Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Nem akarok rosszat mondani, de az emberiség legalább 50%-ának ez nem megfelelő megoldás. Pláne nem télen.
P+R 2-3 km-ért is igen nagy őrzött parkolót igényel és akkor már inkább irány a cél kocsival.
Göd meg Dunakeszi igen hosszan elnyúló települések, Dunakeszi "széltében" sem kicsi.
Nem értem. 15-18 km/h tekerés = séta kifejtés.
Ezek szerint az emberiség 50%-a nem tud sétálni...?
Lepetézek.
 

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Nem akarok rosszat mondani, de az emberiség legalább 50%-ának ez nem megfelelő megoldás. Pláne nem télen.
P+R 2-3 km-ért is igen nagy őrzött parkolót igényel és akkor már inkább irány a cél kocsival.
Göd meg Dunakeszi igen hosszan elnyúló települések, Dunakeszi "széltében" sem kicsi.

Sokkal jobb minden reggel meg este1-1 órát állni a dugóban. Az meg kifejezetten vicces mikor az M0-tól a belvárosig áll a sor, de legalább parkolni se lehet. Gyalogosként meg kerülgetheted az autókat.
 
M

molnibalage

Guest

Zseniális.
A múltkori szegedi vonatokat érintő változások hatását is előre jelezték az "amatőrök", majd lehetett visszacsinálni...
Most meg ez...
Most komolyan, valami elvárást itthon, hogy MÁV közlekedés szervezésnél kretének dolgozzanak vagy mi? Amikor megmondja a nem teljesen hülye ember első látásra, hogy ennek kurvára nincs értelme és nem jó, de azért mi csak azért is erőből megcsináljuk. A kisember meg szop...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.

Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
Pontosan. Ha csak a Mikszáth-Rákóczi-Honvéd utcákon jár a busz, párhuzamosan a vasúttal, akkor is ugyanott vannak az emberek mint most. Sőt, beljebb, mert aki most félúton lakik két állomás között, az egy rövidebb séta után fel is léphetne a buszra. Az alagutat kéne picit megnagyobbítani, kimélyíteni. Mikszáth/Honvéd végén buszforduló, meg a vasút alatt biztonságosan megoldani a gyalogosok átkelését a buszmegállóknál. Ezekről az utcákról az átmenő forgalmat ki lehetne tiltani, csak az ott lakók és a busz használhatná, nem mintha hatalmas forgalom lenne ezeken az utakon.
Nagy ajtók, alacsony padlószint, valami hasonló belső kialakítással, hiszen csak pár percet tölt rajta az ember.
Thunder-Bay_transit_interior_0001_rider-responsibilities-page.jpg


Ezzel egyidejűleg zajvédő fal a vasút mindkét oldalára, a szintbeli átkelőket megszüntetni.
Ez például a várostervezés, igénytelenség egyik szép kimaxolása. Kertváros 20 méterre a sínektől. Nem lehetett hagyni egy 50 méteres erdősávot.
https://www.google.hu/maps/@47.7097...4!1sMj9l92wL-UUAuyiWxbRpxw!2e0!7i13312!8i6656

Ahogyan ez is állandó probléma, ide régen aluljárót kellett volna építeni.
https://www.google.hu/maps/@47.7052...4!1sNCyPxVrkH6v1HXIPMH92-w!2e0!7i13312!8i6656

Ugyanígy a Béke úti és a Mikszáth végén lévő halálátjáró helyett is.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nem akarok rosszat mondani, de az emberiség legalább 50%-ának ez nem megfelelő megoldás. Pláne nem télen.
P+R 2-3 km-ért is igen nagy őrzött parkolót igényel és akkor már inkább irány a cél kocsival.
Göd meg Dunakeszi igen hosszan elnyúló települések, Dunakeszi "széltében" sem kicsi.
Aki vonatozik, az amúgy sem viszi a családi bevásárlást. Esőben szar mondjuk. Volt amikor vizsga után az öltönyöm kímélendő a sártól hazafele eltettem azt a hátizsákomba, és alsónadrágban tekertem haza (nyakig sáros is lettem). De aki ettől tart, annak ott van az autó, plusz lehetne helyi korjáratos busz is, igazított menetrenddel.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Felsőgöd-göd állomás közt 2.2 km gyalog 27 perc.
Göd-alsógöd állomás közt 1.4 km gyalog 18 perc.

Mondjatok mindenkiek jó megoldást. Ráhordó buszjárat?
Felfogni, hogy az elővárosi vasúti közlekedés lényege nem az, hogy 600al repesszen a vonat, hanem az, hogy értelmes tempóval bevigyen. Valahogy se a HÉV se a villamoaközlekedésben nem merül fel, h akár 300 m a megállóköz. Ez van.
Ez például a várostervezés, igénytelenség egyik szép kimaxolása. Kertváros 20 méterre a sínektől. Nem lehetett hagyni egy 50 méteres erdősávot.
Szörnyű a vasút, h 100 évvel az első lakó előtt odament...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szörnyű a vasút, h 100 évvel az első lakó előtt odament...

Nem, a várostervezés szörnyű, hogy nem volt képes a 60 éve ott lévő vasút és az első utca között hagyni egy zajcsillapító erdősávot.
700 méterre lakom a vasúttól, néha még nekem is zavaró a dolog, el tudom képzelni, annak aki a "vágányokon" lakik milyen szar lehet.
https://www.google.hu/maps/@47.7290...k-no-pi-0-ya3.370088-ro-0-fo100!7i7200!8i3600

Kis pöcs koromban nem értettem, hogy miért van az erdő közepén egy megálló és miért száll itt le egy csomó ember. Sokáig nem tudtam, hogy az erdősáv mögött ott egy város.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
Na Hansék mind a 14 ezer üzemelő benzinkutat arra kötelezik, hogy telepítsenek elektromos töltőket, mert állítólag ez majd növeli a vásárlói kedvet az elektromos autók iránt, de szerintem már megint feleslegesen és túlzóan nyúlnak bele a piaci folyamatokba
https://reut.rs/2U8mLos
 
M

molnibalage

Guest
Használt Nissan Leaf műhelypornó

Azért a melegítő árán pislogtam egyet. Megy a kettős tömegű lendkerék mantra a villanyautós oldalról, hogy az micsoda kiadás...
itt egy fűtés ára meg kb. összemérhető azzal. Azért ennek fényében ez is kicsit vicces. Főleg úgy, hogy maga a villanyautós ipse mondja, hogy kb. egy kicsit drágább hajszárító komplexitása van.

Az akksija viszont sajnos látszik rajta, hogy az óccó és régi. Ez így nem igazán éri meg ingázásra sem szerintem, mert egy 30 km távon autópályán már nincs kb. semmi hatótáv tartalék a kocsiban, ha napközben nem lehet tölteni. Ha meg igen, akkor jó drága már a töltés is a töltőnök. 120-130 Ft/kWh tája.

Más. Nem gyenge. Már csak a gyalogkaukk bíp, bír hiányzik a videóból, mint hang alávágás...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Azért a melegítő árán pislogtam egyet. Megy a kettős tömegű lendkerék mantra a villanyautós oldalról, hogy az micsoda kiadás...
itt egy fűtés ára meg kb. összemérhető azzal. Azért ennek fényében ez is kicsit vicces. Főleg úgy, hogy maga a villanyautós ipse mondja, hogy kb. egy kicsit drágább hajszárító komplexitása van.

Ez egy szimpla lehúzás a gyártó részéről. Mikor bedöglött az ablakmosó pumpám, a gyáriért 28 ezerrel húztak le (egy köröm méretű szarról beszélünk, utángyártott meg vagy nem volt vagy nem akarták keresgélni. Ott is hagytam őket).

Rengeteg ilyen túlárazott alkatrész van, és azt is be kell látni, hogy amíg a kocsik ára hosszú idő óta kb ugyanannyi, mint régen, a fejlesztés és a rengeteg környezetvédelmi és egyéb high tech bizbasz a jó öreg szívómotorok és örökéletű hidraulikák és mechanikák helyett arra kényszeríti a gyártót, hogy okosba’ fizetesse ki veled a hasznát az alkatrészeken keresztül.

Többek között magyar karbantartási viszonyok mellett ezért ‘lesz’ kikötött katalizátor meg DPF szűrő a kocsikban..

Viszont azt is lássuk, hogy a szokásos futómű elhasználódáson kívűl komoly baja nincs a kocsinak. Bár kíváncsi lettem volna az akksik árára a fancy hajszárítóval szemben.

Az akksija viszont sajnos látszik rajta, hogy az óccó és régi. Ez így nem igazán éri meg ingázásra sem szerintem, mert egy 30 km távon autópályán már nincs kb. semmi hatótáv tartalék a kocsiban, ha napközben nem lehet tölteni. Ha meg igen, akkor jó drága már a töltés is a töltőnök. 120-130 Ft/kWh tája.

A tulaj elégedett vele. Tartaléka nincs, nyilván, de ha napi 50 km-t megy vele és 100 km van az akksiban, akkor az ő céljára (Agglós közlekedés) elég ez, és még spórol is az üzemanyagon, ami azért nem olyan kevés havi összeg napi 50 km-el számolva. Ha nem elég arra nyilván inkább vegyen egy dieselt és mehet egybe 1000 km-t.

Max annyi, hogy a telefonja mellé a kocsit is töltőre rakja este, ez annyira nem vészes. Ha feledékeny volt, hát így járt, majd tölt jó drágán a városban.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy szimpla lehúzás a gyártó részéről. Mikor bedöglött az ablakmosó pumpám, a gyáriért 28 ezerrel húztak le (egy köröm méretű szarról beszélünk, utángyártott meg vagy nem volt vagy nem akarták keresgélni. Ott is hagytam őket).

Rengeteg ilyen túlárazott alkatrész van, és azt is be kell látni, hogy amíg a kocsik ára hosszú idő óta kb ugyanannyi, mint régen, a fejlesztés és a rengeteg környezetvédelmi és egyéb high tech bizbasz a jó öreg szívómotorok és örökéletű hidraulikák és mechanikák helyett arra kényszeríti a gyártót, hogy okosba’ fizetesse ki veled a hasznát az alkatrészeken keresztül.
Mint a season pass meg a DLC ára a szoftvereknél?

Viszont azt is lássuk, hogy a szokásos futómű elhasználódáson kívűl komoly baja nincs a kocsinak.
Amit nem igazán értettem, hogy ha a futómű sérülés (?) miatt eszi a gumit a kocsi, maga plusz mechanikai igénybevétel nem csapta még szét magát a futóművet?

Bár kíváncsi lettem volna az akksik árára a fancy hajszárítóval szemben.
Az átlagos akksi árak kb. ismertek, annak fényében alsó hangon milliós tétel még a 24 kWh-nyi akksi cseréje is. Nemhogy a kétszer nagyobbé.

A tulaj elégedett vele. Tartaléka nincs, nyilván, de ha napi 50 km-t megy vele és 100 km van az akksiban, akkor az ő céljára (Agglós közlekedés) elég ez, és még spórol is az üzemanyagon, ami azért nem olyan kevés havi összeg napi 50 km-el számolva. Ha nem elég arra nyilván inkább vegyen egy dieselt és mehet egybe 1000 km-t.
Amíg otthon tölti és nem cserél akksit sanszosan. De amit eléri azt a kort, akkor ott bizony baj lesz. Mert 1M HUF az kb. 2600-2800 liter benya ára. Ha eddig ment vele évi 12 ezer táját, akkor kb. az egész spórolását kukázza is ezzel. A kocsit eladni meg rottyos akksival nem tudja majd.

Városi autónak meg ez így alkalmatlan szerintem, mert ha nem olyan lakóparkban élsz, ahol van a garázsban konnektor vagy csak simán utcán tudsz parkolni, akkor ott tölteni sem tudod. Ez legfeljebb agglomerációba jó. Legfeljebb. Csak, ha pl. a te példáddal élve fater csak Szolnokra menne vele Reptárt nézni, akkor menne a számolás, hogy Bp tájáról hogy a búbánata ér le oda és mennyi idő alatt...

A lakóparkban ahol lakom végigmentem és a teljes lakópark területén egyetlenegy konnektor sincs. Beszarás. Gyakorlatilag a kocsit kiporszívózni sem lehet, nemhogy tölteni. Úgy, hogy vagy 150 parkolóhely biztosan van.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Rengeteg ilyen túlárazott alkatrész van, és azt is be kell látni, hogy amíg a kocsik ára hosszú idő óta kb ugyanannyi, mint régen, a fejlesztés és a rengeteg környezetvédelmi és egyéb high tech bizbasz a jó öreg szívómotorok és örökéletű hidraulikák és mechanikák helyett arra kényszeríti a gyártót, hogy okosba’ fizetesse ki veled a hasznát az alkatrészeken keresztül.
Bizony, elég drága dolog kifejleszteni, tesztelni, minősíttetni akármit, ami autóba kerül, és azt ki kell fizetni. Ezért épül ma már minden "platformokra" (egyre több közös alkatrész modellek közt), hogy könnyebb lehessen ezeket a költségeket amortizálni.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus