1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A szedánokban ez népbetegség. A csapotthátúaknál ez nem nagyon jellemző.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha valaki most készülne vezetni tanulni.
     
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    Lehet, hogy a szedánnál gond. Nekem 12,5 évig volt Suzukim (Ignis, utána Swift) igaz mindkettő új volt, de a lefutott 260000km alatt egyszer sem volt Check Engine-m.
     
  4. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Mindent el lehet rontani... Lehet, hogy gázosított, azok eszik a lambda szondát és azokban a tulajon gyakran "üzemszerűen világító" chech engine lámpával járnak.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem a családival együtt összesen 17 évig volt kétféle régi Swift, csapotthátú, egyiknél se volt ez a jelenség, de a múltkor vezettem egy ilyen szedánt és azon meg világított. A tulaj szerint ez ezer éve így normális. Másik ismerősnek a szedánján ugyanez és most ez a videó. Ezek után nagyvonalúan állítom, hogy "népbetegség", ami nyílván túlzás, de a videó kommentelői is hasonlókat tapasztaltak :)
     
  6. monster

    monster Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nekem a harom kocsibol ketton vilagit. :) Az egyiken mar evek ota, hol elalszik fel evre, hol vilagit fel evig, de amugy meg kutya baja, megy. A masikon meg kb egy honapja vilagit miota elakadtam vele egy dulouton es a keves gazolaj meg a dolesszog miatt lelevegosodott. Hiaba legtelenitettuk, az elektronikat megzavarta. De azota sincs semmi baja, szoval ez is megy, nincs jelentosege.
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szep, remelem ez a nagy villanyautozas meg egyeb energiaigeny nem veri fel annyira az aramarakat hogy a lakossagi aramar is hasonloan olcso legyen...
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    El lett magyarázva csak a villanyautó fanok nem értik meg. Ha kurva sokba kerül egy 350 kW-os töltő telepítése és megtérülést akarnak, akkor ennyibe kerül az áram, ha nem 15+ évben gondolkozik az ember...

    A lakossági fogyasztó szokásai pontosan előrejelezhetőek időben és nagyságrendben és nem 350 kW egy fogyasztó, hanem max. 4,5 kW inkább.

    Ezt pont olyan, mint a hőáram. A hőáramnak nem csak nagy nagysága, hanem minősége is van. Nem ugyanaz a 10kW, ha 50 vagy 500 C fokon csinálod.

    Az áramnál is ez van, csak itt feszültségszintről beszélünk.
     
    nyugger likes this.
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    A videóban szereplő baleset helyszíne nagyon hasonlít a Tököli reptér melletti lakótelep környékére.
     
    molnibalage likes this.
  12. alali77

    alali77 Well-Known Member

    6 darab autót töltéséhez ennyi kell:
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Ikervári_vízerőmű
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az ember mérnöki antitalentum...
    • Legalább végre kimondta, hogy a prospektus hatótávokkal ne fárasszanak senkit...
    • Majd benyög 3:30-nál, hogy n+1 féle faktor esetén a hatótáv mekkorákat szór..., aminek oka, hogy annyira hatékony az autó...
    Anyám...

    Senkit nem érdekel az autó hatásfoka és főleg nem az, amit utána levág. Nincs logikai kapcsolat a kettő között.

    A probléma az, hogy ha még az autó szoftvere sem jelzi ki, akkor az ember sakkozgasson azzal, hogy mikor rohad le és mikor nem egy tizenhánymillás kocsiban is?

    Az ember fogja és 5 perc alatt telirakja a 15 éves kocsiját és maximálisan nem érdekli, hogy akkor ellenszél vagy tél van, akkor is elmegy 600-700 vagy 800 km-re és nem lesz különbség hosszútávon, mert nem keresel kutat és lényegében a tankolási időben sokszor nagyobb faktor a sor a kasszánál, mint maga a töltés.

    Ennél még oda vissza 2x200 km úton is azon kell lamentálni, hogy akkor sikerülni fog-e? Meg muris, hogy 100%-os töltéssel indult. Tök jó, hogy lépten nyomon azt szajkózzák, hogy lehetőleg 80% fölé ne töltse az ember és nem merítse le teljesen, mert akkor jó sokáig az akksi és csak 80%-ig tölt gyorsan. Tehát elve emiatt az átfogás miatt az, amit kimér és mutat még kisebb...

    Nagyon rugalmas mérve szerint megy itt az ítélkezés.

    Majd, ha több töltő lesz, majd, ha mind gyors, majd ha, stb. stb. akkor talán megfizethető lesz a generális villanyautózás. Talán.
    Bár én nem látom értelmét.

    A légszennyezés szempontjából a nagy távolságon a lőtéri kutyát nem érdekli már az, hogy mennyi az autók emissziója. A fejlett világban azért basszon el a nép vagy bárki euro tíz és százmrd-ot, hogy a világ teljese emberi emisszió 2,5%-a az 2,4%-ra essen? Miközben a több áram miatt meg jó eséllyel földázból és szénből lesz áram...? Az, hogy meg városban a villanyautó álljon a dugóban az meg aztán mennyivel jobb?

    Nem lenne egyszerűbb az, hogy maradunk a mára bár tényleg hatékony benzinesnél és olyan hibrid autót gyártunk, ami a belvárosban elektromosan megy? A maradék pénzt meg el lehetne költeni arra, hogy tisztábban termeljünk áramot?
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert az. Csak mivel csak hallgattam nagyrészt a videót fel sem tűnt. A videót megnézve ismerős volt, főleg, amikor műholdképet mutatott. Jó pár éve nem jártam azon az úton, így elsőre nem ismertem fel. Azelőtt nagyszüleimhez mentünk arra.
    https://www.google.hu/maps/@47.3392893,18.9694401,400m/data=!3m1!1e3
     
    fip7 likes this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Mindenekelőtt szögezzük le, hogy objektív emberként (Dulifuli) ki nem állhatom a Népmarhavagon márkájú kocsikat.
    Hogy miért, az felérne egy pszichoanalízissel, úgyhogy szerintem inkább hagyjuk.

    Ha röviden is, de kipróbáltam egy e-Golfot.
    Tisztában vagyok vele, hogy egy olyan platform, ami belsőégésű motorhoz, annak hajtásláncához lett tervezve, eleve nem ideális elektromos hajtás beillesztésére.
    Amire és ahogy használni fogják - városon belüli összekötő - arra mondhatni ideális lesz.
    ...bár... (fejvakarás) ha 24 órás a feladat, akkor három példány kell forgásban (töltés - "ürítés") egy benzines helyett...
    Akkor az annyi, mint 3X12, az 36 millió lesz.
    Elmondás szerint, leszállításkor 60 kilométer után már úgy érezték, hogy gyorstöltőt kívánnak, ami szerencsére volt, végül csigatempóban, fűtés nélkül megérkeztek a célba 20-30 kilométer maradék hatótávval.

    Ami a kivitelezést illeti, nézegetve a motorteret, tisztes iparos munka, de enyhe "szaki" beütéssel.

    Ennyi pénzért csak a turbózöld ( hehe...turbo..érted?) sznoboknak, az arculatérzékeny vállalkozásoknak éri meg, na meg talán közpénzből működő szervezeteknek.
     
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    WTF


    https://www.origo.hu/auto/20200113-a-szendioxid-kvotak-miatt-kihalhatnak-a-miniautok.html
     
    fip7 likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ooorky

    Az SUV-nál szennyezőbb nincs. Mégis az EU megoldása a szennyező autókra az, ha kinyírják a Fiat 500/Smart/Renault Twingo szerű kocsikat. Hiszen ezek a valós körülmények között sem fogyasztanak sokat, egyszerű a technikájuk, és még olcsóak is. Szóval menniük kell.
    Amire szüksége van a népnek az az adócsaló paraszt SUV, lehetőleg tölthető hibrid formában, hiszen az papíron űber tiszta, a valóság meg senkit sem érdekel. :mad:
     
    Fennek, silurusglanis, papi and 11 others like this.

Ezen oldal megosztása