1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ja, és a teljesen elektronikus szelepvezérléssel triviális hengereket lekapcsolni. Nem elég ugyebár egy hengerbe nem fecskendezni üzemanyagot, mert ha a szelepek közben normál üzemben működnek, akkor a levegő sűrítéssel továbbra is munkát végzel, motorfékezel. Korábban is megoldották ezt már, de mechanikailag bonyolultabb volt, és elektronikailag egyenértékű bonyolultsága volt a szelepenkent elentronikusan vezérelhető aktuátoroknak, amik ha nem kapnak vezérlést, akkor sima vezérműtengelyes módban működnek. Robosztus, de egyben drága és komplex megoldás.

    Még valami: minden 80-as évek beli injektoros autó elektronikus motorvezérlésű volt már, "FADEC", tehát mára ez az alap tudtommal.
     
    Ooorky likes this.
  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mintha a 80-as években lett volna az amcsiknál ilyen autó, de nem jut eszembe a neve (hatalmas pofára esés lett annyira emlékszem).
     
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    A Renault F1-ben anno kisérletezett ezzel, de utcára nem hozta el végül a technológiát. Régen azért drágább volt az alkalmas elektronika, és aktuátor technika, mint ma.
     
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mármint henger lekapcsolás, asszem náluk mai napig jó öreg pushrod-os vezérlés van :D
     
    Veér István likes this.
  5. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Pushrodos nagy motoroknál vezérlésnél a Jacobs-fék (Légfék talán magyarul?) miatt már nagyjából megoldott az a szelepvezérlés módosítás, ami szükséges ilyenkor. Kompaktabb motoroknél azért kihívás, de tuti ott is megoldott, csak én még műkedvelőként nem láttam ilyen megoldást, csak a vezérműtengely-fázisszög eltolásos megoldást felső vezérmű tengelynél, de arról pár oktató videót megnéztem Fiat/Alfa, VW megoldásokról, meg valami japánról is.
     
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Megtaláltam:

     
    Veér István likes this.
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pár megjegyzésem lenne.
    Az elektromosított vízpumpa/vízpumpák már igen elterjedtek.
    Az olajszivattyúk elektromosítása is elkezdődött, de inkább az igényvezérelt (elektronikusan szabályzott) olajszivattyúknál tartunk.
    A hengerlekapcsolásra nagyon jó technológia az ACT (Győrben gyártják).
    A Renault az F1-ben szerintem nem csinált hengerlekapcsolást (minek is) viszont ő hozta be az acél szeleprugó helyett a pneumatikus szeleprugót, amivel a fordulatszámhoz lehetett igazítani a szeleprugó keménységét.
    A Jacobs fék egy haszonjármű motoroknál (PD-s motoroknál) alkalmazott dekompresszor fék, ami a motorfékhatást erősíti meg azzal,hogy a súrítés végén a kipufogó szelepet nyitja egy kicsit, ami miatt a hengerben nem marad nyomás ami a következő ütemben (munkaütem) kiterjedne, sőt depresszió alakul ki a hengerben.
     
    fishbed, fip7 and Veér István like this.
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Én ott még a teljesen elektromos szelepvezérlésre gondoltam.
    Igen, de a szelepek vezérlésébe bele kell nyúljon ehhez, hogy a sűrítés végén kinyissa a kipuffogó szelepeket. Erre ügyes hidromechanikus megoldást raktak be megoldásként.
     
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member



    Nagyon ügyes!
     
    fishbed and torsen like this.
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ott még senki nem tart, pláne nem versenyfordulatszámon. Egy szelepnyi tömeget ekkora gyorsulással mozgatni, lefékezni iszonyú energia.
     
    Veér István likes this.
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Veér István

    Csak, hogy hol tart ma a teljesen elterjedt szelepvezérlés technológia:




     
    fishbed and Veér István like this.
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    VW FSI (10:50-től):
     
    Luthero likes this.
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

  14. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    misinator and fip7 like this.
  15. ximix

    ximix Active Member

    És ma
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért az igen érdekes, hogy Bp autóforgalma számottevően csökkent és mégis, olyan barna szmötyi van a város felett, hogy az még sok átlagos hétköznapnál is rosszabb.
    Ez nekem valahogy azt sugallja, hogy ha számottevő elektromos autó lenne csettintésre, akkor is, a szálló por miatt kb. teljesen mindegy lenne...
    https://www.idokep.hu/webkamera/szch3
     
    fip7, fishbed and bartinieffektus like this.
  18. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    How dare you!
    Te ehhő nem értel. A zelektromos autót a széláram hajcsa a széláram a propellerbű gyün, a propeller meg forog ezért elfújja pestrűl a szmötyit.
    Azé működik jól a szélkerék mer lapos a föld és áthúz rajta!
    Ki van ez találva csak a gyíkok üzemeltetik a szénerőműt meg a olajat és azé nincs villanykocsi.

    :D :D :D
     
    laiki and nyugger like this.
  19. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Pont tegnap este láttam facebook-on, hogy az észak-olasz szennyezés drasztikus visszaesését (ami miatt nálunk is ritka tiszta a levegő) sokan a járműforgalom visszaesésének számlájára írják, még véletlenül sem az ipar és légi közlekedés leállásáéra.
     
    blitzkrieg and phaidros like this.
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Mert a barna szmötyi nagy részét a drágalátos agglomerációs családi házak vegyestüzelésű kazánjai okozzák, no meg az ipar. Gépjárműközlekedés egy elhanyagolható tényező a lakossági fűtéshez és a légköri viszonyokhoz képest..
     

Ezen oldal megosztása