1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi a fenere gondolt a költő?

     
    fishbed likes this.
  2. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.
     
    fishbed, fip7 and Ooorky like this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Persze, mert nekik még a bömisekkel szemben is kisebbségi komplexusuk van.
    Náluk már szinte csak a "tuning" swift-esek rosszabbak.
     
    fip7 and nyugger like this.
  4. bolneroll

    bolneroll Active Member

    Hogy 4 sáv van még sokáig.
     
  5. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    -- Bazeg Sanyikám, itt kellett volna bekanyarodni!!!
    -- Nem baj, megoldom, ezt figyeld!
     
    fishbed, misinator, fip7 and 2 others like this.
  6. papi

    papi Well-Known Member

    Nekem úgy tűnik, mintha az utolsó pillanatban sorolna be a kanyarodóba. Navi itt jobbra, hű bassza meg, nagy volt a sebesség, beleállt a fékbe, blokkolt a kerék és simán csúszott előre a lendülettől.
     
    FilcTroll likes this.
  7. Heim

    Heim Well-Known Member

    Ahogy már korábban leírtam a véleményem erről, szerintem tök mindegy miről beszélünk, bmw, audi, volkswagen, mountain bike, babetta vagy traktor.. Magyarországon a vezetők 60-70%-a nem tud/akar normálisan közlekedni ideértve a sofőröket, bicikliseket és gyalogosokat egyaránt. A vezetők többségének nem lenne szabad jogosítvánnyal rendelkezni. A rendőrök meg sokszor plüssmacit osztogatnak mindenféle barom kampány keretében. A pontrendszer helyett/mellett fel lehetne sorolni egy halom kihágást amit azonnal a jogosítvány örökös bevonásával kellene büntetni. A forgalom is kisebb lenne, a károsanyag kibocsátás is csökkenne és a közlekedés is biztonságosabb lenne.
     
    vilmoci, nyugger, fishbed and 5 others like this.
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Karbantartatlan szar "prémiumnémet". ABS kocka berohadva gondolom évek óta. Smoke&Charm matrica meg csiptuning alap gondolom.
    A szarolaszt folyton szerelőhöz hordják. Ebbe a "prémium német minőségbe" csak a dízelt kell tölteni! 10 évnyi nem cserélt fékfolyadékkal és beragadt ABS kockákkal később a YouTubeon... (Persze jól karbantartott kocsivan nem blokkoló gumival is túl gyorsan közelítette meg azt az átkelőt. Ott jartam melóba naponta, a fogyi autósok mindennaposak voltak, bár én valószínűbbnek hittem eddig, hogy ott egy Porsche fog kilapítani mint egy szakadt kőműves bömböse)

    Tanulság van sok. Ha 5 évesnél régebbi a fékfolyadékotok, cseréltessétek. Ti úgysem így vezettek, de attól még életet menthet!
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    Egy haverom már a nyolcvanas-kilenvenes (!) évek fordulóján mondta, amikor a rejtett erőforrások seftesebbje Borsodba' már épp kezdett átnyergelni a piros 2107-es Ladákról a használt W 124-es Mercikre, hogy nem venne Mercédeszt, mert az van:
    - minden német nyugdíjasnak
    - minden majom, meg banánköztársaság diktátorának
    - meg minden rejtett erőforrásnak.

    Látnoki tehetség volt a srác, akárki meglássa!

    Szoktam mondani, hogy a "prémium" autók elegáns hotelek és kaszinók előtt szoktak társadalmilag hatásosan működni.
    S nekem - vidéki sorkatonaként - 1990-ben kimenőn mászkálva Budapesten az Apáczai Csere János utca környéki hotelek parkolóiban működtek a W 126-os Mercik, 750-es BMW-k.
    Akkor és ott nagyon a vágy tárgyai voltak!

    Amikor viszont először láttam élőben 2014-ben az akkori új S Mercit a X. kerület Tárna és Algyógyi utca sarkán szlovák rendszámmal kopasz, teltkarcsú, nemesfémből készült bicikli lánccal ékesített nyakú khm. úr vezetésével, akkor bevallom végleg eltört bennem valami...

    A forgalomban vitán felül kialakult a reflex a keményen dolgozó kisemberekben (Tényleg; azok hova tűntek a politikai közbeszédből? Ja tudom: Oda, ahova a polgári társadalom...) a tükörben megjelenő német prémiumok megjelenése esetén illendő viselkedést illetően.

    Csak hogy általánosítsak:

    Ha rám is szakadna a lottótelitalálat (nem lottózom), akkor sem vennék Magyarországon
    - BMW-t mert az van minden, az "éjszakában ismert" urat védő ügyvédnek
    - Audit, mert az van minden orvosbárónak
    - Mercédeszt, mert az van minden politikailag sikeres újgazdagnak
    Azonkívül mind a három márka:
    - nyugaton meguntan, (le)használtan minden - magának nagyon elhitte, hogy valaki - hibásan szocializálódott kisembernek (pl. lehetőleg XV.ker. panelház előtt parkolva)
    - nagyon nem szervizelve minden borsodi uzsorásnak.

    Itt kérek elnézést azoktól, akik magukra vették a jellemzést...

    Nagyon el lett csesződve az elmúlt harminc évben a magyar társadalom sok tekintetben (pl. közlekedési kultúra, tárgyhasználat).
    Hogy egy autós újságírót idézzek szabadon:

    Magyarországon az autó komoly dolog.

    S a nép az istenadta nép tényleg így hiszi.
     
    Tcat, papi, Veér István and 3 others like this.
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez nem magyar sajátosság, komplett kelet-eu-ban ez van. Német roncstemető lettünk az EU-nak hála.

    Bevándorlók megveszik, mert az ottani minimálbérből akkor is új autója lesz ha éhendöglik és 5 emberrel osztja meg a szobát, Juszuf lepecsételi némi euróért a szervizkönyvet, hogy igen volt szervizelve (észrevette más is, hogy az idehozott használt autók szervizkönyvében szinte mindig török szervizes neve van, néha teljesen abszurd km-ekkel, láttam olyan Hyundai-t ami papíron első évben 7km-t ment...?), 5 év után meg tolják ide.
     
    vata, phaidros, Veér István and 2 others like this.
  13. misinator

    misinator Well-Known Member

    Ezekben az a "logika", hogy nem mehetek túl mert:
    Első videó: Mert másik országban kötök ki.:eek:
    Második videó: Mert másik kerületben kötök ki.:eek:

    Az nem opció, hogy továbbmegyek, mert akkor lemegyek a térképről, meg a GPS adatbázisról, anyám soha többé nem fog látni, plusz pár/száz/ezer méter, az már a világvége, az üzemanyag meg drága, pedig már így is plusz két kilométert szoktam menni, hogy tíz forinttal olcsóbban vegyem a noname kúton az occsó naftát...

    Amúgy ugyanarra a logikára épül, mint a következő anekdotám:

    Egykori munkahelyem (vidéki nagyváros kórháza) egy négysávos főút mellett van. A történet idején az egyik, autóval is bejutható kapujához a főútról lehetett behajtani egy egyirányú mellékutcába befordulva, abban 75 métert megtéve kellett jobbra befordulni a kapuhoz. Az adott utca gyakorlatilag a kapu után véget is ért.
    A kapun kihajtva viszont egyenesen kellett továbbmenni egy - drámai fordulat - szintén egyirányú utcába, ami - még drámaibb fordulat - nemhogy párhuzamos volt a főúttal, hanem eltávolodott tőle mind a konkrétan 100(!) méteren!!!:eek::eek::eek:
    Majd ezt a soha véget nem érő távot megtéve lehetett balra kanyarodva visszajutni a főútra.
    Bonyi ugye?
    A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt. (Vótak sztorik, na...)
    Jön szembe a láthatóan fogalmatlan autós, a betegünk meg rosszul van a (jelölt) kórházi betegszállítónkban (épp oxigént adott neki a kísérőm).
    Mondom az autósnak, hogy tolasson vissza, egyirányú utca. (Meg nem is férünk el)
    - Akkor innen nem lehet kimenni!?:eek:
    - o_Oo_Oo_O?
    Mivel ez már a sokadik eset volt, elszakadt nálam a cérna:
    - Nem **** ***, aki ide bejön (a kórházba ugye), az már élve nem fogja elhagyni! A kocsija meg ott fog elrohadni az udvaron!

    Láthatóan elhitte.

    Mégis mire gondol az ilyen!? Hogy egy egyirányú utcából nem lehet kijutni, csak szabálytalanul?

    Mivel az ilyen autósok már konkrétan veszélyeztették a betegellátást (mentőforgalom ugye), ezért a kórház kezdeményezésére a társhatóságok végül megfordították a forgalmi rendet.


    ...azóta meg a behajtani tilos táblánál akarnak behajtani (akarnak a ***** , be is hajtanak), mer' tíz éve így volt! Meg ő nyugdíjas orvos, meg akkor ide nem lehet behajtani? Nem; a betegek már tíz éve nem kapnak gyógyszert, meg ebédet!:hadonaszos:

    Pfhúúúú...
     
    fulcrum11, fishbed, FilcTroll and 4 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De a szemét bringások bezzeg áthajtanak a zebrán...
     
    ogretankHU, misinator and fishbed like this.
  15. misinator

    misinator Well-Known Member

    Erről beszéltem az előző hozzászólásomban, csak sajnos pont a lényeget nem írtam le:
    Megy át tökön-paszulyon keresztül.
    Ezek az alakok nem alkalmasak gépjárművezetésre.
    Nem ahhoz kell agy, hogy ismert útvonalon/környezetben, normális körülmények között járművet vezessél.
    Arra egy 7-9 éves gyerek is képes a bringájával.
    Ahhoz kell - mit kell; követelmény! - a készség, hogy meglegyen a veszélyérzeted, az előrelátó képességed, váratlan helyzetekben meglegyen a helyzetfelismerő képességed, s az önuralmad! S próbálj meg nem balesetveszélyes helyzetet generálni. Talán ez lenne a minimum.
    Ezekben a videókban ezek nyomokban sincsenek meg!
    Gyakorlatilag nem beszámíthatóak a kritikus pillanatokban, egyáltalán nem urai a helyzeteknek, közveszélyesek!
    Adnék nekik egy esélyt, nem venném el a jogsit, ha teljesítenék első körben a PÁV IV-et.
    De mivel bizonyítottan józan ésszel alulmúlhatatlanul viselkedtek (ember; 1-1,5 tonnás fegyver van a kezükben!), ezért ezután még pár nap pihenés után egy PÁV III is beugrana.

    Na ezután mondanám azt, hogy esetleg maradhat a jogsi...

    Nagyvonalúan megengedem, hogy Audisunk a Csörsz utcába be akart kanyarodni, ezért lesüllyedtem egy fokkal a szintje felé, s adok neki egy tippet a közeljövőre:
    https://www.google.hu/maps/dir/47.4.../@47.4886503,19.0183635,17z/data=!4m2!4m1!3e0

    Szívesen.



    Ugye azt írtam, hogy: "(Vótak sztorik, na...)"
    Gyakorlatilag a történet eddig szóról szóra ugyanaz:
    Annyit tennék még hozzá, hogy akkortájt daganatos fekvőbetegeket szállítottunk naponta egy másik kórházba sugárkezelésre, s szegények a kezelés után általában meglehetősen rossz állapotba kerültek...már ha vissza kellett még értük menni, mert hogy már nem, az sem volt sajnos ritka:( (Lelkileg nagyon megterhelő időszakként éltem meg)

    Szóval, mint írtam:
    "...A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt..."

    Ezúttal - mily meglepő - sem volt hely elengedni a szembejövőt, ezért mondtam az Igniszes idősebb úrnak, hogy tolasson vissza (a nem vészes emelkedőn).
    Erre az kuplungot felenged, közben tőgáz! s enyhén balra tartva a kocsija bal hátsó sarkával baromi nagy csattanással telibe ver egy ott halszálkában parkoló szedán Swiftet, rápasszírozva azt a betonkerítésre. Jáj!o_O:eek:
    Hogy az Igniszes milyen szemrehányóan nézett rám, amikor haladtam el mellette...
    Befordulok az udvarra, beérek a kórházépület bejáratához, itt méterekről van szó csupán (beteg az autóban rosszul van), szokás szerint betegkísérők/műtősfiúk kint álldogálnak, bagóznak, kvaterkáznak, osszák egymásnak az észt a világ dolgairól (óóó, ez még egy archeotípus...).
    Szállunk ki a sérülésmentes - akkor pár hónapos - autóból, hogy kivegyük a beteget, odaszól nekem a helyi Piedone:
    -Összetörted?
    - o_Oo_Oo_O?

    Ezután egy darabig Lezúziusz volt a becenevem a munkahelyen:eek:


    Azóta nem tudom eldönteni, hogy ilyen helyzetben (hétvégi/fogalmatlan autós, szűk egyirányú utca, khm., hogy is mondjam csak; szabdalt űrszelvény) mi a morálisan helyes?
    A: Ha elfér, továbbengedem a szabálytalant - csak nem fog összekoppannia következő szembejövővel...
    B: Nem engedem el, de akkor meg túl jó eséllyel beletolat más vagyonkájába:confused:

    "A" válasz vagy "B":
     
    FilcTroll and Tcat like this.
  16. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



    A TI osztályú szupertankerek egyike itt épp nyilván kb. tök üresen A Daewoo által 2002-2003 folyamán megépített 4 leviatán közól ma már elvileg egy sem hajózik: a TI Asia és TI Africa 2009-2010 folyamán úszó tárolónak lett átépítve, Katar partjai mentén lelhetőek fel. 2017-ben ugyanilyen döntés született a TI Europa, majd 2019-ben a TI Oceania esetében. Az Európa maláj, az Óceánia szingapúri vizeken tölt / tölt majd be ilyen szerepet.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ilyen rövid élettartamuk van? Vagy mi az oka? Mert az első 2008-as válságot túlélték, de a mostani előtt álltak le? A világ igénye nő, de nagy tanker mégis inkább üszó olajtároló, minthogy szállítson? Fura...
     
    phaidros likes this.
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Közel 510 000 tonna teljesen feltöltve... aztakurva:eek::eek::eek:
     
    fip7 likes this.
  19. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    És mi van akkor, ha tárolóhelyként több dodót termel, mint ha vinné a dzsúzt?
    Gondolom 2-3 ember elüzemeltet egy ilyet ha ki van kötve, meg nem szopogat el napi száz tonna pakurát... ( vagy nem tudom, mivel mennek ezek )
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagy kéntartalmú gázolaj szerű löttyel mentek eddig, 35000 ppm-et is megtűrtek, ezt kezdték most fokozatosan csökkenteni. A személygépjárműveknél ez 10 ppm alatt van.
     

Ezen oldal megosztása