1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. Redgreg

    Redgreg Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Valamennyivel tényleg egyes sebességtartományban, mert a gumik futófelülete nagyobb lett, viszont az autók tömege is csinos lett...
    Se a Lada se a Skoda 120 nem volt 1 tonna sem. Ma 1,3 tonna alatt nem nagyon van valódi 4 ajtós 5 személyes kocsi....
     
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Azért ki ne találjuk már hogy a 40 évvel ezelőtti dobfékek meg cocializmusban kapható gumik ugyanolyan jók voltak mint a mostaniak mert elröhögöm magam, hiszen ma is méterekben mérhető a féktávolság a márkás és a tescós gumik között.

    Igen, átlagban kisebb tömeget fékeztek, de nagyságrendekkel szarabb rendszerekkel.
     
    fip7, Ettemlevest, nyugger and 3 others like this.
  4. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Mint nekem tegnap este 10 óra vezetés után hazafele az alsó rakparton 70-esben 34 km/h-val baszódó kreténnél. Agyam elborult, de előzni nem tudtam a szembeforgalom miatt (észak felé nulla forgalom volt, csak a mazsola mögött állt a sor)... Aki ennyivel mer csak menni, menjen kerékpárral, vagy BKV-val.

    Egy hete a rakparton szintén volt egy ilyen alak, szerintem turistáknak mutogatja a látványosságokat, vagy nem tudom...
     
  5. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Viszont szélesebb is lett a legtöbb gumi, meg ha valaki nem a legalja polcról választ, akkor jobb is!
     
  6. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Nem a fizika kérdése ez a gyakorlatban hanem a gumiké , a fékrendszeré , a fotóművé , a biztonsági dolgoké (ABS , ESP , BAS stb) .
     
    Ooorky likes this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    A zidióták...

     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Konkrétan annyira jók a mai autók fékei és gumijai , hogy egy mai átlagos családi autó féktávolsága 60 mph-ról ugyan annyi, mint a Ferrari F40-é :cool:
    Ami a 80's évek legjobb sportkocsija volt, 60 mph-ról 36 méteren megállt. (pl. BMW 118D (F40 kódjel :D) 60 mph-ról 33 méter alatt megáll)
    Egy mai szuper sportautó, pl. a LaFerrari az 28 méter alatt áll meg 60 mph-ról, hiába nehezebb az autó, mint az F40-s.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na, ez hol akadt vajon be?
     
  10. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  11. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez egyelőre csak egy látványterv animáció.
     
    bartinieffektus likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A solar powered résznél hagytam abba. Pont, mint a HL videó egyik kommentje...,

    As a CGI Artist of 30+ years, I've lost count of the times I've had to ignore 'inconvenient' physics. As the old saying goes, "It's a pile of sh*t, but beautifully lit." :D

    Ez pontosan ez a kategória. Első látásra fos az egész.
    Safe? Ez, aminél egy Barkas is erősebbnek tűnik? Hol a f*szba lesz hely a merevítő oszlopoknak és másnak, amikor az egész egy héj a videón. Semminek nincs hely. Mondujk még méreteket is csesztek kiírni, de az ember mérete alapján ezt "heavy duty" szöveget is leírni.

    Ez pont az, amiről @ozymandias is írt. Rizsázást és faszság az egész. A fizika teljes semmibevétele. Ez a szutyok az akksijait sem tudná még elcipelni se rendesen, nemhogy értelmezhető tömeget. Erre még rácsesznek a tetőre PV-t?

    Komolyan mondom...
    Ennyire divat ma mellőzni a minimális reality check-et...?
    Ez ma a tempó. Ráírja valaki, hogy solar, mert a 100% clean BS-t és dől a pénz meg a sok hülye. Lesz ebből majd szép kopp....

    Közben környezetvédelem BS mellett 200 lőerős autók meg SUV a sláger.

    Nem tudom, hogy sírni vagy röhögni kéne azon, ami a világban megy...
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezek jól értem, hogy ekkora kretének és tech csatornát visznek?
    Már az elején fogtam a fejem, amikor nem is azt köpködték meg, amit idéztek.
     
    Ooorky likes this.
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  15. deze75

    deze75 Well-Known Member

    fip7, misinator and bartinieffektus like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ennyi marhaságokat.
    Én már ott lefejeltem a falat, amikor "fali gyorstöltőt" írt.
    És hova a f*szba kötik be?
     
    bartinieffektus likes this.
  17. deze75

    deze75 Well-Known Member


    azaz.....sógorom meg ilyen vett egy Kia Optima hybrid-t (szíve joga)...tényleg szép meg minden, jó autó stb.....mondom neki mennyit fogyaszt de őszintén...hááááát eljárok vele 7-7.5-l...megnézem mondom komám a computer 8.5-t mutat....hááát igen klíma autópálya stb...Kérdezem miért kamuzol:confused::confused::confused:...esetleg bedöltél a katalógus adatoknak???????

    És ezt érzem ebben az egész villanyozásban...aki akarja vegye ha tetszik...DE MI A FRANCÉRT KELL KAMUZNI???????:(:(:(
     
  18. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  19. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Német csatorna. Botrány. Nem szoktam kommentelni, de ott megtettem...
     
    fishbed and molnibalage like this.
  20. Redgreg

    Redgreg Well-Known Member

    Tehát tisztázzunk pár dolgot. Kezdjük az elején: Adva vannak a fizika törvényei, amit ahogy Scotty is mondta nem tudod megváltoztatni, de néha meg tudod kerülni. Kezdetben vala az autó. Ha te voltál Hulk, akkor esetleg le tudtad blokkoltatni. Haladtunk az időben, eljött az 50es évek vége, megjelentek az első mechanikus fék rásegítők (Egy 58as opel record olympiát vezettem, abban mar volt, am szép autó, megvan még) Így már Amcsikapcsi is le tudta blokkoltatni előrefele, mondjuk hátramenetben meg Hulk se cserébe. Aztán rohanunk az időben, megjelennek a nem mechanikus fékrásegítők, aka 80as évek eleje. És itt már elértük a fizikailag lehetséges maximális fékerőt. Igen, abban a pillanatban, amikor Irodista Marika a maga vasággyal 20 kilójával is lazán leblokkolta a kereket, akkor elértünk a fizika határához. Innen jön a kiskapu, ami száraz és normál körülmények között még segített, már akkor is, ha nem Alonso a neved, vagy Räikonnen. Ez az ABS. Itt azt a kiskaput használod ki, hogy a tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási ilyen helyzetben. Ez amúgy 2000 óta kvázi általános. De amúgy tetszik nem tetszik azóta bezony csak két dolog számít, a megállítandó tömeg, és az érintkező felület. És akkor itt jönnek a számok. Ma a tapasási surlódási együttható olyan 0,8 a csúszási 0,7es érték. Gumi, és száraz aszfalt között. A 80as években ugyanez, 0,7 és 0,6 volt. Na most akkor arról van szó, hogy ez 20 % különbség. Az 36 mes féktávnál nagyjából 7,2 m. Hopp meg is van az a 28 m. Ha az F40re egy mai gumit raksz, akkor kijön a 32 m, ha egy Alonso ül benne, akkor a 28 is. Mert a Fizika az fizika. Csakhogy és itt a csakhogy 2000 óta nem tudsz javítani a féktávokon tehetsz te bármit. És igazából érdemes lenne kiszámolni, h egy 900 kgos 81es Passat a 13 as gumival, mennyivel lassabban áll meg, mint egy 2,3 tás x6os. Az előbbi egy 13 165ös gumival tapad az aszfalthoz, az utóbbi egy 295össel. Mindkettő képes lenne blokkolni a kerekeit, az utóbbi az abs miatt nem fogja. A felület arány tehát 0,54 a tömeg arány 0,39. Tehát, ha feltesszük, hogy az x 6os 90 km/hról 31 m átlagos modern gumikkal, akkor vajon mennyi a passaté? Ugye vadonatúj korában maga a fékező erő 20%al volt kevesebb. Ugye a mozgási energia egyenesen arányos a tömeggel. Szóval jó közelítéssel a 40%a a suvénak. A tapadó felületet vegyük egységnyinek a suvnál, a passat 54%a. Tehát ha 90nél mindketten satuznak, az előbbi autó 900 kg 60%ával tapad az aszfalthoz, azaz 5400N erővel fékez. A suv 2300 kg 54 %al nagyobb felületen tapad, tehát olyan 1250 kgnak felel meg, szóval 10000N a fékező erő maximuma. Na de a mozgási energia amit el kell égetni az előbbinél 140 kN az utóbbinál 360 kN. És hopp el is jutunk oda, hogy ugye a fékút egyenesen arányos a tömeggel. Szóval bár a suv fékereje jóval nagyobb (aka erősebb, és jobb fékei vannak) valójában az az 1980ban gyártott autó rövidebb úton áll meg, mint az új. Nyilván ugyanezt egy mai passattal számolva az jönne ki, hogy az áll meg előbb. Csak ugye ma mindenki ilyen szart vesz, és hírdeti, h azt, hogy mennyivel jobb a lassulása mint a régi autóknak. Hát egy lónak a kukiját...
     

Ezen oldal megosztása