1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ezt írtam! A hidegben merül, de ez miért nem gond a tiszta benzinesnél? Az ólomakku önkisülése sokkal gyorsabb...
    Hibridben szinte nincs olyan, hogy villanymotor. A beépített villamos gépek majd mindegyike motor/generátor. (legtöbbjük 3 fázisú szinkronmotor/elektronikus kommutációjú állandó mágneses motor) Akkor szerinted a Renault rendszerében mitől töltődik az akku? Csikós nem írt róla, de amit korábban írtam a BM munkapont eltolásáról, az tuti itt is működik (működnie kell, mert a regeneratív fékezés egyedül nem lesz elegendő az akku töltéséhez).
     
    fishbed and pöcshuszár like this.
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    benzines ha lemerült, akkor beteszek egy új ólomakkut 5 perc szereléssel, vagy beikázom másik kocsiról bikakábellel 5 perc alatt... Utána járatom üresben egy helyen, és feltölt (feltéve, hogy jó a generátor meg az akku is)

    Ugyanez a renault rendszerével a kuplung hiánya miatt nem megoldható egy helyben állva: a 230VDC-s rendszert miről töltöd/bikázod a nem plugin-in hibrind esetében? Márkaszervízben van hozzá töltő. Ok, akkor van épp elég kraft a motort beindítani, nem kell bikázni, de egy helyben állva nem tudsz tölteni, mert nincs kuplung a kimenő oldalon sem, ha jól értettem a szöveges leírást, a villanymotor a főtengelyen van, így a keréknek forognia kell ha a benzin motor forog, amiről a kocsit tölteni lehet.

    Esetleg a benzin motor és a generátor mindig össze van kapcsolva, és ha a váltón üresben is van a benzin motor, akkor is tudja a generátort tekerni 2500+-on, míg a villany van csak a kerékkel mechanikusan kapcsolva? Ez működhetne, lehet, hog yígy van, nekem volt egyértelmű. Biztos meg van oldva valahogy, érdekelne, hogy miként.

    Amúgy nekem nagyon szimpatikus ez a rendszer, jobban teszik mint a toyota visítós cvt meg atkinson motor kombója. Sportosabbnak és másként egyszerűnek (az is elegáns és relatíve egszerű megoldás, de mindkettőnek van egy elemi komplexitása) tűnik... Az Audis hibrid hajtást nézve az sokkal komplexebb volt mint akár a toyota, akár a renault megoldása. Az is tetszik, hogy a kis turbós témát ki tudták küszöbölni. Faternak olyan kocsija van, utálja. Gyenge is de nem is fogyaszt olyan keveset, mint a prospektuson, de legalább el is fog majd jól romlani... Szívó benzin!!! (ha már villanymotoros kompresszorra vagy dupla turbóra nincs mód a kocsiban öko vagy gazdasági okoból)
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

    A Renault-val kapcsolatos kérdéseidre nem tudom a választ, az a pár grafika, szöveges leírás nem tér ki sok dologra, de... Olyan hibridet senki se tervezne (még a franciák se :) )amiben ha beindul a BM, akkor nem képes tölteni az akkut. Ez müszaki idiotizmus lenne. Én várom a pudingot (értsd sorozatgyártású Renault hibrid) és jöhet az evés (próbaút). A Renault tuti nem hülye a hibridhez, a Forma-1-ben sokat tanultak.
     
  5. empontipont

    empontipont Well-Known Member

    Kivenni viszonylag könnyű. De üresből sebességbe tenni már több gyakorlást kíván.
    Kamionnal gondolom a 30+ tonna lendülete több időt ad, hogy beállítsd a fordulatszámot.
    Uazzal tanultam vezetni. Nem volt elég, hogy mozog az a rohadt autó, még dupla kuplung, meg a gázfröccs is! :)
     
  6. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Persze, én sem hiszem hülyéknek őket. Alaposan átnézve a képeket szerintem értem, hogy működik, és amikor a benzines üresben van, akkor tudja hajtani a generátort, és akkor az akkun keresztül tud arról a villanymotor hajtani. A bikázás attól még kérdéses, de elég ritkán szükséges dolog. Regeneratív módban vontatja kicsit az ember, és tölt annyit :D

    Nagyon érdekel, hogy milyen ez, én is ki szeretném próbálni, de amire én igazán várok, hogy lássam elő tud-e valami ügyessel rukkolni az FCA a 2021-re ígért plug-in hibrid C osztályos Alfában, mert egy olyanra beneveznék. Addig elvagyok az E5-ös racsing benzinnel meg az öreg kocsimmal.
     
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Mert mi bajod a Giuliával? Szerintem nagyon jó kocsi.
     
    fip7 and Veér István like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A repülök esetén igazad van, meg kocsik esetében is gyakran, de a Ferrari pont rossz példa. Ott a Ferrari az eladásokon is irgalmatlan pénzt "akaszt".
    A Lambo viszont túl kis példányszámú ehhez - tudtommal. Ott a fejlesztési költségek túl kevés felé oszlanak.
     
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    A hatchbacket a szedánnál jobban szeretem. Jobban tetszik. Nem engedhetem meg a V6-ost magamnak, és örökké utálnám magam, hogy nem az van. Valamint nem hibrid. Tavaly 15000 km-t mentem, ami nem túl sok, de a harmada-fele az város volt kb. Idén talán (remélem), hogy többet kell utaznom majd, Németország-Magyarország vonatkozásban (ez egy új munkát jelentene, amit szeretnék megszerezni). Ez esetben lehet, hogy újítok egy dieseles Giuliettát vagy akár Guiliát lízingre céges autónak. Most van egy öreg Twin Sparkos 147-esem, saját, nem céges. Szeretem, de lehet, hogy kevés lesz majd.
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    https://www.washingtonpost.com/busi...757ed4-1603-11ea-a659-7d69641c6ff7_story.html
     
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    Én is imádom az Alfákat, de úgy vagyok velük, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne!" . Nagyon tetszik a GT, a GTV (abból van V6-os) de a titkos szerelmem (most lebuktatom magam) az Alfa SZ Zagato. Sajnos 25 évesen is legalább 50000 euro egy ilyen. Úgyhogy nem lesz... A másik régi kedvencem az Audi ABC motorkódú, faék egyszerűségű (2600ccm, V6, 12 szelep, 150 Le) motorja. Igazi utazókocsiba való motor (volt). A cégnek volt egy ilyen A6-os kombija automata váltóval. Imádtam és semmi baj nem volt vele. Ha szabad volt, mindig azt választottam.
     
    fishbed, Veér István and Kurfürst like this.
  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  14. zolkas

    zolkas Well-Known Member

  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Na igen, az SZ, az igazi suttyóautó megjelenés (no offense!), én is imádom, de nekem a 147 GTA, vagy GTV6 a kedvenceim. Meg a facelift előtti 159 kombiis vagyány. Az SZ nagyon kis szériás ezekhez képest (kb 1036 db), és annak már csak felfele fog menni az ára a kora miatt is. Ahogy emezeknek is.

    Amúgy nem annyira rossz birtokolni se, nekem nem volt nagyon gondom vele, azon túl amit hasonló állapotú és korú autótól kapna az ember. Kolléga fiatalabb BMW-vel nagyobbakat szívott, meg ismerős BMW tulajdonosk is számoltak be hasonló apró problémákról (hátsó lámpa földvonalának érintkezője alulméretezett) hasonló korú autókon. Mindbe a BOSCH csinálta ugyanazokat a szarokat. :) Amig az esetek 9%-ában nem is szarok.

    Ami fontos, hogy olyan szerelő nyúljon hozzá, aki ismeri az Alfákat, mert van pár finomság a szerelésükben, (meg pár sajátos hülyeség), amiket aki nem ismer kárt is tud tenni.
     
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    Még ehhez a Renault hibridhez két gondolat.
    Ugye a hadseregben (HTKA:hadonaszos:) először aszinkron váltós (meg ráadásul egykörös fékrendszerű, meg karos lengéscsillapítós) UAZ-t vezettem.
    Tönkre is tettem egy váltót, mire megtanultam a fel duplakuplung, le duplakuplung, közben gázfröccs váltást...
    Viszont jól jött később, amikor a második P125-sömnek hosszabb úton járt a kuplungpedálja, mint amit a bovden engedett.
    Háromszor jöttem haza a barátnőmtől 30 kilométerről (benne Miskolcon átmenés) tényleg könnyedén kuplung nélkül, mire rájöttünk, hogy csak a pedál alá kell tenni egy határolót, s nem volt több bovden szakadás.
    Ez a tudás akkor is jól jött, amikor a kórházi 14 személyes Transitba pórolásból' nem kettőstömegű szettet raktak, hanem szimplát. Aztán persze ment a csodálkozás egy idő után, hogy szó szerint szétrázza az autót, meg csak duplakuplungolással, gázfröccsel lehet váltani.
    Jeleztem is az ápolási igazgatónőnek ("logikusan" hozzátartozott a szállítás...), hogy sürgősen cseréljék ki kb. félmillióért, különben minimum másfél millió lesz a kár (váltó, vagy rosszabb esetben akár főtengelytörés)
    Értett az összegekből...

    Szóval szerintem nem az ördögtől való a Renault rendszere, csak két kínom van vele:
    1, Végre megszabadulhatnánk a váltóművektől (lásd ugye Honda CR-V hibrid), erre ne...
    2, Öncélú, különutaskodó francia-tempónak érzem, mint már annyi mindent elkövettek így az autózásban...

    Szóval nekem továbbra is a Honda C-RV Hybrid (semmi váltómű) a frappáns műszaki esszencia (még ha a Toyotáé még takarékosabb is).

    https://www.spritmonitor.de/de/uebe...?fueltype=2&power_s=135&power_e=137&gearing=2
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

  18. misinator

    misinator Well-Known Member

    Haláli a kis csaj, imádom!

    Kinga két Cadillackel jár, az egyikben nem lennél utas
     
    Luthero likes this.
  19. torsen

    torsen Well-Known Member

    Kapcsolódnék saját magamhoz... Itt a hivatalos dokumentum:
    https://www.acea.be/uploads/publications/ACEA_E10_compatibility.pdf
     
  20. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

Ezen oldal megosztása