1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/20200630-mav-start-retro-hetvege.html
    "A MÁV-START és a MÁV Nosztalgia retró hétvégével várja a vasútbarátokat és az érdeklődőket. Július 4-én és 5-én, továbbá augusztus 1-jén és 2-án a Nohab, a Szergej és a Púpos mozdonyokon felül idén egy 424-es gőzmozdony is a Tekergő gyorsvonatok, illetve a menetrend szerinti vonatok elé áll, hogy elsuhanjon az észak-balatoni vonal állomásai felé. A megújult Utasellátónak köszönhetően a régi és a mai idők fedélzeti vendéglátásával is találkozhatnak az utasok - közölte a vasúttársaság."
     
  2. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Huhh... Mi van itthon? Amúgy a hétvégén majdnem megölt egy fasz a pályán már megint... 160-200-al felbukkan mögöttem hirtelen (ahogy a mögöttem szabályosan jövő elmenekül előle), és villog, mert csak 130-al megyek, aztán majdnem belémverődik. Aztán pár perc múlva fél óra dugó, mert valami másik nagyeszű a terelésnél átment a szembesávba, és megölt pár szabályosan autózót (M1, Bicske-Tatabánya szakasz szombat délelőtt)... Dugóban is idegbetegen előző 20-25 éves csotrogányos (ön)gyilkosjelöltek... Idegbeteg faszokkal vannak tele az utak.
     
    fip7, aquarell, papi and 3 others like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Autópálya Budapest közeli része mindig is ilyen volt, főleg az M0-s. Ritkán tudtunk úgy áruért menni, hogy ne legyen dugó, baleset.
     
    aquarell likes this.
  4. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Persze, de baleset és baleset közt van különbség. Mostanában annyi felelőtlen sofőrt látok, hogy önkéntelenül is azt gondolom, hogy a balesetek többségében is a általános kirívóan felelőtlen viselkedés az ok, nem egyszeri pillanatnyi hiba/figyelmetlenség.

    Amúgy az M7-en egy kedd este hazafele jövet (tehát nem Balatonozók) volt nagyon durva a kontraszt, hogy a pálya nyugis volt, majd Fehérvárnál elkezdtek meghülyülni az autósok, és a bolondokháza egyenletesen nőtt ahogy közeledtem a fővároshoz...
     
    bartinieffektus, aquarell and Ooorky like this.
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Szerintem annyi változott, hogy ezek a sofőrök átültek szarráhajtott ócska Swift-ekből szarráhajtott ócska német importba így megugrott az átlagsebességük.
     
    fip7, svajcibeka, Kurfürst and 4 others like this.
  6. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Fehérvár, de igazán Martonvásár az ahol mindenki benyomja a fullkretént és mintha öt csillagos GTA körözéssel kéne menniük. Tetszőleges prémium análszex kísérlete endoszkóposan villogtatva a seggedbe, mellette a cikázó racer Jóska aki 2 méterért nyolcszor vált sávot (szigorúan eléd fél méterre odaokádva magát, hogy még fékezz is), a belső sávban 110-es tempomattal csattogó illetve a kamion mögül ohne index kiszálló Swift/egyéb kisautó. Na meg amit egyszer írtam itt, hogy az a típusú kamionos amelyik majdnem a korlátnak paszírozott.
    Vasárnap volt igazán durva, mikor árral szemben csorogtam haza Veszprémbe és konkrétan a Petőfi laktanyától egészen amíg le nem mentem a 90-es kilométernél egybefüggő kocsisor volt este fél 10-10 fele pedig csak most kezdődik igazán a szezon.
     
    fip7, aquarell, hunter85 and 6 others like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most erre mit mondjon az ember? És ezek elvileg hivatásosok...
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

  9. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    A hivatásos sofőr szakma irdatlanul felhígult és annyi agyhalott ipari hülye kapott hivatásos jogosítványt , hogy az már félelmetes !
     
    misinator and Ooorky like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha valaki nem tudja mindig otthon tölteni a kocsiját és nagyrészt máshol kell, akkor az egész kb. egy soha meg nem térülő beruházás...

    [​IMG]

    Nincs az a karbantartási és egyéb difi, amit egy 11 millás Nissan L. és egy 5 millás elég jól felszerelt kocsi difit el fogja tüntetni. Mert, ha még csak valaki 50%-ot tölt ilyenen és a többit otthon, akkor is felejtős az egész úgy ahogy van.

    És ezek az árak egy olyan országban vannak, akkor szuperolcsó az áram és viszonylag drága az üzemanyag. A német és dán vagy más villanyárak mellett kíváncsi vagyok milyen díjszabás lenne...

    Persze mikor erős saccolást csinált a trafó és töltőárak alapján és ez jött ki, akkor meg én voltam a helikopter...
    Valahol egészen vicces, hogy ennyire egyszerűen megjósolható dolgokat egyesek nem fognak fel vagy látnak előre. Mint a német áram ára...

    A kerül az erőmű telepítése X pénz / kWe-be és Y a load factor akkor abból kijön, hogy mennyiért kell eladni, hogy Z év (mondjuk) 15 év "megtérülés" legyen. Ja, hogy ha aztán ilyennel teliszórod a hálózatot és még le is építed a stabil termelőt, akkor 3-szoros lesz az áramárt és ezt kb. 5 perc kiszámolni Excellel és 2007-ben is kiadta a mai áramárat úgy 15% pontossággal...

    Ennek fényében nevetséges az, hogy mire költik el a pénzt...
     
    fip7, fishbed, nyugger and 5 others like this.
  11. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

    +Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amennyiben nem luxus igényed, meg független felfüggesztés meg toronyóra lánccal, akkor bizony kaps, még automata váltósan is. Hpasp is linkelte. A baj az, hogy egyesek máshogy definiálják a "jól felszereltet".

    Amíg itthon az a realitás, hogy sokan úgy kuporgatják össze egy 10+ éves használtra és imádkoznak, hogy ne kúrják át, addig egy tök átlagos, klímás, automata váltós kocsi elvisz A-ból B-e, az igenis jól felszerelt. Nem fősz meg benne, nem fagysz meg benne és egy 4 fős család is elmegy vele bárhova úgy, hogy nem esik szét alattad, mint a bontószökevények, amiket látok az utakon...
     
    Heim likes this.
  13. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

    11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.
     
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    10 millánál indul ez a vadi új Mercedes CLA (nem Nyisszan)...

    [​IMG]
     
    fishbed and ogretankHU like this.
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

  16. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    De mintha ezt nem tudnátok !

    Hiába olcsóbb minden téren előállítani egy elektronyos ótót ha drágán kell tartani ahhoz , hogy nehogy tömegek akarják . Mert ha akarnák a tömegek akkor bíza kiderülne , hogy a jelenleg futó autók 5%.nak leváltásához se lenne elegendő a jelenlegi akkumulátorhoz szükséges alapanyag a földön . Az alapanyaghoz való hozzáférés meg még szűkebb keresztmetszet . Amíg nem lesz energia tárolási forradalom (ami olcsó és sok előállítható belőle gyorsan) addig nem fogják tudni kiváltani a hagyományos autókat ! Arról nem is beszélve , hogy amíg a fejlett világ lakóinak nagy részét érdekli a környezetvédelem csak és a világ többi részét meg nem (hiszen 1000 fontosabb dolga van ) addig hiába az EURO 6d és társai addig nem lesz változás !
     
  17. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ennyire azért ne pörögj rá erre a hatásvadász szövegre. A bébifóka már nem elég hatásos és most a kruppos gyerekek jönnek? Van bőr a képeden? :eek:
    Ha elcseszik a felfestést, akkor azért hadd ne dicsérjék már meg őket. A rakpart lezárása is hülye ötlet volt. Totál idióták. Hosszan lehetne sorolni, de minek?
    A gyerek pedig asztmás lesz, ha a szülei félsteril környezetben nevelik. A városban biciklizésnél rosszabbat nem is lehetne elképzelni számukra... o_O
     
    bartinieffektus and Kurfürst like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Drágán kell tartani...? Tessék...? Mi van...?
    Nem merő passzióból drágák azok a kocsik. Nem tervgazdálkodás van. Ilyen rohadt sokba kerülnek. Ez nem valami mesterségesen fenntartott magas ár.

    Komolyan mondom, az állam keresem a földön. Játszott itt a mémekkel operáló bölcs és okos Rébusz bácsit és ekkora bugyutaságot képes vagy leírni.
    Ez nem drágán tartás. Simán a piaci folyamatok miatt kerül ennyibe, úgy, hogy a ritkaföldfémeket és mást kvázi rabszolgamunkával termelik a 3. világbeli országokban...
    A villanytöltőt eddig vadászni kellett. Mióta megemelték az árat, azóta nemigen látok töltésen levő kocsit ahol eltekerek mellettük...

    Hétvégén, amikor a forgalom elbírja és az autókhoz képest több ezer ember volt ott?
    És nem, nem csak kerkékpárral közlekedők voltak ott.


    Van bőr a képeden? Hogy a városlakók használhatták a város KÖZterületét.
    Állam keresem a padlón.
     
  19. zeal

    zeal Well-Known Member

    Tudom, ide is be volt linkelve, de ez akkor - május közepén - csak az újdonság varázsa volt. Egy jó poén. Odamentek körbenézni, sétálni egyet az emberek, de aztán rájöttek, hogy ott nincs semmi különleges dolog a számukra. A partra eddig is le tudtak menni. Biciklizni és sétálni pedig sokkal jobb ott, ahol nincs 50 fok az aszfalton és esetleg vannak mellette vendéglők, üzletek vagy parkok is...
    Hagyd már ezt az ócska van bőr a képeden-dumát! (Én csak FilcTrollnak mutattam görbe tükröt ezzel.)
    A tisztelt városlakók még a korábbi tereket sem foglalták vissza. Most tényleg mi szükség volt erre a forró placcra is? Buta ötlet volt. Ennyi.
    Te is minden hülyeséghez asszisztálsz, amiben az autósokat szívatják. Csak pörgeted magadban és a topikban ezt az autó(s)-gyűlöletet... :oops:
     
    fip7, nyugger, misinator and 3 others like this.
  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hát nem tudom mit lehet 5 millioért venni újonnan manapság (valami Dacia biztos belefér vagy valami nagyon alapmotoros fapad), de tény ha újat vennék 11 misiért nem a Leaffel szemezgetnék hanem egy fullos (és hybrid félvillanyos) Camryvel inkább, de ennyiért már elég jó középkategóriás belsőégésűeket lehet venni, vagy SUV-ot ha valakinek az jön be. (*kiköp*)

    A májusi ‘retardképű hülyegyerek teker a rakparparton a haverjaival’ videót meg tényleg ne erőltessük már, július van, szeptemberben sokkal kevésbé lesz ez vicces.
     
    bartinieffektus and Ooorky like this.

Ezen oldal megosztása