1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Savanyù a szölö. Szerencsére mindenki elégedett egy Octaviàval :)
    Ezzel az érveléssel az i-phonet senki nem szabad lenne megvegye. Mintha mégis vennék, ahogy a Tesla-t is veszik, akik ezt megengedhetik maguknak. ( És ez különbözteti meg öket a forumozòktòl, magamat beleértve :)
    Luxury car segment sales in US 1 half 2017:
    Tesla s 12500
    Mercedes Benz S 7583
    BMW7 4255
    PorschePanamera 3001
    audi 8 1601
    PS:Hogy kinek tetszik jobban a Tesla vagy a Merci vagy az Astra müszerfala, az kizàròlag személyes izlés kèrdése.
    Van, akinek B&O sem tetszik.
     
    blitzkrieg likes this.
  2. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Euròpa 2017 teljes év:
    Tesla 16132 +30%
    Mercedes S 13359 + 3%
    BMW7 11753 -13%
     
    blitzkrieg and Kurfürst like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A könyökünk összeér résznél felröhögtem, mert hogy konkrétan kurvára nem igaz. Az első élményem az volt, mikor a főnököm Octaviájába ültem 2008-ban, hogy akkora a kocsi, hogy pókerbarlangot lehetne benne berendezni és pontosan az tűnt fel, hogy nem ért össze a könyökünk. (Én 1,75 vagyok ő kb 1,80)
     
    fip7 likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most erre mit mondjak? Röhögök is minden almáson. Veszik a túlárazott vackot. Ez is egy piaci stratégia, megélni a pénzes hülyékből, akik azt sem tudják mit vesznek, de veszik, mert fúde trendi.
     
    misinator, fip7, LMzek and 2 others like this.
  5. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Azért az Octávia helykínálatától nem kell hanyatt esni. (Meg amúgy sem.) Konkrétan egy szutyok A/4-es menetlevél nem fért a kesztyűtartóba. Prémium életérzés ide vagy oda, de egy feleannyiba kerülő "melós-menős" Rapidban ugyan akkorának tűnik a tér, csak puritánabb, fapadosabb, rücskösebb stb. De pl. elnyeli a kesztyűtartó a menetlevelet, nem lifeg sehol. Egyik kedvencem az Octávia, használtam is rövid ideig, de nekem egyetlen csalódásom pont a helykínálat volt, hogy nem nagyobb az említett Rapidhoz képest. Mint ha még az ülés is kisebb lett volna. Ja és tényleg nem kimondottan "kétszemélyes" a könyöklő. A tágasságtól távol áll -legalábbis egy '17-es évjáratú modell. .
     
  6. speziale

    speziale Active Member

    ad1) az Octvia árakkal történetesen elég jól tisztában vagyok. 6 millából az említett felszereltséggel a barátod csak 2 féle módon konfigurálhatott magának autót: vagy a céges autó miatt volt rajta baromi nagy flottakedvezmény, vagy egy csomó más dolgon spórolt (alap motor, nincs metálfény, könnyűfém felni stb.) Vagy ezek lineáris kombinációja. Aztán az hogy mennyire csendes vagy mennyire megy, az baromi relatív ám. Ülj át Octáviából egy A6-ba és rögtön tudni fogod, hogy mik azok a területek ahol az Octaviában spórolnak. Ezt tapasztalatból mondom.

    ad2) őszintén szólva nem értelek.
    - El tudod fogadni azokat az ADAC teszt adatokat a sima vs. hagyományos golf viszonylatában? (megjegyzem az összehasonlítás még az ICE motorosnak kedvez, mert ott a legújabb TSI motor lett összevetve a német hálózat Co2 kibocsátásával és Európában a német energiatermelés jár az egyik legtöbb co2 kibocsátással a sok szénerőmű miatt). Az alapján bizony hasonló kategóriájú autókat összevetve (ráadásul azok még teljesítményben is hasonlóak nemcsak méretben) az e-autónak 40%-os előnye van
    - szerinted melyik módon egyszerűbb csökkenteni a Co2 kibocsátást? ha ICE-ben égeted el az üzemanyagot vagy ha erőműben áramot állítasz elő. Utóbbi esetben ezt teheted megújulóval, atommal, de még ha hagyományos erőművel is csinálod, akkor is ott van a CCS technológia. Ezeket egy autóval nem tudod megcsinálni

    ha a fenti 2 állítást el tudod fogadni nem tudom miért ágálsz annyira az e-autó ellen? Igen ez a technikai még gyerekcipőben jár, még nem tökéletes helyettesítő. De rohamosan fejlődik. Pl.: a facelif előtti e-golfnak 24 kwh-ás akkuja volt. A mostaninak 35. Az áruk meg ugyanannyi. De nézd meg pl. az önvezetéshez szükséges technológiák árát. A Lidar 15 éve 70ezer dollárba került és akkora volt, hogy a tesztautók tetejére szerelték. Most elfér az első lökhárítóban és kerül 250 dollárba. Az akksikkal is ez lesz



    https://www.researchgate.net/figure...t-over-the-last-15-years-after_fig9_275042119

    És tudod pont azok a pénzes hülyék szükségesek ahhoz, hogy a kezdeti új technológiák elterjedhessenek.

    És félreértés ne essék, lehet, hogy hihetetlen de én nem vagyok e-autó fan. Sőt ami a dízelek ellen megy azt boszorkányüldözésnek tartom. De az meg nagyon is helyes, hogy a jött egy új szereplő aki kicsit komolyabb versenyre/fejlesztésre ösztönzi az autógyárakat....
     
    sirdavegd and blitzkrieg like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Öööö, villamos meghajtású közösségi közlekedés és bringázás a belvárosban autózás helyett? Hm..? Miért van az, hogy egyesek az autót csak autóra képesek cserélni...????
     
    sirdavegd likes this.
  8. szpg9

    szpg9 Well-Known Member

    De azért igen jó reklámja is van. Igen sok filmben is megjelenik a márka, ha jől emlékszam, a Casino Royale filmben (James Bond) is... De azámos más márka is, Rolex, Omega, stb... Mind valamiért presztizs lett...
     
  9. speziale

    speziale Active Member

    Látod Molni ezért mondom, hogy trollkodsz...
    Feltettem 2 elég egyszerű kérdést, amire ha őszintén átgondolnád a válaszokat, akkor esetleg beláthatnád, hogy mégse olyan baromság ezekkel az e-autókkal hülyéskedni..
    Erre te jössz egy olyan dologgal ami totál a topik témáján kívül esik.

    Sok NYEU városban elég jó a tömegközlekedés és sokan bringáznak, mégis mindenhol vannak dugók. Másrészt Molni tudod nem minden ember van olyan élethelyzetben mint te, hogy egyedül él és 15 perc bringázásra lakik a melóhelyétől....
    Én pl. a munkanapok 90%-ban tömegközlekedek, de ez nekem napi 2*1 óra utazás. Autóval átlagban fél órát nyerek normál esetben, de nyáron amikor a suliszünet miatt jóval kisebb a forgalom akkor akár 1-et is. Tudod ha családod van, akkor ez bizony baromi sok időt jelent. És akkor olyan esetekről még nem is beszéltem, hogy ha mondjuk logisztikáznod kell a gyerekeket suliba/edzésről/különóráról a város különféle pontjairól...
     
    antigonosz, sirdavegd and blitzkrieg like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Trollkodok? Feltetted a kérdést és válaszoltam. A legszerűbb módja a CO2 csökkentésnek, ha hatékonyabb módon választasz. Én megadtam ezeket városon belüli közlekedésre, de megfelelő közösségivel agglomerációs is igaz. Semmivel nem jöttem a topik témáján kívül.

    2014 telén Münchenben a Byern stadion felé eső metróállomást kocsival 10 perc alatt elértük és valami 20 perc alatt a belvárosban voltunk egy gyönyörűszép metrón úgy, hogy nem kellett 20 cm hósesés után szopni vezetéssel. Amíg a HÉV 18 km távolságból 40 km alatt döcög be itthon elhiszem, hogy addig autóznak az emberek....

    A másik részére, just for record.
    1. Nem 15 perce.
    2. Tömegközlekedéssel kb. 1,5-2-szer annyi lenne, tehát nem nem valamiféle kereszteshadjárat, hanem kőkemény praktikum.
    3. Amikor dugó van, akkor sem gyorsabb kocsival. Dugó meg aztán sok van. Ma is én előztem le az autókat, nem ők engem...
    4. Én is tömegközlekedtem sokáig és így visszanézve hülye voltam. Döbenetes, de még 28 km távolságban is legyőztem volna a közösségi közlekedést az agglomerációból. SZ-É-GY-E-N-E-L-E-T-E-S. Amikor csak 16 km volt bringával, akkor is 45 perc alatt tudtam le, ami pöccre járó tömeggel 90 lett volna, mert annyi átszállás és hülye irány volt. Persze miután elköltöztem évekkel később lett direkt járat Kelenföldre is Csepel-szigetről.
    Az e-autókkal való hülyéskedés terén meg mondtam mi a baj, mindig érdekes módon azt az előnyét húzzátok elő, ami kényelmes, csak nem igazán igaz. A CO emissziónál nem látom a töltési és kinyerési és s grid veszteséget sem. Amikor ezt költségbe kell átcsavarni, akkor sem. Már most drágább valahol villanyt tankolni, mint szénhidrogént.
     
    sirdavegd likes this.
  11. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Sok autót le lehet cserélni kerékpárra vagy tömegközlekedésre (amit nagyon is támogatok), de mindet nem lehet. Pesten pl. jó a tömegközlekedés, mindenhonnan mindenhova elmehetsz, de van olyan eset, főleg vidéken, ahol csak autóval tudsz bemenni a melóhelyre, vagy kerékpárral, ha nincs olyan messze és engedi az időjárás.
    Na amit nem lehet lecserélni, azt kellene elektromosra cseréljék.
     
  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Természetes, hogy mi magyarok vagyunk megint a hülyék, bezzeg a nyugaton.
    Néztem a tavaly egy műsort, Brüsszel biciklis közlekedését mutatták be, hogyan épült ki a sok bicikliút, hogyan promoválják a biciklizést. A pontos adatokra már nem emlékszem, de sok év és rengeteg pénz után az jött ki, hogy az autóhasználat száma szinte semmit sem csökkent, csak a tömegközlekedőké. Vagyis, aki addig tömegközlekedett, az átszállt kerékpárra, de akik autóval jártak, azok azzal is maradtak.
    Na akkor hogyan akarnád rávenni az embereket a biciklis közlekedésre? Kényszerítenéd az embereket? Kitiltanád a kocsikat a városból? Még drágábbá tennéd az üzemanyagot?
     
    Kurfürst likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tök jó, hogy egyelemes mintát rántottál elő. Megint...
    Miért nem azon városokkal jössz, ahol a belvárosban dugódíjvan és azemberek 35-50%-a teker? És nem füves cigit, hanem bringát.
     
  14. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    - dugódíj
    - környzetvédelmi bírság
    - kitiltások sora
    - parkolóház-építési tilalom

    + normális szolgáltatás - ne csak Bp-n
    + a tömegközlekedés adóalap-csökkentō
    + szarrá szabályozott és ellenōrzött taxik
    + valódi p+r rendszer
    + plusz metróvonalak (vagy a Hévek felfejlesztése. Az S-Bahn-t zseniálisnak tartom) de nem ilyen macskajancsi vezetéssel, mint a 4-es metró esetében
    + monorail-rendszer a reptérre (mint Bologna, de itt kicsit magam felé hajlik a kezem.. :))

    Plusz propagálni, hogy nem menō a budira autóval menni.

    Budapest után még München is hegyi levegōnek tűnik. A zaj Bp-n valami elképesztō... A Prielle Kornélia utcában laktunk, de szenzációs, hogy még este 9_kor is dugó volt.
     
    vilmoci, sirdavegd, fip7 and 2 others like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Napi szinten tekerek arra. Lényegében majdnem minden nap álló kocsisor van az F. és Bf. út köztti részen 5-7 között.
     
    ozymandias likes this.
  16. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ugye magad is érzed, hogy a vàlaszodnak kicsit izzadtsàgszaga van, mintha azt mondanàd , hogy "igazi fèrfiak nem hasznàlnak deót"? :)
     
  17. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Mondjuk kezdhetnenk ott, hogy ne lehessen régi vackokat behozni.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mitől lenne izzadságszaga? Nézd meg a termékek árait. Az emberek nagy része a telefonjának funkciójainak töredékét nem használja ki. Akkor mire vesz 800-1000 dolláros telefonokat? Arra, hogy tolja a chatet, kamerázzon, lője a szelfiket és böngésszen, meg esetleg mail + naptár összekötése. Ennyi.

    Ma, erre egy 60k-s HUF-os (250 dolláros) telefon untig elég. Persze azon nincsen alma márkajelzés és a mai gyártási trendekkel ellentétben könnyebben szervizelhetőek, pl. tudsz benne akksit cserélni saját magad is....
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Anak fényében, hogy a magyar autópark átlagéletkora 13 év, és ezt a céges flották húzzák le nem értelek. A hasamat fogtam a röhögéstől, amkikor attól pánikol valaki, hogy az ilyen szutyok régi autókkal bíró országot elárasztáj majd a 0-5 éves dízelek. Bizots "katasztrofális" hatása lesz...

    Az átlag imporautó 5-8 év közötti. Ez régi vacak?
     
    sirdavegd likes this.
  20. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Az a baj, hogy a törvényalkotó kullog az események után.

    Ha nem lehet behozni - mint jármű, behozzák alkatrésznek, majd indul a barkács. Ez nem a behozatalnál kellene kiszűrni, hanem a biztosításnál. Hiába állítottad forgalomba "okosba" ha évi 400ezer lenne rá a biztosítás - vagy valami környezetszennyezési felár. Akkor Pista elgondolkodna, hogy a 20 éves szarja megéri-e, vagy legyen tömegközlekedés (de ehhez vidéki szinten is kell lépni. Ha az állami erōszak-monompólium megoldható, akkor itt sem látok gondokat, csak gondolkodkodásbeli problémákat...)

    Nyugaton ezért olcsók ezek a kohószökevények, mert ennyibe kerül az éves fenntartás. Trükközni meg felesleges, mert elkapnak és rútúl megszexuálják az illetōt. Errefelé rendszeres az ilyen ellenōrzés + a műszaki állapot. Jókat röhögök, amikor a sógorok kiállítják a kelet-európai olcsójános-trélereseket, aztán indul a műszaki ellenōrzés.

    Egy német autó életciklusa ez:
    - vagy Jens megveszi/lízingel és használja, majd eladja egy kereskedōnek vagy beszámítják egy újba,
    - ezután vagy jön egy török vagy egy csóringerebb német, aki hajtja a következō HU-ig (műszaki vizsga). Ha átmegy, akkor hajtja tovább és a következōnél eladja, vagy nem megy át és eladja. A pénzmag egyre kisebb a karbantartásra..
    - ekkor vagy jön a kelet-európai nepper és hazaviszi vagy jön egy balek - jellemzōen kelet-európai, aki még belerakja a pénzt, hogy melóbajárós kocsinak jó legyen,
    - ezután garantáltan kelet-európai úticél következik - lásd 3-as BMW tengere

    A patent kocsik addig maradnak Németországban, amíg lehet. A vásárlási szokások is ezt mutatják
    - átlagnémet - lízing havi 350EUR-ig, ez 3-as BMW vagy 2-4 éves kocsik
    - pénzes német: lízing a cégre - csak drága legyen
    - pénzes török = lízing a cégre - csak drágább legyen, mint a pénzes németé
    - átlag török - vagy a 2-4 éves gépek, vagy az átlagnémet 5-6 éves kocsija - kézpénzes. 5-6 éves autóknál a biztosítás nagyot ugrik...

    - kelet-európai - törökök levedlett autói - ha kint melózik. Ezzel elketyeg pár évet.

    A karbantartás egyre kevesebb. A kocsi azért nem esik kívülrōl szét, mert kevés a kátyú és télen nem sóznak, de a hajtásrendszert csépelik...
     

Ezen oldal megosztása