1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi a fene történt itt? Nem értem. Miért villogott az egyik és miért büntetett a baromarc?
     
  2. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Én a következőképpen értelmezem:
    - kamion megy pályán megengedett max sebességével szabályosan, 90 km/h-val.
    - megelőzi a roaster, nagyon szűken húzza be elé.
    - kamionos villant, hogy ugyan öcsém, figyeljék már jobban, ez így veszélyes
    - arra az elkezdi sértődötten "leckéztetni", fékezni, a kamionos húzza át a másik sávba, mert a 40t-t nem fogja annyira fék mint az 1t-s roadsters
    - roasteres folytatja a köcsögölést, és végül be is szívja. Azért csinálhatta, mert az hiszi, hogy automatikusan neki lesz igaza a ráfutásos balesetnél (hisz a hátsó nem tart követési távot, azt feltételezik alapból). A videó miatt ez nem jön be neki
    - még egy sorompó a kocsi orrát is megzúzza
    - kamionos a baleset után félreáll szabályosan, gondolom hív rendőrt is egyből, mielőtt kiszállna, mert ez betétlapcserénél feszültebbnek ígérkezik.

    esetleg a kamion-kamion előzés botránkoztathatta meg, de éjszaka üres úton ez tök okés
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hát szerintem nem egészen ez történt.
    Ez egy szimpla kamionos előzés volt, amikor gondolom a sokkal többel érkező személyautó elkezdett rá paraszt módon hátulról villogni az előzés közben. Elég gyorsan sikerült a - különben teljesen indokolt - előzés. Aminek a végén a kamionos 1x visszavillantott. Na ezen elszakadt a cérna a parasztnál, és elkezdett büntető-fékezgetni.
    Az a vicces, hogy a kamerafelvétel alapján simán ki fogják hozni a személyautóst nem csak hibásnak, de akár egy komolyabb büntit is kaphat közúti veszélyeztetés miatt.
     
    FilcTroll, fip7, blitzkrieg and 5 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ööööö, tök ugyanaz a két leírás. Amiére végül magam is rájöttem.
     
  5. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Csak azt nem értem, hogy lehet valaki olyan hülye, hogy személyautóval egy kamionost akar büntetni? Még könnyen megúszta az esetet, át is gázolhatott volna rajta teljesen.
     
    misinator, fip7, nyugger and 2 others like this.
  6. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Eleve... Ott ül a sportkocsiban, és leáll egy melóssal baszakodni, ahelyett, hogy belelépne a gázba és menne örülni a jómódjának...
     
    FilcTroll, misinator, fip7 and 4 others like this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Megszokta, hogy ő a falu bikája és mindenki kitér az útjából. Lerí az egészről, hogy béna balf*sz aki azonnal leblokkol ha nem az történik amit várt.
     
    zeal, FilcTroll, misinator and 5 others like this.
  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Amúgy jah. Fizikából nem lehetett túl erős az ipse, ha figyelt volna tudhatná hogy a kamionnak, villamosnak és vonatnak célszerű megadni az elsőbbséget és nem baszakodni velük, mert drága lesz. ;)
     
    FilcTroll, misinator, fip7 and 5 others like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor legalább egy fasszal kevesebb lenne a Földön. Én egy könnycseppet sem ejtenék érte.
     
  10. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Jah, néztem is, hogy mi a francért ment bele még a sorompóba is, hisz nem volt akkora a sebessége, hogy ne tudott volna megállni előtte.
     
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Vagy esetleg rájátszott, hogy nagyobb balesetet "szenvedjen" de erre nagyon kicsi az esély. Mindenesetre a biztosító meghurcolhatja érte, mert ez már biztosítási csalás is lehet.

    Mondjuk arra tökéletes példa miért kell dashcam, mert itt simán meghurcolnák a kamionost nélküle.
     
    fip7, nyugger, blitzkrieg and 2 others like this.
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    A kamionosnak simán okozhatna egy olyan helyzet lelki sebet, hiába, hogy más volt a hibás, hiába, hogy megérdemelte, de mégiscsak részese volt valakinek a halálának. Nem véletlen van (tudtommal) kötelező pszichológiai utógondozás a MÁV-nál pl. vonatvezetőknek, ha valaki öngyilkos elé lépett. Ha már baj történt, jobb, hogy csak ennyi.
     
    FilcTroll and blitzkrieg like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Konkrétan én minden büntetőfékezőtől azonnal elvenném a jogsit. Mérlegelés nélkül. Fusson újra neki, akkor elgondolkozik, hogy hogyan kell közlekedni. Ha még egy ilyen alkalom, akkor jogsi el.

    Örökre.

    A közlekedés nem játszótér.
    Valaki csak ebből ért. Vagy ebből sem.

    Igen. De ettől nem sajnálnám a büntetőfékező tajtparasztot. Csak a kamionost.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem akartam előre ostorozni a BKK-t és értem, hogy sokba kerül, de úgy tűnik, hogy ez nem volt túl jó ötlet...
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Engem volt, hogy egy idióta a 2 személyes Smartjával (0 hátsó gyűrődő zóna) fáktesztelt a 1986-os 1,6t-s BMW 320i-mel. Sajnos baleset is lett belőle, csak sajnos nem a barmot törtem össze, hanem a haverját, a külső sávban. Azóta igen komoly létjogosultságát érzem a dashcam-nek. Az pedig egy másik dolog, hogy megfogadtam, hogy féktesztelőt nem fogok elkerülni. Persze megpróbálom a fékezést, de nem minden áron.
    Akkor a 2x2 sávoson a belsőben féktesztelt a barom. A hirtelen fékezésemre a kocsim kitört balra. 2 választásom volt: Vagy a szembe sávba átsodródok, és frontálisan ütközök a szembejövőkkel, vagy visszarántom a jobb külsőbe. Utóbbit választottam. Csak addigra jobbról olyan 140-nel előző haverja (70-es táblánál)- akivel addig versenyeztek cikázva a forgalomban - a vadi új BMW-vel akkor ért oda. Megúszta 4 elem cseréjével.
    Így is 2 kategóriát buktam a biztosításban, de legalább "vétlen" autót törtem össze.
    Szóval féktesztelőt nem elkerülni! Bele kell rongyolni, ha nincs más opció.
    A kamionos is tök normálisan csinálta. Ha ő ott beleránt a kormányba, és bebicskázik a vontatmány, akkor ott borul minden, és még arra is lehet esély, hogy a roncs átpattan az elválasztó korláton az ellenkező irányú pályára.
     
  16. Mindenképpen érdemes venni egyet. Nem csak ilyen esetekre, hanem pl. ha leszorít valaki, kiszáll és állbapattint. Akkor is az az első hogy megnézi a rendőrség a fellelhető videófelvételeket.
     
  17. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Elbeszélünk egymás mellett szerintem!
    Az ideális állapot, akkor is az lenne amit felvázoltam! Nevezetesen a falvak felfuttatása és nem pedig hagyni őket leépülni!
    A vasút meg tipikusan az a közlekedési mód, amelyet el lehetne vinni falura, házig, így bekapcsolva az ott élő - adott esetben gépkocsival nem rendelkező - embereket is a vérkeringésbe! Így eljuthatnának olcsón és gyorsan akár 10-20 km-es távolságra egy ipari parkba, vagy járásközpontba, vagy akárhová, ahol van munkahely! Ha lenne közlekedési lehetőség, sokkal kevesebben költöznének el, s nem is sorvadna a falusi intézményrendszer, amelynek fenntartása is olcsóbb lenne ezáltal!
    ..
    Azt meg honnan veszed, hogy a falusi önkormányzatoknak részt kellene vennie a vasúti infrastruktúra közvetlen finanszírozásában!
    Ilyen még csak meg sem fordult a fejemben!
    Itt a történelmi lehetőség, amit a koronavírus járvány felkínál! Az eddigi rossz gyakorlattal fel kell hagyni és fel kell futtatni a vasúti ágazatot!
    Munkaerő lesz dögivel! És 1 km akár dupla vágányú vasúti sín letétele is nagyságrendekkel olcsóbb, mint 1 km autópálya! Fenntartásról nem is beszélve!
    ..
    Milyen halom kis falusi nyomvonalakat zárták be???


    Hogy akarod a vasutat hazig vinni?
    Az hogy a falvak egy resze elsorvad az nem a vasút hiánya miatt van hanem egyéb okok.
    Van ertelme a vasutat fejleszteni ezt senki nem vonja kétségbe, de ez a hazig vives azert mellbevago.
     
  18. alali77

    alali77 Well-Known Member

    A vasút irgalmatlan drága, az út sokkal olcsóbb, ez van. A mellékvonalak (régen HÉV-ek voltak többnyire) mellett elment a világ, a busz és a kamionok kiváltják. Nyilván ha ott van rajta a BMW gyár akkor mehet tovább, de különben nincsen létjogosultságok.
    De bezárni akkor kell amikor sokat kellene rá költeni,
     
    hunter85 likes this.
  19. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Miért drágább a vasútépítés, mint egy mondjuk 2 sávos út?
    Nem értek hozzá, csak kérdem. Nekem jóval egyszerűbbnek tűnik a vasút.
     
  20. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Sokkal, de sokkal bonyolultabb és drágább egy normális, két vágányú, villamosított, 160-200km/h órás sebességre kiépített pálya!
     
    blitzkrieg likes this.

Ezen oldal megosztása