Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Természetes, hogy mi magyarok vagyunk megint a hülyék, bezzeg a nyugaton.
Néztem a tavaly egy műsort, Brüsszel biciklis közlekedését mutatták be, hogyan épült ki a sok bicikliút, hogyan promoválják a biciklizést. A pontos adatokra már nem emlékszem, de sok év és rengeteg pénz után az jött ki, hogy az autóhasználat száma szinte semmit sem csökkent, csak a tömegközlekedőké. Vagyis, aki addig tömegközlekedett, az átszállt kerékpárra, de akik autóval jártak, azok azzal is maradtak.
Na akkor hogyan akarnád rávenni az embereket a biciklis közlekedésre? Kényszerítenéd az embereket? Kitiltanád a kocsikat a városból? Még drágábbá tennéd az üzemanyagot?
Tök jó, hogy egyelemes mintát rántottál elő. Megint...
Miért nem azon városokkal jössz, ahol a belvárosban dugódíjvan és azemberek 35-50%-a teker? És nem füves cigit, hanem bringát.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Na akkor hogyan akarnád rávenni az embereket a biciklis közlekedésre? Kényszerítenéd az embereket? Kitiltanád a kocsikat a városból? Még drágábbá tennéd az üzemanyagot?
- dugódíj
- környzetvédelmi bírság
- kitiltások sora
- parkolóház-építési tilalom

+ normális szolgáltatás - ne csak Bp-n
+ a tömegközlekedés adóalap-csökkentō
+ szarrá szabályozott és ellenōrzött taxik
+ valódi p+r rendszer
+ plusz metróvonalak (vagy a Hévek felfejlesztése. Az S-Bahn-t zseniálisnak tartom) de nem ilyen macskajancsi vezetéssel, mint a 4-es metró esetében
+ monorail-rendszer a reptérre (mint Bologna, de itt kicsit magam felé hajlik a kezem.. :))

Plusz propagálni, hogy nem menō a budira autóval menni.

Budapest után még München is hegyi levegōnek tűnik. A zaj Bp-n valami elképesztō... A Prielle Kornélia utcában laktunk, de szenzációs, hogy még este 9_kor is dugó volt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 633
55 160
113
Most erre mit mondjak? Röhögök is minden almáson. Veszik a túlárazott vackot. Ez is egy piaci stratégia, megélni a pénzes hülyékből, akik azt sem tudják mit vesznek, de veszik, mert fúde trendi.
Ugye magad is érzed, hogy a vàlaszodnak kicsit izzadtsàgszaga van, mintha azt mondanàd , hogy "igazi fèrfiak nem hasznàlnak deót"? :)
 
M

molnibalage

Guest
Ugye magad is érzed, hogy a vàlaszodnak kicsit izzadtsàgszaga van, mintha azt mondanàd , hogy "igazi fèrfiak nem hasznàlnak deót"? :)
Mitől lenne izzadságszaga? Nézd meg a termékek árait. Az emberek nagy része a telefonjának funkciójainak töredékét nem használja ki. Akkor mire vesz 800-1000 dolláros telefonokat? Arra, hogy tolja a chatet, kamerázzon, lője a szelfiket és böngésszen, meg esetleg mail + naptár összekötése. Ennyi.

Ma, erre egy 60k-s HUF-os (250 dolláros) telefon untig elég. Persze azon nincsen alma márkajelzés és a mai gyártási trendekkel ellentétben könnyebben szervizelhetőek, pl. tudsz benne akksit cserélni saját magad is....
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk kezdhetnenk ott, hogy ne lehessen régi vackokat behozni.
Anak fényében, hogy a magyar autópark átlagéletkora 13 év, és ezt a céges flották húzzák le nem értelek. A hasamat fogtam a röhögéstől, amkikor attól pánikol valaki, hogy az ilyen szutyok régi autókkal bíró országot elárasztáj majd a 0-5 éves dízelek. Bizots "katasztrofális" hatása lesz...

Az átlag imporautó 5-8 év közötti. Ez régi vacak?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Mondjuk kezdhetnenk ott, hogy ne lehessen régi vackokat behozni.
Az a baj, hogy a törvényalkotó kullog az események után.

Ha nem lehet behozni - mint jármű, behozzák alkatrésznek, majd indul a barkács. Ez nem a behozatalnál kellene kiszűrni, hanem a biztosításnál. Hiába állítottad forgalomba "okosba" ha évi 400ezer lenne rá a biztosítás - vagy valami környezetszennyezési felár. Akkor Pista elgondolkodna, hogy a 20 éves szarja megéri-e, vagy legyen tömegközlekedés (de ehhez vidéki szinten is kell lépni. Ha az állami erōszak-monompólium megoldható, akkor itt sem látok gondokat, csak gondolkodkodásbeli problémákat...)

Nyugaton ezért olcsók ezek a kohószökevények, mert ennyibe kerül az éves fenntartás. Trükközni meg felesleges, mert elkapnak és rútúl megszexuálják az illetōt. Errefelé rendszeres az ilyen ellenōrzés + a műszaki állapot. Jókat röhögök, amikor a sógorok kiállítják a kelet-európai olcsójános-trélereseket, aztán indul a műszaki ellenōrzés.

Egy német autó életciklusa ez:
- vagy Jens megveszi/lízingel és használja, majd eladja egy kereskedōnek vagy beszámítják egy újba,
- ezután vagy jön egy török vagy egy csóringerebb német, aki hajtja a következō HU-ig (műszaki vizsga). Ha átmegy, akkor hajtja tovább és a következōnél eladja, vagy nem megy át és eladja. A pénzmag egyre kisebb a karbantartásra..
- ekkor vagy jön a kelet-európai nepper és hazaviszi vagy jön egy balek - jellemzōen kelet-európai, aki még belerakja a pénzt, hogy melóbajárós kocsinak jó legyen,
- ezután garantáltan kelet-európai úticél következik - lásd 3-as BMW tengere

A patent kocsik addig maradnak Németországban, amíg lehet. A vásárlási szokások is ezt mutatják
- átlagnémet - lízing havi 350EUR-ig, ez 3-as BMW vagy 2-4 éves kocsik
- pénzes német: lízing a cégre - csak drága legyen
- pénzes török = lízing a cégre - csak drágább legyen, mint a pénzes németé
- átlag török - vagy a 2-4 éves gépek, vagy az átlagnémet 5-6 éves kocsija - kézpénzes. 5-6 éves autóknál a biztosítás nagyot ugrik...

- kelet-európai - törökök levedlett autói - ha kint melózik. Ezzel elketyeg pár évet.

A karbantartás egyre kevesebb. A kocsi azért nem esik kívülrōl szét, mert kevés a kátyú és télen nem sóznak, de a hajtásrendszert csépelik...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Anak fényében, hogy a magyar autópark átlagéletkora 13 év, és ezt a céges flották húzzák le nem értelek. A hasamat fogtam a röhögéstől, amkikor attól pánikol valaki, hogy az ilyen szutyok régi autókkal bíró országot elárasztáj majd a 0-5 éves dízelek. Bizots "katasztrofális" hatása lesz...

Az átlag imporautó 5-8 év közötti. Ez régi vacak?
Pont a héten közölték, hogy a magyar autópark életkori átlaga átlépte a 14 éves korhatárt!! Újabb lépcsőfok ... de merre?!!
 

flack

Member
2011. október 19.
59
24
18
Anak fényében, hogy a magyar autópark átlagéletkora 13 év, és ezt a céges flották húzzák le nem értelek. A hasamat fogtam a röhögéstől, amkikor attól pánikol valaki, hogy az ilyen szutyok régi autókkal bíró országot elárasztáj majd a 0-5 éves dízelek. Bizots "katasztrofális" hatása lesz...

Az átlag imporautó 5-8 év közötti. Ez régi vacak?

Kb két hete olvastam egy cikket, már 14 év felett van az átlag. Tavaly több mint 155 ezer használt személyautót hoztak be az országba, ezek 60 százaléka pedig legalább 10 éves volt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 633
55 160
113
Csak tàjékoztatàsnak: Labancorszàgban evente van műszaki vizsga, ami szinte minden autójavitónàl meg lehet csinàltatni. Szerintem kurva pedànsak (persze biztos vannak kivetelek is, hiszen a nélkül Ausztria nem lenne Ausztria..). Régi kocsikat pedig szúróproba szerint berendelnek az àllami müszaki felügyelethez is, hogy ellenőrizzék a műhelyek munkàjàt. A hasznàlati/ vàsàrlasi minta hasonló az oxy àltal leirt némethez. Mintha làtnék egy trendet a kisebb/ olcsóbb kocsik felé....
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Mitől lenne izzadságszaga? Nézd meg a termékek árait. Az emberek nagy része a telefonjának funkciójainak töredékét nem használja ki. Akkor mire vesz 800-1000 dolláros telefonokat? Arra, hogy tolja a chatet, kamerázzon, lője a szelfiket és böngésszen, meg esetleg mail + naptár összekötése. Ennyi.

Ma, erre egy 60k-s HUF-os (250 dolláros) telefon untig elég. Persze azon nincsen alma márkajelzés és a mai gyártási trendekkel ellentétben könnyebben szervizelhetőek, pl. tudsz benne akksit cserélni saját magad is....

Részben egyetértek, de Aquarell szerintem arra célzott, hogy ha a túlárazott márkás termékeket nem vennék meg a gazdagok, akkor olcsó márkák sem lennének.
Ugyanis a túlárazottakon nyernek sokat a gyártók, amiből aztán tudják finanszírozni a további fejlesztészeket. Az olcsó kínai telefon sehol sem lenne, ha a nagy márkák nem fejlesztik ki a technológiákat.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Az a baj, hogy a törvényalkotó kullog az események után.

Ha nem lehet behozni - mint jármű, behozzák alkatrésznek, majd indul a barkács. Ez nem a behozatalnál kellene kiszűrni, hanem a biztosításnál. Hiába állítottad forgalomba "okosba" ha évi 400ezer lenne rá a biztosítás - vagy valami környezetszennyezési felár. Akkor Pista elgondolkodna, hogy a 20 éves szarja megéri-e, vagy legyen tömegközlekedés (de ehhez vidéki szinten is kell lépni. Ha az állami erōszak-monompólium megoldható, akkor itt sem látok gondokat, csak gondolkodkodásbeli problémákat...)

Nyugaton ezért olcsók ezek a kohószökevények, mert ennyibe kerül az éves fenntartás. Trükközni meg felesleges, mert elkapnak és rútúl megszexuálják az illetōt. Errefelé rendszeres az ilyen ellenōrzés + a műszaki állapot. Jókat röhögök, amikor a sógorok kiállítják a kelet-európai olcsójános-trélereseket, aztán indul a műszaki ellenōrzés.

Egy német autó életciklusa ez:
- vagy Jens megveszi/lízingel és használja, majd eladja egy kereskedōnek vagy beszámítják egy újba,
- ezután vagy jön egy török vagy egy csóringerebb német, aki hajtja a következō HU-ig (műszaki vizsga). Ha átmegy, akkor hajtja tovább és a következōnél eladja, vagy nem megy át és eladja. A pénzmag egyre kisebb a karbantartásra..
- ekkor vagy jön a kelet-európai nepper és hazaviszi vagy jön egy balek - jellemzōen kelet-európai, aki még belerakja a pénzt, hogy melóbajárós kocsinak jó legyen,
- ezután garantáltan kelet-európai úticél következik - lásd 3-as BMW tengere

A patent kocsik addig maradnak Németországban, amíg lehet. A vásárlási szokások is ezt mutatják
- átlagnémet - lízing havi 350EUR-ig, ez 3-as BMW vagy 2-4 éves kocsik
- pénzes német: lízing a cégre - csak drága legyen
- pénzes török = lízing a cégre - csak drágább legyen, mint a pénzes németé
- átlag török - vagy a 2-4 éves gépek, vagy az átlagnémet 5-6 éves kocsija - kézpénzes. 5-6 éves autóknál a biztosítás nagyot ugrik...

- kelet-európai - törökök levedlett autói - ha kint melózik. Ezzel elketyeg pár évet.

A karbantartás egyre kevesebb. A kocsi azért nem esik kívülrōl szét, mert kevés a kátyú és télen nem sóznak, de a hajtásrendszert csépelik...

Lásd az előző hozzászólásom. Majd ha nyugati szintű lesz a fizunk, akkor tiltás nélkül sem hozzuk be a kohoszökevényeket.
Addig viszont nem tilthatod meg, hogy az emberek egyáltalán autóhoz juthassanak.
Itt most nem azokat akarom mentegetni, akik még a budira is autóval mennének, ha beférne az ajtón, de létezik egy csomó ember az országban, akiknek muszály az autó, mert máshogy nem tud melóba menni.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 633
55 160
113
Ebben igazad van.
A gépkocsi importot nem is betiltani, hanem jobban ( ez persze mindenkinek màst jelent :)) kellene szabàlyozni.
Racionàlisan jobban jàrsz ( nem te személyesen...) egy Daciàval stb. mint egy 15 éves bömcsivel/mercivel/ audival stb. amit nem tudsz rendesen karbantartani.
Elég ha csak beleolvasok a totalcarba....
Mellékesen: a biztositàs valóban túl olcsó (szerintem).
 
M

molnibalage

Guest
Ebben igazad van.
A gépkocsi importot nem is betiltani, hanem jobban ( ez persze mindenkinek màst jelent :)) kellene szabàlyozni.
Racionàlisan jobban jàrsz ( nem te személyesen...) egy Daciàval stb. mint egy 15 éves bömcsivel/mercivel/ audival stb. amit nem tudsz rendesen karbantartani.
Elég ha csak beleolvasok a totalcarba....
Mellékesen: a biztositàs valóban túl olcsó (szerintem).
A szabályozás mindig finomabb, mint a teljes tiltás. A teljes tiltása élből dolgoknak rendszeret igen korlátot gondolkodsra vall.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 852
15 214
113
Mitől lenne izzadságszaga? Nézd meg a termékek árait. Az emberek nagy része a telefonjának funkciójainak töredékét nem használja ki. Akkor mire vesz 800-1000 dolláros telefonokat? Arra, hogy tolja a chatet, kamerázzon, lője a szelfiket és böngésszen, meg esetleg mail + naptár összekötése. Ennyi.

Ma, erre egy 60k-s HUF-os (250 dolláros) telefon untig elég. Persze azon nincsen alma márkajelzés és a mai gyártási trendekkel ellentétben könnyebben szervizelhetőek, pl. tudsz benne akksit cserélni saját magad is....

Attól, hogy ugyanolyan fogalmatlan elméletgyártás mint az Octavia - Tesla összevetés. Kocsid nincsen, nem vezetsz, tapasztalatod nincsen róla max. valami internetes cikket láttál róla.

Almás telefon, akármi más termék dettó. Nincs tapasztalat, nem tudod hogy a gyakorlatban hogyan működik, mint rendszer. Elárulom - kurva jól. Ismerős kolléga ugyanezt mondta mint te, aztan elege lett hogy a Sony telefonját jo drágán vette és nem mukodik, szar egy év után, adott egy esélyt az almának új telefonként. Utána egy hetig hallgattam hogy ez milyen rohadt jó mert egyszeruen normálisan mukodik ahogy kell.
(Mellesleg nagyon kevesen veszik boltban, full áron.). De ez már kissé offtopic és úgyis egy örök vita.

Ahogyan egy Octaviás tapasztalatból nem tudod megérteni, hogy miért jó vagy van erteleme egy magasabb kategóriás kocsi, vagy csak biciklit tekerve hogy miért kell egy kocsi egyáltalán, ezt sem tudod megítélni igazán, amíg ki nem próbálod érdemben.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 633
55 160
113
Széljegyzet:
A hamburgi bíròsàg ( Landgericht) itélete szerint a Volkswagen ki kell cserélje egy legujabb modelre azt a dizel Tiguant, amit a felperes 3 éve vett és amelynek az un "csalòmotorja" van. Igy döntöttek annak ellenère, hogy a felperes végrehajtatta a gyàrtò àltal felkinált "softver-update"-et, mivel az negativan befolyasolhatja a motor megbizhatòsàgàt.
A VW természetesen fellebez, igy az ügy vegleges kimenete bizonytalan. Azonban lassan de biztosan szorul a hurok a VW nyaka körül Euròpàban is.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elektromos autót próbáltam (igaz csak Leaf-et) a MOL budapesti kölcsönzőjében, de nálam még mindig a (plug-in) hibrid technológia jelenti a jelenlegi és közeljövőbeli csúcsot.
Tökéletes kompromisszum a belsőégésű motorok szabadsága az elektromosok olcsó üzemeltetése között.


Tisztán elektromos autó most ugyanaz a sznob úri-muri mint a hibrid volt 15 éve, mikor a beképzelt majmok fizették ki azt a fejlesztési költséget amit most kiélvezhetünk.
15 év múlva leváltja az e-kocsi a jelenlegi autóparkot? Valószínűleg igen.
Most viszont csak erős torzítással lehet "használhatónak" nevezni egy-egy specifikus felhasználást kivéve.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg