1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. Loken

    Loken Well-Known Member

    fip7 likes this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Luthero, fishbed and fip7 like this.
  4. Loken

    Loken Well-Known Member

    Luthero, fip7 and alali77 like this.
  5. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Remélem Siemens lesz, azok legalább beváltak.
     
  6. alali77

    alali77 Well-Known Member

    https://index.hu/belfold/2020/01/14/fokertesz_bardoczi_sandor_budapest/
    Érdekes mondatok. Mindent megtestesít amiért szeretek és amiért utálok tájépítészekkel dolgozni.
    Az is érdekes hogy szerinte a forgalom nem olyan mint a víz, mert mikor a forgalmi modellező kollégákkal beszélgetek mindig megörülnek hogy mennyire hasonlít a mi vizes áramlástani modellezésünk az ő munkájukhoz.
     
    fishbed, fulcrum11 and molnibalage like this.
  7. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Jelentős mennyiséget, összesen akár száztizenöt villamos mozdonyt akarnak vásárolni. Az első példányok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba.

    A vasúttársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye szerint „a MÁV-Start számára kiemelten fontos, hogy utasait egyre magasabb színvonalon legyen képes kiszolgálni”. Ezért közbeszerzési eljárást indított összesen száztizenöt modern, normál nyomtávú, négytengelyes villamos mozdony megvásárlására, keretmegállapodás formájában. Az új gépeknek köszönhetően jelentősen javul majd a nemzetközi és a minőségi távolsági, azaz a főváros és a megyeszékhelyek összeköttetését biztosító vasúti közlekedés szolgáltatási színvonala. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a MÁV-Start a mai kihívásoknak és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket szerezzen be. Az első mozdonyok legkorábban 2022 első felében állhatnak forgalomba.

    http://iho.hu/img/vasut/111213_paks/40a/macs/kb/14041_DSCF2847_190918_.jpg

    A belföldi igények kiszolgálása mellett a mozdonyok egy részét nemzetközi vonalakon (többek között Ausztriában, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Csehországban, Szerbiában, Horvátországban), a betáplálási rendszerek határán gépcsere nélkül közlekedtetné a MÁV-Start, ezért a kiírás alapján alkalmasnak kell lenniük a több áramnemről történő üzemelésre és a kétszázas sebességre. Ennek alapján a kiírás kilencven kétáramnemű (huszonöt kilovolt ötven hertzes és tizenöt kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú), valamint huszonöt háromáramnemű (az előzőeken felül három kilovoltos egyenáramú rendszert is ismerő) mozdonyra vonatkozik. A gépeknek minimum 5600 kilowatt névleges vontatási teljesítményre és háromszáz kilonewton indító vonóerőre kell képesnek lenniük.

    A jelentős mennyiséget jelentő új flotta beszerzésével lehetővé válik a negyven év átlagéletkorú vontatóállomány megújítása. A technika mai színvonalának megfelelő, korszerű, nagy teljesítményű mozdonyokkal elsősorban az elöregedett, 1963 és 1982 között gyártott, 431-es (korábbi V43-as) sorozatú, százhúsz kilométer per órás maximális sebességgel használható villamos mozdonyokat tervezi kiváltani a MÁV-Start. A vasúttársaság legutóbb 2008-ban vásárolt új mozdonyokat: a huszonöt korszerű Bombardier Traxx villanygép 2011–2012-ben állt hadrendbe.

    [​IMG]

    [​IMG]A GYSEV-nél már tíznél is több Siemens Vectron dolgozik. Néhány éven belül a MÁV-Start flottájában is megjelenik a típus? (fotó: Csanádi Sándor)
    Az ajánlatok értékelése során gyakorlatilag csak a kért ár számít, az elérhető hatszázhúsz pontból hatszázat visz. Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyok legkorábban 2022-ben állhatnak forgalomba. A keretszerződés teljes időtartama az aláírástól számított kilencvenhat hónap, azaz nyolc év. A tervek szerint a jelenlegi árak mellett körülbelül 150-200 milliárd forint értékű beruházást hitelből finanszírozza a vasúttársaság, mivel a 2021–2027 közötti uniós támogatási időszak járműbeszerzésre rendelkezésre álló forráskeretét várhatóan teljesen ki fogja meríteni a negyvenből fennmaradó huszonegy Stadler KISS emeletes motorvonat megvásárlása. A finanszírozáshoz is közbeszerzést írnak majd ki.

    A szóba jöhető mozdonytípusok között leginkább a Bombardier újgenerációs Traxx3-asa – ebből azonban eddig még nem rendeltek kétszázas tempóra képes verziót –, valamint a Siemens Vectronja esélyes. Mi egyáltalán nem lennének meglepve, ha az utóbbira esne a választás… Már csak azért sem, mert a GYSEV flottájában is dolgozik már belőlük kilenc saját, plusz négy bérelt.

    http://iho.hu/hir/megjelent-a-mav-start-mozdonytendere-200114
     
    antigonosz and fip7 like this.
  8. deze75

    deze75 Well-Known Member



    A jó öreg Szili...emlékszem 1992 körül a 1221-s ment (legalábbis szerintünk a legjobban) de jó is volt ott elöl lenni...Vecsésnél tolta a legjobban.....dikk mit kaptunk amikor azt mondtuk, hogy kanyar ...meghogy piros a lámpa!!!:D:D:D
     
    Ooorky likes this.
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nem olyan könnyű az, mert a villanymotoroknak van egy fordulatszám tartománya, ami felett drasztikusan csökken a hatékonysága. Ez a motor konstrukciójától, felhasznált anyagoktól nagyban függ, és városi használatra simán meg lehet lenni egy ez alatt, de nagy szériában simán olcsóbb lehet a váltó, mint a drágább anyagokból készülő megfelelő villanymotor.
     
    misinator likes this.
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    svajcibeka likes this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ez az előkamra nem az az előkamra amit Te említesz. A gáz-, és diesel motoroknál az előkamra szerepe az, hogy csendesebbé tegye a égést, csökkentse a nyomásfelfutás sebességét. A benzines próbálkozások meg pont ellentétesen, az égés lefolyásának sebesség növelésére irányulnak. (az elméleti körfolyamatoknál a diesel ciklus egy izobar, az otto egy izochor hőbevitelre épít). Az égés sebességének növelését úgy lehetne elérni, hogy a benzin-levegő keveréket felrobbantanánk a sűrítéssel (szakkifejezéssel, térfogai égést okoznánk) Viszont mivel ennek pontosan a felső holtpontba kellene történnie (ha előbb történik, akkor "agyonüti" a forgattyús mechanizmust), ezért erre borzasztó nehéz tervezni. Ez lenne egyébként az úgynevezett HCCI motor, ahol keveréket sűrít a dugattyú, és a keverék elérve az öngyulladási feltételeket detonációsan ég el pont a felső holtpontban. Ezen sokan dolgoznak, ezt említi is a cikk (bár tévesen ide teszi a Honda CVCC motort, ami a rétegzett keverékképzéshez tartozó kategória). Ebben a kérdésben a legtovább a Mazda jutott a SkyactiveX motorokkal, ahol a detonációs égést a gyújtószikrával idézik elő azáltal, hogy a detonációs állapot közelébe jutott keveréknek a nyomását a szikragyújtással előidézett égés a detonációs nyomásra fokozza. De ezt is csak egy szűk fordulatszám tartományban tudják megtenni. A Mahle rendszere a hagyományos frontégéssel dolgozik, de az elégetési időt csökkenti. A frontégésnél a front terjedési sebessége általában nem haladja meg az 50m/s-t, így a keverék elégése relatíve lassú. Ezért azt csinálják a Mahle-nál, hogy a kis előkamrában egy kevés üzemanyag befecskendezése után a gyújtással igen nagy nyomást hoznak létre, és az előkamrából nyíló furatokon így a frontsebességnél sokkal gyorsabb "lángtűk" lövellnek ki, melyek gyorsan elérik a keverékfelhő távoli pontjait is. Így a keverék elégési ideje (frontszerű, tehát tervezhető égés mellett) lerövidül. Meredekebb a nyomásnövekedés, ez közelebb tolható a felső holtponthoz, így a motor teljesítménye növekszik. A Forma-1-ben egyébként több éve használják. Eleinte Turbulent Jet Injection (TJI) volt a neve.
     
    misinator, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  12. Loken

    Loken Well-Known Member

  13. torsen

    torsen Well-Known Member

  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Tesla Model 3 hatótáv télen.

     
  16. misinator

    misinator Well-Known Member

    A Hondáé az észszerű sebességtartományban - beleértve a pályázást is - működik.
    Persze gyakorlatilag minimum 10 millió jóféle ropogós magyar forintért...
    Az autógyárak meg érthető módon nem népjóléti intézmények.
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Én egy kicsit másként gondolom. Az alkalmazott villanymotoroknak (elsősorban a háromfázisú,szinkronoknak) igen szép a vonóerő görbéje, gyakorlatilag egy klasszikus hiperbola (első síknegyed) Ez iszonyú indítónyomatékot jelent, de ezt áramfelvételi okokból ezt lekorlátozzák. Így adódik egy indítónyomaték ami egy megfelelő áttétellel a megfelelő gyorsítási intenzitást adja. És ezzel az áttétellel gyorsul a jármű, nő a villanymotor fordulatszáma a szerkezetileg megengedett értékig, ahol a VM forgórész már veszélybe kerül a centrifugális erők miatt, illetve a motor nyomatéka a hiperbolikus görbe miatt már nagyon alacsony. Itt jön a döntés, hogy legyen-e második fokozat, vagy elektronikusan lekorlátozzák a járműsebességet, ami amúgy jót tesz a hatótávnak is. (Ez kb visszaköszön a Toyota HSD rendszereknél is, ahol a "prosztó" Toyoták fix áttétellel hajtottak (lehet hogy a legújabb (tavalyi) generációban már másként van, azt nem tudom) ugyanakkor a GS sorozatú Lexusokban a sokkal magasabb sebesség, illetve ebből adódó sokkal szélesebb fordulatszám tartomány miatt a rendszerben van egy 2 fokozatú bolygóműves áttétel is. Egyébként a korábbi generációs formula-e autókban is elég változatos volt a meghajtórendszer, volt aki egy motor, fix áttételt alkalmazott (könnyű, egyszerű), volt aki 2 motort, egy-egy különböző fix áttétellel és ezek között választott, volt aki egy motort 2 fokozatú mechanikus váltóval. Igazából nem dőlt el, hogy melyik a legjobb, mert leváltották a technikát, most mindenki egységes hajtáslánccal megy.
     
    pöcshuszár, fip7, misinator and 3 others like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Új sorozat.
     
    fip7, fishbed and torsen like this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Köszi, így már más.
     
  20. torsen

    torsen Well-Known Member

    Jó kis vitaindító...
    Én posztumusz még egyszer agyonverném a motorost, pedig kétkerekű ember vagyok, mindenhová bringával megyek, hegyikerékpározok, van robogóm, és a motor vásárlást is tervezem.

    Ui: Azért az aranyos, hogy a Totalcar szakportál videojában a Suzukiban (amik híresen kopásálló darabok) világít a műszerfalon a Check Engine! (0:23-nál)
     

Ezen oldal megosztása