1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    A vonal felújítások nem most kezdődtek. Majd pont a baloldal miatt lassulnak le a fejlesztések, hiszen +milliárdokat valahogy ki kell zsarolni a kormánytól.
     
    zeal likes this.
  2. alali77

    alali77 Well-Known Member

    De mily módon tudja majd lassítani az önkormányzat az állami (MÁV) területeken megvalósuló vasúti felújításokat? És miért tenné?
     
    fishbed likes this.
  3. papi

    papi Well-Known Member

    Egy hónapban 20 óra amikor nem azzal foglakozik amivel szeretne, hanem a busz miatt szopik. Be lehet árazni? Ha csak a nettó órabérével számolok és hozzáadom a bérlet árához akkor az közel 50 k havonta.
    Tessék épkézláb alternatívákat kínálni. Az, hogy sétálj el a buszig, állj ugyanannyit a dugóban mint kocsival, aztán sétálj be a munkahelyedig, az nem alternatíva. Szerinted miért vesz mindenki egy tetves kocsit. Volt szerencsénk a világon pár városhoz hosszabb-rövidebb ideig, voltak ott is gondok, de azért az, hogy egy több ezer főt foglalkoztató ipari park gyakorlatilag tömegközlekedés szempontjából elérhetetlen, az vicc. Mióta van Dunakeszi határában az Auchan? 20 éve? Legalább 10 éve elkezdett kiépülni az ipari park is előtte. Egy tetves biciklis utat sem voltak képesek eddig építeni. Busz, mert azt csak meg kell venni és mehet a tetves úton.


    Nincs vita közöttünk. Így is gyorsabb ezerszer, nem is járunk Pestre kocsival. Csak bosszantó, hogy a 15 kilométerhez 25 perc kell.
     
    nyugger and Kurfürst like this.
  4. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Kell az ingyen pénz.
     
  5. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Központi korházat is megfurta pedig még az egészségügyért is kampányolt.
     
    anonim999, Fennek, zeal and 1 other person like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ki az a "mindenki"?

    Pontosan erről beszélek. Mindenféle ingatlanberuházás kapcsán semmiféle idomítása nem történt a közlekedésnek, mert elve az, hogy BKV = városhatár vagy max első agglomeráció bussza, az kb. béklyóba veri a várost.
     
  7. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Dehát nem fúrta meg azt még senki, megy az egyeztetés a helyéről.
    De még egyszer kérdem:
    hogyan tud megfúrni egy vasúti pálya felújítást bárki?
     
    fishbed likes this.
  8. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Azt őket kérdezd, megoldják ahogy a többit is sikerült. Elég ha nem kérik és kész, ennyi.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Amíg egy torzó marad a vonal addig nem is tudja, lévén a 7-és buszcsalád hosszabb vonalon megy - a buszkaraván akkor lesz kiváltva ha az M4 elér végre Újpalotáig (a másik irányba pedig célszerű lenne Budaörs központig). A buszkarávánnak nincs és soha nem is lesz értelem, egy 50 éves szükségmegoldás.
     
  10. zeal

    zeal Well-Known Member

    India, Mumbai.
    A rendőrök megunták a sok dudálást, és egy zseniális ötlettel álltak elő:

    Feel free to honk, if you don't mind waiting.

    :cool::D
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    1. Vagy "kényelmi dolog", vagy életmódbeli szükségesség! Nemcsak 8-órás munkarend van, napi min.12 óra munkaidő mellett napi 3-4 órát tölteni a tömegközlekedés járművein heti 6 napon? Köszi de nem ... nekem (és több kollégának is) pl. kocsival napi 60-70 perc, tömegközlekedéssel 4-5 óra lenne a 2X33km!
    A másik pedig az, hogy nincs is REÁLIS választási lehetőség:
    2. Ha az agglomerációból beautózók 20-25%-a kiszállna az autóból akkor sose jutna el a munkahelyére, mert a meglévő buszok és HÉV-ek így is hering-üzemmódban közlekednek, nincs elég jármű, se hozzá személyzet hogy elvihetnék ezt a tömeget. Az a "magyarázat" hogy nincs több pénz - de nekem az a véleményem hogy azért nincs, mert helyette foci és stadionprogramra megy el (persze lehet hogy az tényleg fontosabb). Sokan így is csak a HÉV-megállóig mennek autóval aztán átlépnek a vonatra - amíg ott is van elég parkoló. Ha azokat is eladják az önkormányzatok akkor hogyan tovább??!!
     
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Sok probléma valós, de az autó nem csak a munkahely-otthon viszonylatban hasznos, illetve a költségeknél azért az egyszeri költséget, mint jogosítvány, amortizálni lehet. Sok munkához követelmény is. A biztosítás amúgy egy tapasztalt sofőrnek (jó bonus besorolás) egy kis autóra éves előre fizetéssel nem olyan durva összeg (max 30 ropi egy évre mondjuk hasból). Egy kisautó is akkora mozgékonyságot ad. Hétvégén pl. el tudsz menni túrázni olyan heylekre, ahova tömegközlekedésselelőző nap indulva sem érnél ki délelőtt. Nem csak a normafa, meg a Dobogókő létezik ám Budapest környékén, de tömegközlekedéssel sajnos de. (Amúgy Dobogőre feljutni is kiváló élmény tömegközlekedéssel, meg utána lekésni hazafele az utolsó buszt, hogy mondjak mókás példákat) Nem luxus egy autó, bár bizonyos életmód mellett nem nélkülözhetetlen. Sokáig elvoltam nélküle, de nekem pl. szüleim meglátogatni rossz esetben akár 3 óra helyett is (pár sikertelen kicentizett átszállás) most 30 perc lett! Nincs az, hogy ha egy metró kiesik, akkor egy órát nő a menetidő, mert a következő vonat annyival később jön. Most, hogy nem irodában fix munkaidőben tolom a munkát, ha szól a telefon, hogy meg kéne nézni valamit helyszínen, nem egy óra logisztika felkészülni, hogy jutok el oda, és esetleg már aznap meg sem oldható, hanem fogmosás, számítógép táskába, és irány a helyszín.

    Amúgy az egy ember által használt autók mellé az egy ember által használt buszokat is megemlíteném. Rengeteget utaztam olyan járatokon, ahol jó, ha óránként jött a busz, és általában én voltam csak a sofőr mellett utas. Mivel autója nem lehet mindenkinek ezért szükséges az ilyeneket fenntartani, de nem hiszem, hogy járatsűrítéssel sokkal jobb lenne a kihasználtsága kis falusi vonalaknál.

    Ceterum censeo Csak a fővárosban van munka 9-től ötig esse delendam
     
    Kurfürst, nyugger and zeal like this.
  13. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Szerintem ez a tipikus "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Azért rossz a tömegközlekedés mert az emberek úgyis kocsival járnak (vagy tíz éve volt tèma a MÁV utasainak egyharmada vesz teljesárú jegyet a többiek ingyen/kedvezménnyel utaznak). Vagy a rossz tömegközlekedés miatt autózik mindenki?
     
    molnibalage likes this.
  14. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezen én is gondolkoztam, hogy ha holnap át is ülne a fele kocsiból tömegközlekedésre, hova is férne el? Mivel napi szinten tömegközlekedek (minden ideológia nélkül - ez a leggyorsabb), naponta tapasztalom a heringjáratokat. Ha teszem azt 10 000 ember csúcsidőben megrohanja ezeket a járatokat, hova fogjak őket rakni? Vagy a villamos tetején utaznak az áramszedőbe kapaszkodva?

    Sűríteni sem lehet a végtelenségig, mert véges a hely a villamosnak is, a követési távolságnak is, és így is egymás szájába lógnak a szerelvények a fő járatokon, lásd 7-es busz, 4/6 villamos, szinte akármelyik agglomerációs vonat, ahol jó esetben ülőhelyed van, de inkább négyen lógnak a szádba.

    Az agglós járathoz pedig el is kellene jutni, de nincs vagy max óránként van ráhordó járat, nincs P+R, nincs értelmezhető kapacitású biciklitároló. Ha még el is jut a delikvens a napi munkába járáson túl az élete továbbra sincs megoldva, mert helyi tömegközeledés nincsen.
     
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Én azért emlékszek, évtizedekkel ezelőtt nem volt jellemző hogy az emberek nagy tömegei autóval jártak dolgozni, de nem is nagyon tudtak volna mert keveseknek jutott autó a mai állapothoz képest, hiába volt akkor is gyenge a tömegközlekedés. Viszont elenyészően kevés volt a 6x10-12 órás robot is, úgyhogy több idő jutott az utazásra. Próbáld ki a manapság gyakori 6x12-órás munkarendet napi 2-4 óra utazással "fűszerezve", aztán megérted miért mondják sokan hogy akármilyen szakadt, használt kocsival is, de ha lehet inkább autóval megy a melóba. Volt olyan fiatal kezdő kollégám a cégnél, aki alig 35km-re haza se tudott naponta utazni, mert úgy csak 4,5 órája maradt volna az alvásra (sajnálatosan se a vonatok, se a sárga buszok menetrendje nem igazodott a cég munkarendjéhez). Így kezdetben sokszor az öltözőben aludt 3 összetolt padon, de pár hét után olyan volt mint az alvajáró zombi. Így inkább beköltözött a város szélére albérletbe, de egy év után vett egy használt Suzukit bejárni és visszament lakni vidékre, autózott napi 60-70 percet és még mindig olcsóbban jött ki mint az albérlettel. Őt és a hozzá hasonlókat hogy terelhetnék a tömegközlekedésre szerinted?!!
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Senki nem mondta, hogy ez a terv. Nem értem, hogy ennek bekommentelése n+1-ére az mire jó.
    Az elővárosi kötött pályás közlekedés fejlesztés tervnek a lényege azt, hogy a kapacitást, a minőség kapacitást megteremtse.

    Buszsáv esetén olyan sűrűség érhető el kis túlzással, amekkorát akarsz. A Metrópótoló buszok jelenleg a Nagyvárad téren hétköznap van, hogy kettesével indulnak el kb. 2 perc alatt 4. A 7-es buszt sűrítése helyett már régen villamost kellett volna építeni. A bp-i villamos hálózat lerombolása ősbűn.

    Ha az ember napi 70 perc autózásra van a munkahelyétől, akkor az én szerén véleményem az, hogy a lakhelyét kell megváltoztatni. Persze mindenki ott lakik ahol akar és telik rá. Csak ezen gondolatmenet mentén van az, hogy az agglomerációs autózgatás a fővárosi életminőséget rontja azok számára, akik a fő utak, de most már kb. bárhol laknak.

    És ez sokak szerint ez így teljesen rendben van...

    A fővárosban gyalogosként mozogni lassan akadálypálya, mert a szűk utca egyik részén építkeznek, a járda meg olyan, amilyen. Az autós meg persze nyomja neki, mert az jár...
     
    antigonosz likes this.
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Pedig a kis kedvencem a védé pontosan ezt mondja. Hogy el kell érni hogy a 30%-al kevesebb agglós üljön reggel kocsiba és jöjjön be a városba. Fejleszteni kell a kötött pályás közlekedést stb.

    Ez nagyon szép meg jó, úgy látszik fejlődőképes valamelyest és kezdi kapizsgálni hogy látványos bűnbakkeresés helyezz okozati folyamatokat kell keresni.

    Engem az a kérdés izgat, hogy miután fel lesz fejlesztve hiperszuperre a kötött pályás közlekedés (hiszem ha látom), hova fogod pakolni az embereket a járatokon amik így is tele vannak.

    A probléma gyökere ugyanis nem az, hogy mivel jönnek be, hanem hogy minek jönnek be egyátalán. Jah, hogy ez helyi városszerkezeti kérdés, hogy nincs helyben munkahely, nincs helyben szolgáltatás, nincs az ég világon semmi oka annak, hogy valaki a saját választott lakókörnyezetét ne csak alvásra használja. Hogy az ég világon semmi sem kötelezi a nyomorult helyi városvezetést, hogy ne csak alvóvárost hozzon létre olcsó telekkel.

    Az ősbűn egyébként nagy-Budapest.. kis-Budapest köszöni szépen jól van, csak épp megtelt.
     
    rejsz felügyelő, zeal and nyugger like this.
  18. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    De így is néha kevés a buszok száma és szardíniaként vergődsz rajtuk kapaszkodó után nyúlva. Én hétvégente szoktam pótlóval menni a kondiba de megállapítottam, hogy vagy maga a földre szállt purgatórium vagy a pokol nulladik bugyra. Menetidő sima metróhoz képest kb másfélszeres, és örülj, ha fel tudsz férni. Szombat/vasárnap délről és délutánról van szó szóval abszolút nem is csúcsidő. Volt olyan, hogy nem tudtam leszállni a megállómban csak utána mert a paraszt nem értette, hogy le akarok szállni. Lehel téren meg átszállás metróra, ott is mire elindul/megjön/odaérsz holt idő. Kocsival negyed óra alatt háztól házig lennék de metrópótlóval nem ritka a fél óra sem hát még ha több. Oda-vissza fél órám elmegy a semmire. Lehel térről indulva meg az első buszt meg se próbáld, mert 2 másodperc alatt megtelik, és még rád lesznek háklisak, hogy a kondis táskádat nem nyeled le vagy leszel 2 dimenziós. Ja és az urukhájokat nem is említem akik jobb esetben csak szotyiznak hátul, rosszabb esetben ki tudja mi dolgozik bennük
     
    Kurfürst likes this.
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Persze, lehet így is nézni, csak autózni olcsóbb mint lakhelyet változtatni, ifjú kollégám esete ezt elég jól bizonyította (pedig akkoriban még a benya is drágább volt). Az autós közlekedés meg nemcsak a fővárosban rontja az életminőséget hanem mindenütt, vidéken is ahol pl. a falusi főutcán vonulnak a kamionok. Miért nem vasúton vagy hajón viszik azt a nagy tömegű cuccot, megromlik a fenyőrönk, a betongerenda, a vegyiáru stb.ha 2-3 nappal tovább utazik?!! Az emberek meg ott laknak ahol születtek, vagy oda költöznek ahol telik rá nekik, és úgy próbálják megoldani a problémáikat, ahogy szintén telik rá nekik. A szakértők meg szerintük elmehetnek a sunyiba, mert mire megoldják a hiányosságokat, addig csinálnak mellé 2-3 másikat, esetleg nagyobbat mint volt.
    Mindenki úgy oldja meg az élete problémáit ahogy hagyják neki, csak ebben benne vannak a multiknál kormányzati támogatással magasabb bérért alkalmazott ukrán, szerb, moldáv, török vendégmunkások (egyik se Eu-tag, sőt mikor nálunk a horvátok dolgoztak még ők se voltak tagok!), meg a közlekedés helyett a fociprogramra elköltött százmilliárdok is, amiknek talán lenne jobb helye is ...
     
    molnibalage likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha nem mondta azt, hogy akkor holnapból mindenki tegye le az autót. Pontosan az az elvet vallja, hogy először a tömegközlekedést kell fejleszteni.
    Miféle járatok vannak tele, amikor nem létező kapcsolatok kialakításáról van szó? Ma, aki Csepel-szigetről a Nyugatiba megy csak kétszer száll át alsó hangon. Busz-HÉV-villamos, vagy HÉV, 2-es villamos, villamos. Pedig a HÉV-MÁV összekötéssel ez lehetne 0 db átszállás. Vagy csak a Kálvinra bevitellel 1 db és kevesebb séta.

    Természetesen a fejlesztés kapacitásbővítéssel is járna. Gyakrabban járna és nagyobb kapacitású vonat. Mert ma legfeljebb 15 percenként megy. Lehetne ez 10 percenként is. Ez azt jelenti, hogy reggel 1 óra alatt nem 4 db vonat menne be, hanem 6. Ez +50%. És, ha még nagyobb kapacitású és légkondis is a szerelvény vagy vihetnél rajta értelmesen bringát, hogy a fővárosban aztán tovább tekerj...?

    Egyébként neked valami fétised gyalázni Vitézy Dávidot, amikor akkora baromságokat képes vagy kipréselni magadból, hogy a fonódó villamosnak semmi értelme, mert talán néha két pontot 2 átszállással gyorsabban lehet elérni, de a többi desztináció meg le van szarva? Kisebb arcod is lehetne...
     

Ezen oldal megosztása