1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Tudtommal a Pesten a Kossuth Lajos utcán (Erzsébet híd pesti hídfője) és talán a Rákóczin is kamera figyeli a buszsávban (BMW sávban) garázdálkodókat.

    VÉDA az autópályán ugyanez, mindent figyel kb., jobbra tartást is.
     
  2. migfun

    migfun Well-Known Member

    https://www.origo.hu/auto/20191210-volkswagen-eup-2020-bemutato.html

    Ezt már lehet este otthon is tölteni. Most jönnek a szolgáltatók kapacitásproblémái, amit itt többen felvázoltak...
    Az Eon már olyan helyen sem ad áramot a kapacitáshiány/elavult, tovább nem terhelhető rendszere miatt, ahol félmillió forintért az általa kijelölt külsős vállalkozóval kiépíttette az igénylővel a rákapcsolódás lehetőségét, majd a fenti indokkal nem szolgáltat. Akkor mi lesz sok száz autó éjszakai töltése esetén?
     
    fishbed likes this.
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Egyedül a túl gyorsan hajtottak amit nem érzek ebből reálisnak. Sokkal többeket lehetne megböntetni, ha igazán genyózni akarnának.

    Budapesten a forgalom szinte mindenhol gyorsabban megy mint a megengedett. 50 helyett 60-al, ahol 70-es tábla van ott 80-al megy a nagy többség. Ez nem szép dolog, de elsősorban nem ez amit vasszigorral kéne böntetni, hanem a 30-as zónában 90-el csapató kreténeket.

    (tegnap kénytelen voltam a belvárosba bemenni napközben.. ennyi idegbeteget régen láttam egy halomban. Autós, gyalogos, bciklista mind gyökér kretén, és gyilkos vagy öngyilkos jelölt)
     
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Kényszerítik az ipar leállását. Nálunk most nyáron csak a hűtők, kasszák és részleges világítás ment az üzletekben a legnagyobb melegben, mert leoldott naponta többször is a hálózat a lakossági légkondik elszaporodása miatt.
    Villanytöltőt is felhúzták a koreaiak márciusban a hoteljük elé, 2 hete üzemelték be, de egyszerre csak 1 autó tölthető rajta.
     
  5. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Amúgy az többséget nem zavarja, hogy az EU-t árulók vezetik? Nem lehetne önerőből ennyire hülyék. Túl sok téren konzekvensen hülyeséget csinálnak.
     
    vata, rejsz felügyelő and hunter85 like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sajnos rég túl vagyunk azon a ponton, hogy szép szavakkal hatni lehessen. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak az 50k+ büntetésekből értenek, akkor abból.

    A piros lámpán áthajtás gyakorlatilag teljesen elfogadott magatartás lett. Ebből láttam egy balesetet úgy 1,5-2 hónapja. Múlt héten a Budafoki úton a zebrán már zöld volt a lámpa, amikor egy autó belehajtott simán 70-es tempóval a kereszteződésbe.

    A buszsávokban a város egyes részein gyakorlatilag kocsisort látni, ha éppen olyan kedvük van az autósoknak. Amint egy autó úgy dönt, hogy pofátlan, a többi is kb. úgy viselkedik, hogy "akkor nekem is szabad". Persze aztán az is beáll, hiszen a végén, ahol eltűnik a sáv adott szakaszon nem engedik be a pofátlanokat. A busz meg áll a dugóban.

    Fizessen a sok szabálytalankodó.
     
  7. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Faszt nem ilyen hülyék, ilyen a karrier politikus aki nem azért tol egy témát mert érdekli..
     
  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Gondolom a napi acsarkodásban egy pillanatra sem zavar meg az tény, hogy évtizedek óta vannak erre szabálysértési szabályok és folyamatosan büntetnek mindenkit aki szabálytalanul közlekedik.
     
    zeal likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha nem láttam még senkit kikapva a buszsávból, pedig 6,5 éve tekerek a fővárosban széltében hosszában. Vagy bárkit megbüntetni azért, mert belement a kereszteződése és nem tud kijönni onnan. Piros lámpás áthajtásért sem láttam senkit elkapni még csak a linkelt indexes videón.

    A sokszor emlegetett Soroksári-Haller sarkán azt számolom, hogy hány havonta fordul elő, hogy nem pirosban megy át. Néhány hete egyik reggel ott állt egy rendőrautó. Hogyhogynem senki nem hajtott át. 1 nap volt. Másnap nem volt ott, ment minden a régi szerint.

    Itt tart ma a társadalom fejben.


    Mégis milyen nyelven kellene beszélni az kormánykerék mögött ülő tömegekkel?
    Mi a javaslatod? Miből értenének? Én megállok, mert szabálykövető és puhatestű vagyok, inkább várok max. 2 percet, de hazaérek. De mi lesz akkor, ha majd két kocsi összeütközik és az egyik felborul és a elrepülő kocsi engem vagy más csap el? Vagy csak rámtolja? Sajnálkozás? Az biztos...

    Rohadtul elegem van abból, hogy az autóval közlekedés az lényegében veszélyes üzem és sokak számára a szabályok nem jelentenek semmit. Vagyis a többi ember biztonsága és a "vicces" az, hogy a saját és családja biztonsága sem. Lásd itt.
    https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-162#post-602853

    Hogyan rendszabályozod meg azokat a tömegeket, akik szándékosan sodornak veszélybe mindenkit maguk körül 5 méter "előnyért"?
     
  10. gafzhu

    gafzhu Active Member

    A gyártókat törvény kötelezi, hogy csaljanak a kilométerórák 10%-ot felfele. A 70 az kb. 63, az meg benne van a trafi mérési hibájában. Szóval aki 60-as táblánál 60-al megy óra szerint, az feltartja a forgalmat.
     
    antigonosz and pöcshuszár like this.
  11. gafzhu

    gafzhu Active Member

    Régen még úgy oktatták a vezetőket, hogy nem szerencsétlenkedünk az úton, nem tartjuk fel a forgalmat, ha lehet, menni kell. Ma a többség igencsak ráérősen megy (legaláb is felénk), széles jól belátható főúton lakott területen kívül nyáron verőfényben, száraz úttesten 60-70. Viszont ezt tartják lakott területen belül is...
     
    antigonosz likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az én kocsimban az óra szerinti 60, az GPS szerinti 52. De ez persze módosulhat a gumi váltóméretek kapcsán. De az legendás, hogy a japán gyártók brutálisan "csalatják" a sebességmérőt.
    Ha jól emlékszem a 130-as tempóhoz már valami 146-ot kell mutasson az óra. És mind ezt gyári gumimérettel. ;)
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, ez sem optimális, de viszont, ha nincs forgalom, akkor tök szabályosan megelőzöd 90-95-ös tempóval. Hol a gond?
    Sajnos én azt látom, hogy pl. követési távolságtól kezdve semmit nem tartanak be. Eredménye?
    Pl. ez...
    https://index.hu/belfold/2019/12/11/kamionnak_nyomtak_egy_autot_az_m1-esen_meghalt_a_benne_utazo_no/

    Bár nem szeretek ítélkezni előre, de ha nem fékhibás volt jármű, akkor a követési távolság be nem tartása okoz ilyet. És most belehalt valaki. Megint. Aki sanszosan szabályosan ment.

    Akkor a km óra a megtett távolságban is ennyit csal? Tehát a 146 ezer km az igazából csak 130 ezer lenne?
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ahova én járok dolgozni, Pestről kifele az aglomerációba, a rengeteg ész nélkül megépített lakóparkból áramlik velem szemben a befelé jövő ingázók forgalma. Összefüggő kocsisor, előzésre semmi esély. Ilyenkor az országúton a 90-es tempó helyett 60-70-el haladókat már illene megelőzni, csak nem lehet.
    Ilyenkor jön nálam a zen és megvárom, míg beérek valahogy.
    De a 40-50km/h és a szembejövőknél automatikus fékezés (sokszor tapasztalt, agyatlan reflex), ritmustalan tötymörgés az amúgy üres országúton, mögötte a gyászmenettel az valami idegtépő.
    Na akkor kell ám a nagy türelem.
     
    fishbed and nyugger like this.
  15. gafzhu

    gafzhu Active Member

    Na a rögvalóság: utoléred a 10-15 autóból álló sort, benne 2 teherautóval (nem ők az elsők), szemből hasonló sorok jönnek, és nem tudsz biztonságosan előzni, mert kis követési távolságot tartanak (ha már lassan ennek) és nincs hely behúzódni a sorba, de még az is előfordul, hogy nagy önérzetből, hogy mit is pattog ez, bezárják a helyet és vagy visszafékezel vagy csattansz.
    A másik: vépgig követsz valakit, aki lakott területen 50-el (45-el) megy. Nem tudsz előzni, mert jönnek szemben. A következő lakotterületen elkezded előzni (súlyos 60-al (54)) és azt veszed észre, hogy ott megy melletted, mert ha már előzik, akkor felgyorsít. És vagy visszafékezel mögé, vagy komolyabban átléped a sebességhatárt (hamarosan odeérünkt egy frekventált trafizós helyhez). Én jobban büntetném azt, aki előzöttként felgyorsít, mint azt, aki gyorsan hajt (nem extrém gyorshajtásra gondolok), de szerintem ezért embert még nem büntettek meg, pedig súlyos veszélyeztetés, amit csinál.
     
    fishbed likes this.
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nyugatmagyarországon jártam a hétvégén, és ezt tapasztaltam én is.
     
    antigonosz likes this.
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Sajna a gyalogok közt is van bőven hülye, tegnap Üllőin lehajtott fejjel a kocsik közt forgalmon átszalaladó banyatankos nénit láttam... Sajna sok a hülye, és szabadon járnak, ki mivel.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha nem értem azon emberek mentalitását, akik gyorsítanak, amikor őket előzik.
    Tényleg ott tart ma a helyzet, hogy kötelezővé kéne tenni a menetrögzítő kamerát és legyen azonnal bizonyító erejű, ami rajta van. Ha máshogy nem megy...
     
    fishbed and fip7 like this.
  19. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Ne, ezt a törvény linkelnéd? szerintem nincsen ilyen, maguktól csinálták a gyártók, de a gps-ek idejében felesleges.
    A sza gumiméret okoz még ilyen mellékhatást manapság, de ez sem jellemző.
     
  20. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Mikor oktattak ilyet? Nekem (nem tavaly sajnos) km/h-ra be kellett tartani mindent, nekem azt oktatták
     

Ezen oldal megosztása