Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Húú vazze akkor én vagyok az igazi eretnek Molni szerint mert 3 sluszkulcs van a komódon most is ! LOL

Született vaknak nem lehet elmagyarázni a napfelkelte szépségeit !
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez ippeg nem egy villanyautó propaganda oldal, hanem (alighanem az egyetlen) valaki aki a magyarok pénzügyi kultúrájáért valamit is tesz.
Eccerűen csak csinált egy gazdasági számítást a jelenlegi kedvezményeket figyelembe véve, és az jött ki, hogy második városi autónak már lassan (még pont nem) megéri.
Akinek a pénztárcájába/élethelyzetébe/életszemléletébe nem fér bele egy második autó fenntartása, annak felesleges elolvasnia.
Mármint, egy szélsőliberális blog, ami annyit se tesz a magyarok pénzügyi kultúrájáért mint a generalisszimusz? Jellemző pl a költségvetéses, ahol egy mondattal elintézi azt, h az USA egészségügyi rendszere úgy szemét ahogy van. Nehogy kifejtsük a dolgot, de ez itt off, így én se fogom.
De ebben a posztban is, avulással, meg minden baromsággal számol. Szóval a helyzet a következő: ha nekem kell autó/számítógép/égigérő vascsicsergő akkor pont le fogom kakilni, h mi a maradványérték 5 év után. Mert nem vállalkozó vagyok, hanem egy egyszerű biológus, aki nem tud áfát visszaigényelni, meg az egész független a bevételemtől. Leszámítva, h ha kell, akkor enélkül nincs bevételem. És akkor már a pénztárcámon múlik, hogy trabant, vagy Aston Martin.
Miféle spórolás egy második autó megvétele...?????
Akinek kell semmilyen, sőt,
Van olyan élethelyzet, hogy KELL második autó egy családban.
Ez az a helyzet, ahol a villanyautó semmire sem jó. Mert egyszerűen baromi jól hangzik, h há 2 perc felrakni otthon a töltőre, de nem sok mindenki teheti meg.
Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok.
Ez a tipikus ingatáv. Nem iszonyat sok. Akinek ennél kevesebb ott kőkeményen felmerül, hogy minek autó?
Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".
Tipikusan bevásárlás olyan, amit egy 5 fős családban baromira nem oldasz meg autó nélkül. De félre ne értsd, egyetértek nagyrészt.
Tipikus 2 tonnás városi SUV
Ami azért terjed, mert az elcseszett környezetvédelmi előírásokba kisebb kg/kibocsájtás mellett nem, vagy csak irreálisan drágán férne be a kisautó.

Amúgy ez a tökéletes lenyomata az egész sötétzöld propagandának: Van egy technika, ami kb annyira versenyképes, mint féllábú a százméteres síkfutás döntőjén. A környezetvédelmi érvek úgy baromságok ahogy vannak, a felhasználhatósága erősen kérdéses, de ha egy T-72essel hasonlítjuk össze, akkor már majdnem megtérül. De csak majdnem. És csak második autónak. Lényegében játékautó. Mi a reakció? Talán azt mondjuk, hogy verseny? Nem, levágatjuk a többiek mind a két lábát. Kivéve, ha amúgy lassúak. Avagy ha nem baromkodnánk ezzel kb 4 l/100 kmes kisautók állná ak garmadában 2-3 misiért. De ezt a kategóriát inkább kinyírjuk, habár mindenki tudja, h az akuumlátor idehozatalához használt hajó károsanyag kibocsájtása kb annyi mint Európa teljes személyközlekedéséé de nem baj. Mi zöldek vagyunk.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 859
15 244
113
Ez több, mint napi 24 km, ami 2x12 és ez az év 250 napja. Ez tehát nem minimális, hanem iszonyatosan sok. Mert ez kb. minden munkanap. Mondom, túl sok embert ismerek, aki napi 5-5 vagy 10-10 km-et autóznak a város peremén és belül.

Évi 6000km-es futás az lófütty, a magyar átlag ennek a kb. a duplája, de van egy ismerős aki amikor vett kocsit egy év alatt 70.000-et tett bele (vidéken bizniszelt, na az extrém sok). Ogretank is valami rettentet mennyiséget pályázott össze ha jól emlékszem.

Felül meg arról volt szó, hogy néha kellhet. Ha ez a néha mondjuk ez a néha mondjuk heti két nap, és a -6 hét a szabadság és nemzeti ünnepek miatt, akkor kijön évi 92 nap és 24 km-re felszorozva ezt kicsit vakarom a fejem a "megtérülésen".

Nézzük a valóságot. Szolnok, reptár, tegnap körbefotózni a Messzert, megnézni Csőrikét meg az F-104-eseket, 250 km körül oda vissza. Egy horvát nyarálás kocsival 1500 km és akkor nem mentél még egy métert sem helyben. Egy balcsi kör 200 km. Pécsi tábla 450 km oda-vissza egy alkalom.

Agglomerációs lakosságon kívül senki sem megy jellemzően 'napi átlagot', ők viszont így is simán elbasznak 40 ezer forintot havonta benyára. Nálam volt, hogy egy hét alatt beletoltam 1000 km-et városban, volt, hogy egy hétig vagy kettőig állt a kocsi, mert nem kellett, aztán mentem vele 2000 km-t külföldön, és közben mindenhova eljutottam, ahova el akartam.

A car sharinges változatból ezt hogyan és mennyiből csinálom meg...?

És ahogy mondtam, a legsúlyosabb kérdést fel sem tette, amit bezzeg más posztjában igen, hogy megy a gyárba előadni közösségival, busszla és csóri munkás meg kocsival jár.

Ez a te elméleted, a valódi életben még érdekes módon senkitől sem hallottam olyat, hogy jajj, de borzasztó szar döntés volt, hogy vett/fenntart egy kocsit. Egy kocsi fenntartása, mint minden az életben, pénzbe kerül, de nem vészesen sokba, ezért engedhet meg magának kocsit a gyári munkás is. Átlagos keresetű ismerősök is megváltásnak élték meg mobilitásban és életminőségben, amikor kocsit vettek, azóta is lelkesen járnak le a balcsira a telekre minden második hétvégén, és ott vidáman tekernek bicajjal.

Most akkor döntse el mindenki hogy kocsira vagy másra költ. Mert lehet kocsira is költeni, csak akkor másra nem jut. Ezzel totálisan nem foglakozik senki. Mintha az autónak csak másik autó lehetne alternatívája...

Én pl. bringával jártam oda, ahova bátyus kocsival. Persze neki cége fizette. És lefogytam 8 kilót és került kb. semmibe. Igen, tudom agglegény voltam, de amikor vita van, akkor hirtelen mindenki családos építési vállalkozó lesz..

Lásd fenn - akinek az anyagi helyzetét megrengeti egy kocsi fenntartásával járó kiadás, az nyilván inkább ne tartson fenn kocsit.

10 literes? Mi ez b*meg? Lada? A közeli barát és munkatárs 90%-ban városban megy. Nincs 7,5 literes fogyasztása sem.

Gondolom akkor valami kisméretű kocsival jár és/vagy dízellel. Nem vagy nagyon tisztában egy kocsi fogyasztásával, ez egy teljesen átlagos 2 literes benzines szedán városi fogyasztása, persze kis bugival. ;)

Értelmezhető méretű kocsik ma sem fogyasztanak kevesebbet, persze a kis városi puttyogó ellehet 6 literrel is, de ott másban lesz a kompromisszum, vezess le azzal 6-8 órát... láttam ilyet, amikor kiszálltak a kis Renault Clióból, olyan mondatok hangzottak el, hogy egy obsitos alföldi huszár is elpirult volna.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 859
15 244
113
Tipikus 2 tonnás városi SUV :D

Kifejezetten rühellem a SUV-okat. Mellesleg azok biztosan nem jönnek ki ennyiből, ha nem diesel.

Amire jó pl: hajnalban ki a reptérre, hogy ne kelljen a reptéri parkoló előrefoglalással, stb. foglalkozni.

Sosem próbáltam még, felesleges macera, az pont az a helyzet ahol kivitetem magam taxival vagy shuttleval, visszafelé meg megkérek valakit, hogy csorogjon be a 2-es terminálra amíg beszállok. Vagy én megyek ki másért.
 
S

speziale

Guest
Hol írtam azt hogy spórolás?
:eek:
Annyit írt a Kiszámoló, hogy második autónak (2.5 millás adófizetői hozzájárulással) már lassan megéri, igazából még mindig nem, de már lassan közeledik az a pont.

Valójában nagyon érdekes a kiszámoló végkövetkeztetése.

Miközben jó hosszassen magyarázza a Zoe-Clio összevetést, utána elég könnyed huszárvágással elintézi a Konát...ahol viszont már pont az jönne, ki, hogy megéri az elektromos...de a Golf esetében is ez a helyzet...szóval minél nagyobb és drágább az autó annál inkább megéri az elektromos...lásd mág Tesla S vs S merga
Viszont ez meg pont nem azt mutatja, hogy 2. autónak jó az e-autó...most abba bele sem megyek, hogy a manapság kapható e-autól többsége már tud real-world-ben is 300 km vagy afölötti hatótávot...na ez az emberek 98%-a számára a közlekedési helyzetek 98%-ban elegendő is...vagyis pont ez is azt mutatná, hogy nem második autónak is kezdi megéri az e-autó
 
S

speziale

Guest
Kifejezetten rühellem a SUV-okat. Mellesleg azok biztosan nem jönnek ki ennyiből, ha nem diesel.



Sosem próbáltam még, felesleges macera, az pont az a helyzet ahol kivitetem magam taxival vagy shuttleval, visszafelé meg megkérek valakit, hogy csorogjon be a 2-es terminálra amíg beszállok. Vagy én megyek ki másért.

A bérlés vs saját dologról...
egyrészt lehet a költségeket számolgatni, csak pontosan hagyon is...
a saját autó költségét viszonylag jól lehet számszerűsíteni:
vegyünk egy egszerű példát: veszel egy új autót, mondjuk úgy, hogy 8 évig akarod használni. Az alternatíva költség évi 3%. Akkor az autód alternatíva költsége évi 265ezer.
Tegyük fel rendesen szervízeled, vigyázol rá, és akkor 8 éves korában el tudod adni az eredeti ár 40%-ért. Akkor az értékvesztés évi 600ezer. Legyen mondjuk évi 15ezer a futásteljesítmény 6,5literes átlag fogyasztással. Az kb. 390ezer benzin költség. mondjuk kötsz rá Casco-t, meg ugye kgfb-t. Ezek együtt legyenek évi 200ezer. Éves szervízelés/műszaki/mosatás stb. kb. évi 125ezer.
Ez így azt jelenti, hogy egy jobban felszerelt Golf/Octavia éves költsége évi 1,7 millió

Na de nézzük mi van ha nem saját az autó...pár hónapja volt pont, hogy vidékre kellett mennem munka ügyben, úgyhogy feleségem taxival vitte a 2 gyereket ovi/bölcsibe...bár nem volt óriási távolság, de mivel reggel fullra be vannak állva az utak, meg ugye amíg az egyik gyereket beadta a bölcsibe stb...hát pörgött az óra...5000 körül fizetett...na egy évben van kb. 200 nap amikor vinni kell a gyerekeket..és ez csak az odaút...de ugye valahogy össze is kell szedni a gyerekeket... mivel délután már nincs úgy beállva minden, ezért az valszeg olcsóbb lett volna..mondjuk 4000...na akkor szorozgassunk: 9000*200=1,8 milla...és akkor csak annyit csináltál, hogy elvitted a gyereket ovi/bölibe
de nézzük a MolLimot...ahol nincsen mondjuk Golf/octavia kategória..szóval számoljunk mondjuk az A merci árával az 100/perc. Az évi 1,7 millióból 17000 perc jön ki...na reggelente a gyerek logisztika az 30-40 perc. legyen átlagban 35...évi 200 nap és az oda-vissza út legyen összesen 60 perc...akkor az 12000perc...és akkor még ugye arról nem beszéltem, hogyan jutok el a Mol Limóig (2 gyerekkel sehogy), és ugye utána még valami kiejölt helyen is kell letenni, amihez szintén autózni kell...ha az még mondjuk 15 perc, akkor az még további 200*15=3000 perc...szóval a 17000 percből elment csak 15000 a gyerek szállításra
 
M

molnibalage

Guest
Évi 6000km-es futás az lófütty, a magyar átlag ennek a kb. a duplája, de van egy ismerős aki amikor vett kocsit egy év alatt 70.000-et tett bele (vidéken bizniszelt, na az extrém sok). Ogretank is valami rettentet mennyiséget pályázott össze ha jól emlékszem.
Azért lássuk már be a 70000 km az kb. a hivatásos sofőr szintje.

Nézzük a valóságot. Szolnok, reptár, tegnap körbefotózni a Messzert, megnézni Csőrikét meg az F-104-eseket, 250 km körül oda vissza. Egy horvát nyarálás kocsival 1500 km és akkor nem mentél még egy métert sem helyben. Egy balcsi kör 200 km. Pécsi tábla 450 km oda-vissza egy alkalom.
És ezeket milyen gyakran teszi meg egy átlagpolgár? Ez egy évben nincs 4000 km sem.

Nálam volt, hogy egy hét alatt beletoltam 1000 km-et városban, volt, hogy egy hétig vagy kettőig állt a kocsi, mert nem kellett, aztán mentem vele 2000 km-t külföldön, és közben mindenhova eljutottam, ahova el akartam.
Melyik városban? Bp-n a haladási átlagsebesség nincs 20 km sem tudtommal átlagos forgalmat nézve, ha nem 0 forgalmú éjszakai esetet nézek.
Egy hét alatt 1000 km? Akkor te 5 napig főállásban vezettél, nuku kaja és testfunkciók? Mert a 25 km/h átlaggal is ez 40 óra vezetés.

Ez a te elméleted, a valódi életben még érdekes módon senkitől sem hallottam olyat, hogy jajj, de borzasztó szar döntés volt, hogy vett/fenntart egy kocsit. Egy kocsi fenntartása, mint minden az életben, pénzbe kerül, de nem vészesen sokba, ezért engedhet meg magának kocsit a gyári munkás is. Átlagos keresetű ismerősök is megváltásnak élték meg mobilitásban és életminőségben, amikor kocsit vettek, azóta is lelkesen járnak le a balcsira a telekre minden második hétvégén, és ott vidáman tekernek bicajjal.
Itt ÚJ kocsiról volt szó. A magyar flotta átlagéletkora meg 13--14 év.
Szóval itt most nem azonos dologról beszélünk.


Gondolom akkor valami kisméretű kocsival jár és/vagy dízellel. Nem vagy nagyon tisztában egy kocsi fogyasztásával, ez egy teljesen átlagos 2 literes benzines szedán városi fogyasztása, persze kis bugival. ;)
Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát. Bakker, még a Skoda 120L-ünk sem evett ennyit asszem istentudja hány évesen.
Értelmezhető méretű kocsik ma sem fogyasztanak kevesebbet, persze a kis városi puttyogó ellehet 6 literrel is, de ott másban lesz a kompromisszum, vezess le azzal 6-8 órát... láttam ilyet, amikor kiszálltak a kis Renault Clióból, olyan mondatok hangzottak el, hogy egy obsitos alföldi huszár is elpirult volna
Itt megint azt érzem, hogy neked a városi puttyogó lehet, hogy mást jelent, mint nekem. Bár a Skoda Octaviát a 600 literes csomagtartójával senki nem hallottam még városi puttyogónak hívni...
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 219
4 571
113
Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát.
Hát, én is vezettem már vagy tízféle céges autót a daewoo lanostól a skoda octavián át a renault trafficig. Az octaviát kivéve bármelyikból kitaposok tízliteres átlagfogyasztást . De ha nagyon kell, télen és forró nyárban rövid utakkal, városban az ignist is kilenc literre tudom hozni...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 720
113
Hát, én is vezettem már vagy tízféle céges autót a daewoo lanostól a skoda octavián át a renault trafficig. Az octaviát kivéve bármelyikból kitaposok tízliteres átlagfogyasztást . De ha nagyon kell, télen és forró nyárban rövid utakkal, városban az ignist is kilenc literre tudom hozni...
Sajnos igaz. S akkor neked van érzéked a vezetéshez.
A fakezűeknek (nem lenézés, nekem meg többek között a főzéshez, a digitális kütyükhöz stb. nincs érzékem) Ez még több is lehet minden sportos hajlam nélkül is.
Kezdjük ott, hogy az emberek többsége nem vezetett "Ozon" - motorféküzemi üzemanyag ellátás kikapcsolós - karburátoros 2107-es Ladát, hogy megtanuljon gazdaságosan vezetni:
cikk24_muszvill_4.jpg

Vagy ha igen, akkor nem jött rá (arra sem, hogy mit mutat, mire való), hogy ragyogóan mutatja az "ECON" műszer (a szívócső depressziót), hogy mennyire feleslegesen nyomod a gázpedált, illetve hogy nem biztos, hogy gazdaságosabb magasabb sebességi fokozatban, alacsony fordulatszámon erőltetni a gyorsítást, inkább érdemes pörgetni kisebb fokozatban - érzéssel nyomva a pedált.
Én céges autóként vezettem ilyen jószágot, simán eljárt városi forgalomban (kórházi összekötő) 7-8 liter/100km fogyasztással, mondom: Lada 1500...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 720
113
...Eddigi a karrierem során úgy 15 féle céges kocsiban ültem városban. A luxus autótól kezdve a lepattanat 15 éves szarig. Egyik se tudtam a 10 liter közelébe se tornázni magát. Bakker, még a Skoda 120L-ünk sem evett ennyit asszem istentudja hány évesen...
Az előző hozzászólásom abszolút téged igazol.
Annyiban pontosítanálak, hogy pont a farmotoros Skodákat nem lehetett nagy üzemanyag fogyasztásra bírni. A Jikov karburátorok - ha egy, ha kéttorkúak voltak - igazi éhezőművészek voltak.
A beállítatlanul százon 16 litert is lenyelő Nagypolszkit is képes volt takarékossá tenni dinamizmusromlás nélkül a 120 GLS karburátora - ezt persze évekkel azután tudtam meg, hogy már lecseréltem a típust.:(
A saját fogyasztáscsökkentő "utamról" meg már írtam korábban.

Persze bevert tűszeleppel, elhanyagolt gyújtással, szelephézagokkal, guminyomással stb. még a Kispolszit is be lehetett verni 10 literbe...
 
M

molnibalage

Guest
Az előző hozzászólásom abszolút téged igazol..
Városban tanultam vezetni, városi forgalomban. Közelében nem volt a fogyasztás 10 liternek. Hétvégén meg aztán főleg. De volt, hogy délután 5-kor mentem vezetni úgy, hogy a Keletinél indultam. Volt, hogy 25 perc volt eljutni a népligeti felüljáróig...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 720
113
Városban tanultam vezetni, városi forgalomban. Közelében nem volt a fogyasztás 10 liternek. Hétvégén meg aztán főleg. De volt, hogy délután 5-kor mentem vezetni úgy, hogy a Keletinél indultam. Volt, hogy 25 perc volt eljutni a népligeti felüljáróig...
Hja, a régi "szép" idők, amikor még nem volt M0, de legalább a nagykörút tele volt dinamikusan mozgó Zsukokkal, Nysakkal, pótos IFA-val, VOZIFA-val, stb., meg a KGST személy powermachine-okkal.o_O
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
T

Törölt tag 1711

Guest
Az európai környezetvédelmi szabályok azonban már nem teszik lehetővé dízelhajtású vasúti járművek beszerzésének támogatását közösségi forrásból. S mivel nem minden vonalat lehet, illetve érdemes villamosítani, ezért a kisforgalmú mellékvonalakat nem villamosítják, így az ott közlekedő vonatok jelenleg dízelüzeműek lehetnek.

https://m.origo.hu/gazdasag/2020052...erelvenyek-futnak-majd-a-mellekvonalakon.html

Legalább zöld.
Mármint lokálisan, mert globálisan szép nagyot odab*sz.
+nem véletlenül jár bz azokon a vonalakon...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hány tonna akksi lesz ezekben...?

Passz, tetőre dobálják rá a légkondi mellé, úgyhogy túl sok nem lehet.
Gyakorlati hatótávja ~80km ami pont használhatatlanná pl. a 10-es vonalon ahol utas is lenne rá.
Mondjuk az ára is aranyos, mi 4,8 millió €-ért vettük a hagyományos Flirt-öt, Gysev Flirt 3-at ~6 millióért, olaszok 8,6 millióért a dízelt, az akkusból meg 10,9 millió € a németek által rendelt kisebb (150 fős) verzió.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Nem értem ezt a megéri. Minek kell egy MÁSODIK autó? Magát az igényt nem értem. Ha egy család nem megy kétfelé, akkor nem igazán vágom, hogy ez a közösségi autómegosztás árait hol verné le valaha is...
Ennél még a taxi is olcsóbbnak tűnik.

Egy villamos kocsi induló árából hány ezer km taxi jön ki városban ?
Nem csak város van a világon.
A második autó szükség, kényszer sokaknál.