1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ugy emlekszem fel evvel ezelotti hir volt. A mostani update nekem kimaradt. Viszont a Fisker/Karma mintha mar iden bemutatna az uj aksival keszult autojat.
    Nekik nem szabad hinni mert mar az elso Leaf-et is titokban csinaltak meg.



    Ereztem en, hogy a vonatos felvetesemert te tuti ki fogsz nyirni. Ne hari! Csak kicsuszott a szamon. :D

    Ot meg vidd haza, ne kelljen annyit gyalogolnia a sinek mellett:
    [​IMG] :)
     
    svajcibeka likes this.
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Hogy csökkentsék a fenntartási költséget. Nem véletlenül bohóckodnak az oroszok se gázturbinával (na jó eredetileg politikai nyomásra balfaszkodtak vele egy évtizedet, de mikor rájöttek, hogy ennek értelme is van néhány év alatt összeraktak egy mozdonyt).
    1000km-re elhúz 9000 tonnát, ott meg általában úgyis órákig áll, addig feltöltik (mondjuk a mi síneink összesírnák magukat ha ráeresztenénk ezeket a 360 tonnás dögöket).

    Mellesleg Expo1520-on Csehek bemutatták az M62UM-et, valszeg ebből is kimaradunk, mint az U modernizációból (ezzel holtversenyben vagyunk Észak-Koreával).

    [​IMG]
     
    blitzkrieg and fip7 like this.
  4. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Töredelmesen megvallom, nem tudtam, hogy a Szovjetunió összedőléséig az alaszkai Anchrorage-nak meglehetősen jelentős szerepe volt, mint az Európa - Ázsia közti útvonalak közbenső állomása:
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én tudtam. :)

    A KAL 007-nél ezek szint nem tűnt fel , hogy miért repült Alaszka felől egy B747? Nem éppen nagy népességgel bíró hely ami igényelné ezt a gépet.

    A másik szovjetek általi airliner lelövés is ilyen útvonalon volt, csak még nagyobb navigációs tévedés volt, akkor a gép a sarkon átrepülve totál rossz irányba ment.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Korean_Air_Lines_Flight_902
     
  6. torsen

    torsen Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ezt addig olvastam amíg a dili eljutott a "daráljuk le a városházát és pakoljunk egy központi pályaudvart a belváros közepébe", mert az "rendkívül izgalmas építészeti feladat, sok lehetőséget tartogat magában". Meg a Merlin színházat is (virágnyelven: "érdekes kihívás a Merlin színház integrálása egy ilyen koncepcióba").

    Én személy szerint pont leszarom ha az átutazó vidékieknek kényelmesebb lenne, ha az amúgy rendkívül tipikus Nagykanizsa-Nyíregyháza útvonalon egyszer nem kellene átszállniuk a metróra.
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Kurfürst

    Pedig a Budapestieknek is kényelmesebb lenne , ha nem kéne minden átutazónak BP-en bolyongania. Ez tény.

    Viszont a cikkel nagyon nem értek egyet!
    Szerintem sokkal okosabb lenne ha megépítenék a V0-át , és letennének egy teljesen új központi pályaudvart a reptér közelébe. Én lényegében az összes MÁV szerelvényt oda futtatnám be BP-helyet.
    Aki BP-re menne az meg erről a pályaudvarról mehetne tovább metróval BP-re.
    Aki a reptérre menne az a reptérre egy rövid két megállós reptéri vasúttal.
    Aki meg vidékre az innen tovább MÁV-al.
    100-szor jobb lenne így, mint ami jelenleg van. De simán kerülne akár 1000 milliárdba is. Bár ettől függetlenül szerintem hosszú távon megérné.
     
    antigonosz likes this.
  10. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Szerintem annyi változna, hogy nem a Keleti/Dél/Nyugatiba bolyongana metróval, hanem a Deák térre, ha fel akar szállni. Amúgy meg a metróközlekedés adott - minden fejpályaudvar rá van csatlakoztatva a Metróra, kvázi kész a vasúti alagút. Ha meg vki Budapestről száll fel a vonatra, valamelyik pályaudvarra azért el kell jutnia, igazából hót mindegy, hogy az egy központi vagy egy fejpályaudvar.

    Az átmenő kezelésére meg több értelme lenne egy V0-ás kiépítésének, Ferihegy csatlakozással, ami elkerüli az egészet ahelyett, hogy tök fölöslegesen átrobogtatja az átutazó jónépet a város kellős közepén, horribilis költségekkel, úgy hogy közben szétrombolja a fél belvárost. Ez szerintem max. az olyan szektás vasútbuziknak a vágyálma, aki szórakozásként megtanulja a MÁV országos menetrendet kívülről.

    Átmenő pályaudvarnak egyre inkább ott van a Kelenföldi, ami lényegében kiváltja a Délit, ez már profi módon, modern szemlélettel kiépült, M4 metró, PR, két buszpályaudvar csatlakozással, ráadásul rengeteg fejleszthető terület is van körülötte.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    10 perces átszállási időkkal is néha. Az napi egy útnák oda vissza 20...
    A kommenteded egész egyszerűen nem értem...
     
  12. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A napi 20 perc az max az agglósokat érinti, de azt meg én nem értem hogy mi a csudáért kellene az agglomerációs lakosok igényeit folyamatosan kiszolgálni, úgy hogy egy forintot nem adnak amúgy bele az egészbe. Csak ezért mert fogta magát és kiköltözött valami alvóvárosba, de persze dolgozni, meg vásárolni, meg szórakozni, meg minden másért azért továbbra is ide akar járni. Minden reggel/este beáll tőlük a közlekedés, a járműforgalom és terhelés nagy részét ők adják, és most még azért is megy a sípolás, hogy jajj, át kell szállni, oldja meg a főváros, mert Alvóbasznád önkormányzata egy buszmegállót se épít, meg egy óvodát se, de milyen jó olcsó is ott élni. Szerintem meg oldja meg helyben. Részemről ott tartok hogy egy rohadt nagy városfalat kellene építeni, a belépő 5000 forint.
     
  13. zeal

    zeal Well-Known Member

    Amig a kanadaiake a repter addig ez nem fog megtortenni.
    De amugy tetszik az otlet. :)
     
    fip7 likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pislogok, hogy ennyi szamárságot hogyan sikerült összehordani...
    • Talán egyikük sem fizet adót...?
    • A cég, ami fővárosi székhelyű az hova fizet adót..?
    • A fővárosban bármelyik szolgáltatás esetén a cég hol fizet adót?
    • Ezek szerint, akkor a fővárosi hogyan merészeli használni a fővároson kívüli közutakat...? Akkor minden fővárosit holnaptól kezdjenek vámolni, amikor átmegy a városhatáron?
    Nem elég hogy hülyeséget irkálsz, de a legtipikusabb bunkó fővárosi attitűddel sikerült kombinálni...
     
    blitzkrieg and bartinieffektus like this.
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Látom már adószakértő is lettél. Sorold már fel kérlek ezeket az adónemeket, hova is fizeted meg milyen jogcímen... SZJA? Államnak fizeted. ÁFA? Államnak fizeted. HEPA? Na azt tényleg az Önkormányzatnak fizeted, bár baromi kíváncsi vagyok annak levezetésére, hogy egy fővárosi cég pénzéből a fővárosi önkormányzatnak ugyan mi a búbánatos fenéért kellene Álmosbasznád fellendülésére és lakóinak kényelmes életvitelére költeni..? Azt gazdálkodják ki az Ámosbasznádi cégek szépen... Törökbálintnak, Budaörsnek valahogy sikerült... mondjuk az infrastrukturális költségekbe valahogy nekik is büdös beszállni, csak használják.

    Lehet mesélni hosszasan hogy Gödöllő, Fót stb. mivel járul hozzá a fővárosi tömegközlekedés fenntartásához. Meg lehet tájékozódni is kicsit, mi is a probléma.. https://index.hu/urbanista/2018/03/04/budapesti_agglomeracio_hanyan_fernek_meg_bele/

    Arról van szó, hogy az agglomeráció tartja a markát a tömegközlekedésért, de egy kurva forinttal nem járul hozzá mert az már legyen a BKV baja. De P+R parkoló kell. Meg átszállás az már ne legyen 10 perc. Főpályaudvar a Deák téren legyen két négyes metró árából mert az az úri meg a kényelmes. Ja de pééééénzt, na azt már nem akarunk adni, mert sokkal olcsóbb úgy, hogy helyben nem építünk meg semmit, de abszolúte semmit, majd a főváros megépíti nekünk és szépen beleülünk a jóba. Rosszabb esetben csak bepöfög reggel és kipöfög este az import német diesel roncsával, amiből persze a katalizátort már rég kikötötte, amikor kiderült mennyi lenne javítani. Esetleg kivesz egy albérletet és onnan osztja az észt a fővárosiaknak, hogyan is kellene ezt csinálni a saját városukban.

    Akinek meg nem inge..
     
  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem lenne itt gond ha értelmes menetrend lenne. De amíg pl. a Záhony-Bécs nemzetközi "gyors" fél órát álldogál minden ok nélkül a Keletiben, ahelyett, hogy Kőbányáról 15 perc alatt átmenne Kelenföldre aztán padlógázzal kifele... ráadásul a hulladék szar 120a-n megy Budapest-Szolnok között, Szolnok-Záhony között meg minden városnak minősített tanyán megáll, hogy a maradék kevés utasnak is elmenjen az életkedve... addig nincs értelme pályaudvar építésekről beszélni.

    De szvsz Kelenföldet nagyon elbaxták modernizáláskor. Állomás épületét le kellett volna gyalulni és modernebbre, kisebbre újjáépíteni (addig konténerből elüzemelgetett volna, mint sok más állomás). P+R bevinni a föld alá, meghagyni a teljes vágányhálózatot, esetleg bővíteni. Mivel minden Déliből északra, és a Keletiből nyugatra tartó vonat megáll itt, ezért lehetett volna egy átszálló hub, Kőbányával így is van összeköttetése a székesfehérvári személyvonatok révén...
     
    blitzkrieg and sirdavegd like this.
  19. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Ami kéne az a 3. vágány Fradi és Kelenföld közé, a hídra is (pontosabban egy 3. híd a meglévőek mellé). Elvileg ebben az EU-s költségvetési ciklusban meglesz.
    Kelenföld állomás lassan saját magát bontja le - az aluljáróban már most is minden funkció megvan, tök felesleges az épület (hacsak valami biztber nem lakik benne).
     
  20. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Lakik, ráadásul az emeleten...
     
    sirdavegd likes this.

Ezen oldal megosztása