Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Pislogok én is ezen.
Egész egyszerűen nem látom annak pénzügyi költségét, hogy ha csak a 22 kW-os napelemes rendszer és a drágább autók árát csak államkötvénybe tolná, akkor mikor lenne olcsóbb ez a fajta üzem...
Az 1 Ft-al drágább km költségű Dacia majd 10 misivel olcsóbb... Tehát kb 10 millió kilométer alatt lesz a Dacia annyival drágább, hogy pariban legyenek. Ennyit nem szokott egy autó sem futni...
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky and fip7

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
pöcshuszár

Még délelőtt olvastam a cikket/levelet amiben le van írva , hogy saját napelemes árammal töltik a kocsikat. Gondolom annak a beruházási költségét nem számolták bele a PHEV meg a leendő villany kocsi üzemeltetési árába.
E mellet elkövettek egy súlyos közgáz hibát is!
Ugyanis a km költségbe nem vették bele a beszerzési árat! Ebben azért vagyok biztos, mert csak a fogyasztást nézte meg az alkatrész árakat, azt is úgy, hogy a PHEV még garis, miközben a dízel alfa már nagyon nem.
Ezt hívják máshol veretes önátbaszásnak amúgy :p

Eltelt pár év mióta levizsgáztam egy kőkemény kettesre üzemeltetésből, de amennyire én emlékszem az értékromlást kell beleszámolni az üzemeltetésbe és a saját megtermelt javakat amiket eladhatott volna a piacon, de a termelésükhöz szükséges eszközt nem.
De, nekem az egész bűzlik, valami EU-s pénzszívattyúnak tűnik a "cég", az az elköszönés különösen illek egy vállalat vezetőjéhez.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
pöcshuszár

Még délelőtt olvastam a cikket/levelet amiben le van írva , hogy saját napelemes árammal töltik a kocsikat. Gondolom annak a beruházási költségét nem számolták bele a PHEV meg a leendő villany kocsi üzemeltetési árába.
E mellet elkövettek egy súlyos közgáz hibát is!
Ugyanis a km költségbe nem vették bele a beszerzési árat! Ebben azért vagyok biztos, mert csak a fogyasztást nézte meg az alkatrész árakat, azt is úgy, hogy a PHEV még garis, miközben a dízel alfa már nagyon nem.
Ezt hívják máshol veretes önátbaszásnak amúgy :p
2. Erős kontrollingot futtatunk az összes autóra az alábbi összes költség figyelembe vételével:

cégautó adó, szerviz, értékcsökkenés, gumik, biztosítások, autópálya díjak, hitelkamat, stb. A bruttó költségek az alábbiak szerint alakulnak.
 
S

speziale

Guest
Az 1 Ft-al drágább km költségű Dacia majd 10 misivel olcsóbb... Tehát kb 10 millió kilométer alatt lesz a Dacia annyival drágább, hogy pariban legyenek. Ennyit nem szokott egy autó sem futni...

Ez azért nem egészen így van. Egyrészt az a 10 misi az 8. Másrészt az értékevesztést kellene beszámolnia. Ilyen kategóriájú autók esetében ez 4-5 év alatt olyan 50%.. Vagyis a Kia optima értékvezstése 4-5 év alatt kb. 4 millióval több.
Egyébként általában kedvelem a totalcart, de ezt a cikket nyugodtan visszadobhatták volna...Meg azért elég vicces, hogy valaki ügyvezetőként nem tudja, hogy mi is az az értékvesztés, és hogy azt is illene hozzáadni a költségekhez...(mondjuk őszintén nem értek a céges könyveléshez, de lehet, hogy cégként ezt valahogy le tudják írni...)
de az is érdekes, hogy hogyan sikerült ennyiféle autót összevakerolni...nem lett volna egyszerűbb egy helyről flottában?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Kia Níró költség a cikk alapján 47 forint/km helyet valójában eddig 143 Ft/km.
Kia Optima
költség a cikk alapján 46 forint/km helyet valójában eddig 140 Ft/km
Alfa 159
költség a cikk alapján 75 forint/km helyet valójában eddig 42 Ft/km. (Az új kori ára 7 misi körül volt egy ilyen alfának ez nincs a cikkben)
Persze ebben nincs benne az alkatrész ár, de azt írta, hogy az alfa hiba mentes volt eddig, vagyis ugyan úgy csak a kopó alkatrész ment bele, mint a többibe.
Meg ahogy nő a futás teljesítmény úgy javulnak az adatok is persze, ezért nem számolom ki a mazdát ,mert az lényegében új autó, a dácsiánál meg nagyvonalúan nem írt futás teljesítményt.
Elvileg a Kia Níró beérheti az Alfát hiszen kevesebbet eszik, és hasonló árban voltak, de pl. a Kia Optima talán 300,000 km alatt se dolgozza majd le a különbözetet.
A 17 misis Tesla+Napelem meg kb. sosem éri utol az Alfát, főleg ha még sokáig használják az Alfit is. És egy Alfáról beszélünk amit nem olcsó fenntartani!
Ennyit a levél tartalmáról. A lényeg, hogy a főnöknek mindig igaza van , ő spórol a cégnek a 12 misis autóval, az alkalmazott meg a Dácsiával pazarol, meg amúgy is egy büdös jobbágy aki rombolja a környezetet :D
Te most tényleg elkezdtél meghazudtolni/túlkalkulálni egy csávót, aki a saját cégét vezeti, és nyilvánvalóan tisztában van a saját költségeivel?:eek:
Ez olyan, mint amikor Molni kezd el autóhasználati és életviteli tanácsokat adni! :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Ez azért nem egészen így van. Egyrészt az a 10 misi az 8. Másrészt az értékevesztést kellene beszámolnia. Ilyen kategóriájú autók esetében ez 4-5 év alatt olyan 50%.. Vagyis a Kia optima értékvezstése 4-5 év alatt kb. 4 millióval több.
Egyébként általában kedvelem a totalcart, de ezt a cikket nyugodtan visszadobhatták volna...Meg azért elég vicces, hogy valaki ügyvezetőként nem tudja, hogy mi is az az értékvesztés, és hogy azt is illene hozzáadni a költségekhez...(mondjuk őszintén nem értek a céges könyveléshez, de lehet, hogy cégként ezt valahogy le tudják írni...)
de az is érdekes, hogy hogyan sikerült ennyiféle autót összevakerolni...nem lett volna egyszerűbb egy helyről flottában?
Ez előbb emeltem ki, hogy bele van számolva az értékcsökkenés. Mellesleg, ahogy írod is, azt cégként leírhatják az adóból, cserébe fizetik a cégautóadót.
És értelemszerűen ez az értékvesztés minden autónál bele lett számolva.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
De, nekem az egész bűzlik, valami EU-s pénzszívattyúnak tűnik a "cég", az az elköszönés különösen illek egy vállalat vezetőjéhez.
Így is van! Egy normális cégvezetőt kizárólag Jánosnak és Péternek hívhatnak! :eek:
A Dénesek általában lányokat futtatnak, a Sándorok (különösen azok, aki Sanyinak hívtják magukat, azok a legbüdösebbek) és a Pistik pedig törvényszerűen EU-s pénzek lenyúlására szakosodnak. :p:D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Ez azért nem egészen így van. Egyrészt az a 10 misi az 8. Másrészt az értékevesztést kellene beszámolnia. Ilyen kategóriájú autók esetében ez 4-5 év alatt olyan 50%.. Vagyis a Kia optima értékvezstése 4-5 év alatt kb. 4 millióval több.
Egyébként általában kedvelem a totalcart, de ezt a cikket nyugodtan visszadobhatták volna...Meg azért elég vicces, hogy valaki ügyvezetőként nem tudja, hogy mi is az az értékvesztés, és hogy azt is illene hozzáadni a költségekhez...(mondjuk őszintén nem értek a céges könyveléshez, de lehet, hogy cégként ezt valahogy le tudják írni...)
de az is érdekes, hogy hogyan sikerült ennyiféle autót összevakerolni...nem lett volna egyszerűbb egy helyről flottában?

Elvileg benne volt az értékcsökkenés, a számait én elhiszem. OK, akkor nem kb. 10, hanem kb. 8 millió km alatt lesz olcsóbb a drága autó mint a Dacia... a lényeg még mindig ugyanaz: 4.x misiért 48ft/km vagy 12.x misiért 47 ft/km.

Nyugodtan kimondhatja, hogy jobb, hogy nem büdös, és nagyobb a presztízse, és kényelmesebb is, de sajna 8 misivel drágább... De úgy hamis indokokat hoz fel erre a következtetésre.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
M

molnibalage

Guest
Eltelt pár év mióta levizsgáztam egy kőkemény kettesre üzemeltetésből, de amennyire én emlékszem az értékromlást kell beleszámolni az üzemeltetésbe és a saját megtermelt javakat amiket eladhatott volna a piacon, de a termelésükhöz szükséges eszközt nem.
De, nekem az egész bűzlik, valami EU-s pénzszívattyúnak tűnik a "cég", az az elköszönés különösen illek egy vállalat vezetőjéhez.
Ez az értékromlás egy elég vicces dolog, mert olyan dolgokra kiszámítják, ami eladhatatlan. Ez kb. az LCOE szintű bohóckodás. Talán azt kéne számolni, hogy életciklus alatt mit költöttek el és csá. Aztán lehet lamentálni azon, hogy mi az, ami a végén tényleg érték és az értécsökkenés az akkor jelent-e valódi értéket is. Mert pl. egy fix helyre tervezett és lerakott 10 éves PV kiserőműnek az értéke 0. Nem tudod eladni csak az ingatlannal együtt. Vagy még úgy se.

  • A 22 kW-os napelemes töltő beruházási költsége sehol nem jelenik meg a modellben. Vagy nem fejtette ki. Bizton olcsó volt. Egy gyors kereséssel úgy saccra 5,5-6 millió egy ilyen rendszer, de ebbe 10 évente befigyel kb. egy inverter csere is.

  • A drágább autók beszerzési költsége sem jelenik meg a modellben az olcsóbbakhoz képest, hogy mi lett volna ha olcsóbb autó fut és azok fogyasztása. Csak leírt fajlagos értékeket, semmi többet.

  • A közzétett számítás kb. csak a futásra elkötött pénzt számolja, de azt nem, hogy mi történne, ha olcsó használt autót venne a cég, akár csak 3-4 éveseket és a két modell kezdeni beruházási költségének difijét nem látjuk.

  • A felsorolt járművek közül az egyik 12 éves és mentek vele 330 ezer km-et.
    A másik két év alatt 60 ezer, ami a 300 ezert kb. 10 év alatt érné el
    A harmadik 29 hónap alatt 100 ezer km, ami azt jelenti, hogy a 330 ezret kb. 8 év alatt érné el.
    A negyedik 14 hónapos és 13 ezer km. Akkor ez legyen 1 hónap = ezer km. 300 hónap = 25 év.
Akkor ejtsük ki az utolsó kocsit és kb. 10 év = 300k km jön ki.

Na erre a 10 évre kellene számolni megtérülést. Tehát venni négy másféle autó beszerzését és annak futását nézni.

Na mármost, ha csak 3%-ot hoz az államkötvény, akkor 1,03^10 = 1,38. Tehát, ha kezdeti beruházási költség eltérés mondjuk 12 misi volt 3 db kocsira és mondjuk 6 misi a kiserőmű, akkor ez a modell 18 misivel drágább kezdetben. A hozammal együtt 25 millió a difi. Ezt kellene akkor visszahozni futásteljesítmény oldalon 3 db kocsival kb. 900 ezer km alatt. Ez 25M/0,9M = 28 Ft/km. Ennyivel kellene olcsóbban futnia az új flottának minden üzemmel együtt, úgy, hogy a drágább autók kamatköltsége is magasabb. Mert senki nem zsebből vesz ma autót...

Fogalmazzunk úgy, okkal nem látják alátámasztva azt néhányan, amit a levélíró mond.

Te most tényleg elkezdtél meghazudtolni/túlkalkulálni egy csávót, aki a saját cégét vezeti, és nyilvánvalóan tisztában van a saját költségeivel?:eek:
Ez olyan, mint amikor Molni kezd el autóhasználati és életviteli tanácsokat adni! :)
Egy büdös szóval sem írtam, hogy saját cége van. A "cégünknél" részből az jön le, hogy akármekkora cég lehet ez. Ott dolgozik és ezt látja. Semmi több.

A "cégünknél" nem = "cégemnél".
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Elvileg benne volt az értékcsökkenés, a számait én elhiszem. OK, akkor nem kb. 10, hanem kb. 8 millió km alatt lesz olcsóbb a drága autó mint a Dacia... a lényeg még mindig ugyanaz: 4.x misiért 48ft/km vagy 12.x misiért 47 ft/km.

Nyugodtan kimondhatja, hogy jobb, hogy nem büdös, és nagyobb a presztízse, és kényelmesebb is, de sajna 8 misivel drágább... De úgy hamis indokokat hoz fel erre a következtetésre.
Sztem ha vki nem Daciat vesz azt nem kell megindokolni. ;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
pöcshuszár

Még délelőtt olvastam a cikket/levelet amiben le van írva , hogy saját napelemes árammal töltik a kocsikat. Gondolom annak a beruházási költségét nem számolták bele a PHEV meg a leendő villany kocsi üzemeltetési árába.
E mellet elkövettek egy súlyos közgáz hibát is!
Ugyanis a km költségbe nem vették bele a beszerzési árat! Ebben azért vagyok biztos, mert csak a fogyasztást nézte meg az alkatrész árakat, azt is úgy, hogy a PHEV még garis, miközben a dízel alfa már nagyon nem.
Ezt hívják máshol veretes önátbaszásnak amúgy :p
Nyilvánvalóan slendrián csávóról van szó, ha 2017-óta minden tankolását rögzíti a sprintmonitorban.
 
S

speziale

Guest
Ez előbb emeltem ki, hogy bele van számolva az értékcsökkenés. Mellesleg, ahogy írod is, azt cégként leírhatják az adóból, cserébe fizetik a cégautóadót.
És értelemszerűen ez az értékvesztés minden autónál bele lett számolva.

Nehezen hiszem el, hogy benne van az értékcsökkenés is, mivel csak az 40 ft/km körül van....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Elvileg benne volt az értékcsökkenés, a számait én elhiszem. OK, akkor nem kb. 10, hanem kb. 8 millió km alatt lesz olcsóbb a drága autó mint a Dacia... a lényeg még mindig ugyanaz: 4.x misiért 48ft/km vagy 12.x misiért 47 ft/km.

Nyugodtan kimondhatja, hogy jobb, hogy nem büdös, és nagyobb a presztízse, és kényelmesebb is, de sajna 8 misivel drágább... De úgy hamis indokokat hoz fel erre a következtetésre.
Nyilvánvalóan nem érted, hogy mit jelent az értékcsökkenés.
Ha az értékcsökkenést beleveszi az eddigi költségekbe (márpedig belevette), akkor Ft/km költségmutatóban az is benne van.
Tehát ott már nem számít, hogy 4 v. 12 v 30 millió volt az autó. Ott már futásköltség van. És mivel az autó ára a cégeknél az adóból leírható így neki nagyjából mindegy, hogy mennyiért vesz autót. Nem véletlenül pörgették, és pörgetik most is az autóeladásokat a céges vásárlók. Még a cégautó adó ellenére is.

Az meg külön vicces, hogy:
a lényeg még mindig ugyanaz: 4.x misiért 48ft/km vagy 12.x misiért 47 ft/km.
Akkor megfordítom: Menyire jött volna ki egy régi, eredetileg 12M-ós dízel fajlagos futásköltsége? ;)
 
S

speziale

Guest
Na mármost, ha csak 3%-ot hoz az államkötvény, akkor 1,03^10 = 1,38. Tehát, ha kezdeti beruházási költség eltérés mondjuk 12 misi volt 3 db kocsira és mondjuk 6 misi a kiserőmű, akkor ez a modell 18 misivel drágább kezdetben. A hozammal együtt 25 millió a difi. Ezt kellene akkor visszahozni futásteljesítmény oldalon 3 db kocsival kb. 900 ezer km alatt. Ez 25M/0,9M = 28 Ft/km. Ennyivel kellene olcsóbban futnia az új flottának minden üzemmel együtt, úgy, hogy a drágább autók kamatköltsége is magasabb. Mert senki nem zsebből vesz ma autót...

nana. Azért ne számoljuk el kétszer az alternatíva költséget. Most vagy megveszi full cashből, és annak az alternatíva költsége az állampapír (mellesleg a magyar 10 éves kötvény hozama jelenleg nem 3%, hanem, inkább 2% ráadásul egy autónál inkább 5 évessel indokolt számolni, ami meg 1,5%). Vagy pedig hitelből veszi, aminél monjuk ezek az NHP-s konstrukciókban 1-1,5% körül jutsz hitelhez. És arról se feledkezzünk meg, hogy a kia-nak 5 évesen sokkal nagyobb lesz a maradványértéke mint a Dacia-nak...
 
M

molnibalage

Guest
Az értékcsökkenésre még egy példa. Biztos kiszámolná egy közgazdász, hogy mennyit ér papíron a régi 2x8 GB RAM cellám. Na, eddig senkinek nem kellett...
nana. Azért ne számoljuk el kétszer az alternatíva költséget. Most vagy megveszi full cashből, és annak az alternatíva költsége az állampapír (mellesleg a magyar 10 éves kötvény hozama jelenleg nem 3%, hanem, inkább 2% ráadásul egy autónál inkább 5 évessel indokolt számolni, ami meg 1,5%). Vagy pedig hitelből veszi, aminél monjuk ezek az NHP-s konstrukciókban 1-1,5% körül jutsz hitelhez. És arról se feledkezzünk meg, hogy a kia-nak 5 évesen sokkal nagyobb lesz a maradványértéke mint a Dacia-nak...
Nem számoltam kétszer. Megjegyeztem, hogy ha zsebből venné meg, akkor kellene legyűrni 10 év alatt ezt a 25 millás difit, ha nem költi el a zsét.
 
S

speziale

Guest
Nyilvánvalóan nem érted, hogy mit jelent az értékcsökkenés.
Ha az értékcsökkenést beleveszi az eddigi költségekbe (márpedig belevette), akkor Ft/km költségmutatóban az is benne van.
Tehát ott már nem számít, hogy 4 v. 12 v 30 millió volt az autó. Ott már futásköltség van. És mivel az autó ára a cégeknél az adóból leírható így neki nagyjából mindegy, hogy mennyiért vesz autót. Nem véletlenül pörgették, és pörgetik most is az autóeladásokat a céges vásárlók. Még a cégautó adó ellenére is.

Az meg külön vicces, hogy:

Akkor megfordítom: Menyire jött volna ki egy régi, eredetileg 12M-ós dízel fajlagos futásköltsége? ;)

Szerintem azért nagyon nem triviális, hogy pontosan mit is számolt bele a költségekbe. Pl. a 4 literes fogyasztás csak úgy jön ki egy ilyen autóval ha gyakorlatilag mindig full-os töltésen van. Azt vajon beleszámította az árba, vagy az "ingyen van" mert napelemről jön? Megjegyzem a Mennekes töltő önmagában 400ezer forint, amit akkor nyugodtan hozzácsaphatsz még a 12,4 misihez...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
S

speziale

Guest
Az értékcsökkenésre még egy példa. Biztos kiszámolná egy közgazdász, hogy mennyit ér papíron a régi 2x8 GB RAM cellám. Na, eddig senkinek nem kellett...

Nem számoltam kétszer. Megjegyeztem, hogy ha zsebből venné meg, akkor kellene legyűrni 10 év alatt ezt a 25 millás difit, ha nem költi el a zsét.

azért azzal szerintem egyet értesz, hogy egy 4-5 éves Kia optimának elég könnyű kideríteni a piaci értékét...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 445
113
Hogy mennyi valaminek a maradvânyértéke ( amortizáció utân...) ès mennyièrt lehet eladni, az 2 pár cipö. Ha valamit leirtál, akkor az 0 Ft èrtéken szerepel a könyvelèsedben.Ha kevesebbèrt tudod eladni, a különbsèget mint veszteséget könyveled el, ha többèrt, akkor az rendkivüli nyereség lesz. Hogy mit, mennyi idö alatt irhatsz le, az le van szabâlyozva. Pl nem irhatsz le egy szemèlygépkocsit 10 èv alatt. 5 èv a normâlis.