1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A belvárosban?
     
    fip7 likes this.
  2. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A belvárosban is jellemzően egyéni fűtés, az tisztább ugyan. A levegőben amúgy sincs kerülethatár. Gondolom a koncentrált hőleadás is hozzájárul. Nem tűnt fel amúgy, hogy szmogriadó valahogy mindig csak a fűtési szezonban van? Részben azért mert fűtenek, részben mert a légköri viszonyok olyanok, amik kedveznek a szmog bennragadásának. Most éppen jön egy hidegfront, gondolom az nyomja le..

    Itt egy érdekes cikk:

    https://gurulohordo.blog.hu/2018/07/20/mit_tehetunk_a_varosi_legszennyezes_ellen

    Szálló por

    Szálló por (angol rövidítése: PM) alatt a levegőben viszonylag hosszabb ideig tartózkodó, finoman eloszlatott szilárd vagy cseppfolyós részecskéket értjük, melyek megjelenési formája lehet köd, por vagy füst. Keletkezését tekintve megkülönböztetünk természetes eredetű (pl.: vulkáni) vagy emberi eredetű (pl.: tüzelésből) származó port. A PM kémiai összetétele igen változatos, illetve potenciálisan káros anyagok egész sora is megtalálható bennük kis, de egészségügyi hatásuk tekintetében nem elhanyagolható mértékben. Ezek a részecskék közvetlenül is a levegőbe kerülhetnek (ún. elsődleges részecskék) vagy kémiai reakciók következtében más anyagokból is képződhetnek (másodlagos részecskék). A szálló por kibocsátása az EU-ban 2000 óta folyamatosan csökken, ezzel szemben Magyarországon - ugyanezen az időhorizonton – az uniós trendtől eltérő tendenciákat láthatunk. A csökkenő trend a legtöbb hazai forrás esetén kimutatható, ugyanakkor a háztartás szektorban a kibocsátás növekedése tapasztalható. Ennek fő oka leginkább a lakossági szilárd tüzelés (fa, szén, lignit, hulladék) 2006-tól kezdődő terjedése. Emellett érdemes megjegyezni, hogy az EU28-as átlaghoz képest sokkal kisebb arányban ugyan, de a közlekedési szektor, ipar és a mezőgazdaság is a főbb kibocsátók között van. Érdekesség még, hogy a hazai szálló por koncentráció (tehát nem a kibocsátás) majdnem 80%-áért nem magyarországi szennyezők a felelősek, miután a szennyezés képes akár nagy távolságokat is megtenni a légkörben. Hazánkat leginkább Lengyelországból és Romániából származó PM szennyezi, míg mi Horvátország és Szlovákia levegőjét rontjuk nagyobb mértékben.
     
    bartinieffektus likes this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    No igen, nincs is jobb egy hűvös reggelen végigsétálni egy lakóházas utcán és letüdőzni az égő szemét illatát.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na de bakker most van 20 fok nappal. Mi már nem is fűtünk. Akkor miért van az, hogy a Margitsziget magasságában hompölyög szó szerint szmötyi...?
    Nincs ipar, nincs agglomeráció, szél sem fújja. Akkor honnan jön?
    Úgy, hogy szinte szélcsend van és az is észak felé fúj.
    https://www.idokep.hu/szel/budapest
     
    fip7 likes this.
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nálunk éjszaka el kell zárni a radiátort úgy nyomják a távhőt :mad:
     
  6. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az eredetét illetően passz, de azért még sokan fűtenek, távhő is megy asszem talán áprilisig, és ha hétvégén havazás lesz, fognak is még a népek fűteni.

    Az viszont biztos, hogy ha a gépjárműközlekedés amúgy eleve csak a szálló por olyan 10-20%-ért felel, és most kb. felére esett vissza, akkor tuti hogy nem onnan jön a cucc.
     
  7. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Itt északon most azt nézem, hogy nagy nehezen felsejlik végre a Börzsöny (váci kőfejtő, 25-30km) a trutyin át. Reggel nem láttam el Budakalászig sem, max 3km volt a látótávolság. Most már azt hiszem, hogy a szentendrei domboldal házai tűrhetően kivehetőek. Ide fújja a város mocskát a szél :(

    Egy hete felmentem a Normafához, és olyan brutális széntüzelés-szagú füst volt, hogy meglepett.

    Még valami: itt sokszor fatüzelés szagát érezni.
     
    Kurfürst and bartinieffektus like this.
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ha már autós topik, be teszem ide az új mazda 3 tesztjét. Ennek pedig az az oka, hogy bámulatos műszaki megoldások vannak az autóban, elsősorban a hajtásláncában. Szerintem érdemes végig nézni!
     
    phaidros, Luthero and Hpasp like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Jah, hát mindenki rendet rak a kertben, mert otthon ragadt. Égetik az avart.
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ezt szerintem eddig is tudtuk, de most jól kikutatták. A mai autókban lévő érintős kijelzők nem jók, mert sokkal több figyelmet igényelnek a vezető részéről, mint a régebbi gombos megoldások.
    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2..._karosabb_a_vezetesre_nezve_mintha_fuveznenk/
    (Annyit még a címhez hozzá tennék, hogy szándékosan nem az Aple termék van a címben ami még rosszabbul szerepelt. Nehogy véletlenül az ragadjon meg az emberekben.... )
     
    Kurfürst and phaidros like this.
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Egykori C csoportos versenyautó élmény, belső kamerával:


    Ez meg már modern technika az NR ringen:
     
    misinator likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És mehet tovább teljes nyugalommal, mert a felvétel birtokában sem lehet tarkónbaszni ezeket...
     
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Német használt roncsok, valszeg kora 20-on éves hülyegyerekek.
    De a kamerás is fasz volt, mikor nem engedte be, ha ott csattannak őt is előveszik.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Melyik rész a "nem engedte be"?
     
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    0:20 körül a másodikat esetleg célszerű lett volna beengedni, hogy a balra kanyarodó holtterében bukkanjon fel, esetleg váratlanul. Mondjuk a versenyző nem volt hülye, inkább behúzódott hátra. Ez kicsit meglepett, nagyobb hülyeségre számítottam.
     
    Ooorky likes this.
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Azért a normálisabb kocsikban semmi olyan nincs a tapiban,amit vezetés köben nyomogatni kellhet. A kormány körüli kezelőszervek változatlanok, ha a légkondi is fizikai gombos, akkor szerintem rendben van. A navit én álló helyzetben basztatom, a zenét játssza, és a kormányon tudom a hangerőt állítani, meg a következő számot állítani, ez ma már alap, és ennyi. Aki menet közben tapiképernyőzik, az más galádságra is képes, nem a technológián múlik. Az simán telefonál is kihangosító nélkül, cigizik, stb... Az emberek hülyék. Az újabb kocsikon aminket láttam reviewkat, azokban rendben voltak a kritikus kezelőszervek.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pedig adta neki a helyet. Ezek a hülyék még azt sem ismerik fel, amikor elengedik őket.
    Az én véleményem egyszerű. Hátravinni, agyonlőni.
     
    hunter85 likes this.
  19. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    a mozgás dinamikáját látva rohadtul nem úgy tűnt. a kisteher lassítására is lehetett számítani, oda nem fért be.
     
  20. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Alakul ez

     
    Kurfürst likes this.

Ezen oldal megosztása