1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az akksik élettartamától én is fáznék. Amíg egy mostani motor vidáman elmenne 50 évig is amíg ki nem esik a közben porrá rohadt kaszniból, az akksik élettartama behatárolt. Lehet őket cserélni akár egyenként is ahogy hallom, de ez megint olyan hogy BEM üzem karbantartása mellett fizetheted a villanyos részek karbantartását is. Öszvér megoldás.
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A repülőtér zajához képest az amúgy is arrafele járó vonat már nem számít. Arra jár a vonat, csak nonszensz módon nem áll meg, illetve eleve nem is kanyarodik be a reptéri terminálhoz. Ez az, ami érthetetlen, ha már ez egy világváros.

    Attól, hogy kiépítenék a ferihegyi gyorsvasútat a lakók megszabadulnának a reptéri busz füstjétől és a forgalmától is és nem kéne a turistáknak se bumlizni cigány módon keresztül a város igen gyatra úthálózatán.

    Nem a vasútra szánt pénz itt a biznisz, hanem a jó kis időhúzó tanulmányososdi.
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 3 others like this.
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A tőled 5 kilométerre elhaladó repülő zaja nudli a 100 méterre elhaladó vasúti szerelvényhez képest.

    A zajterhelési határértékeket be kell tartani, ha már ez a szabály, egyébként ez jó eséllyel meg is oldható egy akusztikai védőfallal.

    Lemodellezni meg viszonylag gyorsan le lehet, ha van erre akarat. Kicsit modellezés és számításigényes, de vannak erre profi programok.

    Egyébként meg nyilván politikai indíttatású a dolog. A reptéri vasút állami beruházás, a most ellenzéki önkormányzat meg fúr mindent, ami állami, mert félnek hogy ha megvalósítják az szavazatokat hoz.
     
  4. misinator

    misinator Well-Known Member

    Miskolcon a 90-es évek elején még 220 ezren laktak. Volt Lenin Kohászati Művek, meg Diósgyőri Gépgyár összesen vagy 20000 dolgozóval...
    Meg drótgyár, ÉPFU, betongyár, stb., stb.
    A tömegközlekedés ehhez volt kialakítva és méretezve. (Ahogy írtam, a járatsűrűség gyakorlatilag pár percenként). A város településszerkezete, útvonalhálózata ráadásul viszonylag könnyedén lehetővé is tette a város tömegközlekedéssel való mondhatni teljes kiszolgálást.
    https://www.google.com/maps/place/M...400c4290c1e11b0!8m2!3d48.1034775!4d20.7784384


    Most meg laknak vagy 160 ezren...
    A két monstrum kombinát gyakorlatilag megszűnt, a város határaiban vannak az ipari parkok Bosch-al, meg más biorobot üzemekkel. Ezekhez lényegében már nem tudott, nem is tudhatott a tömegközlekedés alkalmazkodni, a társadalmi/gazdasági folyamatokról ugye írtam. Aki tud, az autóval közlekedik, jár dolgozni - iiigen, egyszerre... - s ilyenkor bizonyos irányokban, utakon behal a város.
    Alternatív, menekülő útvonalak nincsenek - a Budapestiek nem is tudják, hogy milyen jó adottságú városuk van... ( Én GPS, meg mindenféle wazdmeg nélkül, egy 15 éves lapozós térképpel jártam be rendre Budapestet és környékét napi átlag 16, -összesen vagy 250 - mindig változó címmel, kórházi ügyeket intézve, még tavaly is, úgyhogy nekem nem kell bemutatni sem a várost, sem a közlekedését).

    Pedig Miskolcról is eltűntek az átmenő teherautók, mint Budapestről az elkerülő autópályának köszönhetően.
    De gyakorlatilag Miskolc sem bírja el az autóval munkába járást.
    Ráadásul a város közlekedési kultúrája közelebb van a Balkánhoz. Ég és föld Bp. és Miskolc; Budapest ahhoz képest egy álom, én speciel imádok Budapesten autózni. Persze érthető; vagy 30 évvel lemaradt Miskolc mobilitása a fővároshoz képest, s ezt most pár év alatt próbálja behozni...
    De ez így már olyan, mint a kőolaj finomítás; nem fog neki sikerülni.:D:(
     
  5. misinator

    misinator Well-Known Member


    Ahá!
    Lebuktál!:hadonaszos:
    Szóval Miskolc környéki vagy!:D
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Volt hozzá szerencsém! ;)
     
    misinator likes this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ebben igazad van, de azt is látnod kell, hogy az a bizonyos vonat már most is hosszú évtizedek óta a lakott övezet mellett halad el közvetlenül. Ezzel szemben a ferihegyi gyorsvasút egy olyan valami, amelynél egy leágazás bemenne a repülőtér termináljához, ott is a föld alá. Ennek semmi köze ahhoz, hogy már most is 100 méterre (se) van a lakott övezettől.
    Ennek semmi köze semmiféle zajhoz, vagy ferihegyi környezeti hatástanulmányhoz. Ennek egyes egyedül a ferihegyi utasforgalom városba be- és kijuttatásához van köze, ami nincs értelmesen, kultúráltan megoldva.
     
    fishbed and bartinieffektus like this.
  8. speziale

    speziale Well-Known Member

    Mondanám, hogy nem rossz video, ha nem ment volna át a második fele villanyautó ajnározásba...

    Egyrészt megjegyezném, hogy az én ugyanilyen motorizáltságú Golfommal még sose sikerült egy 600 km-es utat abszolválnom 5,3 literes fogyasztással
    Épp tegnap voltam Kecskemétem, ami egy reggeli gyerek logisztikázással indult, majd M0-s és autópályán le kecskemétre és vissza...5,9-es fogyasztás

    Másrészt ott a nagy csúsztatás, hhogy ő ezt az 580 km-t úgy rakta bele, hogy abból 400 km az a szegedi út volt. Namost aki napi ingázáshoz használja az autót annak az éves útjai nem úgy oszlanak el, hogy 70% pályázás+30% ingázás...arról nem is beszélek hogy ha lemegyek mondjuk anyóshoz vidékra, vagy nyaralni, akkor a visszaút előtt tudom tölteni a kocsit, viszonylag ritka az olyan út, hogy az ember levezet 200-250 km-t vidékre, aztán postafordultával jön is vissza...
    ahol tényleg nincs mit tenni és beüt a nagyobb fogyasztás az az, ha tényleg 600-800 km-re megy az ember...de szerintem ez az autó használók 90%-a esetében évi 2-3 alkalomnál nem több

    Az akksik élettartamáról meg annyit, hogy nem véletlen, hogy a bruttó 13 kwh-ás akkuból a superb csak 10-et enged felhasználni...
     
    zeal likes this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Minden lítiumos cucc-nál így van, mobilokban is csak a ~4/5-ödét engedi kinyerni, meg váltogatja a cellákat, hogy elossza a terhelést.
    Ezzel sikerült összehozniuk ~1000 töltési ciklust amit kibír komolyabb romlás nélkül.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Autókban azért már lehet egész jól cserélni a halott cellákat egyenként (kisebb csoportokat kell csak újra balanszolni), youtube tele van prius akkupakk felújítás videókkal. Szóval nem para.

    Az akku túlmerítése is gond amúgy, meg a hőháztartásnak is jó, ha tud zsonglőrködni a cellák egy részével esetleg. Az SSD-k is így működnek a memóriacellák tekintetében.
     
    torsen likes this.
  12. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Par napja nekem is ez jar a fejemben miota akku gondokkal kuzdok az egyik kocsin. Az akksi kb 1,5-2 eves, most vagy az mekkent meg (volt mar ilyenhez is szerencsem) vagy valami allatfajzat szabadult be a kocsiba,(ilyen is volt mar). Ugyhogy par napja bikazgatom, (persze az az aksi jo lenne bele hogy teszteljem, csak az meg forditott polusu) addig meg nem jutottam el hogy foglalkozzak vele, talan majd hetvegen. Na de mi van akkor ha egy szep reggelen az elektromos jargany nem indul, azt hogyan bikazom be?
     
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Menjen ki lovasut, az meg zold is. :)
     
    Kurfürst likes this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    OMFG :eek:
    Link
     
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Az új clio hibrid hajtásnál nekem is ezen járt az eszem, de biztos megoldott valahogy... Teljesen elektromosnál pedig: ha elromlott a táprendszer, az olyan, mintha egy benzinesnél az üzemanyagrendszer romlott volna el, pl. a szűrő eldugult. Néha megesik, vontató, és komolyabb hozzányúlás kell egy bikázásnál.
     
    torsen likes this.
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez mi is akart lenni?
     
  18. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Szerintem sehogy nem bikázod be, ez ugyanaz a szitu mintha reggel egy irgalmatlan nagy olajtócsa fogadna a kocsi előtt. Tréler és szerviz.

    Viszont ennek az esélye elég alacsony, hiszen nem egyetlen akksi van az elektromos / hybrid autókban, hanem több száz akksi összekötve. Ha az egyik megmurdál az nem jó, de a rendszer egészét nem fekteti ki. Szakember ki tudja mérni és egyenként cserélni ezeket. Ugyanemiatt asszem a normál akksija is sokkal hosszabb élettartamú a hibrideknek, mert szinte alig használja, gyilkolja a rendszer.
     
    Veér István likes this.
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Egyszer toltottem regebben ilyen neteset, 101 lett, ugyhogy hatareset kerem.
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Arról nem is beszélve, hogy egy belső égésű akkumulátorának teljesen más a feladata. A User a kis fejében ezt 1x használja, amikor indítózik. Egy indító akku el tud úgy halálozni, hogy előtte semmi jelét nem adta.
    Egy elektromos autó rendszer akkut nagyjából fel kell gyújtanod ahhoz, hogy egyik pillanatról a másikra használhatatlanná váljon. A rendszer akku állapota folyamatosan ellenőrizhető az elektromos autók UI-jéből (és a lehetséges hibákra a rendszer is jelezni fog). De már csak a hatótávolság csökkenése is rávezeti a felhasználót egy várható akku-pack, vagy cellacsere beavatkozásra.
    Lehet, hogy előfordul olyan, hogy nem tudsz elindulni az elektromossal, de az igen nagy eséllyel elsősorban rajtad múlik, hogy nem tetted otthon rá a töltőre. :p
     

Ezen oldal megosztása