Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 350
46 155
113
Több ide bedobott ügyben /kigyulladt ill. elégtelen mennyiségű töltő ügyben/ is van (szerintem korrekt) reakció a következő videoban:
 
M

molnibalage

Guest
Több ide bedobott ügyben /kigyulladt ill. elégtelen mennyiségű töltő ügyben/ is van (szerintem korrekt) reakció a következő videoban:
Ez csodás. Alig van több autó, most lett több töltő. Ok. És mi van, ha akkor a nedves álmai szerint 3 éven belül esz mondjuk 5-ször annyi autó és a töltési teljesítményigény 5-ször több lesz? Mert lehet, hogy helyi lefedés van, de hogy teljesítménybeli nem lesz óccón, az fix.

Egy ilyen röhejesen kis mennyiséget is 2 évvel követtek le úgy, hogy igazán gyors töltő nincs. 22 kW a jellemző vagy kisebb. És, ha majd 3 év múlva 1 db mostani helyre nem 22 kW, hanem 70 kW lesz az igény?
Ej...

https://hvg.hu/cegauto/20190701_mennyibe_kerul_teljesen_feltolteni_egy_villanyautot

„Hazánkban az ELMÜ-ÉMÁSZ 99 forintos kWh árat tervez felszámítani a publikus töltőkön, hazánk leggyorsabb töltőjének, az M1-es autópálya melletti bábolnai OMV-kúton üzemeltetett 350 kW-os Ionitynek a használói pedig töltésenként egységesen 8 eurót (2 600 forint) fizetnek.”

A Telsa Superchargeren 80 Ft/kWh a töltés ára. Úgy, hogy kisfogyasztónak meg otthon 37 Ft/kWh. Egyiken sincs még jövedéki adó...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 035
10 074
113
https://index.hu/belfold/2019/12/14/kiskunhalasi_eletmento_rendorok_elgazolt_kislany/
@Kurfürst
Ezért úgy mennyit lehet kapni halmazatban? Engedély nélkül, részegen, visszaeső cserbenhagyó?
Remélem 15 évet rávernek.
De szerintem az elkövető alkalmatlan a társadalomban való élésre ha egy embert aki segítséget kér ott tudott hagyni a kerekek alá szorulva.
És az meg hogy itthon a jogosítvány nélkül való vezetés csak szabálysértés egy nagy baromság, fix büntetési tétel kellene rá, azért ehhez nem kell 18darab birósági tárgyalás, elkaptak, vezettél jogsi nélkül, fél év dutyi.
 
M

molnibalage

Guest
És még egy autós téma mára:
https://index.hu/video/2019/12/17/totalis_kaosz_a_dohany_utcaban/
Szabályos közlekedés nuku, zéró, nyemá, semmi.
Ez a Balkán, csak az ottani jókedv és lazaság nélkül.
  • Óóóó, ezen még igen enyhe dolgok vannak, ahhoz képest miket látni. . Bár a szabálytalanul jobbra kanyarodó taxis az kb. az átlagos jelenség. Na, a #4168. Az már valami. És ebből egyre több van.
  • A teljességgel autó központú "forgalomszervezés" azt mutatja, hogy lényegében nekik is használhatatlan szintre zúzza le az egészet, csak éppen az ő egymás mogyorózása kibaszás mindenki mással is...
  • A videó végével egyetértek. Az a néhány tucat parkolóhely felszámolása nagyban gyorsítaná a forgalmat.
  • Az is érdekes, hogy lényegében értéket nem termelő autók ingyé parkolhatnak, ha ott laknak, de a GDP-t előállító szállítóknak nincs parkolási lehetőség és a TÖMEGEKET mozgató BKV is a parkolás miatt szív.
  • A Dob utca akkora rakás szar, hogy ha éppen arra ez a fene még bringásként is kerülöm. Mert, ha beáll, akkor még én sem férek el. A járdán tolva gyorsabban haladok és visszamegyek az útra, amikor tudok. Akkor inkább oda se megyek...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 199
113
https://index.hu/belfold/2019/12/14/kiskunhalasi_eletmento_rendorok_elgazolt_kislany/
@Kurfürst
Ezért úgy mennyit lehet kapni halmazatban? Engedély nélkül, részegen, visszaeső cserbenhagyó?

"Attól függ"

Amivel vádolják az alap gondatlan közúti baleset okozása STSel, az önmagában 1 év; ha maradandó fogyi lesz vagy súlyos egészségromlás is lesz ( ami ha rád esik egy kocsi sanszos, :/ ) akkor viszont már 3 évig terjedő.

Lehet csak azért ez mert a piát (még) nem tudják bizonyítani amíg nincs valamilyen orvosszakértői, amint igen akkor szerint inkább Járművezetés ittas állapotban minősített esetével vádolják meg, ott az STS 3 évig, az MF/SER minősített esettel már 1-5 év.

Segítségnyújtás elmulasztásában mindenféle változat van, ott a baleset okozójánál a 3 évig terjedő lehet (a legszigorúbb 5 évig terjedő ha meg is hal) de mindegy is, mert a halmazatnál úgyis a legsúlyosabb bünti tétel felső határa emelkedik a felével. Különös (ugyanazért varrják be ismét) / többszörös (ismét bevarrják záros időn belül) visszaeső esetén mégegyszer a felével, az már fáj. De itt szerintem sima alap visszaesés sincs (nem látom hogy ismételten büntették volna), egyébként is az már feltételes szabadláb, próbára bocsátás legkorábbi időpontját befolyásolja, illetve zárja ki.

Ha jobbik esetet nézem, a kislány megússza, akkor a tettes egy súlyos testi sértéssel (1 évig), segítségnyújtás elmulasztásáért (3 évig) halmazatban felel, így a halmazati büntetés felső határa 4,5 év. Ha a legrosszabbat nézem, Járművezetés ittas állapotban minősített esetével (maradandó fogyatékosság / súlyos egészségromlással), ott már az 5 év emelkedik a felével, tehát 7,5 év a max amit kiszabhatnak a halmazatra tekintettel.

Bűnösség kimondása esetén a bíróság a középmértékből indul ki, így az enyhébb esetben 2-2,5 évet sanszosan ülni fog, persze ha jó gyerek a sitten ennek 2/3-a után mehet szabadlábra, ha a bévébíró is úgy akarja. Ha nyomorékká is tette a gyereket, akkor ott 4-5 évtől indul szerintem a sztori.

Ne adj Isten ez a barom különös / többszörös visszaeső lenne, akkor 6,75 év vagy 11 1/4 év is lehet, az utóbbiak azért már elég kemények úgy, hogy a feltételes szabadláb sem játszik.

De mielőtt valaki azt mondja ez kevés, nézzen meg egy BV intézetet belülről, nem vidám hely. Nem büntetőzök, de anno amikor Vácon voltam (látogatóként ;) ) ott úgy nézett ki a zárka szó szerint mint egy disznóól, kb. döngölt padlóval és egy olyan WC-vel, amin nem volt deszka és kb. 100 év szara volt rá felragadva, valamint iszonyat állott kanszag volt. Vagy nézegesse ezt a klasszikust a tököli fiatalkorú bv intézetről és lakóiról, mire lehet számítani.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 199
113
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Nem felmentve az összevissza menőket de aki a Dohány utca elejének forgalmát tervezte azt jól fejbe kellene baszni. A többi olyan, amilyen, mert szűk az utca, ilyenek az adottságai, de az elejére nincs mentség.
Mit változtatnál rajta? A bevezető utáni részen?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 199
113
Mit változtatnál rajta? A bevezető utáni részen?

A troli megállóhelyének kell egy védett sziget, jelenleg egy sávban van a bejövő forgalommal, ha ott áll teljesen elfoglalja az emlékeim szerint záróvonalas egyetlen sávot, garantáltan lehetetlen helyzet alakul ki: Deák felől jönnek a kocsik, előbb elsőbbséget adnak a zebrán, majd felkenődnek a troli seggére (előtte hiénázó taxis testvérről nem is szólva), közben a fele a szarakodás miatt kinn ragad a kiskörúton és ott is indul az anyázás.

Vagy szüntessék meg a meglehetősen értelmetlen szűkítő járdaszigetet, kicsit szélesítsék ki az utat 10-15 méteren és legyen ott egy trolit elkerülő sáv, vagy hozzák 10 méterrel előrébb a trolit, szüntessék meg azt a 4-5 ferde parkolóhelyet előtte, vágják ki az ott lévő egyetlen kibaszott fát és legyen egy normális, elkülönített buszöböl neki. A zsinagóga végéig pedig záróvonal / fizikai akadály a két sáv között hogy a Dob utca felől érkező forgalom se állítsa meg a Deák felől érkezőket már az utca elején..
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 035
10 074
113
A troli megállóhelyének kell egy védett sziget, jelenleg egy sávban van a bejövő forgalommal, ha ott áll teljesen elfoglalja az emlékeim szerint záróvonalas egyetlen sávot, garantáltan lehetetlen helyzet alakul ki: Deák felől jönnek a kocsik, előbb elsőbbséget adnak a zebrán, majd felkenődnek a troli seggére (előtte hiénázó taxis testvérről nem is szólva), közben a fele a szarakodás miatt kinn ragad a kiskörúton és ott is indul az anyázás.

Vagy szüntessék meg a meglehetősen értelmetlen szűkítő járdaszigetet, kicsit szélesítsék ki az utat 10-15 méteren és legyen ott egy trolit elkerülő sáv, vagy hozzák 10 méterrel előrébb a trolit, szüntessék meg azt a 4-5 ferde parkolóhelyet előtte, vágják ki az ott lévő egyetlen kibaszott fát és legyen egy normális, elkülönített buszöböl neki. A zsinagóga végéig pedig záróvonal / fizikai akadály a két sáv között hogy a Dob utca felől érkező forgalom se állítsa meg a Deák felől érkezőket már az utca elején..
Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.
A videóban is elmennek mellette (7:06).
Igazából rendőr kell aki a beragadókat, szabálytalankodókat folyamatosan szórja a büntetéssel.
Mára semmi visszatartó ereje nincsen a szabályoknak, közben sokkal több autó lett, és több is az igényünk a mobilitásra. Csak a rendszeres büntetésnek lenne visszatartó ereje.
 
M

molnibalage

Guest
A troli megállóhelyének kell egy védett sziget, jelenleg egy sávban van a bejövő forgalommal, ha ott áll teljesen elfoglalja az emlékeim szerint záróvonalas egyetlen sávot, garantáltan lehetetlen helyzet alakul ki: Deák felől jönnek a kocsik, előbb elsőbbséget adnak a zebrán, majd felkenődnek a troli seggére (előtte hiénázó taxis testvérről nem is szólva), közben a fele a szarakodás miatt kinn ragad a kiskörúton és ott is indul az anyázás.

Vagy szüntessék meg a meglehetősen értelmetlen szűkítő járdaszigetet, kicsit szélesítsék ki az utat 10-15 méteren és legyen ott egy trolit elkerülő sáv, vagy hozzák 10 méterrel előrébb a trolit, szüntessék meg azt a 4-5 ferde parkolóhelyet előtte, vágják ki az ott lévő egyetlen kibaszott fát és legyen egy normális, elkülönített buszöböl neki. A zsinagóga végéig pedig záróvonal / fizikai akadály a két sáv között hogy a Dob utca felől érkező forgalom se állítsa meg a Deák felől érkezőket már az utca elején..
Amikor a Deák felől jön a forgalom, akkor piros van a gyalogosoknak emlékeim szerint. Nekik akkor van zöld, amikor onnan áll a forgalom és halad a Múzeum körút. De lehet, hogy rosszul emlékszem.

Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.
A videóban is elmennek mellette (7:06).
Igazából rendőr kell aki a beragadókat, szabálytalankodókat folyamatosan szórja a büntetéssel.
Mára semmi visszatartó ereje nincsen a szabályoknak, közben sokkal több autó lett, és több is az igényünk a mobilitásra. Csak a rendszeres büntetésnek lenne visszatartó ereje.

Nem lehet minden autós mellé rendőrt tenni sajnos. Akkor szervezzék át első körben. De sajnos tényleg itt tartunk. Lassan vadnyugat.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 199
113
Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.
A videóban is elmennek mellette (7:06).

Papíron biztos tök jól nézett ki, a gond az hogy életszerű körülményeket tekintve ez egy kifejezetten szarul összehangolt kereszteződés ami generálja a problémákat. Néhány józan ésszel átgondolt megoldással az egésznek jórészt elejét lehetne venni, ami lehetővé teszi mindenkinek, hogy szabályosan, normálisan közlekedve is jó ütemben tudjon haladni, és nem egymással versengve kényszerüljön magát bepasszírozni ahogyan csak tudja, ami nyilván több szabálytalankodáshoz vezet.

Igazából rendőr kell aki a beragadókat, szabálytalankodókat folyamatosan szórja a büntetéssel.

Ok-okozat. A szabálytalankodás oka egyrészt az, ha valaki eleve hajlamos rá, őt nyilván csak büntetés szoktatja le róla. Viszont ha elcseszett megoldást lát az ember, mert pl. az áruszállító kisteherautónak sehol sincs kialakítva sehol átmeneti parkolóhely, a busznak meg egy normális öböl, és egy sávon két különböző irányból érkező forgalmat ész nélkül összeeresztenek, majd az egyik oldalra beraknak egy trolit, a másikra pedig egy megkérdőjelezhető értékű járdaszigetet ott garantált hogy szabálytalankodva próbálnak majd előre menni. Annak a balfasznak aki tervezte ezt néha nem ártana ki mennie az életbe és előre látnia a várható problémákat és felkészülni rá. Ez egy forgalomszervezési kérdés bakker, gondolkodni meg ingyen van. A szabálytalankodókat lehet büntetni, de gyanús azért hogy mindig ez a kereszteződés döglik be, mindig ugyanúgy. Vagy másutt nem szabálytalankodnak?

Mára semmi visszatartó ereje nincsen a szabályoknak, közben sokkal több autó lett, és több is az igényünk a mobilitásra. Csak a rendszeres büntetésnek lenne visszatartó ereje.

És büntetést javasolsz annak aki szar kereszteződést tervez? Térdepeljen kukoricán?
 
M

molnibalage

Guest
Papíron biztos tök jól nézett ki, a gond az hogy életszerű körülményeket tekintve ez egy kifejezetten szarul összehangolt kereszteződés ami generálja a problémákat. Néhány józan ésszel átgondolt megoldással az egésznek jórészt elejét lehetne venni, ami lehetővé teszi mindenkinek, hogy szabályosan, normálisan közlekedve is jó ütemben tudjon haladni, és nem egymással versengve kényszerüljön magát bepasszírozni ahogyan csak tudja, ami nyilván több szabálytalankodáshoz vezet.

Ok-okozat. A szabálytalankodás oka egyrészt az, ha valaki eleve hajlamos rá, őt nyilván csak büntetés szoktatja le róla. Viszont ha elcseszett megoldást lát az ember, mert pl. az áruszállító kisteherautónak sehol sincs kialakítva sehol átmeneti parkolóhely, a busznak meg egy normális öböl, és egy sávon két különböző irányból érkező forgalmat ész nélkül összeeresztenek, majd az egyik oldalra beraknak egy trolit, a másikra pedig egy megkérdőjelezhető értékű járdaszigetet ott garantált hogy szabálytalankodva próbálnak majd előre menni. Annak a balfasznak aki tervezte ezt néha nem ártana ki mennie az életbe és előre látnia a várható problémákat és felkészülni rá. Ez egy forgalomszervezési kérdés bakker, gondolkodni meg ingyen van. A szabálytalankodókat lehet büntetni, de gyanús azért hogy mindig ez a kereszteződés döglik be, mindig ugyanúgy. Vagy másutt nem szabálytalankodnak?

És büntetést javasolsz annak aki szar kereszteződést tervez? Térdepeljen kukoricán?
Sokszor elgondolkozom, hogy miféle visszacsatolás létezik a forgalomszervezés terén itthon. Hogy aki kitalálja ezeket, az utána valaha is megnézni vagy bárki, hogy akkor hogyan válik be?

Meg mindent erőből oldanak meg. Lásd pl. az átszervezett szegedi vonatok ügyét. Előre szóltak, hogy ez így nem lesz jó. Nem is lett. De valaki megint okosabbnak hiszi magát, pedig a józan ésszel szembemenő ökörséget nyomtak át. Mert csak. Mert ez Abszurdisztán.

Itthon valahogy nem divat hallgatni a hozzáértő, de nem szakmában dolgozóra. Dafke csak azért is megcsinálnak minden hülyeséget, amiről előre látható, hogy nem jó. Vagy a szart évtizedekig hagyják úgy, ahogy van. Vagy csak nem figyelnek.

A Mester utcában is az első villamosmegállóban a végállomástól nézve leterelték az autókat, mert rendszeresen beragadt a villamos, most kikerülik egy utcával odébb. Ok, de a bringánál nincs gond, de erre a kutya sem gondolt. Kerékpárral sem lehet behajtani a Tinódi és a Liliom utca között. Pedig valós oka nincs. Csak úgy tűnik még mindig nem gondolkoznak egyesek.

De a sofőrök is megérik a pénzüket. Itt is gyakorlatilag mindenki fordul meg a Fasoron a Vágóhíd felé menve záróvonalon átlépve. Múltkor baleset is lett majdnem belőle úgy, hogy két autó nem bírt egymással 0 forgalomban. 50 méterrel odébb ott a körforgalom, de az nem jó a sok parasztnak megfordulni...
https://www.google.hu/maps/@47.4702148,19.073573,65m/data=!3m1!1e3