Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 850
15 185
113
Ekkora full fapad kisautót annyival olcsóbban kapsz (Toyota Aygo automata: 3,8 listaárral, mert ez ekvivalens kb a elektromossal, de a manuális benzines 2,8-nál kezdődik.), hogy a benzinen nem jön be a különbözet csak 75-10kkm alatt, ha végig ingyen tankolod az áramot! Az ingyen parkolás az igazi tényező, ami viszont csak szűk rétegnek tényező. Aki autóval ingázik amúgy is megoldott a parkolása céges mélygarázsban, vagy ilyesmiben. Más meg aki sokat szaladgál a a belvárosban és az ingyen parkolás számít, az ha üzletkötő, akkor pl a partner szokott parkolást biztosítani, etc... Nem tudom, hogy éri ez meg, továbbra is "virtue signaling" szerintem. De legalább fapados is (és igen, ami ma fapad, az 15 éve luxy volt, tehát azért rendben van a legtöbb embernek)

Ez szerintem inkább Toyota Yaris, mint Aygo, az utóbbi azért nagyon pici. A Yaris maga 4,3 és 6,3 között mozog, funckióját tekintve pedig hasonló, városi kisautó.

Hogy gazdasági szempontból mennyire éri meg, passz, nyilván lesz egy futásteljesítmény ami fölött jobban megéri üzemanyag és szerviz költségekben, de ez kb. olyan mint a dízel vagy benzines vita. Felhasználástól függ.

A mondandó inkább az, hogy 5,5 millió forint már egy teljes vállalható ár, egy átlagos kisautó / kompakt ára, tehát ha valaki elektromosat szeretne, vagy tényleg az a jobb neki (pl. 25-50 km megtesz egy nap ingázva, este meg vidáman feltölti azt a 10-20%-i akksi kapacitást egy fali konnektorból), annak ez már reális választási alternatíva.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Meg a Credót szidják benne , hogy elavult buszokat gyárt, amit én azért vitatnék. Az ő fő piacuk a volán társaságok ezért főleg a távolsági buszokra vannak ráállva. De van szóló Euro 6-os városi buszuk is. (Csuklós nincs, de gondolom lenne ha bárki rendelné....)
https://credobus.hu/autobuszok/econell/
Nálunk eddig kínai King Longok jártak. Mint egy másik topikban említettem, 190cm magas vagyok, konkrétan a négyes ülésen és a hátsó üléssoron kívül sehol nem fértem el. A Credo kifejezetten kényelmes ülésekkel rendelkezik, nem fotelre kell gondolni de elférek, nem egy vászonnal bevont deszkán ücsörgök. Mindent tud amit egy ilyen busznak kell, ráadásul magyar gyártmány, annak minden előnyével.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Hogy öreg, gyenge vasak mit tudnak, ahhoz èrdemes megnèzni a youtubon: Vintage jeep rubicon trail 2018.
Rosszul leszel, hogy milyen helyeken mennek ezek az öreg faszik át.
Egy uaz hadonlómódon vègig menne ott. Egy Mercedes G nem.

A G nem egy 50 éves konstrukció? Azt, hogy nem menne ott végig miből vezetted le? Az állandó négy kerék hajtásból vagy a 3 zárható differenciálműből? Megjegyzem neked, hogy a legkeményebb Jeep modellek ettől egy nagyon gyenge hajszállal csak, de elmaradnak. Ott a 4X4 Low állás automatikusan zárja a középső differenciálművet, gombnyomásra pedig zárhatod a hátsó illetve a hátsó és az első zárakat is. Önmagában csak az elsőt nem tudod. Az ilyen régi gépeknél mint ami a videódban volt jellemzően még Dana 25 vagy Dana 27 hidakat használtak. Egyikben sincs differenciálzár, viszont mindegyikhez lehet a mai napig polcról vásárolni. Van egy videó, ugyanaz a feltöltője aki az általad említett videónak is. Ott a srácok a MOAB körüli hírhedt sivatagi off road útvonalon csapatják. A kamerás csávó a sivatagi festéses, kutyás, asszonyos fickónak mondja is egy nehezen legyőzött akadály esetén, hogy nem lenne rossz egy diff lock. Ugyanennek a gépnek egyébként már át van építve a fékrendszere, mert hátul többször tisztán kivehető a féktárcsa. Szóval én nem nagyon tudom megítélni a látottak alapján, hogy azok az öreg Jeepek mennyire vannak szétfaragva. Viszont azt igen, hogy például a szalmakalapos öreg a rat stílusú géppel nagyon tapasztalt, szépen finom kormánymozdulatokkal és kis gázadásokkal, lassan és nem erőből vezet. Ebből én egyébként differenciálzárra/zárakra következtetek.

Az ajánlott videóban látható terepet a Hollywoodi domboldalak aszfaltján gurulgató, műcsöcsű picsák által vezetett, státusszimbólumként tartott G 500 Mercedesek is megoldanák, ha tesznek rájuk egy normális gumi szettet. Lebontanák magukról a lenyúló kötényezést, szélesítéseket meg a semmire sem jó fellépőket de gond nélkül megoldanák.


Tessék egy nagyon erősen városi suvnak kialakított hosszú g ugyanott, érzésre terepen erősen tapasztalatlan sofőrrel.

Szerinted egy ilyen 30-40 éves vas mire lenne képes?
00-1.jpg

Erre

Ettől olyan nagy szám a G.

Itt a Jeep legkomolyabb rendszere. Ez is bőven több mint amire egy átlagos terepesnek szüksége szokott lenni.
https://www.youtube.com/watch?v=KuKd_oBY5SE

Szóval a G miért nem tudná teljesíteni azt a terepet? Szerinted véletlen, hogy a sok vasat használó, bonyolult rendszerű terepjárók ára az egekben van? Nem véletlen fejleszti minden gyártó az ABS-en alapuló digitális rendszereket. Könnyű, olcsó, viszont mostanra meglepően ügyes. Suvok mára jellemzően ezt kapnak, és egy megfelelően felgumizott, sallangoktól megfosztott SUV bizony keményen megizzasztana jó pár legendás terepjárót is.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 764
65 058
113
Én sem vagyok se elektromos se hibrid busz párti, ellenben az lég jól látszik, hogy tök mindegy mit csinál a kormány az indexes újság íróknak semmi nem jó:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/02/15/tenyleg_kizarolag_elektromos_buszokat_kell_vennunk/

Meg a Credót szidják benne , hogy elavult buszokat gyárt, amit én azért vitatnék. Az ő fő piacuk a volán társaságok ezért főleg a távolsági buszokra vannak ráállva. De van szóló Euro 6-os városi buszuk is. (Csuklós nincs, de gondolom lenne ha bárki rendelné....)
https://credobus.hu/autobuszok/econell/
Alternativ hajtast hianyolnak, hat hajtsak labbal, nem kell fittnessz terembe jarni.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 209
3 552
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200217-ujraindul-a-csuklos-buszok-fejlesztese-magyarorszagon.html
"A Volánbusz és a flottakezelője 352 új, Győrben és Mosonmagyaróváron készült buszt rendelt a Kravtex-Kühne cégcsoporttól. A több mint 20 milliárd forintos megállapodást rekordidő alatt sikerült teljesíteni, az utolsó hét Credobus Inovell 12 típusú jármű péntek óta erősíti a Volánbusz flottáját, a legyártott autóbuszok közül pedig már forgalomba is álltak a csornai, a kapuvári és a székesfehérvári helyközi járatokon."
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 209
3 552
113
https://kitekinto.hu/2020/02/17/eur...tipar-is-sulyos-munkaerohiannyal-kuzd/178915/
"Egyre nehezebben találnak mozdonyvezetőket a német vasúttársaságok, miközben az utasok száma az év elején bevezetett adócsökkentés miatt tovább emelkedik."
A sok migráns közül senki sem akar vonatot vezetni?:eek:
"Ez azt jelenti, hogy ezeket az munkahelyeket nehezebb betölteni, mint a beteg-, és az idősápolói, vagy a víz-, és gázvezeték-szerelői állásokat, amelyeknél régóta súlyos munkaerőhiánnyal küszködnek a németországi munkaadók."
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
T

Törölt tag 1711

Guest
https://kitekinto.hu/2020/02/17/eur...tipar-is-sulyos-munkaerohiannyal-kuzd/178915/
"Egyre nehezebben találnak mozdonyvezetőket a német vasúttársaságok, miközben az utasok száma az év elején bevezetett adócsökkentés miatt tovább emelkedik."
A sok migráns közül senki sem akar vonatot vezetni?:eek:
"Ez azt jelenti, hogy ezeket az munkahelyeket nehezebb betölteni, mint a beteg-, és az idősápolói, vagy a víz-, és gázvezeték-szerelői állásokat, amelyeknél régóta súlyos munkaerőhiánnyal küszködnek a németországi munkaadók."

Első csoportos orvosi alkalmasság, agyonszabályozott munkakör, több év az iskolapadban, vonalismeret, mozdonyismeret, ott alszol ahol végzel, reggel tolod tovább, folyamatos vizsga-vizsga-vizsga, emberéletek százaiért, euró milliós szállítmányokért felelsz, ha hibázol rád rohad a műanyaglakat... Cserébe relatív jó fizetés.


Nem véletlenül kapnak USA-ban ~80.000$-s kezdőbért a mozdonyvezetők... Nincs is náluk hiány.
 
M

molnibalage

Guest
Ha lesz valaha önvezető autó. Most olvastam egy kommentet. Ezt hogyan lehet kivédeni? Lesz érzékelő, ami figyeli valahogy, hogy valóban van-e ember a járműben? Occó IR kamera? Vagy mi jöhet szóba?

Az önvezető autók nagy előnye lesz, hogy biztonságosan a bombát időben eljuttatja a megadott célba és nem sérül meg egy terrorista sem.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 209
3 552
113
https://m.origo.hu/gazdasag/2020021...allasra-kenyszeritette-az-amerikai-ceget.html
"Egy német bíróság arra kényszerítette a Teslát, hogy ideiglenesen állítsa le a Berlin közelében fekvő gigagyárának építését, miután a helyi aktivisták aggodalmukat fejezték ki a munkálatoknak a vadállatokra és a vízkészletre gyakorolt hatása miatt – írja a The Verge."
Ide kellett volna hozni a gyárát, még erdőt sem kellett volna írtani, mivel nem sok van.