1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  2. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Amúgy nem egy rossz ajánlat az alapmotorral sem, de ez hol coupé..? ;)

    Hát nem tudom, nekem az új Mercik belső tere túlzottan giccses, már szemet bántó.
     
    misinator and bartinieffektus like this.
  3. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    De mennyi park meg vendéglő lenne ott, ha kitiltanák az autókat!!!!44!! Adjuk vissza a belvárost a belvárosiaknak!

    https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...nagy-britannia-egyesult-kiralysag.709058.html

    Segítek, ezek a törékeny ökoszisztémák azért forgalmasak, menők, felkapottak, mert oda vannak kényszerítve az emberek, többnyire a munkájuk miatt, és épp ezért van dugó, autósforgalom, de lehetne kerékpáros forgalom, és kerékpáros dugó is, ha csak azzal lehetne menni. Odamenni felesleges. Viszont ha a csudaméretgazaságos irodaközpontokat távmunkára alakítjuk, úgy a személyes mobilitáshoz még fontosabb lesz az autó, mert a tömegközlekedési infrastruktúra egyszerűen csak az ilyen erőltetett centralizáció kiszolgálására alkalmas, a diverz elosztott igényekhez simán túl költséges fenntartani megfelelő szolgáltatás minőség mellett.
     
    nyugger, bartinieffektus and zeal like this.
  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az nekem sem tetszik, a régiek legalább szép, kissé unalmas konzervatív design volt. De ha ezt nem nézem, hanem hogy van egy igényes de legalábbis drágának ható beltér akkor nem rossz.

    Más kérdés hogy a CLA azért egy olcsósított Merci így is, az úttartása meg egy fosostalicskáé.

     
  5. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azért írtam csövest, mert az alapmodell az, konkrétan az előző generációs Vitara középkonzoljából van összelegózva a műszerfal és olyan alapfunkciók hiányoznak, mint a fűtött tükrök, vagy infotainment... amik nélkül tavaly már nem lehetett Suzukit sem kapni.
    Hogy visszavigyék hibridesítés után az árát a tavalyi szintre kettőt kellett visszalépniük felszereltségben... mindezt egy értelmetlen jogi hercehurca miatt, mert a Co2 rossz. Csak ott kezdődnek a bajok, hogy pl. egy felnőtt ember átlagban 1,4kg Co2-t lélegzik ki naponta.

    Tudom mit kapok 11 millióért, pl. egy Full extrás plug-in hibrid Subaru Impreza-t amivel ugyanúgy megvannak a zöldrendszámos előnyök, de azért ott figyel benne egy 2 literes szívómotor ami elvisz a világ végéig meg vissza.
     
    Kurfürst likes this.
  6. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Talána GLC az amire azt mondanám, hogy ok.
     
  7. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Vagy egy Alfa Guilia-t közepes felszereltséggel a rendes motorral (Benzin, sor 4, turbó, 8 sebességes duplakuplungos automata váltó. Az alapmotorral 10M alatt van, de az egy erőtlen diesel, kézi váltóval. A V6-os ára pedig borsos). És az nem borítja fel a bólyákat egy rénszarvas kikerülő manővernél, mint az CLA (de drágább is, és icipicit nagyobb).
     
    fip7 and misinator like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja értem. Autósokat "szivatják", mert egy hétvégén le volt zárva próba jelleggel a rakpart és dugó sem volt. Az megvan, hogy az év többi napján az autóforgalom szopatja a többséget, aki nem azt használja? Mert a számok szerint a városban közlekedők számszerű kisebbsége teszi ezt autóval.

    Majd, ha nem születnek kell lassan egyes utak túlsó felére, akkor majd szerintem térjünk vissza erre a ki-kit szivat dologra. Főleg, hogy a szálló por és légszennyezés sem a gyalogos és kerékpáros forgalom miatt van.

    1. Májusban volt a lezárás.
    2. Mitől annyiban más a hétvégi forgalmi terhelés..?
    A retardképű hülyegyerek beszólás meg annak fényében elég "mókás" személyeskedés, hogy az arcodat te még nem adtad semmihez. Szóval más kinézete alapján ítélni. Vastaps...
     
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Engem nem bántottál meg. Én mondjuk kedvelem a kis Swifteket, kölyök koromban is olyanunk volt, az újak pedig vidám vagány kis kocsik, kellemesen dinamikusak az árukhoz képest. Nekem kicsit túl fiatalosak már.
     
  10. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Májusban mindenki otthon rohadt a COVID és/vagy a szar idő miatt, most mindenki aki tehette / még teheti lehúzott a balcsira áztatni magát. Ezek meg lementek a rakpartra brahiból, ahogy augusztus 20-án is lemennek a tömegek megnézni a repcsiket és vesznek egy 1000 forintos limonádét, aztán amikor elfogyott a perec és az újdonság, hazamennek. Eddig oké, de a közúthálózat vagy épp a hidak nem arra vannak, hogy néhány unatkozó hippi, füves srác, bölcsészcsaj vagy deszkás hülyegyerek rendszeresen ott hesszeljen. Erre ott van játszótér, sétány, hippikocsma, deszkáspálya, egyébként pont egy emelettel feljebb.

    A másik része pedig - nem mindenkinek van rá igénye, belső késztetése hogy egy szelfibottal nyomassa magát és az őt tüntetőleg körbebicikliző kerékpáros spannjait a jutyúbon, ahogy éppen megmenti a bolygót és ‘visszafoglalja’ azt, ami sosem volt az övé, ráadasul mindezt valami szar minimálzörejre, de ez talán ez nem is annyira baj. :D

    Magyarán: gány emberek gány zenére nyomják a virtue signallingot, közben más faszával verve a csalánt, köszönjük, nem kérjük többet.
     
    fip7, nyugger, misinator and 4 others like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja értem.

    Más ember orra alá füstölni kocsival az nem más faszával verni a csalánt ezek szerint...
    Vagy amikor autósok egy része ráhajt a buszsávra, mert a haladás az jár az sem...
    Vagy a kisebbség igényei szerint tervezik a várost, de még a közlekedést is... Lásd buszsáv kérdése a Hegyalja úton.
     
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member


    Figyelembe véve, hogy a bicikliző ember több Co2-t termel, mint a villamoson ülő, ezért természetvédelmi adót kellene kivetni a kerékpárokra, valamint kötelezővé kellene tenni a központilag ellenőrzött km mérők használatát.
     
    bartinieffektus likes this.
  13. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez továbbra is 1000 módon bele van árazva az autósok sarcolásába. Ha rosszul, mert nem elégé, azt elfogadom, mint érvet. Ezek viszont ingyen akarják elfoglalni a nem nekik (nem erre a célre, de amúgy nekik is) épített infrastruktúrát. 0 < X (mostani sarc) <= Y (hipotetikus fair sarc)
     
  14. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Ott, hogy nem lehet hátul normálisan elférni :)
     
    Kurfürst, zeal and Veér István like this.
  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Amúgy vitaindítónak elfogadható lenne ez a kezdeményezés, ha a bringások nem tolnák olyan agresszívan a retorikát, mint az autósok suttyó része általában az ellenvonalat. Youtube komment színvonalra gondolok, itt elég civilizált a diskurzus.

    A pesti rakpart még esetleg "rehabilitálható" lenne, mert ott van a Váci út, de a budai oldalon városszerkezetileg nem nélkülözhető egy viszonylag nagy kapacitású É-D irányú korridor. Nincs alternatívája. Amúgy amikor a rakpart rakpart volt, akkor is voltak, akik sírtak, hogy nem korzó?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Agresszív retorikát...? Folyamatosan a "bringások nem ismerik KRESZ-t", meg a "suttyó bringásköcsög" duma...

    .azt valahogy mégsem ilyen videókkal van teli a YT, pedig azt is felveszi a menetrögzítő kamera...

    Vagy lásd odafent a "retardképű hülyegyerek teker a rakparparton" sorokat.

    Fogalmazzunk úgy, hogy a gépjármű használók egy részéből még azt sem nézem ki, hogy olvasni tud-e...
    Igen, egyes C kategóriás állampolgárokról beszélek.

    Záróvonalat átlépő, szembe sávban, meg zebrán előző barmokkal van teli a videómegosztó. Bringást lassan nem látok rajtam kívül úton, mert nem mernek rámenni. Tegnap én is inkább bringaúton mentem a Budafoki helyett Kelenvölgy felé. Pedig csak 7 éve jártam rajta....
     
  17. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Nos, akkor itt: tényleg szeretném, ha megértenétek, hogy

    1.) az autózás nem jó, nem "normális", maximum "szükséges rossz";
    2.) csak tiltással szorítható vissza, mert a "nép" lustább, mint okos, és nem hajlandó önmérsékletet tanúsítani.

    Ez ennyire egyszerű. Éppenséggel böhöm nagy szégyen, de ez van.

    Csak gondoljatok a Demszky-karókra. Gyalogosként és bringásként is rohadtul utálom, de még mindig ott tartunk, hogy az emberek egy része a saját anyja sírjára is ráparkol, ha az nincs bekerítve. Ugyanígy: nem a bringasávtól van dugó, hanem a sok autótól. Ha 6 sáv lenne a Körúton, akkor is dugó lenne. Ezt kellene megérteni, nem többet. Ott nincs autó, ahonnan kitiltják.
     
  18. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    tény.

    selection bias. Én látok elég hülye kerékpárost is. Az is selection bias, ez van.

    Miért veszed magadra? Te voltál a videón? (költői kérdés. személyiségi jogi tanács: ha igen, akkor is mondd, hogy nem, itt senkinek semmi köze az arcképedhez.) Nem rosszabb megfogalmazás amúgy,mint ami tőled is általános.

    Én azért összefutottam eggyel két napja a budai rakparton a "görzenál" mellett... 5 -mnyire a bringasávtól inkább a rakpart forgalmát tartotta fel.
     
    bartinieffektus likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Látod, te is tolod a retorikát. A bringával közlekedők számottevő részének van jogsija is Pl. nekem is.
    Az, akit mind videón látunk gépjárművel, akkor bunkó, hülye, suttyó vagy csak feledékeny a KRESZ tekintetében? Aki mind bent ragad a kereszteződésben, mert belehajt, amikor tilos lenne? Az összes zebrán előző vezetőnél? Soroljam még?

    Két sorral fentebb böfögsz - igen, az bizony böfögés - be olyat, hogy "tény". Hogy a bringások nem ismerik a KRESZ-t.
    Aztán még van képed ilyen kérdést feltenni, hogy mit veszem magamra a sztereotip általánosítást...? Az igen...
    És akkor még jössz a retorikával.
    Ne haragudj, de ehhez kurva vastag arcbőr kell.

    Ez csak duma. Lényegében minden félkomolyabb kutatás kimutatta, hogy az valódi költsége a városi autózásnak nincs megfizetve...
     
  20. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Azt kéne megérteni, hogy:

    1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
    2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút, ahogy a lovaglás is jó, a repülés is jó, mert az utazás magában is tud jó lenni. A mértékletesség persze fontos, de sokaknak nem választás kérdése, hogy menniük kell-e. Az imádott túlpumpált városaitok miatt, amik a centralizált méretgazdaságos ipar externáliáit a társadalmon terítik szét, az autósok bűneként álcázva azt;
    3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
    4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...

    Amúgy a körúton folyton dugóról beszéltek, én amikor árra járok nem szokott dugó lenni. Ennyit számít, hogy nem ingázok a csordával, és csak akkor megyek be Mordorba, ha a szabad világ sorsa a tét.
     

Ezen oldal megosztása