1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. deze75

    deze75 Well-Known Member

    fip7 and molnibalage like this.
  2. papi

    papi Well-Known Member

    Szerintem meg nem. Akinek gumicsizmás kocsi kell az azt vesz és nem egy felfújt személyautót. Egyszer kukkancs be egy alá. Patikamérlegen kimérve minden, hogy a lehető legkevesebb anyagot vegye fel. Annyi a tömege mint egy Suzuky Jimnynek. Ezzel nem fogsz túlterhelve a szántásban alkatrészt vinni a traktornak.
    A Duster szerintem azért talált be, mert olcsó, de az áránál lényegesen drágábbnak tűnik. Nagy, SUV, metál fényezés, könnyűfém felni, jól néz ki a kertben, 4 milla.
     
    fip7, fonak9 and Ooorky like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Persze, hogy nem fogsz vele offroad versenyekre járni, de arra megteszi, hogy a műútról lehajtva 200m-t megtegyél a földúton a présházig, és nem parázol, hogy megkarcolod.
    Teszt.
     
    vata and Ooorky like this.
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Após is a szőlőbe vette utánfutót huzgálni. Oda nem kell 4wd se kanyarkövető fényszóró.
     
    pöcshuszár likes this.
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    2010-ben mikor még szinte csak mobilokba és notebook-okba gyártottak kis méretű akkumulátorokat drágább volt nagy kapacitást összehozni, mint 2019-ben, mikor már a péniszpumpa is 4-5Ah-s akkumulátorral megy.
    Az igen.
     
  7. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Horror árban is voltak a Lítiumos akksik. Most meg tényleg tömegcikk. De ugy látszik 4-5 év alatt kiépül bármire az ipar, gondolom erre az oki telók igénye miatt is szükség volt.
     
    Ooorky likes this.
  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem feltétlenül okostelefonok, 2010-ben volt 1db NiMh akkus mobilom,
    most 2 telefon, 1 tablet, 1 headset, 1 notebook, 1 bluetooth-os egér, 1 nintendo switch, 4 joycon, 2 gamepad, 1 dualshock 4, 1 akkus csavarozó, 1 tölthető zseblámpa, 1 szünetmentes led fali lámpa...
    Mind a saját kis akkumulátorával.
     
    fulcrum11 and Kurfürst like this.
  9. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Paraszt-SUV :)
     
    SilvioD likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez tök jó, csak akkor megint lehetek az ördög ügyvédje? Pont ugyanaz van, mint a PV erőműveknél. Ha már most 2019-ben ennyire olcsó és az exponenciális árcsökkenésnek vége. Nem én mondom, ezt a te forrásod mutatja...

    Ettől kb. nem látni azt, hogy mitől lesz valaha olcsó a messzire menő villanyautó. Mert, ha egy 85 kWh-s akkupakk ára 10k+ dollár, akkor, ha még ezt megfelezed, akkor is marad a drága kocsi. És akkor az n+1 probléma egy kis szeletét oldottuk meg még mindig csak....
     
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A kocsi többi eleme (beltér, infotainment, felfüggesztés) fix, így azonos kategórián belül maradva (lsd nem egy alsókategóriás Octaviat hasonlítunk össze egy felsőkategoriás Model 3-al) így ami a diffit adja az maga a hajtáslánc.

    Elektromosnál a fő költséget az akku adja, a meg négy villanymotor ami gondolom már nem annyira jelentős költség az akku árához képest.

    Kíváncsi lennék olyan összehasonlító adatra, ami egy teljes hagyományos hajtáslánc költségét ki adja egy hagyományos kocsiban - hogy mennyibe van mondjuk egy 200 lóerős izmosabb motor és segédberendezési, turbó, kuplung, hűtő és üzemanyagrendszer, átvétel, váltó, kipufogórendszer, katalizátor stb. Mert javításkor ezek egyenként kemény százezres tételek. Gyártáskor gondolom kevesebb rajta a haszon.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Pont ez a probléma a modern európai autógyártással, 200 lóerőt egy 2000cm3-as euro 1-2-es motorból ki lehet hozni változó szelepvezérléssel, 2500 környékén sima DOHC motorral.
    Ehhez képest most nyomják a turbós fingreszelőket, mintha bármit is változtatna azon kívül, hogy az autóból is eldobható használati tárgyat csinál (villanyautók se lesznek hosszú életük amint sikerül belőniük a tervezett elavulást).
     
    vata likes this.
  14. papi

    papi Well-Known Member

    Persze megteszi. Mondjuk azt akármi megoldja, arra nem kell 4x4, SUV meg főleg nem.
    Én arra akartam kitérni, hogy méretéhez, kialakításához képest a tömege, terhelhetősége alacsony, töréstesztje sem valami fényes. Munkásautónak (gumicsizmás) nem a legjobb választás, és nálunk sem azért fogy.
    A Totalcar tesztet meg nyugodtan felejtsd el. Bármelyik SUV ha nem féltik, normális MT gumi van rajta felszántja azt a pályát. Szerintem ott egy 4x4 sima kombi vagy szedán is elboldogult volna.
    A legtöbb SUV-ban bőven van annyi terepjáró képesség, hogy soha nem kerül rájuk olyan gumi, nem fogják őket annyira leszarni, hogy ez a tudás kihasználható legyen.
    Láttam Subaru Forestert olyan helyeken elmenni, hogy gyalog is kihívás volt. Igaz normális terepgumikkal volt szerelve, nem voltak lökhárítói, a kerékjárati ívekből is ki volt flexelve. Terepgumival Skoda Octavia 4x4-et amint vígan törte az utat a fél méteres szűz hóban.

    Ezt tudja egy kombi, egy normális téli gumi meg egy Haldex rendszer.


    Nem így fogalmaznék. Annak aki gazdálkodó értelemben paraszt és olyan gépre van szüksége, amit tele lehet nyomni a kivágott akácfával, bele lehet dobni 10 zsák csirketápot, vagy ki lehet húzni vele 1 tonna krumplit a piacra, nem való. Nem véletlen szeretik az alvázas, hátul merev hidas és laprugós gépeket ilyen és ehhez hasonló célokra a mai napig is alkalmazni.
    Másrészről, meg azt meg kell hagyni, hogy akinek tetszik az SUV (vagy villantani akar a szomszéd Pali bának,) de nem akar/tud sokat költeni annak jó alternatíva a Duster. Mutatós autó ami arra teljesen jó, hogy apa, anya meg a két gyerek a Tesco után elguruljon a nagyihoz.
     
    formosa1, Ooorky and pöcshuszár like this.
  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    vata, drqv, vilmoci and 3 others like this.
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Itt Komáromban az erdészek 1 Dodge Ram, 1 Ford F150 és 2 Subaru Outback-kel járnak, mondjuk csak a Subie-k szoktak nyakig sárosak lenni, a 2 dögöt szerintem csak a városban használják...
    Szlovák oldalon viszont qva sok az XV, gondolom nem véletlenül.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát nem tudom. A IX. és VIII. kerületben 3,5 év alatt kb. 40 tömb épült vagy kezdték építeni vagy fejezték be. Abból a nagy Nokia székház és talán a mellette levő iroda és egy most a IX. kerületben, azt még csak alapozzák. Minden más lakás, lakás, lakás...
     
  18. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Én most hegyes-erdős vidéken lakom, a valóban melóra tartott gépek közül a távol-keletieket szeretik nagyon a környéken, L200, Hilux, Forester, ezek mellett esetleg Ranger.
     
  19. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Épp ezaz... Be kell menni a belvárosba szaros bitkapálásra, amikor távolról is lehetne. Még a science park is Ungárián belül van gyakorlatilag, a közlekedése meg szar, észak Budáról kocsival dugóval együtt is könnyebb megközelíteni mint tömeggel. Kivéve, ha az egyes vonala mentén laksz a közelben.
     
  20. ximix

    ximix Active Member

    Amikor a villanyautósok jönnek a "nem szennyez a városban az autó" szlogennel, ami igaz is, de az ordas nagy dugókon ez semmit sem segít, azon csak a tömegközlekedés fejlesztése segíthet.

    A cikkben szereplő probléma miatt kellene egy jó város építési ütemterv terv, ami alapján épülhetnének az ingatlanok, nem össze vissza mindenki kénye kedvére.
    Itt figyelembe venni a tömegközlekedés fejlesztési útvonal tervet, és azon területekre adni ki építési engedélyt.
    Ezt a szabályozási lehetőséget nem bölcs dolog elereszteni, mert egy élhető város csak így lehet létre hozni, nem úgy, hogy mindenki össze vissza építkezik majd sír a infrastruktúra hiánya miatt..és old meg.
     
    therob likes this.

Ezen oldal megosztása