1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. misinator

    misinator Well-Known Member

  2. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    ...ésszel és észnélkül... :eek:


    [​IMG]
     
  3. misinator

    misinator Well-Known Member

    A hideg is kirázott.
     
    FilcTroll likes this.
  4. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    [​IMG]



    ...ez bizony nem CGI !!!

    Nem elég ha én jól vezetek... ...szerencsére nem velem történt :rolleyes:
     
    rappali_ likes this.
  5. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Most mérve 5x: 40, 20, 24, 24, 31
    Az elsőnél nem tudtam pontosan mire számítsak, az útjelző táblákat néztem, ezért lehetett szignifikánsan lassabb.
     
  6. misinator

    misinator Well-Known Member

    Na; és a valóságban?:D (Közelítő értéket elfogadok:D:D:D)
     
  7. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ma minden hülye az utakon volt... 5 baleset mellett mentem el amíg a szomszéd városba elgurultam, ahol az áruházi parkolóban totálkárra tört kisautót (talán yaris lehetett egykor) trélereztek épp...

    A legdurvább viszont az M0 felhajtón a BMW és 25 éves Merci kisbusz Frontális ütközés volt (annak nézett ki ahogy elhajtottam a helyszínelés mellett), mivel ott nincs szembesáv, az a szalagkorlát túloldalán megy! Kb 200m-el odébb egy másik (ezzel lehet, hogy összefüggő) balesetet helyszínelt egy másik rendőrcsapat...

    Úgy tűnt, mintha a kék kisbusz megfordult volna és lefele hajtott volna, a BMW meg lendületesen az 50-esben beleszállt volna... Olyan íven az út is kitakarta, de ugye nem jöhet arról semmi...
     
    fishbed, fip7 and nyugger like this.
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Az első és az utolsó közt.
     
  9. misinator

    misinator Well-Known Member

    Szemtelenül fiatal.:)
     
  10. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Ma minden hülye az utakon volt...

    Tolatás körforgalomban...ha nem látom el sem hiszem!
     
    fishbed, fip7, rappali_ and 2 others like this.
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    de már rohamosan őszülök :S Persze inkább ősz, mint kopasz.
     
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Az M0-M5 lehajtónál amikor a kanyarból egy rohamosan tolató SUV volt előttem, ijesztően közel, úgy satuztam, hogy arra sem volt időm, hogy megijedjek, hogy hátulról kilapítanak-e. Ez nem ma volt, de hihetetlen mi folyik... Szerencsére nem lett baleset. Viszont azóta bármit el tudok hinni.
     
    fip7 and hunter85 like this.
  13. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nekem meg mindenki azt rója fel, hogy mi az, hogy nem őszülök!?
    Viszont lassan elmehetnék római katolikus papnak.:confused:



    Lássuk be, valahol az első is korrekt érték, hiszen pont a váratlan eseményt, az arra adott reakciót mutatja. (Idős korban ugye sokszor pont ez nem megy, ez se...)
    A számsor többi része szerintem már inkább az idegrendszer általános állapotát illetve az akuális fáradtságot tükrözi.

    Sajnos a legelső eredményemre nem emlékszem.
     
    Veér István likes this.
  14. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Engem kb a mózeskosaras kortól kezdve hordtak a nyolcason, szóval szinte külön idegpálya égett be minden egyes kanyarra, veszélyes helyre de még így is mindig ér meglepetés. Valljuk be találékony az ember, de a hülyék méginkább és egyre több van belőlük. Mikor még abszolút friss jogsisként egy török kamion előzése közben kezdte el rámhúzni Jumurdzsák (valószínűleg halál fáradtan) a kormányt na ott jött az első ilyen lecke. Nyáron az igazán durva, mikor a balatoni forgalom szabadul ránk és tényleg minden őrült a rántott húsos hűtőládával ott nyomja a kamikaze üzemmódot. 2 centi helyért padlógázva előzés aztán röhögve állok mellé a lámpánál negyed óra múlva, hogy na Pityuka megérte tiplizni? Szerintem a mostani is hasonló lehetett, de igazán elkéne néha egy PKM a tetőre. Ha meg nem a sofőrök, akkor a drága vadvilág próbál keresztbe tenni, múltkor is egy este alatt Vuk egyszer, Bambi kétszer akart húskonzervvé manifesztálódni a motorháztetőmön. Viszont mikor egy Mi-8 repül el a fejem felett, na az kárpótol mindenért :D
    Megvallom, hiába van tempomat a Golfban alapból öt év alatt egyszer sem használtam. Sávtartó, vészfék, holttérfigyelő nincs is. Inkább ragaszkodok a jobb láb-kézi váltó-két szép szememet a tükrökbe trióhoz, az engem éberebben is tart meg jobban szeretem ha én irányítom hogyan menjen. Igaz még fiatal vagyok, emiatt jobban bírom még a strapát, szóval ez nem egy általános minta. Átlagos körülmények közt aki jobb sofőr annak hasznos kiegészítő funkciók, a hétvégi autósoknak szintúgy, viszont kezdőktől minél távolabb. Hamis biztonságérzetet adnak, ami akkor fog leesni, mikor tényleg cselekedni kell, és az automatika belátható időn belül ezt nem fogja tudni megtenni 99%-os biztossággal. Meg nem is szerez a kollega rutint ha a rendszer a kisebb helyzetekből rendre kiszedi.
    Akkor nem csak felém állították alacsonyra Isten állatkertjében a kerítést
     
    fishbed and misinator like this.
  15. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Autómata meg vezetéstámogatást annyira nem várom. Az egyik fő gondom, hogy életemben nem találkoztam még olyan emberrel, aki műszaki és informatikai oldalon egyaránt felkészült volt. Hogyan fejlesszünk algoritmust ha a peremfeltételek is ködösek (elkerülhetetlen balesetnél; pl. elkerülési távon belül fékhiba... kit öljön meg az autómatika, autóst, gyalogost, időset, gyereket, utast?). A másik a szabotázsvédelem; hálóba kötve növelhető a biztonság. Ez oké, de ha megcsalom az asszonyt és ő egy zsíróshajú programozóval megbérgyilkoltat, az gáz. Zavarvédelem is aggályos... Jön egy x1-es fler és már a mostani cnc gépek is szerszámot tudnak tőrni... Elfogadom, hogy ez a jövő és kevesebb halott lesz az utakon (talán), de akkor is lesz emberi hülyeség, csak lehet az már a szoftverben is ott lesz.
     
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Na én a 147-esbe tempomatot fogok szerintem bütykölni utólag (Nem nehéz, cimbi megcsinálta bontott tempomattal, csak a vezérlő kart nem rakták be, minden más benne van alapból a kocsiban), mert az hiányzik a pályázáskor. Persze az adaptív lenne a legjobb, néha bedugulok, és olyankor nem adja az élmény, de amikor ez a kocsi készült az még csak vízió volt. Amelyik kategóriában megvalósítható lett volna, ott úgyis sofőr vezet volt a hozzáállás szerintem :) A félautomata Selespeed váltó pedig anno innovatív volt, de az hozza az olaszos megbízhatóság/szervízigényt, és itthon nincs is sok használt alkatrész a piacon.

    A tolatóradar lenne még jó, de abból az utólag beépítettek gagyik, problémásak.
    A holttérfigyelő nem tudom, hogy jó lenne-e, mindig hátranézek. Lehet, hogy praktikus lenne amúgy, nem vezettem eleget olyan autót, amiben van, hogy ezt értékelni tudjam.

    Amit egy talán 2019-es golfban láttam, és hiányzik: tolatásnál a tükröket átállítja, hogy lásd a padkát. Legalábbis a szándék ez volt, fordítva volt valami a kódban, úgyhogy az ég felé állította az egyik oldalon :D De feltételezem, hogy ezt majd javítják egy frissítéssel, ez apróság, az ötlet pedig nagyon jó.

    Amúgy szerintem épp szerez rutint, ha a rendszer helyreteszi, csak kell visszajelzés, hogy tudja, hogy hülyeségre készült. A felhasználói élményen sok múlik.

    Van amiben meg nem érdemes/reális rutint szerezni, csinálja mindig az automatika (pl ABS. az ilyen: ne kelljen mindenkinek rally-versenyző tapasztalattal bírnia a fék kezelésében, a gép fordítsa le a szándékot/parancsot az út és mozgásviszonyokra.). A vészfékasszisztens ügyében is kicsit erre hajlok.

    Mit értesz műszaki oldal és mit értesz informatika alatt? Szerintem az informatika is műszaki terület. :)

    Hogyan fejlesszünk oylan algoritmust, amire hetek vitái alatt sincs egyértelmű jó megoldás, bírónként mást mást fognak ítélni? Honnan tudná a gép, aminek választania kell eyg idős ember és egy babakocsi elütése közt, hogy a gyerek down kóros, az öreg ember pedig hamarosan kifejleszti a rák ellenszerét? Honnan tudná ezt egy emberi sofőr? Kell-e felkészülni ilyen helyzetekre? A mai polkorrekt világban szabad-e egyáltalán ilyen döntést meghozni, és kimondani? (Van egy véleményem szegény beteg Zente gyerek ügyéről is. Azért ha már elköltöttéka zt a sok pénzt rá, remélem valami rendes életre képes lesz).
    Szerintem ez túl van misztifikálva, és a gép idővel nagy átlagban jobb és gyorsabb döntést lesz képes hozni az autóvezetés specializált feladatában, mint az ember. (több évtized szerintem, nem látni még a mesterséges intelligencia kutatásokban azt, hogy mi adna elég jó megoldást)


    De ez nem csak egy algoritmus, ehhez kulturális ismeretek is kellenek, és a gépnek azt is értenie kell. Vezetés során sokszor a körülményekből, mások viselkedéséből spekulálok, hogy vajon milyen a megszokottól eltérő eseményt sugallhat előre amit látok? Román rendszámú autó trailer 130-al a pályán? Csak nem egy halálkaraván? Jobb lesz megelőzni, vagy alaposan lemaradni, és nem érdekel, ha 130 fölé kell gyorsítani és gyorshajtok... Sövény? Csak nem lesz egy nyílás kopott felfestésű zebrával, aminek a tábláját benőtte a lomb, ahonnan gyerekek ugorhatnak elő körülnézés nélkül? Afganisztánban vezetsz, és egy döglőtt kecskét látsz az út mellett? Csak nem egy IED? stb. stb..
     
    FilcTroll and nyugger like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Egy érdekes video arról, hogy mennyire nagy a szórás a különböző gyártók gyalogosfelismerő rendszerei között.

    Mint ahogyan a kocsik más tulajdonságaira os igaz, van amelyik ótvar, és van amelyik jól és megbízhatóan működik.

    Nem lehet őket egy halmazban kezelni, de erről már a teszt intézetek külön jelentéseket is adnak (NCAP honlapján pl. megnézhető).

    Az úgy tűnik visszatérő motívum, hogy a Ford, Hyundai és a Kia ilyen rendszerei pl. nem sokat érnek.

    Amik általában jókat kapnak - Nissan, Toyota, Mercedes, Honda, Audi.

    A Volvo, BMW, VW meg olyan vegyes - hol jó, hol rossz eredményeket produkál.

     
    Luthero likes this.
  19. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Úristen hogy hazudik már megint.

    Az egészet az elejétől ő baszta el azzal, hogy egy ‘elég jó’ rendszer helyett egy végtelenül tolbonyolított, ‘okoseszközös’ rendszert erőltetett, aztán (szöges ellentétben azzal amit állít) megbíztak egy olyan német céget az egésszel akiknek konkrétan zéró tapasztalata volt az egésszel.

    https://tldr.444.hu/2018/03/12/mar-...nikus-jegyrendszert-holott-meg-el-sem-keszult

    16 milliárdot tapsolt el ez a hülyegyerek a semmire, de persze más a hibás, mert utóbb ‘félremenedzselték’. Persze.

    https://444.hu/2020/02/05/16-milliardba-kerulhet-a-semmi-ami-az-e-jegyrendszerbol-lett

    Az a baj, hogy az alapokat ő és a csapata találta ki, és az egész koncepció rossz volt és homokra épült, utólag iszonyatos pofátlanság másra menni. Amikor kirúgták, a koncepciót, a kivitelezőt már ők választották ki, a szerződéseket megkötötték, innentől kezdve sok mozgástér nem volt..
     
    bartinieffektus likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Olyan cuki, ahogy egyszer hiteltelen számodra a 444, de ha érdeked úgy kívánja, akkor meg nem.
    Neked a Vitzéy utálatod valami fétis? [fejvajarás]

    Biztos az is az ő hibája, hogy az utódai annyira impotensek, hogy azóta sem sikerült talán a Keletinél a Futár bővítését megcsinálni, 5,5 évvel azután, hogy ő elment...
     
    Ooorky likes this.

Ezen oldal megosztása