Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 008

Guest
....Ez nekem valahogy azt sugallja, hogy ha számottevő elektromos autó lenne csettintésre, akkor is, a szálló por miatt kb. teljesen mindegy lenne....
How dare you!
Te ehhő nem értel. A zelektromos autót a széláram hajcsa a széláram a propellerbű gyün, a propeller meg forog ezért elfújja pestrűl a szmötyit.
Azé működik jól a szélkerék mer lapos a föld és áthúz rajta!
Ki van ez találva csak a gyíkok üzemeltetik a szénerőműt meg a olajat és azé nincs villanykocsi.

:D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: laiki and nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért az igen érdekes, hogy Bp autóforgalma számottevően csökkent és mégis, olyan barna szmötyi van a város felett, hogy az még sok átlagos hétköznapnál is rosszabb.
Ez nekem valahogy azt sugallja, hogy ha számottevő elektromos autó lenne csettintésre, akkor is, a szálló por miatt kb. teljesen mindegy lenne...
https://www.idokep.hu/webkamera/szch3

Pont tegnap este láttam facebook-on, hogy az észak-olasz szennyezés drasztikus visszaesését (ami miatt nálunk is ritka tiszta a levegő) sokan a járműforgalom visszaesésének számlájára írják, még véletlenül sem az ipar és légi közlekedés leállásáéra.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 718
113
Azért az igen érdekes, hogy Bp autóforgalma számottevően csökkent és mégis, olyan barna szmötyi van a város felett, hogy az még sok átlagos hétköznapnál is rosszabb.
Ez nekem valahogy azt sugallja, hogy ha számottevő elektromos autó lenne csettintésre, akkor is, a szálló por miatt kb. teljesen mindegy lenne...
https://www.idokep.hu/webkamera/szch3

Mert a barna szmötyi nagy részét a drágalátos agglomerációs családi házak vegyestüzelésű kazánjai okozzák, no meg az ipar. Gépjárműközlekedés egy elhanyagolható tényező a lakossági fűtéshez és a légköri viszonyokhoz képest..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 718
113

A belvárosban is jellemzően egyéni fűtés, az tisztább ugyan. A levegőben amúgy sincs kerülethatár. Gondolom a koncentrált hőleadás is hozzájárul. Nem tűnt fel amúgy, hogy szmogriadó valahogy mindig csak a fűtési szezonban van? Részben azért mert fűtenek, részben mert a légköri viszonyok olyanok, amik kedveznek a szmog bennragadásának. Most éppen jön egy hidegfront, gondolom az nyomja le..

Itt egy érdekes cikk:

https://gurulohordo.blog.hu/2018/07/20/mit_tehetunk_a_varosi_legszennyezes_ellen

Szálló por

Szálló por (angol rövidítése: PM) alatt a levegőben viszonylag hosszabb ideig tartózkodó, finoman eloszlatott szilárd vagy cseppfolyós részecskéket értjük, melyek megjelenési formája lehet köd, por vagy füst. Keletkezését tekintve megkülönböztetünk természetes eredetű (pl.: vulkáni) vagy emberi eredetű (pl.: tüzelésből) származó port. A PM kémiai összetétele igen változatos, illetve potenciálisan káros anyagok egész sora is megtalálható bennük kis, de egészségügyi hatásuk tekintetében nem elhanyagolható mértékben. Ezek a részecskék közvetlenül is a levegőbe kerülhetnek (ún. elsődleges részecskék) vagy kémiai reakciók következtében más anyagokból is képződhetnek (másodlagos részecskék). A szálló por kibocsátása az EU-ban 2000 óta folyamatosan csökken, ezzel szemben Magyarországon - ugyanezen az időhorizonton – az uniós trendtől eltérő tendenciákat láthatunk. A csökkenő trend a legtöbb hazai forrás esetén kimutatható, ugyanakkor a háztartás szektorban a kibocsátás növekedése tapasztalható. Ennek fő oka leginkább a lakossági szilárd tüzelés (fa, szén, lignit, hulladék) 2006-tól kezdődő terjedése. Emellett érdemes megjegyezni, hogy az EU28-as átlaghoz képest sokkal kisebb arányban ugyan, de a közlekedési szektor, ipar és a mezőgazdaság is a főbb kibocsátók között van. Érdekesség még, hogy a hazai szálló por koncentráció (tehát nem a kibocsátás) majdnem 80%-áért nem magyarországi szennyezők a felelősek, miután a szennyezés képes akár nagy távolságokat is megtenni a légkörben. Hazánkat leginkább Lengyelországból és Romániából származó PM szennyezi, míg mi Horvátország és Szlovákia levegőjét rontjuk nagyobb mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

Törölt tag 1711

Guest
Mert a barna szmötyi nagy részét a drágalátos agglomerációs családi házak vegyestüzelésű kazánjai okozzák, no meg az ipar. Gépjárműközlekedés egy elhanyagolható tényező a lakossági fűtéshez és a légköri viszonyokhoz képest..

No igen, nincs is jobb egy hűvös reggelen végigsétálni egy lakóházas utcán és letüdőzni az égő szemét illatát.
 
M

molnibalage

Guest
A belvárosban is jellemzően egyéni fűtés, az tisztább ugyan. A levegőben amúgy sincs kerülethatár. Gondolom a koncentrált hőleadás is hozzájárul. Nem tűnt fel amúgy, hogy szmogriadó valahogy mindig csak a fűtési szezonban van? Részben azért mert fűtenek, részben mert a légköri viszonyok olyanok, amik kedveznek a szmog bennragadásának. Most éppen jön egy hidegfront, gondolom az nyomja le..

Itt egy érdekes cikk:

https://gurulohordo.blog.hu/2018/07/20/mit_tehetunk_a_varosi_legszennyezes_ellen
Na de bakker most van 20 fok nappal. Mi már nem is fűtünk. Akkor miért van az, hogy a Margitsziget magasságában hompölyög szó szerint szmötyi...?
Nincs ipar, nincs agglomeráció, szél sem fújja. Akkor honnan jön?
Úgy, hogy szinte szélcsend van és az is észak felé fúj.
https://www.idokep.hu/szel/budapest
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 718
113
Az eredetét illetően passz, de azért még sokan fűtenek, távhő is megy asszem talán áprilisig, és ha hétvégén havazás lesz, fognak is még a népek fűteni.

Az viszont biztos, hogy ha a gépjárműközlekedés amúgy eleve csak a szálló por olyan 10-20%-ért felel, és most kb. felére esett vissza, akkor tuti hogy nem onnan jön a cucc.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Na de bakker most van 20 fok nappal. Mi már nem is fűtünk. Akkor miért van az, hogy a Margitsziget magasságában hompölyög szó szerint szmötyi...?
Nincs ipar, nincs agglomeráció, szél sem fújja. Akkor honnan jön?
Úgy, hogy szinte szélcsend van és az is észak felé fúj.
https://www.idokep.hu/szel/budapest
Itt északon most azt nézem, hogy nagy nehezen felsejlik végre a Börzsöny (váci kőfejtő, 25-30km) a trutyin át. Reggel nem láttam el Budakalászig sem, max 3km volt a látótávolság. Most már azt hiszem, hogy a szentendrei domboldal házai tűrhetően kivehetőek. Ide fújja a város mocskát a szél :(

Egy hete felmentem a Normafához, és olyan brutális széntüzelés-szagú füst volt, hogy meglepett.

Még valami: itt sokszor fatüzelés szagát érezni.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Azért az igen érdekes, hogy Bp autóforgalma számottevően csökkent és mégis, olyan barna szmötyi van a város felett, hogy az még sok átlagos hétköznapnál is rosszabb.
Ez nekem valahogy azt sugallja, hogy ha számottevő elektromos autó lenne csettintésre, akkor is, a szálló por miatt kb. teljesen mindegy lenne...
https://www.idokep.hu/webkamera/szch3
Jah, hát mindenki rendet rak a kertben, mert otthon ragadt. Égetik az avart.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
Ezt szerintem eddig is tudtuk, de most jól kikutatták. A mai autókban lévő érintős kijelzők nem jók, mert sokkal több figyelmet igényelnek a vezető részéről, mint a régebbi gombos megoldások.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2..._karosabb_a_vezetesre_nezve_mintha_fuveznenk/
(Annyit még a címhez hozzá tennék, hogy szándékosan nem az Aple termék van a címben ami még rosszabbul szerepelt. Nehogy véletlenül az ragadjon meg az emberekben.... )