1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Borzalmasan hülye ötlet. A bringások nagy része hátizsákkal megy. A hátát nem látni. Egy sima féklámpa elég lenne bringára is... Index készítése sem lehetetlen.
     
    zeal and silurusglanis like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nemrég volt egy hír, ami arról szólt, hogy beépítik már most a kocsikba azt a hardvert, ami lehetővé teszi a töltés és megtett táv monitorozást. Csak nem találni. Valaki?
     
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Egyenlore meg a sima lampa is luxus. Ket hete reggel meg a sotetben (par szaz meteren nem vilagitanak a kozteri lampak sem, talan takarekossagi vagy milyen okbol) csattogott el mellettem ket bringas, semmi vilagitassal. Az egyikuk postas volt.
     
    Veér István likes this.
  4. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    A napokban láttem egy bicajost a sapkâja tetején egy villogó leddel. Nem lehetett nemlátni. Nem hinném, hogy drága lenne.
    De ez nem pénz, inkább agymassza kèrdèse.
     
    molnibalage and nyugger like this.
  5. altx

    altx Well-Known Member

    elektromos lambo :(

    This is the Lamborghini Terzo Millennio. ⭐️ This is how Lamborghini thinks their first electric car will look. What's cool is they've teamed up with the best brains at Massachusetts Institute of Technology (MIT) to develop some incredible technologies like self-healing carbon fiber. They've also thought of a new way to create sound for an electric car...!

     
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  7. papi

    papi Well-Known Member

    Torsen direkt be is linkelte neked a Mercedes aktuális motorpalettáját. 2011 New Actros aka. MP4 körül keresgélj.

    Tatra nem véletlen szereli a civil piacos Phoenix gépeit Paccar motorokkal.

    MAN éppen a 16,2 literes, sorhatos, 581 kW teljesítményű motorjával büszkélkedik. D4276. De van soros négyhengeres max. 208 kW, soros hathengeres max. 471 kW is.
    Konkrétan én úgy emlékszem, hogy az MAN kínálatában csak az extrém erős 800 ló körüli motorok maradtak V elrendezésűek meg a hajókba szánt termékcsaládjuk.

    Scania esetén is ott a 12,7 literes sorhat 540 lóig. A V8 mára sokkal inkább brand mint ésszerű választás. Szép a hangja, de ki a tököm akarja napi 11 órában hallgatni a nyitott kipufogót? Showtruck/Dutch Style ízlések és pofonok, de szerintem hányadék. Főleg mikor a traktor belseje is úgy néz ki mint egy bordélyház. Nagyából ez a réteg tartja el a Scania V8 motorokat.

    A Kamaz új vontatója az 54901-es sorhat. P6 a neve.
    Ural Next, Yamz 770 sorhat, elődei 650, 530 szintén sorhat.



    MAN utcai motorok.
    https://www.engines.man.eu/man/medi...obal_engines/on_road/OnRoad_EN_160808_web.pdf

    Tatra Phoenix Paccar motorral
    [​IMG]
    P6
    [​IMG]
    Yamz 770 meg Ural Next.
    [​IMG]

    Holland stílus = Scania open pipe V8 esetleg DAF+ízlésficam
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    torsen likes this.
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    1,5éves V8as Mercedest vezetek.Scania V8 nem bulibol van,hanem az erejéért.V8 motornak egyenletesebb és jobb a nyomatékleadása.
     
  9. papi

    papi Well-Known Member


    Hány literes motor van a Mercidben és milyen besorolású? Euro 5 vagy 6?
     
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    Euro6 2018as,de fejből a köbcentijét nem tudom.(motorokon évente változtatnak valamit).Majd jövő hétfőn kérdrzz rá.Különben nem egy hűdejó gép.A motor jó,de a váltó sz pocsék.Aki a tükröt tervezte,azt meg aranyba kéne mártani.Lassan és forroba.Általános probléma,az Euro6okra van egy kötelező domborusági szabvány,amitöl pocsék módon torzitanak.A legújabb marhaság meg a kamera tükör.Hálistennek ADRes autokon tiltott,de akinek már az van,nagyon szidja.Éjszaka a képébe világit a képernyő,rontja a kilátást.Kamera optikája gyorsan koszolódik
    Fülkék meg egyre szarabbak.Nagyon ritka az olyan kicsicsázott gép,mint amit betettél.A DAF az egyetlen gyár,ahol rendszeresen megkérdi a sofőröket is,hogy mi is lenne jó.Meg is látszik rajta.Ennek ellenére annak is van olyan filléres tradicionális hibála,amin az istennek se változtatnak.
     
    anonim999, fip7 and Kurfürst like this.
  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    Szerintem:

    Kamion V8-ról ez jutott eszembe:
    A hatvanas, hetvenes, de még a nyolcvanas években is bőven(?) belefért az, hogy a személygépkocsikat gyártók kiéljék a mérnöki fantáziájukat. Volt minden, mint a búcsúban:
    2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 henger, 2, 3, 4, 5 szelep hengerenként, soros :hadonaszos::rolleyes:, V elrendezés (Lancia V4!), boxer. OHV, OHC, DOHC., Twin Spark
    Léghűtés, folyadékhűtés.
    Karburátor, mechanikus, meg elektronikus üzemanyagellátás.
    Első-, hátsókerék hajtás, összkerék, torziós-, tekercs-, gumi-, hidropneumatikus rugózás, totál szétbontott: transaxle, meg még a motorral is összefűzött olajzású váltó, stb, stb.

    Persze ezeknek jó része műszaki okokból halt ki, de ezzel együtt is mégiscsak mérnökök tervezték meg őket.
    A többi meg azért tudott még élni, mert a védővámoknak köszönhetően megengedhették maguknak a sokszínűséget (olasz kétliteres motorok kismillió konfigurációban), "extrém" megoldások alkalmazását.
    A műszaki uniformizálódást a növekedés kényszere; az országhatárokon túlra terjeszkedés kényszere, így a megmérettetés követelte ki.
    Nyilván egy relatíve drágán gyártható műszaki megoldást, pl. DOHC boxert (dupla hengerfej) egy idő után csak a nagy árréssel dolgozó cégek, mint a Porsche engedhettek meg maguknak.

    Ugyanez játszódott le pepitában a tgk iparban is, lásd Tatra mútja.
    Szerintem a V8 gyártása egyszerűen túl drága a soros hathengeres motorokhoz képest, s ez ma már nem fér bele az öldöklő versenybe, meg az ollót csattogtató részvényesek vágyaiba...
     
    vata and fip7 like this.
  12. alali77

    alali77 Well-Known Member

    https://flowcycle.hu/korforgalmat-a...g6mr3o_2yoB0KssUT5bYNaQgM0bX63FUdi3iD5gF0s_Qg
    Na az anyját, közlekedési szakember úrnak! És azt mondták neki hogy a combino az milyen hosszú és amit felvázolt az nem fér be a térre ha rendes rajzot próbál csinálni nem egy vacak animációt?!
    54m hosszú a villamos, legalább 6m széles az útpálya, 5m a kerékpárút szélessége, az már 76méter. De a villamosnak még kell némi biztonság (elegyen 5m) hogy nehogy becsússzon a forgalomba, valamint biztonsági elválasztás az autós és a kerékpáros közé, legalább egy autónyi hogy aki átmegy a kerékpáros sávon de nem jut tovább az elférjen, az meg legalább +6m (a holland példában is van.)
    Tehát 54+2*6+2*5+2*6+5=95m, nagy kár hogy csak kb 85m van. És szerintem mindenhol több fog kelleni ennél, tehát ez egy balfasz ötlet, jó hogy rakott bele energiát.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem tilos bekommentelni a videóba...
    Én az 50 milliós jelzőlámpán pislogtam nagyot...
     
  14. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Kommenteltem.
    És szerintem olcsóbb az a jelzőlámpa, a fele.
    De a mai világban már semmiről nem tudom mi mennyiért épülne meg.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A helyzet rosszabb, mert a rossz irányban mérted le.
    A 0 méter biztonsági távot nézek, akkor 58 méter hely van most. Kintebb tolni az utat csaj a járda rovására lehetne, mert az épületek nem mozdulnak.És akkor sehol nincs még se bringaút, se semmi.

    [​IMG]
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Azt sem értem, hogy egy rohadt nagy forgalom közepén levő körfogralom az miféle rekreációs környezetet ad. Ülni a 80 dB zajban...?
    • Ezen felül a körforgalom nem folyamatos ívű lenne, ha nem megtörve, ezáltal a forgalom sebessége közel sem lenne annyira egyenletes a mai gyök2 vezetési magatartást feltételezve, ahol a sofőrök egyből gyorsítana,k, ha egyenest látnak.
    • Hogy mi kerül egy jelzőlámpán 50 millió forintba az nem világos, amikor SIL minősítési ipari folyamatirányító rendszerek, aminek csak néhány jel kezelése a feladata, az ennek töredéke...
     
  17. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20200211-uj-allomast-epit-mav-fovaros-eszaki-resz.html
    "Tavaly májusban két hétig ideiglenesen, csúcsidőszakban személyvonatok közlekedtek a balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A felmért utasigények, a járatok nagy kihasználtsága visszaigazolta a vasúttársaság azon elképzelését, hogy ebben a viszonylatban a közlekedés állandó jelleggel megvalósuljon - írja közleményében a MÁV."
     
    zeal and fip7 like this.
  18. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Négy kerék rossz, két kerék jó típusú militáns "szakértő" az úr. Lapozzunk.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem értem azt, hogy ha valaki csak ennyire elmért dolgokat, akkor miért kell ideológiát gyártani mellé...
    Egyébként meg teljesen nyilvánvaló és levezethető, hogy a szűk belvárosban a négy kerék igenis rossz. Nem ellenség, de valahol meg kell húzni a határt. Nem ott, ahol ma van, hogy 60 centisnél keskenyebb járdán imádkozok, hogy a gyorshajtó ne üssön el a Ferenciek terétől egy köpésre.
     
  20. alali77

    alali77 Well-Known Member

Ezen oldal megosztása