1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  2. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  3. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tiltani-a-dizelautokat-a-szennyezett-nemet-varosokbol
    A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát a levegőminőség javítása céljából, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.


    A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.

    A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
     
    misinator and blitzkrieg like this.
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem bánnám a dolgot, szívesen vennék 100k km alatti Toyota-t a mostani ár feléért :D
     
    blitzkrieg likes this.
  5. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  6. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    blitzkrieg and misinator like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Használjuk ezt a topikot.

    Nem értem, hogy ebben mi a nagy szám. Ez is papír érték, ennél a Tesla S elvileg többet tud, abban 85 és 100 kWh-s akksi is lehet és papíron 600 km. A gyorstöltése meg annak is olyan, hogy a videón cirka egy óra alatt sem töltötte fel 50%-ról 100%-ra.

    A töltési időnél mindenki elfelejti azt, hogy ma egy tankolás 3-10 perc atttól függően, hogy mekkora a forgalom vagy kávézol-e. Képzeld el, ha mindenk kocsi 30-90 perceket állna. Akkora tölőállomások kelleneének oda, hogy beszarsz, mint a gigamega parkolók a város szélén a bevásárló központoknál. Már, ha van hely, mert dimbesdomos és hegyvidéken nincs.

    Ha meg több szintes töltő//parkoló lesz, akkor olyan hulladékhő mennyiség lesz, hogy a légkondizás is jópofa lesz. Képzeld el azt, hogy nyáron ma egy parkolóházban ahol töltenek 100 db kocsit, akkor azok még moderált veszteséggel számolva is több száz kW hulldékhőt nyomnak ki magukból...

    Ja, a hálózat meg imádbni fogja, hogy több száz MW-os ingazozó fogyasztó lesz. Mert nappal sok töltendő autó lenne, éjszaka meg kb. semmi az autópálya mellett.
    Városban kb. lehetetlen lenne "töltőkutat" csinálni. Nincs hely. Egyénileg kell megoldani, vagy minden mai fizetős parkolóból töltőállomást csinálni.

    Ezeknek az árát ki fogja kiköhögni? Itt 20 kV-os alállmásokról van szó... 100 milkás nagyságrendben van egy ilyen...
     
  8. zeal

    zeal Well-Known Member

    Mert az utolso 20%-ot lassan tolti. Ha 0-rol(?) csak 80%-ra toltene akkor hamarabb vegzett volna.
    A Teslanal nem javasoljak a 100%-ra toltest, kivetel ha alkalmankent szukseg van a nagyobb hatotavra. (Allitolag igy az akkumulator tovabb lesz mukodokepes. Ez par hete volt hir.)
     
    blitzkrieg likes this.
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Kondenzátoroknál a töltés 90fokban elfordított hiperbola, sosem töltöd fel teljesen, mivel az végtelen idō lenne.

    Nagyon szeretnek az Tesla-s megoldásokban egyszerűsíteni. Most itt per pillanat - 10 fok van, a kocsiban fűteni kell, az autópályákon gixer hegyek. Nem lenne most vicces töltōt vadászni. Ez kicsit olyan, mint amikor céges tankolókártyád van. Ez már leszűkíti a kört. Bemész tankolni, tele van. Persze, hogy pöcsöl az ablaktörlōvel, a tankolással, a fizetéssel, de maximum 5 perc. Elektromosként más dimenzió..

    Nem vicc az elektromotoros erō, mint absztrakció a hidraulika analógiájában. Ahhoz, hogy a kakaót átnyomd, energia kell, nem is kevés.

    Most el vannak ájulva, hogy van akkumlátoros hegesztōgép. 2 elektródát le tudsz varni és jónapot. Nem fogja kiváltani az aggregátot, hiába pakolsz oda 400 akkupakkot és cserélgeted. Nem mernék tenni nagy pénzben arra, ha végigszámolnánk mindent az akkumlátor-töltésig, olcsóbb lenne a mai üzemanyagok.

    Meg amúgy is, ennyi autót töltenének a parkolóban, majd nem fog hidrogén keletkezni, sehol sem, semmi... Rajtam kétszer volt eddig robbanásbiztos ruha. Nem ebben járnak azok, akik Tesla-t vesznek
     
  10. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  11. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  12. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Már mondtam neked egyszer, hogy valószínűleg még ennyi autó sem lenne a töltőállomásokon. Most azért vannak annyian a benzinkutakon, mert csak ott lehet tölteni. Na de az elektromos autókat leginkább otthon fogják tölteni éjjel, amikor amúgyis kisebb a hálózat terhelése.
    Magyarországon a lakások 64%-a családi ház, az azokban élők egytől-egyik otthon fogják tölteni, csak akkor töltik a nyilvános töltőkön, ha hosszú utakra utaznak. Azok a töltőálomások amúgyis főutak mentén lesznek, városon kívül, szóval van hely.
    Akik meg városokban élnek, szintén tölthetik majd a parkolóhelyük mellé épített töltőkről. Könnyen megoldható. Minden parkolóhely mellett lesz egy kis oszlopon egy konnektor, az rákötve a parkolójegy automatára, amikor kifizeted a jegyet, akkor fizeted az áramot is.
     
  13. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Biltz, valahol ez nekem kicsit sántít (vagy utópisztikus):

    - a hōszivattyúra évek óta lebegtetik az adót, a geotermikus energia dettó. Holnap kitalálja valami okostojás a NER-ben, nosza, játszuk el az inverterrel is azt, amit a pénztárgépekkel és/vagy megadóztatják a rendszered + plusz kitalálnak egyéb okosságokat (ellenōrzések, kötelezō terv, stb..)

    - az éjszakai áram még azért olcsó, mert jelenleg nem kell, viszont a hálózatnak mennie kell. Ha össznépileg elkezdōdik a töltögetés, akkor valszeg nem lesz ez az árelōny, sōt...

    - nem hiszem el, hogy nem fognak belenyúlni az elektromos áram árképzésébe. Évekig fizettünk csatornadíjat az öntözésre használt víz után. A vége az lett, hogy külön óra az öntözésre. Erre szinte mindenki nekiállt és fusiban kötögette a vízórákat meg a bekötéseket ide-oda, hogy megússza a csatornadíjat. Ahogy ezt meglépi az állam, garantált, hogy ez lesz (eddig mindig így volt)

    - az eddig látottak alapján a Tesla-, Leaf-, stb. tulajok is egyedül ülnek ugyanúgy az autókban. Nem lett kevesebb autó. A levegōminōség sem lett jobb (az NoX csökken, de a szállópor tovább nō, a tömegközlekedés meg ugyanúgy szív..)

    - a céges parkolóházban van 3 Tesla. Az elsō aki beér, egyszerre dugja fel az autót tölteni, mert mivan ha, tipikus. Szemben az irodaháznál dettó, mert ugye mindenki veríbizí, a tankolás meg hosszú idō.
     
    Nagy Csaba, fip7, nyugger and 4 others like this.
  14. torsen

    torsen Well-Known Member

    A fizetés kérdése már eleve megoldott. A töltőcsatlakozókat eleve úgy alakították ki, hogy a fázis(ok) és a nulla mellett van egy infó csatlakozás és egy blokkoló vonal (nehogy szőkenősen elinduljunk, mikor még be van dugva a kocsi a töltőre) Mechanikalag lehetetlen levenni a töltőt, amíg a blokkoló vonalon nem kap szabadjelet a töltőfej. tehát a lehetőség bele van építve a rendszerbe. Hogy a blokkolást ki és hogyan oldja (bankkártyaolvasó, parkolóőr stb) az már részletkérdés.
     
    fishbed, svajcibeka and blitzkrieg like this.
  15. torsen

    torsen Well-Known Member


    Nyilvánvaló, hogy a mostani ingyenárammal (nyilvános helyeken) még a drogos gyerek ingyenbélyeges korszakát éljük. Rászokási fázisban vagyunk, ingyenes a villany. Ez semmiképpen nem marad így, fizetős lesz. A villanytankolás jövedéki adóztatása ma már technikailag nem gond. Pont jó példa a pénztárgép. A háztartási töltöket a pénztárgépek módjára engedélyeztetni kell, GSM rendszerben minden villanyvételezés azonnal a NAV-nál lejelentve, mehet az adó.A benzin jövedéki adója a magyar állam bevételeinek nagyon komoly hányada, arról a pénzről nem fognak lemondani. Biztos vagyok benne, hogy sokkal durvább adója lesz mint a benzinnek, hogy a kisebb fogyasztás (kWh/MJ -ban értve) ellenére az állami büdzsé ne sérüljön. Ma egy villanyautó kb. 12-15kWh fogyaszt 100km-n. Az adóval el fogják érni, hogy ennek adózott ára megközelítse a benzin (7l/100km) kb. 3000Ft.os rezsijét (illetve annak adótartalmát). különben buknak rajta állambácsiék...
     
    gergo55, fip7, nyugger and 4 others like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nézegess videókat. 20 felett inkább.... Autópályázgatva és domobkom 30.
     
  17. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Nem is mondtam egy szóval sem, hogy nem fogják majd megadóztatni az elektromos áramot is, ha majd az üzemanyagokból nem lesz elég bevétel.
    Éjszakai áram: nem azért írtam, hogy azért érné meg, mert olcsóbb éjjel tölteni, hanem egyszerűen akkor praktikus, nincs használva a kocsi. Ráadásul hasznos is, hisz így jobb lesz a hálozat kihasználtsága.

    - az eddig látottak alapján a Tesla-, Leaf-, stb. tulajok is egyedül ülnek ugyanúgy az autókban. Nem lett kevesebb autó. A levegōminōség sem lett jobb (az NoX csökken, de a szállópor tovább nō, a tömegközlekedés meg ugyanúgy szív..)

    Jó ilyen erővel akkor be lehetne tiltani a városi autózást. Mindenki járjon kerékpárral vagy tömegközlekedéssel (felőlem ok, én 95%-ban így járok a városban). :)
    A világ összes problémáját nem is fogja megoldani az e-autó sem, de a városok levegőminőségén sokat segítene.
     
  18. Fade

    Fade Well-Known Member

    Lehet. Jelenleg viszont 600-700Ftket írnak 100kmre márha nem ingyenes töltőt használnak miközben uez amúgy ~3000Ftre jönne. ki.
    Ez annyira egyszerű nem lesz egy olyan országban ahol néphagyomány a trükközés és magánterületen kéne ellenőrizni. Az házkutatás nélkül nem megy amit azért nem osztogatnak. Erre rájön még, hogy míg olaja nincs otthon senkinek és finomítója sem, viszont pl telirakhatja a tetőt napelemmel. Megent sok sikert megmondani, honna is van az az áram.

    Másik oldal amit érdemes megnézni, hogy mennyire éri meg ez nemzetbiztonság, állami anyagi szempontból, hogy nem olajat importálunk, hanem Paks vagy épp a beszerezhető legolcsobb energiaforrás, vagy importáram vagy napelem... tölti fel azt az akut. Nem mindegy, hoyg az a pénz kimegy az országból oroszoknak, araboknak, avgy egy jelenztős része itt marad.
     
    fip7, zeal, svajcibeka and 1 other person like this.
  19. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Nem feltétlenül kell annyira megadóztatni, mint az üzemanyagokat, mert ugye az áramot túlnyomórészt itthon termeljük, itthon marad a pénz, szóval már azzal is nagyon sok bevétele van az államnak. Míg az üzemanyagok árának kb. a fele egy az egyben az arabok eltartására megy el.
     
  20. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Na megelőztél.
     

Ezen oldal megosztása