1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. laiki

    laiki Well-Known Member

    Az árfolyam ugrás miatt kilikvidálják őket a pozícióból, mielőtt a veszteségük elérné az alapletétjüket. Illetve a saját veszteség csökkentő megbízásaik teljesülnek. Ezzel a shortosok kirázása további vársárlásokat jelent a pozíciójuk zárása érdekében és nagyon rövid távon tovább hajtja fel az árfolyamot. Azután jön a korrekció, ahogy elfogy az ilyen típusú felhajtóerő.
     
    nyugger, monster, zeal and 1 other person like this.
  2. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nem vagyok biztos abban, hogy túlárazottak, de a többivel egyetértek. Egyrészt veszik, várólista van rá, másrészt nyilván a K+F-et és a gyárak költéségeit is tartalmazza amortizálva. Abban nem hiszek ellenben, hogy a vetélytársak nem tudnak utána kerekedni, meg a tisztán elektrolmos, akkus autózást sem tartom versenyképesnek középtávon a hibriddel.
     
    Ooorky likes this.
  3. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ugye most kötelező lett elektromosat gyártani a törvényi előírások miatt. Innen van egy hendikepje.
    Sőt ha jól emlékszek a Fiat 2mrd dollárt tejel is neki, hogy cserében elkerülje, az EUs CO2 büntit. Konkrétan ebből építik a berlini gyárat. ( ezúton is gratulálok az EUs döntéshozóknak)

    Viszont ha minden nagy gyár rágyúr és közben nem megy tönkre, eltűnhet ez az előny. Mert autót, még a németek tudnak gyártani.
     
    fip7 likes this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Dieselt igen, elektromost nem. Hacsak azt nem mondod hogy többéves fejlesztési és know how előny csak úgy semmivé lesz, mert csak.
     
  5. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Magára a karisszériára, a formára, a belső anyagokra és az összeszerelés minőségére gondoltam. Hibrid kocsik is jönnek fel.

    Elektromos hajtásban, akksiban és szoftveresen van lemaradás. De mestersegesen megváltoztatták a versenyt, igy nehéz alkalmazkodni.
    Az önvezetést nem tudom megítélni, mennyi a marketing és mennyi a valóság a Teslanal.

    Tisztán elektromosat venni ma luxus.
     
  6. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Egyébként ha a CO2 kibocsátáson milliárd eurokat lehetett perelni, akkor az elektromossal megtehető kamutávokon mennyit lehetne?
     
  7. monster

    monster Well-Known Member

    Igen, tisztán pénzügyi szempontból még a 200 is túlzó, ezért írtam, hogy abban már a brutális növekedési sztori is benne van, úgy lehet még reális szerintem. De ez a 6-800 dollár már nem is a fellegekben, hanem az űrben jár :)
     
    Veér István likes this.
  8. monster

    monster Well-Known Member

    A nagy autógyárak olyanok, mint a tankhajó. Lassan fordulnak, de ha komolyan odateszik magukat, azért piszok gyorsan ledolgozzák a hátrányt. Az elektromos autóknál ugyebár nem a hardver a problémás részükről (talán egyedül az akksi nehezebb ügy), abból simán tudnak jobbat is valószínűleg, mint a Tesla, szoftveres vonalon vannak lemaradva egyelőre. De ha leszerződtetnek erre komoly fejlesztőket, simán ledolgozzák a hátrányukat egy-két éven belül.
     
    Veér István likes this.
  9. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Alapvetően egy gondjuk van most. Európában nehéz pénzt keresni a szabályok miatt. Akkora büntik mennek ki flottaszinten a hagyományos benzines és diesel autókra, hogy vissza kell fogni a termelést, amíg nem pörög a hibrid meg az elektromos. Arra viszont jelenleg csekély a kereslet. Csak a luxuskategóriában 30 millio fölött.
     
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Az önvezetése már több embert megölt. Nem önvezetés, csak a marketing hívja "AutoPilot"-nak. Volt, hogy leállósávban álló tűzoltó autónak vezette neki a kocsit nyélgázzal.
     
    fip7 and Ooorky like this.
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Semmivé lesz, mert azt a tudást pár év alatt szedte össze a semmiből a Tesla is. Csak idő kell az alkalmazkodáshoz. Emellett vannak nagyon ügyes dolgok a kocsijaiakban, van youtubeon videó, hogy egy autóipari szaki szétszed egy model 3-at az utolsó csavarig, és rámutat dolgokra, hogy ez nagyon nem konvencionális megoldás, újszerű, és elmagyarázza milyen a megszokott,és ez miért lehet így jó/jobb/olcsóbb/könnyebben robotizálható, stb. Viszont ezeket a trükköket meg fogják lépni a nagyok is, nem annyiva forradalmibb egyszerűen. Az a több éves előny úgy lesz semmivé, hogy kapacitása nincs most annyi piacot "rabolni" az inkumbensektől, akik több év alatt utolérik. Lehet, hogy a prémium szegmensben most átmentileg megnő, de az a grafikom ami a múltkor itt is volt, hogy hú hollandiában a legnépszerűbb azutó, az semmit nem jelent: a VW két top10-es modellje utoléri, és több modellje is van, míg a teszla igaziból one trick pony.

    Az OTA frissítések pedig biztonsági szempontból sokszor megmutatták, hogy gyengén védettek: ennek hiányáért szidták a Porsche-t, meg a VW-t. Ez az gondolom azért van, mert jobban ők se tudnék gyorsan megcsinálni, így veszélyes igaziból, és rosszabbul meg már megoldott (szervízben töltik fel a frissítést).

    Amúgy a Fiat általi Tesla karbonkvóta vásárláshoz kis kontextus:

    https://www.origo.hu/auto/20200113-a-szendioxid-kvotak-miatt-kihalhatnak-a-miniautok.html

    Idézek:

    Lényeges, hogy a büntetések megállapításánál gyártóként eltérő referenciaértéket határoznak meg, mégpedig az autók tömegét figyelembe véve – tehát a nehezebb autókat kínáló márkák flottaszinten engedményt kapnak (például Mercedes: 104 g/km), míg a könnyebbeket készítőktől szigorúbb számokat várnak el (Fiat-átlag: 91 g/km). Erre állítólag azért van szükség, mert a nagyobb autóknak jobb a használati értéke. Ma a teljes EU-s átlag 1372 kg – amit paradox módon megéri felülmúlni.

    Lefordítom: A negyedik birodalom lobbija a környezetvédelemre hivatkozva megszopatta a környezetbarátabb autókat gyártókat.
     
    misinator, zeal and fip7 like this.
  12. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Tegnap megbicsaklott a Tesla-rally.
    Egy nap alatt - 17%", de volt - 20% is napközben.
     
  13. torsen

    torsen Well-Known Member

  14. alali77

    alali77 Well-Known Member

  15. alali77

    alali77 Well-Known Member

  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Miért is?

    Itt erős a gyanú hogy a dealer aki megvette a kocsit és tovább értékesítette meghackelte a rendszert, (vagy véletlenül eleve a Tesla konfiguralta rosszul ) és bekapcsolta az önvezető rendszert valahogy. Márpedig ez egy extra amiért fizetni kellene... Ahogy kibukott a dolog a Teslánal, szépen ki is kapcsolta.

    Perelje a dealert szavatossági igénnyel, a Teslának ehhez nincsen köze.
     
    pöcshuszár likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cikk alapján nekem nem világos.
    • Az autó korábbi tulajdonosa fizetett érte és eladás utána lőtte ki a cég a szoftvert?
    • Vagy az eredeti sem fizetett érte, csak erről "elfelejtette" értesíteni a vevőt? Lényegében akkor csalás esete áll fent vagy minek hívják ezt.
    Ha az első pont igaz lenne, az elég durva lenne...
     
  18. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Szerintem ez ugyanaz a seggfájás ami tavaly is volt. Akkor az volt, hogy a Tesla-nak nem volt ideje a különböző SW telepítőcsomagokat különválasztani, külön tesztelni, csak egy fajtát készített: a full extrásat. Erről tájékoztatták a vevőket, hogy ők most az olcsóbbat veszik meg, de átmenetileg lesznek olyan funkciók, amik felárasak lennének. Ezeket hsználhatják egy ideig, de később le fogják tiltani őket. Ha a jövőben kérik megvehetik frissítésként (DLC :))

    Aztán eljött az idő, hogy volt elég kapacitása a Teslának ezt a dolgot rendberakni, és elkezdte kiküldeni a downgradelős frissítéseket, és ezen hisztit csaptak egyesek, hogy ELVESZIK AZ ENYÉMET!!!

    Ezt nincs idpm elolvasni, de 90%-is meg vagyok győződve, hogy ennek egy újabb felvonása, esetleg egy baki a kivitelezésben, és valakitől véletlen elvettek valamit, amit nem kellett volna (amikor is jogos a reklamáció, de majd megoldják, nem kell annyit nyígni, csak a jó helyen kell jelezni a gondot)
     
  19. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Az európai gyártóknak a belső égésű motorok terén volt előnyük, ezt az előnyt szüntette meg az európai szabályózás mivel át kell térniük az elektromos motor gyártására.
     
  20. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Molni itt az új dzsekid :)
    Szerintem nagyon király!, bár ha vészhelyzet van, nem azon fog járni az agyad, hogy megnyomd a felkiálójelet, hanem hogy kapaszkodj a kormányba. Inkább valami G szenzor kellett volna bele a vészjelzéshez.

     
    anonim999 and antigonosz like this.

Ezen oldal megosztása