni értelmes dologra - ahogy a mozdony beszerzési terv is szúrja az állam szemét és lehet inkább bérelve lesz a 115 (vagy 60?) gép.
 

Hans87

New Member
2018. november 8.
9
22
3
Isten barma? Az. Dorner Lajos (VEKE) komolyan benne van. Egyrészt kitalálni hogy a 29-es vonal elővárosi vonal és letolni az EU torkán mint elővárosi vonal már megér egy misét. Másrészt pályafelújítás nem nagyon lesz, csak drót. Vagyis rengeteg fát kivágnak, de érdemi javulás - pláne menetidő csökkenés - az nem lesz. Nem lesz új biztber sem.
Ami a járműveket illeti olyan lózungok mennek hogy csak FLIRT meg KISS lesz - főleg előbbi. Nos előbbiből ott sincs elég ahova való, utóbbi pedig nem fér be az akarattyai alagútba. Mi lesz? 40 éves Csörgő helyett 50 éves Szili ahogy ugrál majd 2-4-6 db ugyanolyan Halbit húzva. Talán hétvégén Füredig és nyáron mint KATICA úgy lesz FLIRT.
Füredtől lefelé meg év nagyrészén Bzmotka.
Elvben a gépcsere Füreden lesz, bár most többen a helyiek közül ezt meg akarják fúrni (magas szinten - olyan magasan, ahonnan már Istent is látni), így a gépcsere vagy Aszófő lesz, vagy marad SV és akkor a drótot csak a Katica használja minden másra marad a drót alatt a Csörgő. Sok tíz milliárdért.
Mivel az EU források jelentősen meg lesznek nyesve (Varga Mihály: “Vége az aranykornak!”), így szerencsére a hosszabbítás bukó - a badacsonyi szép öreg fasor túlélheti.

Dual mode motorvonat. Időről időre felmerül villamos-dízel vagy akkus FLIRT. Stadler lobbizik is rendesen. De EU pénzt ami járműcserére lehet költeni 2020 után (cca 95 milliárd Ft) azt elviszi a KISS opció és az állam nem akar költeni értelmes dologra - ahogy a mozdony beszerzési terv is szúrja az állam szemét és lehet inkább bérelve lesz a 115 (vagy 60?) gép.
Az már mellékes, hogy az öreg és felújítást nem kapó pálya nem fogja szeretni a villanygépeket sem.
Csörgőnélkül a Szili súlyosabb közel 14 tonnával, a TRAXX tengelyterhelése mégrosszabb, a FLIRT meg szépen nyúzza a pályát maga alatt - lásd 71-es vonal.
Szintén mellékes hogy most sincs elég villanygép. De Dörner szerint minden IS lesz, mert ahol drót van, ott csoda van. Persze.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Az már mellékes, hogy az öreg és felújítást nem kapó pálya nem fogja szeretni a villanygépeket sem.
Csörgőnélkül a Szili súlyosabb közel 14 tonnával, a TRAXX tengelyterhelése mégrosszabb, a FLIRT meg szépen nyúzza a pályát maga alatt - lásd 71-es vonal.
Szintén mellékes hogy most sincs elég villanygép. De Dörner szerint minden IS lesz, mert ahol drót van, ott csoda van. Persze.
A wikipedia szerint azért nincsen 14 tonna a két mozdony között, bár azt tudom hogy a szarul rugózó Szili a nem tökéletes pályák gyilkosa. (amit még fokoz a karbantartás is: felküldik vidékről karbantartani a mozdonyt hogy a sofőr már nyakát töri a pályahibákon annyira szar a rugózása a mozdonynak, kiviszik próbázni az 1-es vonal egy jobb állapotú szakaszára, majd beírják a jegyzőkönyvbe hogy a mozdony futása nagy sebességnél is hibátlan, nem kell javítani, ezzel leplezve hogy nincsen tartalék lengéscsillapítójuk, nem is tudnak venni (legalábbis két éve ez volt a helyzet), így meg a rossz mozdony veri szét a pályát tovább, elpattogva miden pályahibán)
De szerintem átszállás lesz Füreden, a mozdonycsere nem fog beleférni, ráadásul vagy úgy kell a menetrend hogy a Tapolcáról jövő vonatról átáll a mozdony a Budapestről érkezőre (minden késés két vonatot fingat, az ottani útátjáró vagy 20 percig zárva lesz amíg körüljárnak), vagy ott áll egy-egy dízel meg villamos mozdony a vonatra várva. Ennyi mozdonya meg nincsen a MÁV-nak.
Nem tudtam hogy a Flirt nyúzza a pályát, erről van valami cikk valahol? Hogyan nyúzza, mi a baj?
http://iho.hu/hir/itt-a-stadler-uj-termeke-a-flirt-akku-181026
Van ilyen, nem tudom mennyi a felár, ebből kell venni pár tucatot, máshol is lehetne használni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Ezt nyalogassa a sok német elketromosbuzi zöld politikus!!!!!
Itt a munkájuk eredménye! Remélem kormányra is szavazzák őket, utána jöhet a romokon az AFD.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20191126/9500-fos-letszamleepites-az-audinal-nemetorszagban-408303
9500 fős létszámleépítés az Audinál Németországban

Az elektromos autók kevesebb munkaórával gyárthatóak, szóval teljesen normális folyamat az, ha a jövőben kevesebb ember fog dolgozni az autóiparban.
Ez ellen felháborodni kb. olyan, mintha a traktorokat szídnánk amiatt, hogy ma csak az emberek 2-3%-a dolgozik a mezőgazdaságban a 200 évvel ezelőtti 80% helyett.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Az elektromos autók kevesebb munkaórával gyárthatóak, szóval teljesen normális folyamat az, ha a jövőben kevesebb ember fog dolgozni az autóiparban.
Ez ellen felháborodni kb. olyan, mintha a traktorokat szídnánk amiatt, hogy ma csak az emberek 2-3%-a dolgozik a mezőgazdaságban a 200 évvel ezelőtti 80% helyett.

Tehát ennek semmi köze ahhoz, hogy világ szinten esik az új autók eladása, mert az emberek bizalmatlanok az agyonszabályozott, qrva drága járművekkel szemben (a meglevő vásárlások is eltolódnak az olcsóbb járművek felé, lásd Dacia diadalmenete idén), és ez az elektromos autókra is hatással van, mivel azonnal zuhan az eladásuk amint megszűnik az állami támogatás?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Tehát ennek semmi köze ahhoz, hogy világ szinten esik az új autók eladása, mert az emberek bizalmatlanok az agyonszabályozott, qrva drága járművekkel szemben (a meglevő vásárlások is eltolódnak az olcsóbb járművek felé, lásd Dacia diadalmenete idén), és ez az elektromos autókra is hatással van, mivel azonnal zuhan az eladásuk amint megszűnik az állami támogatás?
Mivel az autómat csak a 10. alkalomra sikerült megjavítani idén, így éni is elgondolkodtam új autóvásárlásán, Dacia lett volna. Nincsen igényem mindenféle fenszi elektromos izére, bőrkanapéra és hasonlóra, két bringa menjen be ülésdöntéssel egyben, van 4 ülések mellett kereket kiszedve, menjen 110-el. Ha van légkondi és egy szokol rádió akkor meg már minden megvan.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Nekünk így utólag inkább egy Vesta SW lett volna jó választás, 1,6-os bűnprimítiv szívó motor, szibériára méretezett kaszni...

Daciak is fingreszelő motorokkal vannak szerelve amennyire emlékszem a ~4 hónapnyi autókeresgélésből.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Nekünk így utólag inkább egy Vesta SW lett volna jó választás, 1,6-os bűnprimítiv szívó motor, szibériára méretezett kaszni...

Daciak is fingreszelő motorokkal vannak szerelve amennyire emlékszem a ~4 hónapnyi autókeresgélésből.
Ja, kivezették az 1,6-os benzineseket idén.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 709
113
Szerintem ebben azért nincsen olyan nagy talány, ha a VW csoport (is) egyre inkább a villanyos fejlesztések felé kacsintgat, ott borítékolható hogy egy csomó, mondjuk kipufogúrendszert tervező/összeszerelő ember kerül majd lapátra.
 
  • Tetszik
Reactions: monster

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 794
113
Mivel az autómat csak a 10. alkalomra sikerült megjavítani idén, így éni is elgondolkodtam új autóvásárlásán, Dacia lett volna. Nincsen igényem mindenféle fenszi elektromos izére, bőrkanapéra és hasonlóra, két bringa menjen be ülésdöntéssel egyben, van 4 ülések mellett kereket kiszedve, menjen 110-el. Ha van légkondi és egy szokol rádió akkor meg már minden megvan.
Ne a Daciat válaszd! Nem az extrákat nem tudja, hanem az alapokat. Igénytelen anyagokból xarul van összerakva. Tuti hamarosan problémád lesz vele.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Mivel az autómat csak a 10. alkalomra sikerült megjavítani idén, így éni is elgondolkodtam új autóvásárlásán, Dacia lett volna. Nincsen igényem mindenféle fenszi elektromos izére, bőrkanapéra és hasonlóra, két bringa menjen be ülésdöntéssel egyben, van 4 ülések mellett kereket kiszedve, menjen 110-el. Ha van légkondi és egy szokol rádió akkor meg már minden megvan.
Esetleg egy Honda CRV, vagy valami Berlingo szerű?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 794
113
Az elektromos autók kevesebb munkaórával gyárthatóak, szóval teljesen normális folyamat az, ha a jövőben kevesebb ember fog dolgozni az autóiparban.
Ez ellen felháborodni kb. olyan, mintha a traktorokat szídnánk amiatt, hogy ma csak az emberek 2-3%-a dolgozik a mezőgazdaságban a 200 évvel ezelőtti 80% helyett.
VW meg a többi nem az elektromos felé kacsingat, hanem az EU kiadta fatwát a dieselre meg a benzinesre. Vagy azt gyártják a jövőben vagy megbasz6ják.
Ezek a leépítések nem az elektromos kevesebb munkaórájából jönnek még. Kapacitást csökkentenék, spórolnak a leépítésekkel. Egyrészt van egy minimális keresletvisszaesés a co2 hisztériakampány miatt, másrészt kellenek az euromilliárdok a fejlesztésre. Illetve a fasza jövő évi EU szabályok, illetve bírságok miatt mki visszafogja a termelést. A többi meg drágul vagy a nyereség csökken egy tőkeigényes időszakban. Faszaság... Ezért a drága német éjszakás műszakok mennek a levesbe, plusz a melósok az utcára. Ez a beszállítók leépítésén keresztül eszkalálódni az egész német szolgaltatószektorra és a gazdaságra. Keine Panik a fűnyíró így mkit el fog érni. Ha már a földet nem mentjük meg legalább xarabbak lesznek a gazdasági kilátások.
 

monster

Well-Known Member
2016. február 21.
2 295
10 524
113
Ne a Daciat válaszd! Nem az extrákat nem tudja, hanem az alapokat. Igénytelen anyagokból xarul van összerakva. Tuti hamarosan problémád lesz vele.

Nekem ugyan nem volt és valszeg nem is lesz daciám (kiás vagyok :)), de szerelő ismerősöktől azt hallottam, hogy igen kevés a gond a mai daciákkal, szóval azért nem biztos, hogy lesz problémája, vagy legalábbis nem feltétlenül hamarabb, mint mondjuk egy német autóval.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 794
113
Nekem ugyan nem volt és valszeg nem is lesz daciám (kiás vagyok :)), de szerelő ismerősöktől azt hallottam, hogy igen kevés a gond a mai daciákkal, szóval azért nem biztos, hogy lesz problémája, vagy legalábbis nem feltétlenül hamarabb, mint mondjuk egy német autóval.
Azért nézz meg egy garikülönbséget egy kia és egy Dacia között. Van oka.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 120
45 456
113
Azért nézz meg egy garikülönbséget egy kia és egy Dacia között. Van oka.
Igen van, csak nem az, mint amire te gondolsz! :rolleyes:
Az autó minőségéhez semmi köze a hozzá járó garanciának.
A Kia ad 7év/150.000km-es garanciát. A Toyota meg 3év/100.000km-t.
Ez egy üzletpolitika. Egyrészt jól hangzik a laikusnak, hogy "7év" :rolleyes:. Meg az alatt a 7 év alatt KIA szakszervizbe kell vinned a kocsit (legalább is a legtöbben így hiszik!!!), és ezalatt az idő alatt a KIA alkatrészeit vagy köteles beletolni a járműbe a kötelező szervizek alatt.
Még ha nem is ő gyártja az olajat, akkor is a haszon a KIA szervizben (és közvetve alkatrész beszállítóként a KIA-nál) fog lecsapódni, amivel a KIA szervizhálózat kiépítését segítették annak idején.
A legtöbb autótulajdonos egészen faszipántosan belefér évi 15-20.000km-es futásteljesítménybe, de gondolj bele az én kocsimba (Toyota) az előző tulaj kb. 1 éven belül belepakolta a gari feltételének szabott 100.000km-t.
Normálisan megépített autó esetén az autó 8-10 éves koráig (a kötelező szervizeket betartva, de inkább 10.000-re lecsökkentve), általános használat mellett, és a fenti átlagos futásteljesítményt véve alapul, nem szabadna garis hibát produkálnia. Persze utána majd elkezdenek jönni a gondok, az ilyen-olyan műanyagok elfáradása, a különböző elektromos motorok, alkatrészek elöregedésével, tömítések elfáradásával. De ez benne van a pakliban.
A KIA a 7 évvel gyakorlatilag semmilyen kockázatot nem vállalt.
Ami pedig a Dacia-t illeti:
Tudjuk, nem sikk ezen a fórumon román dolgokat népszerűsíteni. Én is inkább a Toyotát ajánlanám.... vagy a KIA-t! ;)
DE a Duster állítólag (nincs vele tapasztalatom) egy olyan jól sikerült elnyűhetetlen konstrukcióra sikerült, hogy ár/érték arányban nem nagyon lehet megverni a saját kategóriájában. Érdemes a Népitéletet böngészni ez ügyben. A nagyobb merítésben, és a valós felhasználókban sokkal jobban meg lehet bízni (érdemes a nagyobb km-es tapasztalatokat böngészni), mint a marketingben....

És akkor visszatérve a Ladára: Link (már csak akkor is ajánlom, ha szórakoztató olvasmányra vágysz)
Meg mondjuk a Vesta-ra: Link
kiemelném a hibalistát (a gazdája 2018 novemberben vette!!!!):
Hibalista
- - 2019.jan. forrasztási hiba - - 2019. márc. futómű összeszerelési hiba - - 2019. ápr. centírozhatatlan alufelni

Én meg vettem egy 200 ezren kicsit túl lévő 3 éves 7személyes Toyotát és 2 éve csak kötelező szerviz meg egy első fékbetét csere (kopó alkatrész ugyebár) volt rajta.
Hja és megnéztem, újként, jelenleg, a Népitéletben szereplő Vestat, 4,2M kemény magyar forintért hirdetik a honlapon!!! :eek::confused:
Ennyiért már autót is kapsz, ecsém!
 
  • Tetszik
Reactions: therob and Ooorky