Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
https://m.origo.hu/auto/20200311-elvennek-a-fustokado-magyar-autok-rendszamat.html
"A Széchenyi István Egyetem nemzetközi szaktekintélye, Hanula Barna járműipari professzor szerint a városok levegőjét látható füsttel szennyező járművek rendszámait azonnal le kellene szerelni."

Tetszik amiket mond, már az sokat jelentene biztonsági szempontból is, hogy a bontószökevényeket könnyebben ki lehessen iktatni. Valahogy véget kellene vetni, hogy mi leszünk a levetett béjemvék, meg ódik lerakata. Ezek túlnyomó része gyakorlatilag lógó belű roncs.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 931
19 185
113
Tegnap 11-es ford combi a jobb szélső sávból lendületből kanyarodott be a Hadrianusra, az úgy 5 sáv minimum. Csak lestem.
Vissza a háromszögletű járdaszigetnél, az autószerelő előtt, vagy hogy? Mert úgy van 6 is, egy lámpával nem védett szembeforgalmat is keresztezett akkor.

Tegnap hazafele kilőttem a tökölő Seciento mellől Szentendrein, Sárgul a lámpa, átcsúsztam, következőnál megálok, mert látom nem férek már át a piros előtt. 15 másodperc múlva odaér a seicento is. Az akkora piroson jött át mögöttem, hogy hihetetlen. Megy 40-el (70-es szakasz), de piroson át is, non-stop.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fip7
M

molnibalage

Guest
https://m.origo.hu/auto/20200311-elvennek-a-fustokado-magyar-autok-rendszamat.html
"A Széchenyi István Egyetem nemzetközi szaktekintélye, Hanula Barna járműipari professzor szerint a városok levegőjét látható füsttel szennyező járművek rendszámait azonnal le kellene szerelni."
https://m.origo.hu/auto/20200311-elvennek-a-fustokado-magyar-autok-rendszamat.html
"A Széchenyi István Egyetem nemzetközi szaktekintélye, Hanula Barna járműipari professzor szerint a városok levegőjét látható füsttel szennyező járművek rendszámait azonnal le kellene szerelni."

Tetszik amiket mond, már az sokat jelentene biztonsági szempontból is, hogy a bontószökevényeket könnyebben ki lehessen iktatni. Valahogy véget kellene vetni, hogy mi leszünk a levetett béjemvék, meg ódik lerakata. Ezek túlnyomó része gyakorlatilag lógó belű roncs.
A BKV buszflotta fele alsó hangon menne a levesbe.

Tavaly a Margitszigeten (!) ment olyan busz, hogy akkora füstöt húzott, hogy percekkel elhaladása után is szagolható volt, de még talán látható is.
Erős gázadáskor a BKV leggkörszerűbb buszai is füstölnek.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
A BKV buszflotta fele alsó hangon menne a levesbe.

Tavaly a Margitszigeten (!) ment olyan busz, hogy akkora füstöt húzott, hogy percekkel elhaladása után is szagolható volt, de még talán látható is.
Erős gázadáskor a BKV leggkörszerűbb buszai is füstölnek.


Valamennyi füst a jó állapotú dieseleknél is van nagyobb gázadáskor, ezzel nincs is gond. Nem állandó dolog.
Én legutóbb ugyanezt egy boyracer hülyegyerek sportkipus golfja után éreztem. Városban belsőben végighúzta, bömbölő hang, gondolom megmelegített rugók, háztáji tuning...

Itt a helyi járatos buszflotta elég jó állapotú.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 211
3 556
113
A BKV buszflotta fele alsó hangon menne a levesbe.

Tavaly a Margitszigeten (!) ment olyan busz, hogy akkora füstöt húzott, hogy percekkel elhaladása után is szagolható volt, de még talán látható is.
Erős gázadáskor a BKV leggkörszerűbb buszai is füstölnek.
Biztos nem ezekkel kellene kezdeni. Már csak azt figyelembe véve mennyi embert szállítanák. Sokkal inkább a szarrá hajtott kisteheraútókkal, furgonokkal. Roma felebarátaink által működtetett rozsdás kohószökevényekkel.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
A volt dízelemnek amikor porlasztó hibája lett akkor tolta a feket füstölt nagyon durván, persze utána meg lett szerelve és visszaállt a "normál" üzemre. Azóta motor bekrepált és benzinest vettem, ami 5.6 helyett 8.9-et fogyaszt. Jó kérdés melyik szennyez többet?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
A volt dízelemnek amikor porlasztó hibája lett akkor tolta a feket füstölt nagyon durván, persze utána meg lett szerelve és visszaállt a "normál" üzemre. Azóta motor bekrepált és benzinest vettem, ami 5.6 helyett 8.9-et fogyaszt. Jó kérdés melyik szennyez többet?
Melyikkel bírnád tovább, ha zárt ablaknál visszavezetnénk az autód utasterébe?
(Ez most nem kötekedés feléd; minden látványosabb chiptuningolt dízelessel kipróbáltatnám)
Amúgy meg egyszerű: Tudtommal - primitíven leegyszerűsítve - a láthatóan kormoló dízelek un. nagysejtes tüdőrákot okoznak (műthető), a legkorszerűbbek meg kissejtest (nem műthető)...

Én kagylós 100-ast tankolok és a zasszonnyal imádjuk a nitro illatát szimatolni - pedig tudjuk, hogy tömény méreg...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Biztos nem ezekkel kellene kezdeni. Már csak azt figyelembe véve mennyi embert szállítanák. Sokkal inkább a szarrá hajtott kisteheraútókkal, furgonokkal. Roma felebarátaink által működtetett rozsdás kohószökevényekkel.
Az is megérne egy misét, hogyan jutnak érvényes forgalmihoz azok a lerozzant kályhák.

A többség persze úgy tesz, mintha ez a szenny (és a vizsgakorrupció) "szükséges rossz" lenne, mert hát Random Jocinak "munkához kell" a romos furgon. Mintha pl. haszontalan holmikat vagy mérget árulni hülyéknek az vmiféle védendő tevékenység lenne. Márpedig a furgonforgalom jó része vmilyen fölösleges kereskedelemhez kapcsolódik.

Ez is jó példa arra, hogyan hazudunk magunknak ártalmas hülyeségeket.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Az első verdámon csak 2 dolog nem volt, T matrica és működő sebességmérő, gondolom ügyetlenlül próbálták visszatekerni a km órát a eladó vagy a nepper, így csak 300e km volt benne, de igazából valahol 500e köröl járhatott ( az is benzines volt ). Viszont nem sokáig maradt nálam, mert mint kiderült csak a koma adta kölcsön a havernak aki elpasszolta, majd az másnak, én már a 3 vevő voltam a láncba, nem sikerült a nevemre írnom.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Tudja valaki, hogy a gumiabroncs-gyártáskor töltőanyagként használt korom honnan származik, hol és hogy készül? Előre is köszi.