1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek lottón nyerék a jogsit vagy mi...? Elég ezt megmutatni minden jövendőbeli vezetőnek és lehet, hogy el is megy a kedvük az egésztől...
     
    fip7, torsen and fishbed like this.
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pedig az egyik keresztező úton STOP tábla és vonal is van!
     
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    Egyszer mikor Gyimesben voltam, egy ottani palinak volt egy lehegesztett hátsódifis Suzuki SJ 413-a egy 2t-ás csörlővel, kissé megemelt futóművel. (kamu rendszámmal) na azzal minden off-road feladat megoldható volt. Ráadásul ponyvás, vagyis majdnem platósként is funkcionálhat. Felező, merev híd, 4x4, Porlasztós 64 Le-s motor, mielőtt kidobod a kukába szándékosan kell tönkre tenni, mert magától nehezen megy szarrá.
    Valami ilyesmi: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sj_41/suzuki_sj_413_long-15411870
     
  4. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://24.hu/fn/gazdasag/2020/02/12/kozgep-simicska-lajos-reinkarnacio/
    "Öt év után komoly állami megrendeléshez jutott Simicska Lajos egykori főoligarcha központi cége, a Közgép Zrt.: nettó 43,6 milliárd forintos vállalási árral nyert a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. tenderén. A feladat az M44-es gyorsforgalmi út Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszának megépítése, visszakötéssel Kecskemét irányába, továbbá a kapcsolódó építmények tervezése és kivitelezése."
     
  5. altx

    altx Well-Known Member

    legnagyobb idiota az aki ment hatrafele a tolokocsis meg ott van az uton...

    az aki kitalalta a visszapillanto tukrot,ugy latszik nem szamitott az emberi hulyesegre...
     
    fip7 likes this.
  6. Loken

    Loken Well-Known Member

    fip7 likes this.
  7. Loken

    Loken Well-Known Member

  8. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nekem a STOP táblánál, kereszteződésben buszt előző tette be a kaput.
     
    Veér István, fishbed and altx like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na, kb. ezt látom minden nap, lassan minden főbb kereszteződésben. Már zöld a lámpa, amikor még oldalról jön valaki. Tegnap a 23-as busz úgy ment be a kereszteződésbe a Haller-Soroksári sarkán, hogy már 2 sec óta a Haller felől volt zöld...
     
    Veér István, fishbed, zeal and 2 others like this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Amíg ilyen "emberek" is vannak...
    https://index.hu/belfold/2020/02/14/debrecen_gazolas_szelvedo/
     
    fishbed likes this.
  11. papi

    papi Well-Known Member

    Zook nekem is egyik nagy szerelmem. Szeretem, mikor a beképzelt majmok képe megnyúlik attól, hogy egy semmibe nézet, gyári kis törpe mire képes. Kis méret, kis tömeg nagy királyság terepen.
    Ponyvástól picit fosok. Nem lehet otthagyni sehol, mert könnyű bele nyúlni a gépbe. Csak úgy váltanék, hogy közben alkalmas legyen mindennapi használatra is.
    Pedig nagyon bejönne a beach buggy filing. Óóó egy Citroen Mehari zöldben, csendőrsapkával a bal ülésen.
    Nagyából az elképzelésem, hogy teljesen street legal, ha terepre támad kedvünk akkor meg kerékcsere egy MT gumi szettre.
    Most valami ilyesmi lebeg a szemeim előtt. Hátsó lock szerintem nem szükséges, de ha kevésnek tűnne a gép egy levegős ARB meg egy kompresszor 1200 Euro.
    [​IMG]

    Nincs szükségünk 6 méteres pickupra, sem sár nehéz, hétüléses terepjárónak nevezett tankokra. Így ami szóba jöhetne Jimny, Wrangler, Niva. Nem nagyon van más rövid 3 ajtós gép ami újan elérhető. Wrangler eszméletlen drága, Nivánál meg nekem gáz, hogy 2-3 éves korában már folyik belőle a rozsda.
    Szóba jöhetne 6-8 éves Patrol, Land Cruiser talán Pajero, Wrangler vagy Vitara, de mind viszonylag ritka.
    Valami ilyesmi, aztán picit úgyis alakulna. Második üléssorra nincs szükségünk, amire a kombink kell az ezzel is megoldható lenne ( 2 kutya, nem csak őket szállítjuk, hanem gyakran be van rakva 4 zsugor konzerv meg 2 zsák száraz táp ).
    [​IMG]
    Belülre valami hasonló lenne az elgondolás.
    [​IMG]


    Definek használtan is az egekben az ára, és nem véletlen hívják angol betegnek, hétköznapi használatra nagyon nagy jóindulattal alkalmas. NEM
    G Merci 30 évesen 15-20 ezer euro, mire az ember gatyába rázza rámegy még egy tízes. Ráadásul ha valami megkotlik benne Mercedes fancy modell árakkal lehet kalkulálni, fapad. NEM
    Régebbi Patrol/Pajero/LC/Trooper/Terrano szinte mind 20+ éves. Rengeteg lefingott, erősen rohadó vagy szétfaragott gép. Talán ki lehetne fogni épkézláb darabot. Igazából ezt a szívem mondatja velem, mert nekem ezek a gépek voltak fiatal koromban az elérhetetlen álmok. Az eszem azt mondja, hogy NEM.
    Amerikai és egyéb Európában nem létező, vagy ritka gépek sem jöhetnek szóba. Pedig egy régi Bronco vagy egy Iveco Campagnola is érdekelne, de túl macerásnak tűnik. NEM

    Tekintve, hogy a Corollánk (benzin 1.6 SOL) 14 éves, látszik, hogy használva is volt, valahova 1M környékére gondolom az árát, picit inkább alá.
    Szóval azt kéne magunknak lezongorázni, hogy megér-e nekünk + 5-6 Millió forintot az, hogy néha el tudjunk menni sarazni, vagy karcolunk még 4-5 évet az öreg kombival.
     
    Tcat, rejsz felügyelő and torsen like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed and Ooorky like this.
  13. altx

    altx Well-Known Member

    Egy ujjabb zseni..

    A szemtanúk ismerték fel a debreceni gyalogosgázolás feltételezett elkövetőjét. Segítségnyújtás elmulasztása miatt kell felelnie.

    Zebrán ütöttek el csütörtökön reggel egy nőt a debreceni Csapó utcában, a sofőr a baleset után magára hagyta a súlyosan sérült gyalogost.

    Később, miközben a rendőrök helyszíneltek, az egyik szemtanú jelezte, hogy a nézelődők között felismerte a járművezetőt, és nem messze az autója is ott parkol. Mint kiderült, a helyi lakos valóban elhajtott a helyszínről, majd nem sokkal később visszatért, és úgy tett, mintha csak egy kíváncsiskodó lenne.

    A rendőrök a szemle során megvizsgálták a férfi autóját, aminek a szélvédője még akkor is annyira le volt fagyva, hogy csak egy kis részen lehetett kilátni rajta.
    https://hvg.hu/itthon/20200214_gazolas_cserbenhagyas_debrecen_jegmentesites
     
  14. torsen

    torsen Well-Known Member

    Egy átmotorizált UAZ 469? Valami olcsó olasz diesellel, mondjuk egy régi Alfa 75-ből?
     
  15. fishbed

    fishbed Well-Known Member

  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Segítségnyújtás elmulasztás: simán 5 év letöltendő lehet, nagyon rábaszhat. Persze úgy elindulni, hogy kis em lát eleve retardált, de súlyosbítja...
     
    molnibalage likes this.
  17. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mentem én már olyan autó mögött amin a hátsó ablak és visszapillantók is be voltak fagyva. Mondjuk 20+ éves bömiknél ez a minimum.
     
  18. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Sosem értettem azokat, akiknek nincs 500 ftjuk 5l bekevert fagyállóra, plusz egy üres spricnis palack a háztartásban (vegyen valami ablakmosót...). Még egy polski csomagtartóban is elfér. Minek autózni, ha nincs rá pénzed? Valójában igénytelenség szokott lenni. A szar fényszórók a másik amiért büntetnék. Nekem elromlott, másnap vittem szerelőhöz, mert a YouTube szerint nehéz volt az izzó csere. A szaki megmutatta, hogy hazudtak, és az izzó árán felül pénzt se fogadott el az 5 perc munkáért
     
    Tcat, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  19. papi

    papi Well-Known Member

    Nekem is átfutott az agyamon, de gyorsan elvetettem. Mindennapi használatra a Definél is alkalmatlanabb, 70 km/h, halálfélelem.
    Őszintén tudok neki örülni, ha látok egyet, de nekem már nincs arra energiám, hogy 1 használt óra után kettőt feküdjek alatta. Feleslegesen nagy is. Maximum harmadik gépnek, csak terepezni tudnám elképzelni. Azért az évi pár alkalomért felesleges lenne tartani, meg nem is tudnám hova tenni. Ha megoldanám a tárolást akkor is terepre kéne egy bukókeret rá, onnantól a műszakival is lehet szenvedni, ha hobbi gép akkor trélerezni kellene mindenhova. Túl sok macera.
    Illetve amit nem szeretek benne az, hogy vagy egy hátsó kerekes teherautó, vagy egy 4x4 ahol a két híd össze van zárva. Rengeteg helyzet van ahol a hátsó meghajtás már kevés, de van tapadás. Ilyenkor aztán jön az összefeszülés vagy a törés.
    A Niva rendszerét én sokkal jobban használhatónak érzem. Középső differenciálzár bezárásával ugyanazt tudja mint az UAZ, viszont ha fel kell mászni egy száraz, meredek, kanyargós hegyi ösvényen akkor a kikapcsolt differenciálzár miatt nem teszed tönkre a gépet. Vagy egy itt-ott lejegesedett út miatt az ember az Uazon behúzza a 4x4-et aztán ha nincs jég, reccs. Ezzel volt divat kinyírni a régi pickupok hajtásláncát is, meg a vontatással. Benyomom a 4x4-et, mert nehéz a hajó, de miért akar leesni ez a szar kocsi az útról?
    A nickedből ítélve azt gondolom, hogy te tökéletesen képben vagy ezekkel a dolgokkal.

    Tudom, hogy az UAZ körül itthon élnek bizonyos legendák. Én azt tapasztaltam, hogy ennek igazán az az oka, hogy a nagy márkák gépeihez viszonyítva gombokból fenntartható volt. Ott ahol egy Mitsus vagy egy Fronterás már inkább elvette, egy Uazos még bátran kinyomta a gép szemét. És ebből lett a legenda, hogy az Uaz mindenhol is, meg nyugati divatszarok semmire sem jók. Az én szememben az Uaz egy végtelenül elavult, nyomatékszegény motorral, rosszul kitalált hajtáslánccal szerelt, extrém gyakran meghibásodó gép.

    Én azt vettem észre, hogy a terepjáró tulajdonosok nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működik a gépe. Nagyon kevés vagy jellemzőbben semmi elképzelése nincs arról, hogy mi történik akkor, amikor meghúz egy kart, vagy benyom egy gombot.
     
    Tcat, fishbed, zeal and 2 others like this.
  20. papi

    papi Well-Known Member

    Bocs beletöröltem az idézetbe. Egyel feljebbit neked írtam.
     
    torsen likes this.

Ezen oldal megosztása