1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ahogy én tudom, Miskolcon a CNG-s buszok remekül beváltak Pedig itt van egy pár kaptató...
     
    silurusglanis and fip7 like this.
  2. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Csehországban sem tudják megunni a jó öreg Studenkákat, most egy magánvasút modernizáltatott egyet saját szájíze szerint.
    http://iho.hu/hir/orokzold-studenkak-180220
    Nálunk elvileg minden Bzmot kap légkondit, de hosszú távon a MÁV nem számol az "almásládákkal" magyar fejlesztésű dízel motorkocsit akarnak csak abból semmi nem látszik eddig. Az Uzsgyik most Békéscsabán újulnak meg.
     
  3. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    A cikk 2 utolsó bekezdése alapján nem a gyártó intett be, hogy nem lett meg a másik 25 darabos széria.
    http://iho.hu/hir/traxx-25-120206
     
  4. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  5. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    MÁV-Start-ba beolvasztás után akarták lehívni az opciót, de a gyártó arra hivatkozott, hogy a Start =/= Trakció ezért nincs joga lehívni.
     
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Sokat nem ér, ma már a gyártók beletolnak annyi akkumulátort amivel éppen teljesíti a zöld rendszámot, aztán vígan pöfög tovább a SUV-jával a városban.

    Másrészt, sokat elmond az autógyártásról, hogy a japánok megúszták a "dízelbotrányt", miközben az összes európai és amerikai márka megbukott a teszteken...
     
  9. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Okés,..köszönöm a pontos információt.:)
     
  10. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nem a JÖVŐBENI gyártott autók az igazán érdekesek, hanem a MA az utakon futók. Vajon a német diesel autópark hány százaléka nem tudja az EuroVI-t? Na ezek lassan vagy gyorsan kelet-Európában kötnek majd ki.

    Amerikai személyautó diesel? Melyikre gondolsz?
    Az európaiak "bukása" mögött meg szerintem a Bosch áll. Ez fixa ideám. Szerintem a Bosch beleütközött egy fejlesztési "falba" a környezetvédelem terén (elsősorban költséghatékonyság oldalról) és felajánlotta az arra fogékony gyártóknak a törvénytelen kiskaput. Azok meg éltek vele. A japánoknak döntően a Denso a beszállítójuk.
     
    fishbed likes this.
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    https://www.dieselforum.org/diesel-drivers/clean-diesel-vehicles-available-in-the-u-s

    Lehet, hogy a Bosch is hunyó, de az elmúlt ~20 évben brutális hátrányba kerültek az európai motorok a japánokhoz képest (kivéve a Mazda Wankel próbálkozásait), élettartamuk, megbízhatóságuk sehol sincs (BMW-vel vannak különösen problémás esetek, volt olyan motorjuk ami egyszerűen szétrepedt néhány év után), sőt már a koreai márkák is köröket vernek rájuk.
     
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    Én nem érzem ezt a hátrányt... az európai motorok problémái szerintem éppen a kifeszített európai fejlesztési versenyből származnak, sokszor kellően ki nem próbált megoldások kerülnek gyártásba. Én is ismerem ezt a cikket, gondolom erre utalsz:
    https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
    de ezt a listát csehek csinálták. Ha egy ilyen problémalistát egy japán csinálna akkor az európai modellek nem is látszanának rajta. Persze csak az én véleményem.
    Mindamellett jó néhány blokkot, autót láttam már szétkapva (zöme Toyota, Suzuki, BMW, VW, Audi) és ez alapján én inkább arra hajlanék, hogy a japánok sokkal egyszerűbb megoldásokkal operálnak, néha már-már a primitívség határán mozogva. (Ebből a szempontból kicsit az oroszokra hasonlítanak) Éppen ezért a megoldásaik egyszerűek és/de üzembiztosak. Viszont szerintem nem képviselnek olyan műszaki szintet, mint sok európai motor, ami bonyolultabb így több a hibaforrás. Nyilván a felhasználót ez utóbbi dolog zavarja a legjobban. Persze ez a véleményem is szubjektív.
    Ami viszont tény, hogy jelenleg a szakma nagyon figyel a Mazdára, ők szembe mennek a mainstreammel és mégis elérik ugyanazokat az eredményeket. A skyactive motorjaik nagyon jónak tűnnek (tartósság még nem dőlt el) és hamarosan megjelennek egy kompressziógyújtású benzinmotorral. Az lesz a nagy durranás, mert ez még nagyjából senkinek sem sikerült.
     
  13. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Értem én ezt a magán vasutasdit, de az efyre fosabb pályát ki fogja rendben tartani?? Mellékvonalak csak tengődnek, a mávgápjászkisèr foskupac meg megbukott szerintem. Pályamunkás, előmunkás, vonalgondozó ki akar lenni manapság? Mert nélkülük, akik mindig is a leglenézettebbek voltak a vasútnál, (érdemtelenűl, mert az egyik legszebb és egyben legnehezebb szakmák közé tartozik/zott) semmi nem lesz! Teljesen gépesíteni a pályafenntartást nem lehet, vagy csak horror áron! Szvsz!
     
    blitzkrieg and sirdavegd like this.
  14. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Az a szép, hogy a MÁV-stop és a terhes magánok is tejelnek vonal kilométer és bruttótonna kilométer után (+állomashasználat, megállás, felsővezeték stb.), mind a nemzetközi fő, országos és mellékvonalakon a mindenkori HÜSZ és a Díjszámítási Dokumentumban összerakott költségek alapján. Szóval papíron ki van fizetve a karbantartás, csak valahogy nem karbantartódik meg belőle a pálya...
     
    gergo55, blitzkrieg, fishbed and 2 others like this.
  15. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    A legnagyobb baj, hogy évek alatt lezüllesztették. Innen felhozni írdatlan pénzekbe kerül. Gépek, felszerelés, járművek, anyag. Mávtulajdonú maszek cégek meg csak a pénzleszívásról szólnak! (Saját tapasztalat) Nem látom a fényt az alagút végén!(lehet ívben van) :D:D
     
    fishbed and sirdavegd like this.
  16. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Nyílt vonali karbantartást mindenütt gépesítik, akár a szabályozásról, akár alépítmény javításról van szó. Kézzel ma már csak hevederes, 48-as alatti muzeális pályákat szoktak gányolni. Volt erről két Indóház Extra is, most is ott van a klotyóban:rolleyes:.
    Egy ilyen döggel átlagosan napi 3 km-t lehet haladni a kézimunkás 300 méterrel szemben.
     
    antigonosz and blitzkrieg like this.
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Ezt én tudom, de szerinted mennyi ilyen gép rohangál Magyarországon? Ez csak az éves, tervezhető karbantartáshoz tartozik. A 40es vonalon voltam felügyeleti pályamester évekig. Sajnos első kézből tudom mi történik. :(
     
    sirdavegd likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kis retro, de kapcsolódó. :)
     
    anonim999 and sirdavegd like this.
  19. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Ó. Hát sajnos a 100a Ferihegy-Cegléd szakaszán is pontosan látszik, hogy pincétől padlásig felújítás után 10 évvel is milyen szépen kivirágzanak a lassújelek.:(
    A 40-es vonal ebből a szempontból is elég mostoha helyzetben van ahogyan tudom. A mostani elővárosi nagyjavítás előtt kb csak a Dombóvár-Kaposvár szakaszon ment bármiféle nagyobb kapirgálás. De Kaposvártól kifelé meg teljes a rohadás. Ahhoz képest a 80-as maga a kirakatvonal.
     
  20. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    molnibalage and nyugger like this.

Ezen oldal megosztása