1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert elve elhibázott az egész. Az egész főváros és körzetének közlekedését egyetlen szervezetnek kéne szervezni és koordinálnia az összes útfelújítással és minden mással. Tessék megnézni Párizst és mondjuk Madriod, hogy hol ér véget ezen szervezetek hatáskör a főváros határaihoz képest. Nem azok határán. Kb. minta a BKK valahol Duanújváros vagy Székesfehérvár és Gyöngyös vagy Esztergomig terveznének és koordinálnának.

    Madrid.
    [​IMG]
     
    papi likes this.
  2. papi

    papi Well-Known Member

    Ha ugyanezt a kapacitást megépíted még 2-3 emeletre akkor is megteltek volna. A gond az, hogy a vasúttól messze is épültek lakóparkok. Ha nem 400 hanem 2000 parkolót építenek ugyanitt tartanánk. Mivel van parkoló még többen választanák a kocsit a vasútig. Az lenne az ésszerű lépés, ha a távoli városrészeket valamilyen hatékony tömegközlekedéssel kötnék a vasúthoz.
    Nézd meg Budapest ugyanezt nyögi. Valamikor megépültek a tömegközlekedési vonalak. A város meg szépen egyre távolabb nyújtózott. A tömegközlekedési vonalak meg addig tartanak mint 40 éve, vagy beszántották őket, mikor nálunk is elérhetőbb lett az autózás.
    Itt van Dunakszi. 45 ezer ember él itt. Ha be akarsz jutni Pestre tömegközlekedéssel választhatsz, hogy vasút vagy busz. Ha valamelyik lakóparkban laksz, a vasút 4 km, a Volánbusz csak 2 de az meg áll a dugóban. A helyi járatok ritkán járnak, meg azok is jellemzően a fontosabb közlekedési útvonalakon állnak a dugóban.
    Mondjuk mész a 7 órás vonathoz.
    A lehetőségeid:
    - 4 kilométer séta.
    - 1,5 kilométer séta a helyi járatig. Az vagy jön vagy áll a dugóban, vagy lekésed a vonatot vagy nem.
    - 4 kilométer bringa. Aztán vagy megbugázzák, szétszerelik a bringádat napközben, vagy csak valami vicces kis geci kitépi a szeleped.
    - 4 kilométer araszolgatás a dugóban utána gladiátorharc a parkolóhelyért.
    +1 kihagyod a vonatot 2 kilométer séta után Volánbusz, dugó.
    +2 kocsival mész Pestre és állsz a dugóban.
    +3 bringával mész Pestre ami sok esetben nem kivitelezhető.
     
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Az lenne a megoldás, ha nem kéne mindenért bemenni Pestre, főleg nem a belvárosba. Ha nem az autóknak nem lesz elég hely, akkor majd nem lesz elég hely a vonaton, a buszon. Mindenkit ugyanoda vinni egyszerre nem megoldható, valami kapacitásból biztos kevés lesz. Egyrészt a munkaidők kezdetét és végét kellene a kapacitásokkal összehangolni, a belvárosban előbb kéne kezdeni dolgozni, nem később, hogy a kintebb dolgozók elől ne vegyék el a szállítási kapacitást a bent dolgozók, másrészt nem kéne ennyire központosított legyen minden.
     
    drqv and nyugger like this.
  4. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Az lenne a megoldás, ha nem kéne mindenért bemenni Pestre, főleg nem a belvárosba. Ha nem az autóknak nem lesz elég hely, akkor majd nem lesz elég hely a vonaton, a buszon. Mindenkit ugyanoda vinni egyszerre nem megoldható, valami kapacitásból biztos kevés lesz. Egyrészt a munkaidők kezdetét és végét kellene a kapacitásokkal összehangolni, a belvárosban előbb kéne kezdeni dolgozni, nem később, hogy a kintebb dolgozók elől ne vegyék el a szállítási kapacitást a bent dolgozók, másrészt nem kéne ennyire központosított legyen minden.

    Ez igaz, de már vidéki városokban is egyre rosszabb az autós helyzet. Gyakorlatilag kezd sok vidéki város is megtelni az autóktól.
     
  5. gafzhu

    gafzhu Active Member

    Az sem az igazi, hogy 1 órát vár valaki arra a buszra, ami 20 perc alatt hazaviszi, vagy 1 órával munkakezdés előtt már a munkahelyén szobroz, mert olyan a menetrend.
     
    Veér István likes this.
  6. ximix

    ximix Active Member

    Ami még érdekes, hogy M.o. összlakossága évről - évre csökken, 2008...10 045 401 fő ---> 2018...9 772 756 fő az - 272 645 fő
    de az autók száma az meg növekszik. 2008...3 685 717 db ---> 2018...4 417 848 db az + 732 131 db

    csak személygépkocsi
    Budapest 2008...596 481 db ---> 2018...659 513 db az + 63 032 db
    Pest megye 2008...426 629 db ---> 2018...537 952 db az + 111 323 db

    összes járgány
    Budapest 2008...708 714 db ---> 2018...784 905 db az + 76 191 db
    Pest megye 2008...519 330 db ---> 2018... 654 253 db az + 134 923 db

    forrás


    más
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Egy Siemens Combino Supra 350 fő utasra van hitelesítve, de legyen csak 100 fő, a szerelvény hossza 54 méter
    legyen pl Golf 7, hossza 4,2méter.................... 54 / 4,2 = 12,857
    vagy egy Polo 6 hossza 4 méter...................... 54 / 4 = 13,5
    vagy egy Polo 1 hossza 3,5 méter.................... 54 / 3.5 = 15,428

    A személyautók egymáshoz érnek, nincs közöttük távolság
    a végeredményeket lehet szorozni a hányan ülnek a személyautókba általában számmal. :)

    És Igen ha a kicsi 16 db (56méter) Polo 1-ben 6 ülnének (96 fő) akkor is a villamos nyerne a 54 méter és 100 fővel.
     
    fip7 and molnibalage like this.
  7. ximix

    ximix Active Member

    Lehet még fokozni
    miszerint a Polo 1-ben csak a sofőr ül akkor az 100db azaz 350méter Polo 1 és 100 fő lenne, ami 6 darab azaz 324méter Siemens Combino Supra 600 fővel
     
    molnibalage likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://index.hu/belfold/2019/12/10/budapest_rendorseg_ellenorzes_szabalytalankodo_soforok/
    • 12-en átlépték a záróvonalat,
    • 11-en a buszsávot használták,
    • 10-en vezetés közben telefonáltak,
    • 7-en túl gyorsan hajtottak,
    • 12-en pedig átmentek a piros lámpán,
    Ehhez megközelítőleg elég 13 db lámpaváltást kivárni a Soroksári és a Haller sarkán. Ez legtöbbször gyorshajtással van kombinálva, de láttam már telefonozás közben is..
     
    fishbed and alali77 like this.
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Szerintem ilyen apróságok nem zavarják őket.
     
  12. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Én a sebességhatár csökkentésével (és brutális betartatásával) egyetértek, egy átlag 100-120lóerős benzines autónál bőven mérhető a különbség, legalább fél liter száz kilométerenként. A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb CO2 kibocsájtás csökkenés, ha ezt hajszolják a német zöldek akkor ez tényleg nem rakéta tudomyány.
    Az adótartam ilyen mértékű emelésével meg hátulról tökönrúgják saját magukat, hajrá!
     
    vilmoci likes this.
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Vicces lesz amikor több évtizede működő speditőr cégeket basznak majd szét egy tollvonással.

    Németországba pedig majd Mad Max kocsival fogok menni. Be lesz kúrva egy 200 literes benzintartály a csomagtartóba itthoni olcsó benyával.

    Lehetne szabály arra is hogy minden kocsit levelibéka zöldre kell festeni, hiszen tudományosan bizonyított tény, hogy az jó a környezetnek.
     
    nyugger likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az emberek nem hajlandóak nagy átlagban egy centi életmód váltásra sem. Ha eddig száguldozhatott 200-zal, akkor ezután is akar. Fel sem fogja a hülyéje, hogy ez mennyivel károsabb, de büszke arra a szutyok "zöld" hálózatára, amivel termeli a drága, de nem tiszta áramot.

    A környezetvédelem ma teljes aránytévesztésben áll sok helyen.
    Lefogadom, hogy a legnagyobb és legolcsóbb CO2 csökkentés simán annyi lenne, hogy minden szénerőmű helyére, ahol csak lehet kombiciklusú gáz épülne és már megérné. Mert a 28-32% erőművi villamos hatásfokról az eleve kisebb CO / kg tüzelőanyagból még a hatásfok is duplájára nőne.

    https://www.volker-quaschning.de/datserv/CO2-spez/index_e.php

    Lignite 0,36 101,2
    ... Lusatia 0,41 113,0
    ... Central Germany 0,37 104,0
    ... Rhineland 0,41 114,0
    Hard coal 0,34 94,6
    Fuel oil 0,28 77,4
    Diesel 0,27 74,1
    Crude oil 0,26 73,3
    Kerosene 0,26 71,5
    Gasoline 0,25 69,3
    Refinery gas 0,24 66,7
    Liquid petroleum gas 0,23 63,1
    Natural gas 0,20 56,1

    Ez alapján egy 100% hatásfok javulás és szén ---> gáz átmenet azonos termelt áram esetén kb. HARMADOLNÁ a CO2 kibocsátást. Ehhez képest azon szaroznak, hogy a 115 gCO2-es autókat vigyék le méregdrágán 95-re. Röhej.
     
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Semmi baj a 200-al száguldozással, van benya elég, ha elfogy lehet csinálni még, azt hogy a starbucksban ülő progresszív kretének erről mit gondolnak meg, ki nem szarja le.
     
    Veér István likes this.
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    10 év múlva Németországban:
    -Mit csinálunk hétvégén drágám?
    -Arra gondoltam szombaton ebéd után beállhatnánk az egyik gyorstöltőnél a sorba, vacsorára meg reggelire rendelnénk pizzát, így vasárnap délután elmehetnénk 20km-en belül valahova, meg jövő hétre elég lenne melóba ingázni, mivel töltéstilalom lesz gyenge szél miatt.
     
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A végén még racionális döntés lesz a régi kocsimmal kibekkelni az oldtimerezésig. Onnantól beletojhatok az EU környzetvédelmi dilibe meg az összes retardált baromságba, amit addig kitalálnak. :) :p
     
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ma reggel láttam 4chan-en V8-as Tesla-t :-D
     
    Kurfürst and Veér István like this.
  19. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Nem is értem ez miért akció és nem az állandó napi tevékenység:
    1. milliárdokat lehetne ezért beszedni, és jogosan. (ez nem ugyanaz mint amikor lelopták a 70-es táblákat az Egér úton éjszaka és mindenkit megbüntettek reggel aki nem 50-el ment)
    2. a szabályosan közlekedőknek irgalmatlan elégtétel hogy nem ők a világ hülyéi hogy végi állják a sort
    3. ha rendszeres a lebukás akkor annak van visszatartó ereje
     
    fishbed, vilmoci, fip7 and 1 other person like this.
  20. alali77

    alali77 Well-Known Member

    http://solymaronline.hu/2019/12/10/fuvesitett-teruleten-is-tilos-a-parkolas/
     

Ezen oldal megosztása