1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja értem, az a normális, amit annak tartasz. A nagybevásárlás kb. annyira avítt koncepció, mint az Internet korában a nyomtatott enciklopédia...
    Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy az emberek mi minden (szart) rendelnek online, de az, hogy élelmiszer bevásárlás online legyen és házhoz hozzák, az nem normális...? Úgy, hogy előre csomagolt termékekről van szó, tehát minőségi szórás nincs. Az egyik doboz tej nem jobb a másiknál, az egyik üveges sör nem más, mint a másik azonos mellette a polcon.

    Pislogok, erősen...
     
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Pontosan.
    Tesco házhozszállítás pl. drága és kényelmetlen ahhoz képest, hogy autózással együtt fél óra alatt megvan minden ami a következő hétre kell.
     
    Pocok75, nyugger and Veér István like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az autó fenntartási költségéhez képest mennyi? A fővárosi forgalomban fél óra autózás? Mosolygok...
    Magát a nagybevsárálás fogalmát sem értem. Mindig előre gondolkodva szerzel be dolgokat és csá. Akkor soha nem kell sokat cipekedni, mert amikor kevés kéne aznap, akkor hozzácsapsz valamit.
     
    therob likes this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    + rohadt hangosan üvöltött a motor (asszem valahol a csomagtérben volt?) amikor ültem benne. Kb. annyit tud, hogy parkolni bárhol lehet vele, akár merőlegesen is, egyébként meg egy divatcikk, ja.

    Mer' nem volt más, örültél ha valamilyen kocsit kaptál. Merkúrnál, márkáért ezeket a szarokat anno, vagy 3 évet várni. Mi is mentünk Lada Samarával anno hetes európai körútra, mai napig emlékszem rá, na nem azért, mert olyan baromi jó volt. Pedig az akkor időkhöz viszonyítva relatíve méretes kocsi volt.


    Japánban a Kei Cart-t kb. a kedvezőbb adózás, igen magas adók meg a baromi zsúfolt városok hajtják. Lásd Japán földrajzát, kis túlzással olyan mint Norvégia, baszom nagy hegyek, meg egy csíknyi sík terület ahol élni is lehet.

    Európára egyik sem igaz, plusz nem 160 centi az átlagmagasság. A videót megnézve pedig igen, el lehet benne férni, még ha úgy is hogy a faszi térde a műszerfalat verdesi, meg lehet vele nyugodt 90-es tempóban elmenni az autópályán. Csak ez hosszú útra baromi kényelmetlen lesz ám.

    Utazz 1000 km-t egy ilyen szappantartóban és egy rendes nagy kocsiban, aztán beszéljük újra. Yup, nagyobb távolságra szar a kismotoros kocsi, üvölt a motor, dobál a kaszni, nem halljátok egymást, és kevesebb a hely hogy kinyújtsd rendesen a lábad stb. Nem lehetetlen mutatvány, csak kényelmetlen. Ismerősnek Erdélyben volt az esküvője, kijött a rokonság, egy Clioban. Embert én még nem hallottam úgy káromkodni mint az örömapát, amikor 10-12 óra után kiszállt belőle. :D


    Ezt senki sem mondta, a saját kategóriájában (elektromos városi felhasználásra használt járgány) egy jó kis kocsi. Erre (második kocsinak) tökéletesen jól van találva funkció szempontjából Ettől még drága, városon kívüli utazásra csak nagyon korlátozottan lehet használni stb. Jól kitalált kocsi - igen. Kellene - egyértelműen nem.

    Ugyanolyan jók erre a célra ezek is, csak elmarad az az előny hogy otthon töltöd és nem szennyez, plusz vmivel több a szervízköltség (jappó autónál ettől speciel nem kell különösen félni, de több kopó fogyó van benne az elektromoshoz képest).

    Jah, csak éppen nincsenek Európában, mert nincsen piacuk. Mondanám hogy a honda e-nek se nagyon lesz, de elnézve hány i3-ast láttam hirtelen kinőni az utakon erre nem vennék mérget.


    Ez erősen meghaladott, max. a 80-as években volt igaz. A legnépszerűbb járművek (truckokat meg pickupot most hagyjuk, normál ember ott sem ezzel jár) az USA-ban kb. a Toyota a Honda meg a Nissan, esetleg Hyundai többnyire itthon is kapható modelljei (Camry / Accord, Corolla / Civic, RAV 4 / CRV). Ezek németre fordítva Passat, Golf kategóriába tartoznak méretben, tehát kb. semmi extra. A németek ott nem is nagyon rúgnak labdába eladások terén, gondolom mert a diesel ott egyáltalán nem népszerű.


    Que.?

    Célszerűen havonta egyszer felcuccolsz nyakig tartós élelmiszerből (én pl. elhozok 4x6 ásványvizet, egy kartonnyi narancslevet, egy rakat konzervet, fagyasztott alapanyagot, tésztát, mindent, ami nehéz és eláll és nincs kedved naponta cipelni) a napit meg megveszed a kisboltban. 2 óra alatt megvan.

    Tesco házhozszállítással is meg lehet oldalni csak ott meg szabaddá kell tenned magad egy nekik megfelelő időben és nem is mindig azt hozzák amit kérsz. Kőccségben meg ugyanannyi elmenni.
     
    fip7 and nyugger like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Minek cipelni 4x6x2 liter tömeget, amikor a szódapatron tömege ehhez képest smafu..? Meg olcsóbb is? Bár ezt se nagyon újrahasznosítja senki, de kaptam egy tippet, hogy hol adhatom le.
    • Nem iszom cukrozott leveket. Eszek gyümölcsöt.
    • Nem értem, hogy miféle fagyasztott alapanyagból kell annyi, amit nem lehet napi beosztással beszerezni. Mindig van a fagyóban disznó és csirkehús, ha éppen fogy, akkor hozok belőle egy keveset. Napi mozgás során beszerzem. Nem veszek belőle 5-5 kg-ot, mert minek?
    • Konzervet adott étel elkészítéséhez veszek meg, nem halmozom fel előre, mert végtelen helyem nincs. De sűrített paradicsom, bab és kb. ilyesmit leszámítva nem használok konzetvet. Ezek egy része is papírdobozot vagy üveges, nem fém konzer.
      (Sajnos az edények és a konyhai gépek annyi helyet foglalnak, hogy az étel tárolása korlátos, de értelme sincs.)
    • Tésztából is egy nagyobb zacskó elég so főzésre elég és van rizs és más is.
    Mondom, számomra maga a nagybevásárlás, mint koncepció nem értelmezhető, amikor bármerre megyek a városban boltba ütközök, ahol lehet kapni kvázi bármit. Ha aznap kb. 1 liter tej és bármi kis cucc mellé nem kell semmi, akkor megnézem, hogy mi fogyna el legközelebb és azt veszem. Ennyi. A gondolkozás az autóhasználathoz képest ingyen van...
     
    anonim999 likes this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én mondjuk palackos vízre nem költök, de nálam 1 hétre van előre tervezve minden. Hétvégi nagybevásárlás (egy banánköztársaság éves költségvetéséhez mérhető összegben :rolleyes:), majd hét közben EGYSZER +tej, kenyér (mert utóbbi szerdára kemény lesz, előbbiből meg egyszerűen nem fér be elég a hűtőbe - 8-9 liter :D ).
    SLUSSSZ - oszt marad idő a családra! :cool:
     
    Kurfürst, nyugger and Veér István like this.
  7. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Aki tudni akarja mit kap, mert a házhoz szállításnál mi dig szar helyettesítő terméket kapott. Aki nem akar ugyanannyit vigyázzban állni otthon a futárnak, mint ami alatz bevásárol. Aki kimegy a piacra is, ahonnan nincs házhoz szállítás, de a tesco-val ellentétben van választék zöldségből. Aki agybajt kap a szar webappjuktól. (Lehet azóta javitották). Aki több üzletet is megnéz, mert pl. az Aldi ott van az Auchan mellett, és néhány termékkategóriában olcsóbban jobbat kap, néha szezonálisan. Aki benéz egy ruhaüzletbe ha már arra jár, hátha kivételesen lehet normális ruhákat kapni (ritkán de akad) a méretében. Aki olyan lakik, hogy nincs tesco házhozszállítás. Aki nem találja meg a szarul katalogizált terméket a webáruházban, de a fizikai áruházban 5 perc alatt megvan. Aki szeret kimozdulni a lakásából. Akinek a rokonai az áruház kozelében lévő temetőben nyugszanak, és ezért gyakran felkeresi őket vásárlás előtt. Soroljam még?
     
    Fennek, fip7, nyugger and 2 others like this.
  8. speziale

    speziale Well-Known Member

    Molni,

    Már bocs de mindig pislogok, hogy mennyire nem vagy képes belegondolni, hogy másnak lehet kissé eltérő az élethelyzete tőled.

    Én szombat reggel 7-kor beülök az autóba és elmegyek bevásárolni. Cucolással meg kipakolással együtt 8.30-re legkésőbb megvagyok. A gyereknek meg van friss péksütemény reggelire, az asszony meg tud utána főzni.

    Na, egy Tesco-s online vásárlás baromira nem így néz ki.
    Ott foglalgassál idősávot...na persze az az idősáv gyorsan elfogy amiben az emberek általában nagy valószínűséggel otthon vannak...ha van 2 gyereked nem úgy néz ki a dolog, hogy ha nincsen éppen este 8 és 10 között szabad időpont akkor majd átrakom csak úgy máshova...
    most abba bele sem megyek, hogy 2 gyerekkel te rohadtul nem tudod mondjuk szerdán, hogy a hétvégére miből mennyi kell majd

    Arról nem is beszélek, hogy mi van ha húst vagy gyümölcsöt/zöldséget akarsz venni? Azt is online rendeled?
    De volt olyan eset is, amikor rendeltem a Tescóból és ugye ha nincsen pontosan az amit szeretnél, akkor helyettesítő terméket hoznak...na éppen nem volt olyan WC illatosító, amit rendeltem...csak éppen amit kihoztak nem volt jó a pupás részbe...na akkor ezekért rohangáljak külön? És nem ez volt az egyetlen eset...szóval olyan 5-6 rendelés után hagytam inkább a francba az egészet...
     
    monster, Kurfürst, fip7 and 3 others like this.
  9. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Engem egyébként az utolsó tétel zavar. A múlt héten beszélgettem egy i3 tulajjal, mondta, hogy ő nem szennyezi a környezetet. Kérdeztem, hogy milyen forrásból tölti, mondta, hogy hát főleg otthon, hálózatról. Mondom de hát főleg fosszilis energiaforrásokból származtatott energiáról beszélünk akkor. Ellenvágás: de legalább nem Budapesten belül eregeti a füstöt. Mondom neki, hogy esélyesen a Kispesti (hő)Erőmű kéménye akkor a potenciális kipufogója...
     
    Luthero, fishbed, fip7 and 6 others like this.
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Amúgy jól hozod az archetipikus okoskodó indexfórumos arcot. Nem az a baj, hogy te szereted a bogárember életmódot, lelked rajta, hogy hogy osztod az észt, hogy mindenki neander-völgyi aki nem szereti azt amit te, az kissé erős.

    Volt már veled olyan, hogy karácsonyi nagybevásárlásra nem volt időd, tesco-val rendeltél hozzávalókat, időpont már csak 23.-a este volt, késett a futár, este 10 után hozott egy szar pontyot a lazac helyett helyettesítő terméknek, és nem tudtál volna mit tenni a vendégek elé? Másnap ugyanúgy az áruházban voltam, mint egy neander-völgyi.

    Az áruházban ha kifogyott valami helyben azonnal tudsz újratervezni, adaptálódni. Tudod, ami az evolúciós előnyünk. TESCO futárral rendelni olyan mint a szovjetunióban élni.
     
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nem mindenki él a fővárosban. Aki autót tart általában nem csak a TESCO-otthon távra tartja... Csúsztatsz, szalmabáb érvelsz, ahogy tőled megszoktuk. Elhisszük, hogy neked nem éri meg az életmódod miatt, másnak pedig igen.
     
    monster and Ooorky like this.
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Viszont ha néhány központi kibocsájtó van, akkor azokat könnyebb modernizálni, és nem lesz elcsalva (lásd még leszerelt DPF szűrős X5-ös tulaj, amivel a múltkor beszélgettem, és erre büszke volt).
     
    fip7 and molnibalage like this.
  13. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    fip7 and molnibalage like this.
  14. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Két külön problémáról beszélünk.

    1. Én arra reagáltam, hogy az elektromos autózás marketingszövege a "zero emission". Ami nem igaz. Ennyi.
    2. Amit te mondasz, az egy külön tétel, teljesen független ettől, ott a műszaki vizsgát kellene (tovább) szigorítani szerintem, meg visszahozni a régi időkből a közúti műszaki ellenőrzést. Szabályzat amúgy ma is van rá ( itt van az ellenőrző jegyzőkönyv mintája például az NKH oldaláról ), csak nem nagyon élnek vele. Ha a DPF kiszerelése / kivágása esetén élből ugrana az autó műszaki vizsgája, plusz egy komolyabb büntetést kapna az autó tulajdonosa, talán az ügyeskedők is elgondolkoznának rajta, hogy jó ötlet-e ilyesmivel játszani...
     
    Veér István likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    1. Nem csak a TESCO vállal házhoz szállítást.
    2. A választékról meg annyit, hogy az összes említett üzlet nekem útba esik, ha arra akarok haza menni. Nem kitérő egyik sem, csak más utcát választok.
    3. Nem csak én lakom Bp sűrű részein.
    Na, akkor kezd leesni, hogy az agglomeráció + hatalmas távolságok ellensúlyozására miért jobb a városban élni adott estben? Konkrétan a topik egyik fő témája ez...

    Köszönjük a vaskos személyeskedést...
    Nem kéne olyat állítani, amit én nem mondtam soha. Irritáló. Főleg, ha azt személyeskedéssel nyakon öntve teszed.

    Tekintve, hogy én elvből szabadságra megyek 24-e előtt kb. 1 héttel és már addigra igyekszem mindent elintézni és kimaradni a sok előre nem gondolkodó ember tolongásából. Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van.

    Totálisan nem értem, a szovjetes hasonlatot. Mástól is lehet rendelni. És nem azt mondtam, hogy csak rendelni kell. Azt, hogy n+1 lehetőséged van. Erre meg csak jön a "nagybevásárlás" mantra.

    Ezt tökéletesen megértem. Csak azt nézve, hogy körülöttem kb. 0,3 km2-en alsó hangon 30 ezer ember él a lakásokat megszámolva és véve a 2,6/lakás átlagot, akkor azért kijön az, hogy messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat. Pusztán erről szól a kommentem.
    A szalmabábozás meg unalmas, mert sehol nem állja meg a helyét. Mintha még a jelentését sem értenéd...

    De képes vagyok. Lásd fent. A rugalmasságot és tervezést hiányolom. Ahelyett inkább marad az erőből megoldás, hogy "de hát nagybevásárlás"...

    Ezt is megértem. De te meg érdekes módon abban nem gondolsz bele, aki home officeban és rugalmas munkaidőben tolja. Messze sokan csinálnak totál felesleges, pénz és időpazarló dolgokat. Pusztán erről szól a kommentem.

    Lásd fent. Mix. Viszont bakker, amikor még agglomerációs városban is ezek egymás mellett vannak sokszor, akkor miről beszélünk?
    Egyébként meg nem értem ezt a részt sem. Tegnapelőtt poénból ne, a SPAR-ban vettem zöldséget lecsóhoz. A mellette levő zöldségesnél kb. kétszerannyit gomboltak le tőlem, úgy, hogy ízre semmiféle eltérés nem volt az eredményben. 5 db nagy paradicsom és 4 db paprika 1800 Ft volt. Pislogtam, hogy "ez mi, aranyrög is van mellette"? Életem legdrágább lecsója készült el...

    Mondom, egész egyszerűen nem értem az előre gondolkodás hiányát. Amikor látom, hogy a fogkrém 1/3-ig van, akkor éppen azt veszek előre. Amikor látom, hogy éppen fogy a hús, akkor veszek egyet, stb. Egyenletes terheléssel vásárolok be.

    Nekem még mindig homályos, hogy akkor mi a jogállása annak, hogy csak vezetéstámogató rendszerek vannak vagy full robotpilóta. Az USA-ban ez szövetségi vagy állami szintű szabályozás egyáltalán? Most akkor a saját hülyeségében halt bele, hogy rosszul használta, vagy tényleg full robotnak kellett volna megoldani a feladatot?
     
    therob likes this.
  16. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Totális faszság a legtöbb, leginkább a kaposvári, ahol eddig is egy gyalogos felüljárón át lehetett menni a távolsági buszoktól a helyi buszokhoz és a vasútállomásra, eddig is össze lehetett volna hangolni. Az egész arra ment ki hogy a régi és a város szerint ronda felüljárót lecseréljék és rávarhassanak egy, az intermodális csomóponthoz kurvára nem szükséges vasút feletti közúti hidat, amikre nem találtak más forrást. Senki nem akar átszállni a buszról a vonatra.
    A debreceni egy túlméretezett épület, kurvasokért.
    A dunaujváros egy gyalogos aluljáró és a vasútállomás előtti terület felújítása. Ha akarták volna, eddig is lehetett volna összehangolni a menetrendet, egyetlen méterrel nem lesz kevesebb az átgyaloglás.
    Egerben uj, nem központi buszállomás épül vasútállomás mellé, a régi megtartása mellett, nekem nem meggyöző, de lehet hogy ennek még haszna is lesz.
    A többit nem ismerem, azok biztosan sokkal jobbak.
    Mellesleg Baján is odaépült a buszpályaudvar a vasútállomás mellé, már elhagyatva áll, bontásra várva, kutya nem akart átszállni.
     
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    És ha valaki nem szeret városban élni, annak miért jobb ettől?

    Attól még igaz, hogy neked nemesik jól.

    És ha nem kapok szabadságot egy hétre előtte? Mi van, ha épp akkor van csúcsidőszak a munkahelyemen? Ha egy héttel előbb feladtam a rendelést az egyetlen szabad idősávra, és le a gond róla, helyette pedig egy üres polcok házhozszállított megfelelőjét kapom?

    [​IMG]

    Helyettesítő termékként esetleg kovászos uborka?

    Mi van, ha valakit pont ez a népsűrűség zavar?

    Mert azt nem kell tervezni? Egy (vagy több) hétre előre letudod. Rugalmas: hisz a kínálatot épp akkor látod, és tudsz alkalmazkodni. Ez kérlek valóban nem szalmabáb, amikor épp azt írtuk le, hogy miért rugalmasabb mint az előre rendelek, és kapok amit kapok, ez a sulykolás.

    És épp ezért mivel nem bogáremberként éli a 9-5 taposómalmot ahol a munkaidejét addig optimalizálták, hogy már a szabadidejét is optimalizálnia kell: a bolt és a munkahely közé félútra költözéssel. Megengedheti, hogy elköltözzön szép tájakra, ahol ha egy homokozót akar csnálni a gyereknek nem kell petíciót csinálni a társasházhoz.

    Hogy egy nagy gondolkozót idézzek: "Mondom, a gondolkodás és előre tervezés ingyen van."

    Igen, például a hétvégi nagybevásárláson...
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    laiki likes this.
  19. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Tudtommal nem számít self drivingnak, csak vezetés segítő rendszernek, ezét jogilag a vezetőt terheli a felelősség. A marketing megpróbálja többnek feltüntetni, de van apró betűs rész.

    Wikipedia: Tesla Autopilot is an advanced driver-assistance system feature offered by Tesla that has lane centering, adaptive cruise control, self-parking, the ability to automatically change lanes, navigate autonomously on limited access freeways, and the ability to summon the car to and from a garage or parking spot. In all of these features, the driver is responsible and the car requires constant supervision.

    Ez a fejte vezetés segítés a legnagyobb faszság, ha folyton figyelned kell a körülményeket (max 10 secre kalandozott el, már fékezett amikor a tesla még mindig azt hitte, hogy nincs baj, de túl későn). Nem felelős semmiért, de legalább csábít, hogy elkalandozzon a figyelmed. Ha végig figyelnem kell, és a kezem a kormányon és a pedálokon kell legen, akkor már vezethetnék is, nem kell inverz gondolkdnom, hogy vajon mire gondol a számítógép (a többi közlekedőre ezt amúgy is kell csinálni)
     
    fip7 and Ooorky like this.
  20. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Németországban különösen magas a hatótávval kapcsolatos félelem aránya. Érdekes, hogy ennek ellenére minden harmadik német megkérdezett elmondása szerint szóba jöhet nála egy elektromos autó megvásárlása.

    Azért ott tényleg nagyon gyakori a 2 vagy több autó egy háztartásban.

    Az önvezetés és a konnektivitás kapcsán sokkal jobban bíznak ezekben a gyártókban [hagyományos piaci szereplők] az autóvásárlók, mint a nagy tech cégekben.

    Talán mert ezek nem bullshittelnek a biztonságban úgy, mint pl. a Tesla, vagy a legtöbb szilicium-völgyi cég teszi.

    A jobb digitális szolgáltatásokért autót váltót nem is értem. Egy Apple Car Play vagy Android Auto és kész. Minden más kamu.
     
    Ooorky likes this.

Ezen oldal megosztása