1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Érdekes cikk:
    https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/05/28/nagyon_bejott_az_ingyen_bkv_tallinnban/
    Persze nincs ingyen, az államnak évi 320 ezrében van forintban, ami olyan mintha itthon 3 éves bérletet venni mindenki/fő.... Azt nem tudom, hogy mekkora itthon az állami szubvenció a jegyárakhoz képest.
    Ha nem is a teljesen ingyenes tömeg közlekedés, de egy sokkal olcsóbb állam által támogatott tömegközlekedés biztos jót tenne. Meg az is jót tenne, ha a bérletek legalább megyei szinten lennének érvényesek, minden alap szintű szolgáltatásra. Mert azért az vicc, hogy egy HÉV bérlet drágább, mint egy Budapest bérlet....
     
  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Az elovarosi es a helykozi kozlekedes ott sem ingyenes.
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

    zeal

    "Az elovarosi es a helykozi kozlekedes ott sem ingyenes."

    Nem is ezt állítottam, hanem, hogy 10-20 ezer egy HÉV bérlet ami 1 vonalra jó, közben meg 10 ezer egy BP bérlet amivel BP-n belül bárhova és bármivel mehetsz. Enyhén szólva aránytalan szerintem....
    Ráadásul Budapest olyan nagy, Pest megye meg hozzá képes olyan kicsi, hogy szerintem lehetne a megyének egységes tömegközlekedése. Egy cég és egy bérlet a megyén belül mindenre.
     
    zeal likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen az. A BKV bérlet a fővárosi keresetekkel nézni erős túlzással ingyen van a vidéki bérletek árához képest. Mondjuk én még ezt sem veszem meg, bringa rulez. Karbantartással is 35k-ból kijön a bringa évente.
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Jó dolog a bringa, főleg vidéken. Csak kevés a bicikli út, nagyon kevés...
     
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Én csak egyet halottam, 1 Bz személyzettel, 82km, napi kétszer oda-vissza, értelmetlen időpontokban, 1 millió ft/nap.
     
    fip7 likes this.
  7. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Ennek kellene lennie az autózás jövőjének...

    [​IMG]
     
  8. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Októberben újraindul a Szingapúr - New York közvetlen járat:


    Ahogy nézem a kabin konfiguráció olyasmi lesz, mint ahogy anno nyitott ezen az útvonalon a Singapore Airlines: prémium túrista és üzleti székezés. Ezt anno a járat 4. évében, 2008-ban átvariálták, hogy csak business székekkel repültek az útvonalra rakott A340-500-asaik.
     
    fishbed likes this.
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    zsolti likes this.
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt most ironizálás vagy sem?
     
    fip7 likes this.
  12. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Majd a kamatemelés elintézi. Amíg olcsó a pénz a csűrhének, addig van rally a tōzsdén. Ha nincs, akkor megy és csengeti a váltakozó kamatozású lakàshitelt, mert a pénzügyi tudomány oda már nem volt elég...
     
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Komoly, a Hidrogén autózás (amennyiben sikerül elérhetővé tenni) szinte az összes többi opció előnyét ötvözné...

    + normális hatótávolság (5~600km)
    + gyors tankolás (pár perc)
    + nagy nyomaték (elektromos motor)
    + kis zajterhelés (elektromos motor)
    + nincs mindenféle gyanús gázok kipufogása a jármű által
    + megoldhatja a napelemek/szélturbinák által időszakosan feleslegesen túltermelt villamosenergia problémáját (hidrogént kell belőle csinálni)
    - drága
    - új infrastruktúra (hidrogénkutak/szállítók/termelők) kell hozzá (ez még drágább)

    ... szerintem értelmes megközelítés lehetne a tömegközlekedést először átállítani erre, a jelenlegi diesel hajtás helyett.
     
    fishbed likes this.
  14. zeal

    zeal Well-Known Member

    A szilardtest akkuk ugyanezt meg tudjak oldani. Talan csak a toltes nem ennyire gyors, de cserebe kevesbe korulmenyes es relative veszelytelen.
    Olaszorszagban a hidrogenbol metant csinalnak es teherautokat uzemeltetnek vele. A metant konnyebb tarolni.
    A metanhoz szinte kesz van az infrastruktura.
    Tekintve a folosleges hidrogen korlatozott mennyiseget, nekem a vonatok atallitasa jutott eszembe. Elobb vagy utobb azokkal a dizelekkel is kell majd valamit kezdeni.
     
    fip7 and blitzkrieg like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én valahogy nem vagyok blodog attól, hogy 700 bar nyomású nyomástartó edényekkel rohangáljanak. Az egész ciklus teljes hatásfoka is elgondolkodtató. A jármű magában jó paramétereket mutat, csak a teljes ciklus energiafogyasztása iszonyatosan magasnak látszik.

    2008 táján egy hurráoptimista BME-s egy interjúban közölte, hogy a H technológia elkerülhetetlen az akkori árak mellett. (Ez még pont a válság előtt volt.) Azóta eltelt 10 éve. Lényegében sehol nincsa H cellás üzem, ezzel szemben a gyök2 user és hype miatt az aksikkal szórakoznak...

    Szóval, még ha praktikusabb is lenne műszakilag a PR-on, a Tesla féle agyatlan hype-tól kezdve n+1 dolgon elbukott ez az egész eddig és nyomokban sem látom azt, hogy elterjedne. Kb. előre látom, hogy a vellany és akkslobbi tolná a Hindenburg féle katasztrófák rémét, hogy miért ne legyen és a választók ellenállásán bukhat az egész még, ha műszakilag és akár közgazdaságilag is értelmes az egész.
     
    blitzkrieg likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mit értesz szilárdtest akksik alatt? Ahol 100 kW villamos teljesítmény és 10 kW nagyságrendű hulladékhő van kis térfogatban, ott azért történhetnek csúnya dolgok...

    A teljes ciklus hatásfokát azért megnézném, hogy a 1kWh villanyból (?) mennyi marad a hajáslánc végén...

    Ezt a részt nem értem. A metánt hidrogénből csinálják, aztán meg hidrogén korlátozott mennyiségről írsz. Nem kicsit zavaros...
     
  17. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ugy nez ki, hogy a kozeli jovoben a li-ion aksikat fogja valtani. Sokkal biztonsagosabb. Jol birja a seruleseket.
    Ha az idoszakosan tultermelt zold arambol es az ipari hulladek hidrogenbol keszitik akkor a koltseg sem lesz extrem magas.
    Ugy nez ki nem lesz eleg az iparban folosleges hidrogen (vagy az abbol keszitett metan) a teljes kozlekedes mukodtetesehez, de annak egy reszere eleg lehet. Szerintem kevesbe lenne zavaros a helyzet, ha nem kapkodna minden kozlekedesben resztvevo a hidrogen utan, hanem tudomasul venne, hogy ez csak egy reszuknel mukodhet.
    Hpasp nem konkretizalta, hogy a tomegkozlekedesben melyik resztvevo atallasat preferalna. En raboktem a vonatokra, mert a buszoknal jelentos varosi hasznalat van, vagyis oda az akkus megoldas is eleg jo lehet.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, erre nem építenék várat. 14 éve van az "úgy néz ki" az akksiiparban. Komoly változás nem volt.

    Ezen a kommenten mosolygok. Az ipari folyamatoknál a folyamatos termelés az, ami megy. A túltermelt zöld áram meg esetleges, erre építeni nem lehet sem műszakilag sem árképzés szinten. Nemzetgazdaságilag pont úgy káros marad a "zöld" (muhahaha) áram ettől. Ha ezt nem atomenergiával csináljuk, akkor a szarnak adunk csak egy pofont továbbra is.

    Vonatkoknál felsővezeték kell és kész. Mi a frászért adunk hozzá egy hatásfokláncot az egészhez, amikor direkt villamos hajtás is megy...?
    Buszok, teherautók, ezeknél könnyebben megoldható a dolog.
     
  19. zeal

    zeal Well-Known Member

    A Fisker/Karma(?) 2020-ra jon ki egy e-autoval amiben mar nem a li-ion aksik lesznek. A Toyota is addigra tervezi bemutatni az elso szilardtest akkus autojat.
     
  20. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ha be akarja mutatni 2 év múlva akkor miért most kötött szerződést a Hondával és a Nissan-nal a közös fejlesztésről?
    Miért nyilatkozta azt 1 hónapja, hogy legkorábban 2022-ben indulhat a gyártás?
    Miért pesszimista a Nissan ezzel kapcsolatban és várják a 20-as évek közepére az áttörést?
     
    blitzkrieg likes this.

Ezen oldal megosztása