1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Édes istenem, egy hülye nekiállt velem vitatkozni.

    Azért valahol beszédes.
    *1962 Kenndy beszéd.
    *1969 Ember a Holdon és hazajött.

    Ez 7 év.

    2013 Vicces doksi kitéve a HL-ról.
    2020 Semmi.

    Ez is 7 év.

    Ja, de. RC autó méretű, akkuval rohangálnak egy tökegyenes csőben, hajszolva csak a sebességet semmi mást. Hasznos teher nulla. Nem ember, HASZNOS teher semmi. Az szaros akksikban kb. annyi kraft van, hogy felgyorsuljanak és kb. ennyi. A sok szutyok CGI és egy mock-up on más sehol nincs kompresszor sem, de így nem is működi ez a fos.

    És van pofája a videónak és a sok marhának benyögni. hogy:

    • a sok méter átmérőben a dilatációs része, ami vákuumban működik azt egyszerű megcsinálni. Aha. Akkor miért nem mutatta be még senki?
    • Hát azt, hogy az utascsere hogyan lesz,
    • Hogyan lesz az egész szar, nem csak point to pont? Mert sem a vasút sem a repülés nem olyan...
    • Hogyan fordítják meg a sok szutyok kapszulát?
    • Hát az energiaigénye a vákuum fenntartásának? Ja, hogy azzal nem számolnak, mert akkor már nem lenne zőőőőd, mert a leves többe kerül, mint a hús.
    • Mitől lenne olcsóbb a pálya? Mert semmiféle terepadottságot nem tud ez a fos kikerülni, akkor a görbületi sugara. Mindenhova alagút kell, addig a lassabb vasút azért tud kanyarogni, mert 300 km/h-nál a centripetális erő 1/16-a annak, ami 1200 km/h táján lenne.
    A faszom kivan ezekétől a techívő barmokból.
    Ez a XXI. század egyik új vallása.
    Technológiai marhaságokban hinni és le se szarni a realitást.
    És ezek akarják húzni az ívet...
     
    FilcTroll, phaidros, fip7 and 4 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ja, és mindez úgy, hogy ma egy szaros okostelefonban több számítási kapacitás és adattároló kapacitás van, mint akkor a teljes NASA és a beszállítóknak sanszosan együtt volt.

    Ezt sikerült 7 év alatt elérni.
    De ez a "jövő"...
     
    FilcTroll and bartinieffektus like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amikor azt hiszed már semmi sem lep meg.
    Az utat nem képes felismeri a sofőr...
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A kreténség tényleg ennyire elvárás egyes munkahelyeken...?

    "Ne buszozz, gyorsvonatozz".

    Majd fogják és szétbasszák azt, amire terelték az embereket.
    Ehhez mennyire kell hülyének, patkánynak, faszomtudja minek lenni?

    Komolyan mondom...

     
    alali77, fishbed and emel like this.
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Aláírták az európai uniós támogatási szerződést egy új budapesti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányára. A tervek szerint a Kelenföldi és a Nyugati pályaudvart összekötő, a Délit kiváltó alagúttal jelentősen fejlődne Budapest elővárosi vasúti közlekedése, sűrűbben és pontosabban indulhatnának a vonatok.

    http://pestbuda.hu/cikk/20200818_ir...i_palyaudvarokat_osszekoto_vasuti_alagut_ugye

     
    zeal, fip7, svajcibeka and 2 others like this.
  10. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    Együtt épül majd az 5-ös metróval. A 3-as meghosszabbításával stb.
     
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ez ilyen jó drága koncepció aminek közlekedésszervezési értelme lehet, de gazdasági racionalitása aligha, az alternatív beruházásokat is tekintve.

    De amíg ejus pénzből megy felőlem menjen.
     
  12. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Azért az agyrém, hogy akár említés szintjén is felvetődik a parkolósáv és a járda közötti biciklisáv ötlete. Az Andrássy úton már volt ilyen, és akkora balesetek voltak belőle, hogy csuhaj. Van ismerősöm, akit fél évig foltoztak a dokik, mert rányitottak egy kocsiajtót. Ennyire rövid lenne a kollektív emlékezet?!
     
  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    zeal likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ősbűn, hogy bármi mást elkezdtek, addig a fillérekbe kerülő 3-as nem fejezték be. 40 szájbavert év után sem.
    Ezt kérlek fejtsed már ki, mert ez az elővárosi közlekedés egyik alapja lenne....
     
    fishbed likes this.
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Pedig egyszerű. Vasúti alagutat fúrni keresztbe a Duna alatt baromi drága móka lesz. Ebből a pénzből lehet, hogy kijönne fél tucat sokkal hasznosabb kisebb fejlesztés is, pl. hogy ne romhalmaz 100 éves vasúti hidakon és pályán döcögjön a vonat harminccal, vagy akár egy nagy is - az M4 vonal befejezése Újpalotáig/Törökbálintig, és a két végén P+R kialakítása pl. összehasonlíthatatlanul többet tenne az elővárosi közlekedésért, mint az, hogy a Kelenföldi felől közvetlenül le lehet szállni a Nyugatiban..

    A vasúti elővárosi közlekedés, legalábbis északi - keleti irányban egyébként már most is relatív jól van oldva, adott irányba vidáman megoldották eddig is a fejpályaudvarok, max. a működésének a hatékonyságán javítasz valamennyit az átmenő forgalommal. Egyébként meg van két csúcsidőszak, a reggeli meg a késő délutáni, amikor jellemzően csak be, illetve ki kell vinned az embereket vonattal.

    Nem a pályaudvarok helyzetével van a gond elsősorban, hanem hogy az egész vasúti rendszer un bloc le van rohadva, arra kellene költeni.

    De ha Mutti ad rá pénzt, felőlem nyugodtan belelocsolhatják egy megalomán vasúti alagút projektbe is. Az sem lenne új, ha olyan hülye az egész EU projekt, amiből kifizetik, hogy csak ilyen marhaságra lehessen kötötten szórni a pénzt, értelmesebb fejlesztésre meg nem. Az, hogy nem fejpályaudvarral oldod meg az elővárosi közlekedést, hanem átmenő vonatok vannak a föld alatt amúgy egy jó vasút-fejlesztési ötlet, de biztosan nem ezzel kezdeném ha saját pénzből menne. Ez kb. olyan mint ha a lepukkant ezer éves kocsidon a szétrohadó kaszni rendberakása helyett inkább beszereltetsz egy utólagos turbót.. nem azzal kellene kezdeni.

    Itt jó szokás szerint a nyugati példák eszetlen, amatőr majmolása történik a helyi sajátosságok figyelembevétele nélkül, mert nem vagyunk hajlandók észrevenni, hogy rengeteg német városban azért van úgy, ahogy, mert már eleve átmenő vonalként épült ki a vasút és azt kiszolgáló pályaudvar rendszer is. Ennek a kiszolgálására pedig a századelőn kiépítették a körvasútrendszert és a hatalmas, az átmenő forgalmat kiszolgáló pályaudvarokat. Amit ott és ezért már 100+ éve így épült meg. Berlinben a körvasútat akkora régi vasszerkezetes átmenő pályaudvarok szolgálják ki, hogy abba a Nyugatit háromszor belerakod, és nem egy van belőlük. De attól hogy ott az volt a jó, itt még nem biztos hogy lesz értelme. De annak nem az volt a célja, hogy mindenkit bevigyen egy vízfejű fővárosba, hanem vannak tényleges átmenő utazások és valódi regionális központok.
     
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Amúgy a COVID lecsengése után ki akar majd még bemenni irodába? Szerintem a távmunka vonatkozásában nagyon más világ jön ezután, hogy tömegek kóstoltak bele az ingázás nélküli életbe.
     
    bartinieffektus likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ööö, ezek is a terv részei. A déli vasúti hídnál is épül egy új vágánypár és a régi kettőt is kicserélik újra.
    Mi következik ebből? Attól, hogy az alagutat megcsinálják nem jelenti azt, hogy a többi szükséges elem kimarad...
    Az elővárosi vasút nem hagyta meg a régi lerohadó infrastruktúrát.
    Tehát, ha lesz új alagút, akkor az nem egy lerohadt rendszerhez fog csatlakozni hosszútávon, mert akkor tényleg nincs értelme megcsinálni.

    Az M4 említési külön LOL, mert az arra elbaszott cirka 600 mrd-ból azt se tudom hányszor soroltam fel, hogy mire telt volna. 2010 táján kb. 200 mrd-ból kijött volt a teljes M0 befejezése, az összes troli és busz cseréje, két új Duna-híd is. Bőven. Ma a 4-es metró utasszáma emlékeim szerint a későbbi himihumi tanulmányban írt felét, ha eléri... Valahol ennek fényében pislogok a "soha meg nem térülő" részén a kommentednek, amikor az 4-es metóra kb. semmi szükség. Nagyjából egy forgalmas villamosvonal forgalma megy rajta. Ja, persze a villamost nem lehet visszaépíteni, mert a szent autóforgalom látná még kárát. Így meg egy 12 éves fejlesztési ciklust basztak szét vele.

    Az már csak hab a tortán, hogy amikor elkészül az elővárosi+körvvasúti rendszer két pontját fogja összekötni. A te régi (egyébként téves) megközelítéseddel érve, akkor a 4-es metró felesleges lesz, mint a fonódó... (Te ezt fejtegetted, mert két pontja között lehet mással is menni, amivel talán, ha mákod van, akkor nyersz 2 percet, persze a többi desztinációja meg smafu...) Persze ez nem igaz, mert a belvárosba nem lehet menni a vasúttal, de 3-as metrót el fogja érni az összes vasút és a HÉV is, de csak hogy szembesítsek újfenten néha elég meredek érveléseddel...

    Félreérted az egész funkcióját. Minden elővárosi közlekedéssel a baj az, hogy legfeljebb a város hozzád közelebb eső részébe gyors.
    a két HÉV összekötése és az előváros vasút ezt fogja megszüntetni.

    Lásd fent. Ki mondta, hogy arra nem lesz?

    Lásd fent. Szerinted marhaság, pedig a 4-es metróhoz képest ez egy kisebbfajta csoda lenne. Mert ma amint leszállsz a vonatról a város túlsó felére eljutni egy szenvedés. Én anno a Tímár utcába mentem. Tudod te, hogy 2011-ben még Dél Budáról is hogy lehetett oda lejutni? Szenvedés volt. És A Ráckevei vagy Csepeli HÉV fele? Ha elkészül az összekötés, akkor az kb. 45-50 perc bumlizás meg lesz 12.

    Lényegében olyan szintű kapcsolat lesz, hogy átszállás nélkül a város átellenes oldala elérhető lesz. 60 perc alatt Szigetszentmiklósról mondjuk valahol az Árpád híd magasságában leszel vagy Szentendre-Kálvin tér is ennyi lesz. Ez azt jelenti, hogy ha még állásváltásnál Bp. másik oldalára kell menni, az is élhető lesz, kocsi nélkül is. Az alagút ezt éri el K-NY-i irányban. És szerinted ez marhaság? Pislogok.

    A 4-es metró meghosszabbítása helyett meg simán ősbűn, hogy 40 év alatt a 2x2 sáv --> 4x4 bővítés mellett basztak villamost kivinni Budaörsre. Ja, persze, akkor a szent autóknak megint nem lenne hely...

    Nekem például már be kell menni július óta. A távmunkában is volt ami tetszett és volt ami nem. Full home office nagyon sok helyen nem opció, legfeljebb részleges.
     
  18. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Így van, viszont ha lenne magasabb szinten koordinálva, akkor a közlekedési infra terhelése kisimítható lenne.

    Mondjuk nem lennék a HR-es helyében, aki hetente tölti fel ügyfélkapura a jelentést az ingázókról.:D
     
  19. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    Sajnos mostanában nem is lesz befejezve.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása