Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Barátnőm 11 km-re jár dolgozni. Ha tömeg közlekedni szeretne akkor 1,8 km séta, busz, 400 méter séta, 9500 HUF havibérlet. Busz vagy jön időben, de inkább áll az elővárosi dugóban. Autóval jobb napokon 15 perc, rosszabb napokon 30, busszal nem tudta reggel sem 45 percnél rövidebb idő alatt kihozni a dolgot. 5 órakor végez, busz 17:30 +15-20 perc buszozás a dugóban + 20 perc séta. Naponta több mint egy órát hagy a rendszerben akkor is, ha a busz elfogadhatóan tud haladni.
1,2 Swift Mk5. Egy hónapban megy 480-520 kilométert. 42 literes tankból eddig havonta hiányzott 30-32 liter üzemanyag, ~12000 Huf. Ha kocsival megy gyorsabban hazaér, nem kell sétálnia, ha akar megáll a boltban stb.. Az elővárosi közlekedésben a busz nem alternatíva. Ugyanabban a dugóban állsz mint a kocsiddal, csak cserébe egy csomó kényelmetlenséget is bevállalsz vele.
Nem tudom melyik vonalon jár a munkatársad, én 70-est használgatom. Reggel rengetegen vannak a vonaton, öt perces késés alap, arra már mindenki számít, valójában az 5 percesnek kiírt késés az inkább 10. Mire bekocogunk a Nyugatiba addigra erre jön még 5-10 perc. Szerintem az állatkert hátsó falára festett graffitiket fejből le tudnám rajzolni. Ott mindég van ácsorgás.
Érdekes modell az, ahol az autónak:
  • nincs biztosítása
  • javítási költsége
  • és ára sem
  • Ja, az autót vezetni is kell. A jogsi ingyen volt? Nekem mindennel együtt 3 éve kb. 150k-ba fájt a végén, de bevallom nem számoltam. Három vizsga és a plusz órák. Nagyrészt hétvégén vezettem az oktatóval, ami még többe került.
Egyetlen 1 millás szotyadék autó árából (mert az tényleg kb. roncs itt sokak szemében) 8,7 év BKV bérlet jön ki. Jogsival 10 év. Csak nem egyben veszed meg. Ha van 1 millád, akkor annak csak az éves hozama, ha nem költöd el államkötvényben évente 3 havi bérletet áll. A fenti egyéb költségekkel nem igazán látni azt, hogy költségben hol versenyképes az autó, ha csak erre használja. Jelenleg autót tartani gazdasági csőddel vetekedő kényelmi dolog.

Ezen felül a busz akkor áll dugóban, ha az autók miatt teszi. Na mi a megoldás?

A fenti hanganyagban ott van. Ha a csúcsigénye az autózásnak visszaesne 20-25%-kal*, az érezhetően gyorsítaná a buszokat is, amik buszsáv híján állnak a dugóban. Vagy sokszor akkor is, ha a kedves autósok a buszsávot is birtokba veszik...

*

A leggyorsabb tűzoltásszerű megoldás az lenne, hogy sok új busz és buszsávok. Aki bepofátlankodik oda, azt büntessék szarrá. Ha elérhető lenne sugarasan és haránt is több kerület legalább busszal, akkor legalább a belvároson belüli autózás aránya csökkenne. Mert villamos építeni láthatólag nem akarnak.

Az elővárosoknál nincs gyors megoldás. A 100+ éves szinten szolgáltató HÉV-eket és a MÁV-ot kellene a metrókba integrálni. Kb. 50 éve el kellett volna ezt kezdeni.
  • De mit várunk egy olyan országban, ahol 40 kibaszott év után sem sikerült az M3 befejezése helyett legalább egy MÁV megállót építeni, hogy ne a 14-es villamossal vagy mással zötykölődjenek be az emberek és legalább a MÁV-ra felugorjanak...?
  • Ott, ahol új 4-es metró épült valami 600 milliárdból, ahelyett, hogy 30-ból befejezték volna először a 3-ast? Már az unokája nő fel annak, akinek anno metrót ígértek megyerbe.
  • Ott ahol az Ecseri útnál sincs MÁV megáll, hogy M3 kapcsolata legyen?
  • stb.
Ami pénz volt közlekedés fejlesztésre azt is jól elbaszták az M4-re. Gyakorlatilag a Bikás Park környékéről a belvárosba tartókat leszámítva semmiféle tömeges igény nincs rá. Esetleg Budaörs felől még lehetne, de aki beautózik távolabbról Kelenföldre, az nem fogja ott a kocsit letenni. Fizikailag amúgy is lehetetlen akkora P+R parkolót építeni sok ezer autónak, ami időelőnyt adna. Se hely, meg az idő mire abból elsétálsz. Meg akkor maga a parkoló körül van dugó. Mert, ha 2*7 perc séta csak elérni a metrót és csak 2*3 percet vár valaki, akkor már 20 perc.

30 év eltelt a módszerváltás óta, de érdemi közlekedés fejlesztés gyakorlatilag nem történt városban az 3-as villamos, az 1-es villamos és a fonódók villamosokat leszámítva. Nem, a 4-es metró nem érdemi. Az arra elbaszott pénzből máshol kisebbfajta csodát lehetett volna tenni.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Egyetlen 1 millás szotyadék autó árából (mert az tényleg kb. roncs itt sokak szemében) 8,7 év BKV bérlet jön ki.
Napi 1 óra fölösleges tömegközlekedés éves szinten 15 napot vesz el az életedből. 8,7 év alatt 132 napot.
Nem a szükségszerű időről beszélek, hanem az általad is jelzett hiányosságok miatti pluszról. Olyan kollégám is volt, aki nem tudott 8 órás munkarendben dolgozni, mert napi 2-2,5 órát utazott reggel-este tömegközlekedéssel, és egyedül nevelte a gyerekeit...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
Barátnőm 11 km-re jár dolgozni. Ha tömeg közlekedni szeretne akkor 1,8 km séta, busz, 400 méter séta, 9500 HUF havibérlet. Busz vagy jön időben, de inkább áll az elővárosi dugóban. Autóval jobb napokon 15 perc, rosszabb napokon 30, busszal nem tudta reggel sem 45 percnél rövidebb idő alatt kihozni a dolgot. 5 órakor végez, busz 17:30 +15-20 perc buszozás a dugóban + 20 perc séta. Naponta több mint egy órát hagy a rendszerben akkor is, ha a busz elfogadhatóan tud haladni.
1,2 Swift Mk5. Egy hónapban megy 480-520 kilométert. 42 literes tankból eddig havonta hiányzott 30-32 liter üzemanyag, ~12000 Huf. Ha kocsival megy gyorsabban hazaér, nem kell sétálnia, ha akar megáll a boltban stb.. Az elővárosi közlekedésben a busz nem alternatíva. Ugyanabban a dugóban állsz mint a kocsiddal, csak cserébe egy csomó kényelmetlenséget is bevállalsz vele.
Nem tudom melyik vonalon jár a munkatársad, én 70-est használgatom. Reggel rengetegen vannak a vonaton, öt perces késés alap, arra már mindenki számít, valójában az 5 percesnek kiírt késés az inkább 10. Mire bekocogunk a Nyugatiba addigra erre jön még 5-10 perc. Szerintem az állatkert hátsó falára festett graffitiket fejből le tudnám rajzolni. Ott mindég van ácsorgás.

Én is évekig jártam vonattal Dunakesziről a Nyugatiba. 5 perc késés valóban sűrűn volt, de ELVIRA mutatta, hogy hol van a vonat és várhatóan mikor érkezik, így akkor indultam az 1 km-re lévő megállóhoz, amikor Vác-Alsóváros és Sződliget között volt. Nem kellett érdemben várni. Reggel 20 percenként járt, délután fél óránként (ez Magyarország legforgalmasabb vonala). Hivatalosan 16 perc volt a menetideje, gyakorlatilag 20 körül. "Állatkert alsónál" mindig megállt, megvárni a váltók táncát. De ezzel együt hétköznap, csúcsforgalomban nehezen lehetett megverni autóval (pláne ha a parkolást is beleszámolja az ember). A cég rendelet alapján, kötelezően kifizette a bérlet 86%-át. A Budapest-bérlet jó volt rá a városhatáig. A Budapest -bérletre a cafeteriát lehetett igénybe venni. Ég és föld volt a különbség az autó és a tömegközlekedés költsége között. Igazán nagy késések ritkán voltak. Vasutas sztrájk, baleset, vagy extrém havazás esetén. De akkor már ELVIRA mutatta, hogy alternatív útvonalat kell választani, vagy előre lehetett tudni a sajtóból.

Szerintem sok elővárosi vonalon jó az a vonat autó helyett.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
Érdekes modell az, ahol az autónak:
  • nincs biztosítása
  • javítási költsége
  • és ára sem
  • Ja, az autót vezetni is kell. A jogsi ingyen volt? Nekem mindennel együtt 3 éve kb. 150k-ba fájt a végén, de bevallom nem számoltam. Három vizsga és a plusz órák. Nagyrészt hétvégén vezettem az oktatóval, ami még többe került.
Egyetlen 1 millás szotyadék autó árából (mert az tényleg kb. roncs itt sokak szemében) 8,7 év BKV bérlet jön ki. Jogsival 10 év. Csak nem egyben veszed meg. Ha van 1 millád, akkor annak csak az éves hozama, ha nem költöd el államkötvényben évente 3 havi bérletet áll. A fenti egyéb költségekkel nem igazán látni azt, hogy költségben hol versenyképes az autó, ha csak erre használja. Jelenleg autót tartani gazdasági csőddel vetekedő kényelmi dolog.

Ezen felül a busz akkor áll dugóban, ha az autók miatt teszi. Na mi a megoldás?

A fenti hanganyagban ott van. Ha a csúcsigénye az autózásnak visszaesne 20-25%-kal*, az érezhetően gyorsítaná a buszokat is, amik buszsáv híján állnak a dugóban. Vagy sokszor akkor is, ha a kedves autósok a buszsávot is birtokba veszik...

*

A leggyorsabb tűzoltásszerű megoldás az lenne, hogy sok új busz és buszsávok. Aki bepofátlankodik oda, azt büntessék szarrá. Ha elérhető lenne sugarasan és haránt is több kerület legalább busszal, akkor legalább a belvároson belüli autózás aránya csökkenne. Mert villamos építeni láthatólag nem akarnak.

Az elővárosoknál nincs gyors megoldás. A 100+ éves szinten szolgáltató HÉV-eket és a MÁV-ot kellene a metrókba integrálni. Kb. 50 éve el kellett volna ezt kezdeni.
  • De mit várunk egy olyan országban, ahol 40 kibaszott év után sem sikerült az M3 befejezése helyett legalább egy MÁV megállót építeni, hogy ne a 14-es villamossal vagy mással zötykölődjenek be az emberek és legalább a MÁV-ra felugorjanak...?
  • Ott, ahol új 4-es metró épült valami 600 milliárdból, ahelyett, hogy 30-ból befejezték volna először a 3-ast? Már az unokája nő fel annak, akinek anno metrót ígértek megyerbe.
  • Ott ahol az Ecseri útnál sincs MÁV megáll, hogy M3 kapcsolata legyen?
  • stb.
Ami pénz volt közlekedés fejlesztésre azt is jól elbaszták az M4-re. Gyakorlatilag a Bikás Park környékéről a belvárosba tartókat leszámítva semmiféle tömeges igény nincs rá. Esetleg Budaörs felől még lehetne, de aki beautózik távolabbról Kelenföldre, az nem fogja ott a kocsit letenni. Fizikailag amúgy is lehetetlen akkora P+R parkolót építeni sok ezer autónak, ami időelőnyt adna. Se hely, meg az idő mire abból elsétálsz. Meg akkor maga a parkoló körül van dugó. Mert, ha 2*7 perc séta csak elérni a metrót és csak 2*3 percet vár valaki, akkor már 20 perc.

30 év eltelt a módszerváltás óta, de érdemi közlekedés fejlesztés gyakorlatilag nem történt városban az 3-as villamos, az 1-es villamos és a fonódók villamosokat leszámítva. Nem, a 4-es metró nem érdemi. Az arra elbaszott pénzből máshol kisebbfajta csodát lehetett volna tenni.
Emlékszel még mi volt 2011-ben a Budaörsi úton a buszsáv miatt? Na, az ma még nagyobb hiszti lenne. Pedig megszokta volna az autós hogy ne arra menjen, mert úgy nincsen esélye.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
De mit várunk egy olyan országban, ahol 40 kibaszott év után sem sikerült az M3 befejezése helyett legalább egy MÁV megállót építeni, hogy ne a 14-es villamossal vagy mással zötykölődjenek be az emberek és legalább a MÁV-ra felugorjanak...?
  • Ott, ahol új 4-es metró épült valami 600 milliárdból, ahelyett, hogy 30-ból befejezték volna először a 3-ast? Már az unokája nő fel annak, akinek anno metrót ígértek megyerbe.
  • Ott ahol az Ecseri útnál sincs MÁV megáll, hogy M3 kapcsolata legyen?
  • stb.

Ecseri út már Ferencváros állomás területén belül fekszik, hogy raknának oda megállót?
+Mi állna meg ott?
G43-as amit már így is szid a sok pahaszt miért áll meg feleslegesen Fradiban és Kökinél csatlakozik az M3-ra (meg Kelenföldön leszállhat és mehet metróval amerre akar)?
Btw. úgy tudom Közvágóhídhoz akarnak egy megállóhelyet a 3. híd megépítésével párhuzamosan.

Mikor én írtam, hogy hülyeség volt a 4-es Metró akkor le lettem hurrogva, hogy milyen jó, mert kiváltotta a 7E buszkaravánokat :p
 
M

molnibalage

Guest
Napi 1 óra fölösleges tömegközlekedés éves szinten 15 napot vesz el az életedből. 8,7 év alatt 132 napot.
Nem a szükségszerű időről beszélek, hanem az általad is jelzett hiányosságok miatti pluszról. Olyan kollégám is volt, aki nem tudott 8 órás munkarendben dolgozni, mert napi 2-2,5 órát utazott reggel-este tömegközlekedéssel, és egyedül nevelte a gyerekeit...
Nekem is volt olyan, hogy napi 3 óra+ mennyiséget utaztam. Megszoktam, nem szerettem. Amikor a cég elköltözött, akkor bátyussal reggel közös autó és tömegezés haza volt kb. 120 perc. Aztán átálltam bringára és lett 4x40 perc. Aztán inkább beköltöztem a városba és bringa.
Sajnos az emberek többsége nem érti meg, hogy lehet városon kívül élni, de akkor az "életed" abból áll, hogy dugóban keccsölöd el az életed.

Szerintem sok elővárosi vonalon jó az a vonat autó helyett.
Csak sajnos nagyon kevés helyen érthető el. Az egész Csepel sziget számára nincs ilyen lehetőség. Vágóhíd előtt szintben van MÁV sín még sincs MÁV-HÉV kapcsolat. Átszállás nélkül el lehetne azon érni akár a Keletit vagy Nyugatit is.
Emlékszel még mi volt 2011-ben a Budaörsi úton a buszsáv miatt? Na, az ma még nagyobb hiszti lenne. Pedig megszokta volna az autós hogy ne arra menjen, mert úgy nincsen esélye.
Igen, mert a hiszti. Sajnos itt tart ma fejben az ország.
Ecseri út már Ferencváros állomás területén belül fekszik, hogy raknának oda megállót?
+Mi állna meg ott?
G43-as amit már így is szid a sok pahaszt miért áll meg feleslegesen Fradiban és Kökinél csatlakozik az M3-ra (meg Kelenföldön leszállhat és mehet metróval amerre akar)?
Btw. úgy tudom Közvágóhídhoz akarnak egy megállóhelyet a 3. híd megépítésével párhuzamosan.

Mikor én írtam, hogy hülyeség volt a 4-es Metró akkor le lettem hurrogva, hogy milyen jó, mert kiváltotta a 7E buszkaravánokat :p
Nem váltotta ki. Mert a Keletinél megállt. Mondjuk anno 600 mrd-ot mondtak a két szakaszra. Egyet alig sikerült kihozni belőle akkora mutyi projekt volt az egész.
A Ferencváros állomásnak nincs közvetlen Metró kapcsolata. Az Ecseri útnál a metró kijáratát meg kellene hosszabbítani a sínekig és egyből lenne. Jelenleg a Ferencvárosnál 1-es villamosra kell átszállni, bárhova akarsz tovább menni.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Én is évekig jártam vonattal Dunakesziről a Nyugatiba. 5 perc késés valóban sűrűn volt, de ELVIRA mutatta, hogy hol van a vonat és várhatóan mikor érkezik, így akkor indultam az 1 km-re lévő megállóhoz, amikor Vác-Alsóváros és Sződliget között volt. Nem kellett érdemben várni. Reggel 20 percenként járt, délután fél óránként (ez Magyarország legforgalmasabb vonala). Hivatalosan 16 perc volt a menetideje, gyakorlatilag 20 körül. "Állatkert alsónál" mindig megállt, megvárni a váltók táncát.

Az a fő probléma a Nyugatival, hogy csúcsidőben 2 percenként indul-érkezik vonat 0 tartalékkal. Ha egy záhonyi személy bevisz 5-10 perc késést a rendszerbe Monor után akkor vége, borul minden. Vagy egy Desiro-nak nem záródik az ajtaja. Vagy a droid laposra fékezi a kerekeket és elkezdik korlátozni, mert csak 2 hónap múlva tudja esztergára küldeni. Vagy gebasz van Kökin és hívóval járat be...
Főleg nyáron.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Belehallgattam reggel néhányszor. Volt rá x évük, nem történt semmi. Most, hogy kikerültek a fővárosi pikszisből, rögtön számos zseniális ötletük támadt.
Közben egy kollégám mondta, hogy egy órával hamarabb kénytelen elindulni az agglomerációból dolgozni, mint a vonat menetideje indokolná, mert annyiszor késett a vonatkésések miatt, hogy mondták neki a munkahelyén; ezt már nem tudják tolerálni. Szóval először működő és pontos vonatközlekedés kellene a meglévő vonalakon, akkor lehet, hogy sokan maguktól is át/rászoknának a tömegközlekedésre.
A vonal felújítások nem most kezdődtek. Majd pont a baloldal miatt lassulnak le a fejlesztések, hiszen +milliárdokat valahogy ki kell zsarolni a kormánytól.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
A vonal felújítások nem most kezdődtek. Majd pont a baloldal miatt lassulnak le a fejlesztések, hiszen +milliárdokat valahogy ki kell zsarolni a kormánytól.
De mily módon tudja majd lassítani az önkormányzat az állami (MÁV) területeken megvalósuló vasúti felújításokat? És miért tenné?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
  • nincs biztosítása
  • javítási költsége
  • és ára sem
  • Ja, az autót vezetni is kell. A jogsi ingyen volt? Nekem mindennel együtt 3 éve kb. 150k-ba fájt a végén, de bevallom nem számoltam. Három vizsga és a plusz órák. Nagyrészt hétvégén vezettem az oktatóval, ami még többe került.

Érdekes modell az, ahol az autónak:
  • nincs biztosítása
  • javítási költsége
  • és ára sem
  • Ja, az autót vezetni is kell. A jogsi ingyen volt? Nekem mindennel együtt 3 éve kb. 150k-ba fájt a végén, de bevallom nem számoltam. Három vizsga és a plusz órák. Nagyrészt hétvégén vezettem az oktatóval, ami még többe került.

Egy hónapban 20 óra amikor nem azzal foglakozik amivel szeretne, hanem a busz miatt szopik. Be lehet árazni? Ha csak a nettó órabérével számolok és hozzáadom a bérlet árához akkor az közel 50 k havonta.
Tessék épkézláb alternatívákat kínálni. Az, hogy sétálj el a buszig, állj ugyanannyit a dugóban mint kocsival, aztán sétálj be a munkahelyedig, az nem alternatíva. Szerinted miért vesz mindenki egy tetves kocsit. Volt szerencsénk a világon pár városhoz hosszabb-rövidebb ideig, voltak ott is gondok, de azért az, hogy egy több ezer főt foglalkoztató ipari park gyakorlatilag tömegközlekedés szempontjából elérhetetlen, az vicc. Mióta van Dunakeszi határában az Auchan? 20 éve? Legalább 10 éve elkezdett kiépülni az ipari park is előtte. Egy tetves biciklis utat sem voltak képesek eddig építeni. Busz, mert azt csak meg kell venni és mehet a tetves úton.


Szerintem sok elővárosi vonalon jó az a vonat autó helyett.
Nincs vita közöttünk. Így is gyorsabb ezerszer, nem is járunk Pestre kocsival. Csak bosszantó, hogy a 15 kilométerhez 25 perc kell.
 
M

molnibalage

Guest
Szerinted miért vesz mindenki egy tetves kocsit.
Ki az a "mindenki"?

Volt szerencsénk a világon pár városhoz hosszabb-rövidebb ideig, voltak ott is gondok, de azért az, hogy egy több ezer főt foglalkoztató ipari park gyakorlatilag tömegközlekedés szempontjából elérhetetlen, az vicc. Mióta van Dunakeszi határában az Auchan? 20 éve? Legalább 10 éve elkezdett kiépülni az ipari park is előtte. Egy tetves biciklis utat sem voltak képesek eddig építeni. Busz, mert azt csak meg kell venni és mehet a tetves úton.
Pontosan erről beszélek. Mindenféle ingatlanberuházás kapcsán semmiféle idomítása nem történt a közlekedésnek, mert elve az, hogy BKV = városhatár vagy max első agglomeráció bussza, az kb. béklyóba veri a várost.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Mikor én írtam, hogy hülyeség volt a 4-es Metró akkor le lettem hurrogva, hogy milyen jó, mert kiváltotta a 7E buszkaravánokat :p

Amíg egy torzó marad a vonal addig nem is tudja, lévén a 7-és buszcsalád hosszabb vonalon megy - a buszkaraván akkor lesz kiváltva ha az M4 elér végre Újpalotáig (a másik irányba pedig célszerű lenne Budaörs központig). A buszkarávánnak nincs és soha nem is lesz értelem, egy 50 éves szükségmegoldás.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Jelenleg autót tartani gazdasági csőddel vetekedő kényelmi dolog.
Ezen felül a busz akkor áll dugóban, ha az autók miatt teszi. Na mi a megoldás?
A fenti hanganyagban ott van. Ha a csúcsigénye az autózásnak visszaesne 20-25%-kal*, az érezhetően gyorsítaná a buszokat is, amik buszsáv híján állnak a dugóban. Vagy sokszor akkor is, ha a kedves autósok a buszsávot is birtokba veszik...
1. Vagy "kényelmi dolog", vagy életmódbeli szükségesség! Nemcsak 8-órás munkarend van, napi min.12 óra munkaidő mellett napi 3-4 órát tölteni a tömegközlekedés járművein heti 6 napon? Köszi de nem ... nekem (és több kollégának is) pl. kocsival napi 60-70 perc, tömegközlekedéssel 4-5 óra lenne a 2X33km!
A másik pedig az, hogy nincs is REÁLIS választási lehetőség:
2. Ha az agglomerációból beautózók 20-25%-a kiszállna az autóból akkor sose jutna el a munkahelyére, mert a meglévő buszok és HÉV-ek így is hering-üzemmódban közlekednek, nincs elég jármű, se hozzá személyzet hogy elvihetnék ezt a tömeget. Az a "magyarázat" hogy nincs több pénz - de nekem az a véleményem hogy azért nincs, mert helyette foci és stadionprogramra megy el (persze lehet hogy az tényleg fontosabb). Sokan így is csak a HÉV-megállóig mennek autóval aztán átlépnek a vonatra - amíg ott is van elég parkoló. Ha azokat is eladják az önkormányzatok akkor hogyan tovább??!!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
1. Vagy "kényelmi dolog", vagy életmódbeli szükségesség! Nemcsak 8-órás munkarend van, napi min.12 óra munkaidő mellett napi 3-4 órát tölteni a tömegközlekedés járművein heti 6 napon? Köszi de nem ... nekem (és több kollégának is) pl. kocsival napi 60-70 perc, tömegközlekedéssel 4-5 óra lenne a 2X33km!
A másik pedig az, hogy nincs is REÁLIS választási lehetőség:
2. Ha az agglomerációból beautózók 20-25%-a kiszállna az autóból akkor sose jutna el a munkahelyére, mert a meglévő buszok és HÉV-ek így is hering-üzemmódban közlekednek, nincs elég jármű, se hozzá személyzet hogy elvihetnék ezt a tömeget. Az a "magyarázat" hogy nincs több pénz - de nekem az a véleményem hogy azért nincs, mert helyette foci és stadionprogramra megy el (persze lehet hogy az tényleg fontosabb). Sokan így is csak a HÉV-megállóig mennek autóval aztán átlépnek a vonatra - amíg ott is van elég parkoló. Ha azokat is eladják az önkormányzatok akkor hogyan tovább??!!

Sok probléma valós, de az autó nem csak a munkahely-otthon viszonylatban hasznos, illetve a költségeknél azért az egyszeri költséget, mint jogosítvány, amortizálni lehet. Sok munkához követelmény is. A biztosítás amúgy egy tapasztalt sofőrnek (jó bonus besorolás) egy kis autóra éves előre fizetéssel nem olyan durva összeg (max 30 ropi egy évre mondjuk hasból). Egy kisautó is akkora mozgékonyságot ad. Hétvégén pl. el tudsz menni túrázni olyan heylekre, ahova tömegközlekedésselelőző nap indulva sem érnél ki délelőtt. Nem csak a normafa, meg a Dobogókő létezik ám Budapest környékén, de tömegközlekedéssel sajnos de. (Amúgy Dobogőre feljutni is kiváló élmény tömegközlekedéssel, meg utána lekésni hazafele az utolsó buszt, hogy mondjak mókás példákat) Nem luxus egy autó, bár bizonyos életmód mellett nem nélkülözhetetlen. Sokáig elvoltam nélküle, de nekem pl. szüleim meglátogatni rossz esetben akár 3 óra helyett is (pár sikertelen kicentizett átszállás) most 30 perc lett! Nincs az, hogy ha egy metró kiesik, akkor egy órát nő a menetidő, mert a következő vonat annyival később jön. Most, hogy nem irodában fix munkaidőben tolom a munkát, ha szól a telefon, hogy meg kéne nézni valamit helyszínen, nem egy óra logisztika felkészülni, hogy jutok el oda, és esetleg már aznap meg sem oldható, hanem fogmosás, számítógép táskába, és irány a helyszín.

Amúgy az egy ember által használt autók mellé az egy ember által használt buszokat is megemlíteném. Rengeteget utaztam olyan járatokon, ahol jó, ha óránként jött a busz, és általában én voltam csak a sofőr mellett utas. Mivel autója nem lehet mindenkinek ezért szükséges az ilyeneket fenntartani, de nem hiszem, hogy járatsűrítéssel sokkal jobb lenne a kihasználtsága kis falusi vonalaknál.

Ceterum censeo Csak a fővárosban van munka 9-től ötig esse delendam
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 030
2 706
113
1. Vagy "kényelmi dolog", vagy életmódbeli szükségesség! Nemcsak 8-órás munkarend van, napi min.12 óra munkaidő mellett napi 3-4 órát tölteni a tömegközlekedés járművein heti 6 napon? Köszi de nem ... nekem (és több kollégának is) pl. kocsival napi 60-70 perc, tömegközlekedéssel 4-5 óra lenne a 2X33km!
A másik pedig az, hogy nincs is REÁLIS választási lehetőség:
2. Ha az agglomerációból beautózók 20-25%-a kiszállna az autóból akkor sose jutna el a munkahelyére, mert a meglévő buszok és HÉV-ek így is hering-üzemmódban közlekednek, nincs elég jármű, se hozzá személyzet hogy elvihetnék ezt a tömeget. Az a "magyarázat" hogy nincs több pénz - de nekem az a véleményem hogy azért nincs, mert helyette foci és stadionprogramra megy el (persze lehet hogy az tényleg fontosabb). Sokan így is csak a HÉV-megállóig mennek autóval aztán átlépnek a vonatra - amíg ott is van elég parkoló. Ha azokat is eladják az önkormányzatok akkor hogyan tovább??!!

Szerintem ez a tipikus "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Azért rossz a tömegközlekedés mert az emberek úgyis kocsival járnak (vagy tíz éve volt tèma a MÁV utasainak egyharmada vesz teljesárú jegyet a többiek ingyen/kedvezménnyel utaznak). Vagy a rossz tömegközlekedés miatt autózik mindenki?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage