1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Persze, mert szarul írtam.:hadonaszos:
    Az IQ3 az ID3, mármint a Volkswagen ID3. (Nagyon rááll az agyam a Toyotára :oops::))
    30000 euro a beugró rá a kedvezmény nélkül. Ami 3500 euro a németeknél. Nálunk meg több mint 4400 (1.500.000 Ft)
    Az új benzines golf meg 27500 euro listaáron.
    Tudom! Köcs#g támogatás. Meg minek is. Meg az én pénzemből... o_O:p
    Dögöljön meg a szomszéd tehene is!;)
     
  2. laiki

    laiki Well-Known Member

    Rendben, de csökkenő trendről akkor sincs szó és még mindig kegyetlenül drága.
     
    bartinieffektus likes this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hát én ilyet nem mondtam, de @blitzkrieg is berakott már vagy kismillió diagrammot az akkuk fajlagos árcsökkenéséről.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azért jó az ID3, mert az konkrétan a Golf házon belüli konkurenciája. Így nagyon pontosan össze lehet hasonlítani a két autót.
    A kegyetlenül drága az meg viszonyítás kérdése.
    A 2019-es Golfot sem a hazai közmunkás rétegnek célozták be, 'oszt mégis az a világ legnagyobb számban értékesített autótípusa.
    Most elértünk oda, hogy az elektromos reális alternatívája lehet azon ingázóknak, akik megtehetik, hogy 7-10M Ft-ot kiadjanak egy autóra. A hibrid is így kezdte...
     
  5. laiki

    laiki Well-Known Member

    1. Az ID3 veszteséges a VW számára. Csak a bünti lefaragása miatt csinálják.
    2. Lesz egy fapados minimál változat, ami közelít a Golf árához a többi meg persze sokkal drágább.
    3. Az sem azért közelít, mert abszolút értelemben az ID3 olcsó lenne, hanem mert a Golfot sikerült kellően megdrágítani. Az ID3 legolcsóbb, fapados alapváltozatban bő 10 millás "népautó".
    4. De legalább kevés darabot lehet majd belőle kapni, mert annyira azért nem buli a cégnek a darabonkénti veszteség.
    5. Mivel az értékesítés csak nyáron indul, a szállítás meg ősszel, azt sem lehet tudni, hogy egyáltalán elérhető lesz-e a legolcsóbb változat, vagy az lesz mint a Tesla Model 3-nál sokáig, hogy ugyan van egy elméletben beígért marketing árú változat, csak éppen kapni nem lehet, csak a drágábbakat. Megjegyzem a Tesla Model 3 is úgy "35 ezer dollár", hogy nálunk a legolcsóbb 52.680 EUR listaáron. Az baráti 18 millió.

    Meg ugye vannak gondok az ID3-nál:
    https://villanyautosok.hu/2020/01/14/egyre-tobb-a-sotet-felho-a-vw-id3-felett/
    Ez egy elektromosok irányába elfogult honlap.

    Amúgy a német támogatás 6000 EUR (4000-ről emelték meg).
     
    fip7 likes this.
  6. laiki

    laiki Well-Known Member

    Na erre írtam, hogy erős hit kell ahhoz, hogy a végtelenbe extrapoláljunk ilyen görbéket.
    Mellesleg az utóbb időben az árcsökkenés lelassult:
    2014: 588 USD/kWh
    2015: 381 USD/kWh -207 USD/kWh -35%
    2016: 293 USD/kWh -88 USD/kWh -23%
    2017: 219 USD/kWh -74 USD/kWh -25%
    2018: 180 USD/kWh -39 USD/kWh -18%
    2019: 158 USD/kWh -22 USD/kWh -12%
    Még mindig 158 USD/kWh-nál tartanak csak a cellára és nem a pakkra számolva.
    Közben meg a pakkok mérete ütemesen nő. Gyorsabban, mint ahogy a cella ár csökken. A két hatás eredőjeként az elektromos autók ára nem hajlandó csökkenni.
     
    bartinieffektus likes this.
  7. papi

    papi Well-Known Member

    Nekem egy ilyen irányú elmebajom van.
    4x4, felező, hátsó differenciálzár, ~700 kg. Gyakorlatilag ATV. Viszont a platóra felférne a motor. Ütős vágós, sárban játszós alkalmanként motort vagy bútort szállító második esetleg harmadik gépnek jó lenne egy. Egy ideje gondolkozom már rajta, hogy el kéne adni a Toyotát és venni helyette egy Jimnyt, esetleg egy megkímélt Terrano II-t, de olyan nehéz értelmes terepjárós közösséget találni.
    Jut eszembe szóljon már valaki annak a 130 millió japánnak, hogy rossz oldalra szerelik a kormányt.

    [​IMG]
     
    rejsz felügyelő and laiki like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Értem én! :D:D:D
    Amit a hitről írsz, nem biztos, hogy jó irányba címzed. ;)
    Hogy a VW erről a te négyes pontodról mit gondol:
    Majd kiderül!
    És, hogy mennyire gondolja komolyan a dolgot a VW.
    Hajrá! :cool:
     
  9. migfun

    migfun Well-Known Member

    HAndrás likes this.
  10. migfun

    migfun Well-Known Member

    Mivel kémiából nem vagyok a toppon :cool: valaki megszakérthetné...
     
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    https://m.origo.hu/auto/20200212-va...-milyen-autokat-kezdtek-venni-a-magyarok.html

    Ettől függetlenül vannak olyan országok, ahol nőttek a dízeleladások: a legnagyobb arányú, 31,1 százalékos növekedést Romániában regisztrálták.
    Ezenkívül Svédországban és Magyarországon is jelentősen javultak a dízeleladások, 30,5, illetve 18,4 százalékkal.
    A nagy piacok közül Franciaországban 7,3, Németországban pedig 4,3 százalékkal több dízelautót adtak el, mint egy évvel korábban.
     
  12. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Tessék, itt egy anyag róla. Vagyis a HCOOH üzemanyagként való használatáról.
    Nem bonyolult, a HCOOH-t H2 + CO2-re bontják, a hidrogént pedig üzemanyag-cellákban használnák fel. Elvben lehetne belsőégésű motorban is, ez már inkább technikai kérdés. Környezetvédelem szempontjából a legfőbb probléma, hogy egyfelől ez is jelentős CO2 kibocsátást eredményez, tehát tényleg csak úgy lenne környezetbarát, ha utána a CO2-őt lekötjük valahogy.

    Gazdasági szempont a másik probléma: egyfelől a hangyasavnak olcsóbbnak kellene lennie, mint a jelenlegi fosszilis üzemanyagoknak. Másfelől magának a katalizátoroknak, illetve magának a hidrogén üzemanyag-celláknak az ára kellene, hogy kellően olcsó legyen (mert jelenleg nem az).

    Szóval röviden: technikailag lehetséges a hangyasav üzemanyagként való használata, de jelenleg egészen biztos, hogy ez nem rentábilis. Ha a hangyasavat tényleg elő lehetne állítani széndioxidból olcsón, akkor működhet viszont a dolog...
     
    fip7 and HAndrás like this.
  13. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    A jövő:

    44:26-50:13-ig
    A legviccesebb beszólás, we americans own the things. Lol még a lakásukat is csak bérlik.
    De amúgy szomorú és félelmetes ez a jövő. Pedig benne élünk.
     
  14. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Persze ahhoz is jelentős mennyiségű hidrogén, és valószínűleg energia kéne, ahogy a szintetikus benzinhez/dieselhez is. Sokkal olcsóbbnak kéne lennie ahhoz, hogy megérje a hatalmas meglévő infrastruktúrát átállítani.
     
  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Van egy jelentős réteg ott, aki birtokolja a dolgait, főleg vidéken. A városi mobilis réteg az, aki mindent bérel.
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Miért szomorú és félelmetes? Az autó ma jelenleg egy olyan dolog, amit:
    • kurva drágán veszel újan...
    • ha csak elfordítod benne a kulcsot és 1 km-t mész vele az értéke 10%-kal vagy mennyivel is esik? Mikor semmiféle műszaki állapot nem indokolja ezt...
    • rohadt gyorsan veszti értékét...
    • és az élettartama nagy részében csak áll...
    • és állás alatt is fizetsz rá minden biztosítást...
    Valahol egészen mókás, hogy az emberek tökéletesen képesek elfogadni azt, hogy felhőben vannak a játékaik, a zenéjük és megosztott infrastuktúrán keresztül érthető el fillérekért ahhoz képest, amit a fizikai terjesztés adott. Tisztán emlékszem, hogy 2001-es áron voltak 5-7 ezer HUF-os audió CD-k itthon. Ez ma 10-15 ezer. Egy szájbavert korong. Ma ennyiért kb. korlátlan mennyiségű zenéhez férsz hozzá. Ehhez képest a közös autóhasználat = megosztott infrastruktúra nem fér bele a világképükbe.

    Igen, a hasonlat nem pontos, hiszen felhőből letöltés az nem egyenlő fizikai osztozással, de az elv ugyanaz. Nem kell 1 millió felhasználónak fizikai adathordozóban elküldeni minden számot, hozzáférést kapnak.

    Na, a megosztott autóhasználat és bérlés is ilyen lehet. Mi a fenének álljon egy rohadt drága autó nálad, hogy 0 km haladással is veszítse az értékét? Lehet, hogy egyesek gumicicája a saját autó, de ha tényleg elérhető lesz a tömeges autóbérlés és nem törik szanaszét a userek, akkor számomra ez igen vonzó lenne főleg, ha ettől még csökken a forgalom és lehet haladni is.
     
  17. migfun

    migfun Well-Known Member

    @Cifu Köszönöm, este elolvasom, most úton leszek egész nap.
     
  18. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Nem nem, féreértettél. Nem kimondottan az autóra gondoltam. Ott a car sharing jó dolog. Örülök, hogy itthon is van, tényleg nagyon flottul működik.
    Amikor fiatal voltam földhöz verdestem volna magam örömömbe, ha nem kell mindig autót kunyizni valamelyik rokontól, hanem csak egy appal kattintok 2-őt és már megyek vele.

    A tendencia, hogy semmit sem birtokolsz. Lakás, zene, játék ezt követi most az autó. Ehhez jön, hogy idővel megszünik a készpénz.
    Lassan lassan semmi tulajdona nem lesz az embernek. Mindent bérel vagy virtuális.
    Ez jó, amíg az ember fiatal és keres. De ha ér egy betegség, baleset, vagy csak idős vagy és már nem tudsz dolgozni miből fizeted ki a bérleti díjat?
    SHTF-ről nem is beszélve.
     
    fip7 and nyugger like this.
  19. Septimus

    Septimus Active Member

    Erre először is három mondást idézek (az egyik talán ismerős lesz):
    "Mindenki annyit ér, amennyije van."
    "Magyar ember a szomszédnak vesz autót."
    "Aki harminc fölött még busszal jár, az sikeres ember nem lehet."
    Tudomásul kell venni, hogy Magyarországon az autó a nagy többség számára még mindig státusszimbólum. Mutatja a tulajdonosának és környezetének is, hogy mennyit ér. Ez általában persze fals visszajelzést (pl. 20 éves leharcolt tuning BMW..), de hát nem is Sherlock Holmes a célközönség, ebben a kis országban ez jól működik a értelmi felső 2%-ot leszámítva, ők meg a kutyát sem érdeklik. A fentiek miatt a magyar számára nagyon fontos, hogy saját autót birtokoljon. Ha nincs autója, azt még ki tudja magyarázni valahogy (vagy legalábbis megpróbálja..), pl. sportos életmód miatt kerékpározik, óvja a környezetét, 5 perc séta a munkahely, stb. De a bérelt autót azt nem tudja kimagyarázni. Ilyenkor jön a többségben a "Nézd már a csórót, még saját kocsira sem futja neki!" értékítélet. Szóval ne csak a számok világában nézzük, hanem ahogy a néplélek működik. :)
     
    antigonosz likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • A zenét sem birtokoltad, csak sehogy máshogy nem tudták neked odaadni, hogy hallgasd. Privát használatra limitálta a vétele a fizikai formában is. Nem játszhattad le akárhol, ahogy most is. A szotvereknél is pont ez volt, csak az emberek többsége nem olvasta el soha az EULA-t.
    • A készpénz és virtuális pénz között sincs igazán eltérés. Pont úgy mindkettő mögött a bizalom áll. Pont úgy nem ér semmit a papírfecnid, ahogy a bankszámládon levő pénz, ha nincs mögötte semmi, mint a felfújt részvényárak mögött. Magának a fizikai formátumú pénznek sincs fizikailag kifejezhető értéke. Persze egy globális áramszünet esetén gáz lenne, hogy nem tudsz fizetni, bár globális áramszünet esetén egy ponton túl ez lenne a legkisebb baj. KP-val sem tudnál semmit venni, mert nem tudnak számlát adni sok helyen manuálisan...
    • A lakásokat jellemzően mindig hitelből vették, ergo ebben semmi új nincs, amíg nem fizeted ki. Az ember szerintem idős korára vesz saját lakást - ha addig nem tette meg - amikor tudja, hogy már nem lesz újra gyereke és nem kell nagy. Egy lakás esetén a teljes hiteltörlesztett összeg a lakás árának 150%-a is simán lehet vagy még több. Ha a meg nem vett lakás induló részének különbözete csak végig államkötvényben pihen, akkor 20 év alatt 2,5% kamattal is csak 163%. Tehát az, hogy nem veszel lakást, hanem bérelsz, az ennyivel több pénz tud hozni és mindig abban laksz és akkor lépsz ki belőle, amikor jól esik. A saját lakást, ha el kell adni sé gyorsan, akkor meg vagy buksz rajta, vagy nem. Persze lehet fiatalon is lakást venni, csak akkor tessék felkészülni arra, hogy jó drága mulatság lesz és pont akkor, amikor a gyerek is viszi a pénz. Csak a SHTF esetben a lakásodat is bukhatod...
      Amikor a gyerekek már felnőttek, kirepülnek, és ideális esetben anyu és apu is dolgozik, akkor olyan mennyiségű pénz tudnak keresni, hogy akkor nem nagy gond elvben öreg korodra lakást venni egy kereseti szint felett abból a pénzből, amit nem vertél el lakásra. Persze akinek a család összedobja a lakás felé is akár, úgy könnyű...

    Érdekes mondások no.
     

Ezen oldal megosztása