Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
A rendszerváltás táján voltam gépkocsivezető Budapesten sorkatonaként.
Nekem - gyakorlatilag "nyers" jogsis miskolcinak - eleve sokkoló volt a budapesti közlekedés tempója, nagysága, sokfélesége, összetettsége.
Még vidéken is (gyakorlatilag ugye nem voltak autópályák) "halálos iramban" volt a közlekedés az országutakon: A mai szemmel döbbenetesen rövidre végáttételezett hajtásláncú kocsikkal gyáva nyúl játék volt az előzések megélése - mindenkinek...
A szelekció fegyverei a márkák voltak (Skodával Ladát soha stb.), a biztos előzés tudatát a szereléshez, beállításhoz értés és/vagy egy értő szerelő jelentette, na meg a vakmerőség.
Ha valakinek nyugati autója volt (legyen az csak egy, akkor már minimum 7 éves Golf I.-es), az már az autóskártyás Lola-T volt:
Mindent vitt.
61864_492665_1000x700.jpg.jpg

Budapesten még nem ismerték a cipzár elvet, sőt!!! (a fém lökhárítók mindent elbírtak...), a Hősök terénél, a Népköztársaság útja délnyugati végén a több sávra balra bekanyarodás sikerének az egyetlen esélye a kereszteződésbe bennragadás volt már piros jelzésnél.
Az M3-as bevezetőn a sebességet az adott autó - még nagyjából üzembiztos - utazó végsebessége jelentette. (A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal, mint pl. Dózsa György út. kábé ilyen minőségben:
https://www.google.hu/maps/@47.5478...4!1sRW5JA4JtXy7BmdTsbBIvaw!2e0!7i16384!8i8192
Pl. az MN., akarom mondani MH. Irinyi Gépkocsiszinből a sorkatonákat konzíliumba - mert szerinte fáj a haja - a Honvéd kórházba szállító UAZ mentőnél ez (hideg motorral becsatlakozás a forgalomba) 5000 km-es motorélettartamot jelentett a következő generálig.
Még érzem az orromban a mosóbenzinnel üzemelő kétüteműek (nem lambdaszondával vezérelt hármashatású katalizátoros) illatát...
93'ban az augusztus huszadikai tűzijáték után a már Andrássy úton a dugóban állva nem tudtuk eldönteni, hogy mikor könnyezünk és fulladozunk kevésbé: Feltekert vagy letekert ablakokkal.

Az akkori közlekedési kultúra ég és föld volt a maival összehasonlítva - messze az utóbbi javára!

Akkor Budapesten élők: Rosszul emlékszem?


Írtam benne: "...A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal...

S valóban!
Miskolcon már alig volt kockaköves utca a rendszerváltás előtt, Budapesten azért még volt rendesen a 80-as évek végén is.
Most szembejött velem az egyik kedvenc oldalam, s benne macskaköves budapesti utcák.
Vissza görgettem az időben vagy két évet az oldalon, de megfájdultak az ujjaim, úgyhogy ha többre vagytok kíváncsiak, akkor az már rátok vár. Szerintem van ott még.
De az oldalon van minden, ami mozog - vagy már nem mozog.

Fogadjátok szeretettel a régi budapesti képeket, jó időutazást!

De előtte egy kis speciális téma!
https://hamster.blog.hu/2019/03/30/indulas_880

Az első természetesen az örök szerelem autótípussal!
https://hamster.blog.hu/2013/05/11/nagyvaros_nagy_villamosuzem_nagypolszki
https://hamster.blog.hu/2020/04/07/stukatol_a_szellemig_hev-tol_hev-ig
https://hamster.blog.hu/2020/05/04/a_varost_atszelo_villamosok_budapestje
https://hamster.blog.hu/2020/05/18/sarga_villamosok_a_kek_eg_alatt
https://hamster.blog.hu/2020/05/29/volt_egyszer_egy_vajda_peter_utcai_villamos
https://hamster.blog.hu/2019/12/04/a_napfenyes_tetenytol_a_kopott_obudaig#more15333952
https://hamster.blog.hu/2019/11/07/...anal_pedig_tehervonatok_kereszteztek_az_utjat
https://hamster.blog.hu/2019/11/25/fekete-feherben_a_hetvenes-nyolcvanas_evek_fordulojan
https://hamster.blog.hu/2019/06/03/...pontremoli_villamosos_felvetelei#more14835768
https://hamster.blog.hu/2019/04/20/ujpest_kocsiszintol_a_foti_utig
https://hamster.blog.hu/2018/12/24/ha_mar_nem_lehet_fehre_a_karacsony_legyen_villamossarga
https://hamster.blog.hu/2020/04/20/moszkvater
https://hamster.blog.hu/2020/06/01/a_keletitol_az_ors_vezer_tereig

Szóval én (borsodi) magyarázzam meg nektek pestieknek, hogy hol folyik a Lánchíd!?:hadonaszos:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Írtam benne: "...A város amúgy még tele volt kockaköves burkolattal...

S valóban!
Miskolcon már alig volt kockaköves utca a rendszerváltás előtt, Budapesten azért még volt rendesen a 80-as évek végén is.
Most szembejött velem az egyik kedvenc oldalam, s benne macskaköves budapesti utcák.
Vissza görgettem az időben vagy két évet az oldalon, de megfájdultak az ujjaim, úgyhogy ha többre vagytok kíváncsiak, akkor az már rátok vár. Szerintem van ott még.
De az oldalon van minden, ami mozog - vagy már nem mozog.

Fogadjátok szeretettel a régi budapesti képeket, jó időutazást!

De előtte egy kis speciális téma!
https://hamster.blog.hu/2019/03/30/indulas_880

Az első természetesen az örök szerelem autótípussal!
https://hamster.blog.hu/2013/05/11/nagyvaros_nagy_villamosuzem_nagypolszki
https://hamster.blog.hu/2020/04/07/stukatol_a_szellemig_hev-tol_hev-ig
https://hamster.blog.hu/2020/05/04/a_varost_atszelo_villamosok_budapestje
https://hamster.blog.hu/2020/05/18/sarga_villamosok_a_kek_eg_alatt
https://hamster.blog.hu/2020/05/29/volt_egyszer_egy_vajda_peter_utcai_villamos
https://hamster.blog.hu/2019/12/04/a_napfenyes_tetenytol_a_kopott_obudaig#more15333952
https://hamster.blog.hu/2019/11/07/...anal_pedig_tehervonatok_kereszteztek_az_utjat
https://hamster.blog.hu/2019/11/25/fekete-feherben_a_hetvenes-nyolcvanas_evek_fordulojan
https://hamster.blog.hu/2019/06/03/...pontremoli_villamosos_felvetelei#more14835768
https://hamster.blog.hu/2019/04/20/ujpest_kocsiszintol_a_foti_utig
https://hamster.blog.hu/2018/12/24/ha_mar_nem_lehet_fehre_a_karacsony_legyen_villamossarga
https://hamster.blog.hu/2020/04/20/moszkvater
https://hamster.blog.hu/2020/06/01/a_keletitol_az_ors_vezer_tereig

Szóval én (borsodi) magyarázzam meg nektek pestieknek, hogy hol folyik a Lánchíd!?:hadonaszos:
Most rácsodálkoztam telefonon, hogy a linkek összemosódtak, próbálom korrigálni:

https://hamster.blog.hu/2013/05/11/nagyvaros_nagy_villamosuzem_nagypolszki

https://hamster.blog.hu/2020/04/07/stukatol_a_szellemig_hev-tol_hev-ig

https://hamster.blog.hu/2020/05/04/a_varost_atszelo_villamosok_budapestje

https://hamster.blog.hu/2020/05/18/sarga_villamosok_a_kek_eg_alatt

https://hamster.blog.hu/2020/05/29/volt_egyszer_egy_vajda_peter_utcai_villamos

https://hamster.blog.hu/2019/12/04/a_napfenyes_tetenytol_a_kopott_obudaig#more15333952

https://hamster.blog.hu/2019/11/07/...anal_pedig_tehervonatok_kereszteztek_az_utjat

https://hamster.blog.hu/2019/11/25/fekete-feherben_a_hetvenes-nyolcvanas_evek_fordulojan

https://hamster.blog.hu/2019/06/03/...pontremoli_villamosos_felvetelei#more14835768

https://hamster.blog.hu/2019/04/20/ujpest_kocsiszintol_a_foti_utig

https://hamster.blog.hu/2018/12/24/ha_mar_nem_lehet_fehre_a_karacsony_legyen_villamossarga

https://hamster.blog.hu/2020/04/20/moszkvater

https://hamster.blog.hu/2020/06/01/a_keletitol_az_ors_vezer_tereig
 
M

molnibalage

Guest
Ezredforduló környékéről nekem még úgy rémlik, hogy a Thököly (legalább egy szakasza) kockaköves volt, villamos holtvágánnyal.

A Bartók Béla út a 2002/3-as felújításig olyan volt. Elsőéves egyetemistaként még kb. a 70-es évek végi állapotot is láttam, csak lepusztulva. A Gellért tér is teljesen más volt, ahogy a Móricz is. Sajátos romantikája van számomra, még ha nem is volt praktikus. A Gárdonyi téren levő peron maga volt az életveszély.

A 24-es villamos vonalán több helyen.

A Thököly is.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 962
32 246
113


A Bartók Béla út a 2002/3-as felújításig olyan volt. Elsőéves egyetemistaként még kb. a 70-es évek végi állapotot is láttam, csak lepusztulva. A Gellért tér is teljesen más volt, ahogy a Móricz is. Sajátos romantikája van számomra, még ha nem is volt praktikus. A Gárdonyi téren levő peron maga volt az életveszély.

A 24-es villamos vonalán több helyen.

A Thököly is.

Úgy látszik még nem volt frissítve a navija az új lehajtóval :)
A Thököly kb. tíz évvel ezelőttig kockaköves volt, villamos vakvágánnyal, aminek a folytatása pár évvel ezelőttig megvolt a Bosnyák téren, ami szintén kockaköves volt addig.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Huhh... Remélem eltiltják örökre a vezetéstől...

Továbbmégy, lehajtasz és megfordulsz a következő lehajtónál, esetleg veszel pályamatricát ha kimentél a bérletes zónából, van 60 perced, nem kell parázni... Vagy megpróbálsz megölni másokat. Fura, hogy sokaknak a második a magától értetődő az esetleges 3000 Ft kiadás, meg 10-20 perc plusz autózás helyett...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Személyszállításnál sokkal nagyobb létjogosultsága lenne az elővárosi és a regionális viszonylatokban ! Optimalizálni kellene mindent de ez óriási feladat és nagyon sok pénz lenne kitudja mikori megtérüléssel . De addig óriási a gond amíg minden egyes utas jegyárához 1200-1300Ft-os állami támogatás kell !

Fingszeletelés. Miért lenne hatékony az a nyomvonal, vagy elgondolás ami 100-130 éve született meg? Írtam már itt, hogy a negyven ezres Dunakeszinek van 3 vasútállomása. Minek? Ami rosszabb, hogy a 20 000 lakosú Gödnek is. Esélye nincs egy vonatnak normális időt futni, hiszen 2 kilométerenként meg kell állnia. Az is megoldhatatlan, hogy odakerüljön a meglévő vágányok mellé még egy pár, amin karcolhatna a Vác-Bp zónázó, meg a nemzetközi gyorsvonat.


Ezeknek a vonalaknak ma Tallinig és Athénig kéne érni. Rögtön versenyképes lenne a vasút, ki lehetne szórni a kontinens felett repkedő repülőgépek jelentős részét, a mostani nemzetközi vonalakra lehetne átpakolni a teherszállítás egy részét.
Ez lenne az igazi előremutató zöld megoldás.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Kipróbáltam a MOL Limo-t a KIA Picanto-val. Igazi közlekedőedény. Arra alkalmas, de ilyen unalmas lelketlen, és zörgős autóban nem nagyon ültem még. Az automata váltója lomha volt, és az, hogy van hagyományos kézifék is az automata mellett engem meglepett.

De közös lónak alkalmas (túros is volt a háta, 5 perc volt mire minden sérülését katalogizáltam indulás előtt, és belül is retkes volt. Olyan volt, mintha valaki kutyát szállított volna benne...)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Fingszeletelés. Miért lenne hatékony az a nyomvonal, vagy elgondolás ami 100-130 éve született meg? Írtam már itt, hogy a negyven ezres Dunakeszinek van 3 vasútállomása. Minek? Ami rosszabb, hogy a 20 000 lakosú Gödnek is. Esélye nincs egy vonatnak normális időt futni, hiszen 2 kilométerenként meg kell állnia. Az is megoldhatatlan, hogy odakerüljön a meglévő vágányok mellé még egy pár, amin karcolhatna a Vác-Bp zónázó, meg a nemzetközi gyorsvonat.


Ezeknek a vonalaknak ma Tallinig és Athénig kéne érni. Rögtön versenyképes lenne a vasút, ki lehetne szórni a kontinens felett repkedő repülőgépek jelentős részét, a mostani nemzetközi vonalakra lehetne átpakolni a teherszállítás egy részét.
Ez lenne az igazi előremutató zöld megoldás.


Pont ezt a 070-es vonalat újítgatjuk és tényleg vicc Alsógöd , Göd , Felsőgöd és ez végig Szobig így van ! De a durva az , hogy 5 percenként jön egy vonat ami vagy megáll minden bokorban vagy 120-al végig seper . Egyet értek .
 
T

torsen

Guest
Kipróbáltam a MOL Limo-t a KIA Picanto-val. Igazi közlekedőedény. Arra alkalmas, de ilyen unalmas lelketlen, és zörgős autóban nem nagyon ültem még. Az automata váltója lomha volt, és az, hogy van hagyományos kézifék is az automata mellett engem meglepett.

De közös lónak alkalmas (túros is volt a háta, 5 perc volt mire minden sérülését katalogizáltam indulás előtt, és belül is retkes volt. Olyan volt, mintha valaki kutyát szállított volna benne...)

Minden automata váltós kocsiban van kézifék. Az a gond, hogy a P-vel a váltót blokkolod, attól még a diffiben lehet legördülés. Szerencsétlen (és kicsi esélyű helyzetekben) a P állásban is el tud szabdulni egy jármű.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Pont ezt a 070-es vonalat újítgatjuk és tényleg vicc Alsógöd , Göd , Felsőgöd és ez végig Szobig így van ! De a durva az , hogy 5 percenként jön egy vonat ami vagy megáll minden bokorban vagy 120-al végig seper . Egyet értek .

Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.

Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Minden automata váltós kocsiban van kézifék. Az a gond, hogy a P-vel a váltót blokkolod, attól még a diffiben lehet legördülés. Szerencsétlen (és kicsi esélyű helyzetekben) a P állásban is el tud szabdulni egy jármű.
Köszi, így már értem a miértet is! Kéne az a mechanikus LSD kötelezően! Amúgy átfogalmazom: rögzítőfékre számítottam,de arra nem, hogy bowdenes lesz.

Eddig még csak elektronikus rögzítőfékű automatát vezettem (Volvo FH500-ast :p).
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Kerékpár. Ez bringával 5 perc. Lakatolással 6.

Nem akarok rosszat mondani, de az emberiség legalább 50%-ának ez nem megfelelő megoldás. Pláne nem télen.
P+R 2-3 km-ért is igen nagy őrzött parkolót igényel és akkor már inkább irány a cél kocsival.
Göd meg Dunakeszi igen hosszan elnyúló települések, Dunakeszi "széltében" sem kicsi.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal