1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Hogy öreg, gyenge vasak mit tudnak, ahhoz èrdemes megnèzni a youtubon: Vintage jeep rubicon trail 2018.
    Rosszul leszel, hogy milyen helyeken mennek ezek az öreg faszik át.
    Egy uaz hadonlómódon vègig menne ott. Egy Mercedes G nem.
     
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Azt hittem, kifejezetten terepre kellene... ha napi használat, akkor a Niva egy fényévvel jobb mint az UAZ. Kezdve a fogyasztással. Az baromi. UAZ-zal Fehérvár-Bp oda vissza autópályán majd' egy tank benzin. (ezért írtam az Alfa dieselt.)
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Olaszorszagban ez termeszetes. Ott egy harmas keresztezodesben nekem balrol es nekem zoldnel ugy jon be dudalva a helyijarat hogy a jardara kellett a fel kocsival felmenekulnom. Utolert minket ugy latszik a nyugati vezetesi kultura.
     
    bartinieffektus and Kurfürst like this.
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Felfuggesztett lesz max. Ez van.
     
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    En csak a tenyeremet szoktam ratenni a szelvedore. Azzal a lyukkal siman el navigalok par kilometert mig leolvad a tobbi. :)
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az ocsem egy husz eves Pajeroval nyomja, rendszamos, de szerintem eleg hatareset. Eleg komoly cucc lett beleepitve a futomu reszbe, csorlo is tiz tonnas, stb. Valami mindig van vele, Babod utan kormanymu csere, utana generator,utana difi, utana valami kabelek lettek zarlatosak, most hengerfejes, de mar cserelni kene a gumikat kajman minta se fog ugy ha mar kopik. Szoval szerintem egy penztemeto. Amugy jo gep ahhoz kepest hogy rendszamos, de atlag havi 100-150000 belemegy. Raadasul ezeregyfele alkatresszel gyartottak, konnyu nem passzolot rendelni, hiaba evjarat meg motor stb. Szoval ezt is eppugy allandoan szerelni kell terepezes utan, csak lehet hogy pl a harmadik generator lesz a jo, es egyik se olcso.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Skoda CITIGO e, kis elektromos szappantartó.

    Full fapad, és sajnos csak korlátozott darabszámos ‘(e)missziós jármű’ - de elmegy kétszázvalahány kilométert és 5,5 millió körül elérhető, ami már elég jó alternatíva hasonló kiskocsikhoz képest.

     
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    És még az Alfákat szidják :p
     
    misinator, bartinieffektus and fip7 like this.
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ekkora full fapad kisautót annyival olcsóbban kapsz (Toyota Aygo automata: 3,8 listaárral, mert ez ekvivalens kb a elektromossal, de a manuális benzines 2,8-nál kezdődik.), hogy a benzinen nem jön be a különbözet csak 75-10kkm alatt, ha végig ingyen tankolod az áramot! Az ingyen parkolás az igazi tényező, ami viszont csak szűk rétegnek tényező. Aki autóval ingázik amúgy is megoldott a parkolása céges mélygarázsban, vagy ilyesmiben. Más meg aki sokat szaladgál a a belvárosban és az ingyen parkolás számít, az ha üzletkötő, akkor pl a partner szokott parkolást biztosítani, etc... Nem tudom, hogy éri ez meg, továbbra is "virtue signaling" szerintem. De legalább fapados is (és igen, ami ma fapad, az 15 éve luxy volt, tehát azért rendben van a legtöbb embernek)
     
    laiki likes this.
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Jajj
     
    fip7 and molnibalage like this.
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Én sem vagyok se elektromos se hibrid busz párti, ellenben az lég jól látszik, hogy tök mindegy mit csinál a kormány az indexes újság íróknak semmi nem jó:
    https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/

    Meg a Credót szidják benne , hogy elavult buszokat gyárt, amit én azért vitatnék. Az ő fő piacuk a volán társaságok ezért főleg a távolsági buszokra vannak ráállva. De van szóló Euro 6-os városi buszuk is. (Csuklós nincs, de gondolom lenne ha bárki rendelné....)
    https://credobus.hu/autobuszok/econell/
     
  14. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ez szerintem inkább Toyota Yaris, mint Aygo, az utóbbi azért nagyon pici. A Yaris maga 4,3 és 6,3 között mozog, funckióját tekintve pedig hasonló, városi kisautó.

    Hogy gazdasági szempontból mennyire éri meg, passz, nyilván lesz egy futásteljesítmény ami fölött jobban megéri üzemanyag és szerviz költségekben, de ez kb. olyan mint a dízel vagy benzines vita. Felhasználástól függ.

    A mondandó inkább az, hogy 5,5 millió forint már egy teljes vállalható ár, egy átlagos kisautó / kompakt ára, tehát ha valaki elektromosat szeretne, vagy tényleg az a jobb neki (pl. 25-50 km megtesz egy nap ingázva, este meg vidáman feltölti azt a 10-20%-i akksi kapacitást egy fali konnektorból), annak ez már reális választási alternatíva.
     
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Kurfürst

    A Toyota Yaris 4 méter körül van hosszban.
    A Skoda Citigo 3.5 méteres.
    A Toyota Aygo 3.4 méteres.
    Szóval jól írta a fórumtárs, az Aygo-hoz van közel a Citigo, ami nagyon kicsi autó!
     
  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Igaz, én csak "szemre" néztem, az meg úgy tűnik csalóka. ;)
     
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  19. Nálunk eddig kínai King Longok jártak. Mint egy másik topikban említettem, 190cm magas vagyok, konkrétan a négyes ülésen és a hátsó üléssoron kívül sehol nem fértem el. A Credo kifejezetten kényelmes ülésekkel rendelkezik, nem fotelre kell gondolni de elférek, nem egy vászonnal bevont deszkán ücsörgök. Mindent tud amit egy ilyen busznak kell, ráadásul magyar gyártmány, annak minden előnyével.
     
    vata, zeal, bartinieffektus and 2 others like this.
  20. altx

    altx Well-Known Member

Ezen oldal megosztása