1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. torsen

    torsen Well-Known Member

    A legtöbb dologban egyetértünk... (bár szerintem a Mercinek nem kell segítség, csak azt szoktuk meg, hogyha valaki ellépett a többitől, akkor visszafogták: betiltják a dupla diffúzort, befújt diffúzort stb., és ez most nincs) A Ferrari olyan az F1-ben, mint mondjuk a Real Madrid fociban: megveszi a legjobbakat. A különbség az, hogy a Realnak egy labdát kell ehhez biztosítani, az meg gömbölyű, mindenkinek egyforma. A Ferrarinak meg kellene adni egy kocsit, amihez kellene egy ténylegesen jó fejlesztő pilóta, aki nem biztos hogy 176-szoros világbajnok, de elmondja, hogy mi a gond a kocsival...Taktikailag ilyet nem mernek igazolni. Nevek kellenek, meg reklám! Pedig kellene egy ilyen tag, mert régen Fioranóban árkot koptattak a tesztekkel az aszfaltba, ma meg nincs tesztelés. Ez egyértelműen a Ferrarinak tett be a legjobban.

    Ez klasszikus és minden benne van a Ferrariról:
     
    KoviUbi, misinator, fishbed and 2 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Asszem lehet, hogy mégis megnézem ezt a filmet... :)
     
    fip7 likes this.
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    Szerintem nézhető még annak is, aki a '76-os bajnokságot részleteiben is ismeri. Tekerd rá a hangot, az nagyon jól sikerült...
    Lauda szerint a film "... jó volt, 80%-ban hiteles, némi Hollywooddal megfűszerezve.”
     
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A Rusht (Hajsza a győzelemért) és a Ford vs. Ferrarit (Aszfalt királyait) is ajánlom mindenkinek. Nem csak azoknak akik szeretik az autókat! Egyszerűen csak jó filmek amik tartalmas valós történetet mesélnek el.
    Magyarul is:


    Ez a legjobb rész szerintem:
     
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Kinai biciklitemetok... Hihetetlen hogy csak ugy ott rohadnak.
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    arbalest, Szittya and Kurfürst like this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Van benne valami, a Skodának a konszernen belül megvan a kijelölt piaci szelete, ott kell versenyeznie.

    A Seat megy a déli piacokra, a Skoda a kelet európai és flottás piacra, akik a kispénzénzű, igénytelenebb vásárlókat és a költséghatékonyságra törekvő céges flottákat célozzák elsősorban, a Volkswagen az alsó-középkategória az átlagpolgárnak, a konszernen belüli a középkategória és az Audi a prémiumtól a luxusig. Mindegyiknél van némi átfedés az alvázak és hajtásláncok között, persze az új (drágább) fejlesztések inkább az Audiba és a Volkswagenbe mennek, ezért ott jobb felárat kérhetnek.

    Namost ha a Skoda elkezdi magát az adott konszern alkatrészekből feljebb pozícionálni, akkor egyrészt drágább lesz és a saját kijelölt pozijában vásárlókat veszít, amire belép a hasonló árkategóriás tömeggyártó konkurrencia (koreaiak, toyota stb.), másrészt meg veszteséget okoz a konszernnek mert a drágább Volkswagen helyett majd azt veszik. És ezzel végeredményben a konszern szintjén duplán veszítenek.

    Nyilván tudnának a csehek csinálni a VW konszernen belüli nagy közös alkatrészkosárból jobb kocsit is gyártani, de akkor drágább a gyártás, az árfekvés is növekszik, és két Volkswagen nem kell a csoportba. Az alacsonyabb árkategóriában úgyis iszonyúan ki van centizve minden alkatrész, minden beszállító, mert kisebb a fajlagos haszon, ott a tömeges eladással lehet csak kaszálni, míg a jobb kocsikon (amit eleve csak kevesebben vennének, mert nincs szüksége, pénze a jobb motorra, felszereltségre) lehet jobb a marzs. Ez pont ugyanolyan, mint amikor az adott gyártó az alacsonyabb kategóriás kocsiba azért sem rakja be az összes goodiet, és megtartja azt a drágább, jobban profitáló modellnek, különben a végén annak az eladásait fogja felzabálni a már eleve jól felszerelt, olcsóbb modell.
     
    misinator and antigonosz like this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez enyhe túlzás, maradjunk felsőnél.
    Luxusnak inkább hívnám a Porsche-t és a Lamborghini-t.
     
    fip7 likes this.
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Megnéztem a VW konszern kínálatát, és a Seatok és az Audik egyedül amik valahogy néznek ki (IRL a seatok jobban néznek ki mint az audik), és még megfizethetőek, de igazán ezek se tetszenek. Az unalmas német design minden típusukon visszaköszön, alig különböznek.

    A Skodának pedig tudnia kell a helyét, mert azért vette Birodalom, hogy a Gyarmatokon legyen valamije, nem illik bepofátlankodnia a centrumba. A közös platform nélkül amúgy sem menne neki.
     
    fip7 and bartinieffektus like this.
  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez alapján úgy tűnik nekem, hogy nem kannibalizálta a VW eladásait.

    A 2015 szeptemberi Dieselgate látszik a visszaesésben, de csak a VW esett vissza ("tudatos vásárlók", mi?), a Skoda szépen nőtt, de nem úgy tűnik, mintha egyik vödörből a másikba kerültek volna a vevők.

    https://www.statista.com/statistics/275870/revenue-of-volkswagen-group-by-brand/
     
  12. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    A Skodánál szvsz az a gáz, hogy teljesen felborult a termékpaletta, részemről -a Skoda közelmúltjához képest- értelmezhetetlen modellekkel, amik valamiért nem jönnek szembe tömegével az utakon, miközben meg pl.: a Rapidot kivezette.
     
    fip7 and fulcrum11 like this.
  13. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Látványos szakaszába lépett a Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése

    Látványos szakaszába lépett a Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése: megérkeztek az úszódaruk a pesti hídfőhöz. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg, kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. végzi mintegy nettó 35,9 milliárd forintból.

    Az 510 méter hosszú híd első, 80 méter hosszú, 320 tonnás egységét várhatóan szeptember közepén kezdik a helyére emelni. A most felvonult úszódaruk ebben a látványos munkában vesznek részt, az ő feladatuk lesz az acélelemek áthelyezése az emelőkre.

    [​IMG]
    Fotók: NIF Zrt.
    A Déli Körvasút fejlesztésének első, már megkezdett üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése és bővítése. A csepeli előszerelő területen elkészültek a híd Duna feletti acélszerkezeti egységei.

    A 80 méter hosszú, hozzávetőlegesen 320 tonnás elem jelenleg úszóbárkán várakozik arra, hogy a vasúti összekötő hídhoz szállítsák.


    Speciális feladatokkal jár az acélszerkezet beemelése

    Közben, a napokban megérkezett a híd pesti hídfőjéhez a 200 tonna teherbírású Clark Ádám és a 300 tonna teherbírású Hebo lift-8 (korábbi nevén Atlasz) úszódaru. Ezek fogják az acélszerkezeteket az úgynevezett emelőbárkákra emelni. Ezekről, megfelelő vízállás és alkalmas szélviszonyok esetén várhatóan 2020 szeptember közepén kerül a pillérekre az első acélszerkezet.



    [​IMG]
    Fotók: NIF Zrt.
    A művelet rendkívül összetett, hiszen a pillérek a meglévő vasúti híd és a Rákóczi híd között állnak, így az úszódaruk gémjével nem lehet hozzájuk férni. Az elemeket ezért csak alulról beemelve lehet a helyükre illeszteni, a látványos és nehéz munkát speciálisan erre a célra kialakított hidraulikus emelőmű fogja elvégezni. A rendkívüli pontosságot igénylő művelet során a szükséges manővereket tolóhajók, kisgéphajók és horgonyzó dereglyék is segítik majd.


    100 éve nem volt hasonló vasútfejlesztés a fővárosban

    A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.

    Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt.

    Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

    https://magyarepitok.hu/vasutfejles...-a-deli-osszekoto-vasuti-duna-hid-fejlesztese
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na, ezert ki mekkora, es hány pofont keverne le?
     
  15. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Én már meg se lepődök az ilyeneken a nyolcason, vannak ott bőven cifrábbak is, főleg ahol még 2x1 sávos
     
  16. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A szuper sportautók szerelmeseinek ajánlom ezeket a videókat:

    Gordon Murray: T.50





    Generációk: Mclaren F1;P1;Senna:
     
    Veér István likes this.
  17. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Nem semmi az öreg, a kocsitól meg eldobom az agyam! A rengeteg részlet mind nagyon ott van!

    Alig pár gomb, igazi minimál. Egy áruházban kiállított Kia Akármi kormányán több gomb van mint ennek a teljes utasterében. Mondjuk azon, amikor Grand Tourernek nevezték azért elmosolyodtam :) Max egy főnek, csak egy mastercardnyi csomaggal (hiába a csuda csomagtérajtó, azok az utasülések hosszú távra felejtősek).

    Viszont ha lenne 2,5 millió fontom autóra, se biztos, hogy ezt választanám, bár sokat adnék érte, hogy megtapasztalhassam.
     
    fip7 likes this.
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Veér István

    Én imádom az ilyen "old school" mérnököket, mint az öreg Gordon Murray. Fantasztikus csodákat építenek, minimális pénzből.
    A másik két forma akit még csípek a Horacio Pagani meg a Christian Koenigsegg. Mind a három teljesen eltérő figura, mégis egyedi és mesteri dolgokat alkotnak.
    A Mclaren F1 a legjobb sportkocsi volt nagyon sokáig. Nem csak gyors volt hanem óriási élmény volt vezetni mindenki szerint. A T50 ezt a vonalat viszi tovább. Letisztult minimál stílus, minden a vezetés élményének alárendelve.
    Ha milliárdos lennék akkor biztos vennék egyet a Pagani Huayra-m meg a Koenigsegg Regera-m mellé :D:D:D
     
    Veér István likes this.
  19. bolneroll

    bolneroll Active Member

  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Agyhalott

     
    fishbed and fip7 like this.

Ezen oldal megosztása